Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäiselle korvakorut?

Vierailija
03.12.2007 |

Meillä 3. luokkalainen on nyt kovasti alkanut toivoa reikiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään huono ikä.

Alle kouluikäiselle en ehkä laittaisi...

Vierailija
2/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noi vauvojen rei' ittämiset menee kyl jo niin yli, oikeestaan sietäisivät vanhemmat joutua syytteeseen lapsen pahoinpitelystä. Korvareiäthän tarkoittaa ihan tarpeetonta kipua puolustuskyvyttömälle lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisivuotiaina ollaan laitatettu. Itse olin 6v 1970-luvulla, kun sain korvikset.

Vierailija
4/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettiin omalle tyttärellemme korvikset kun hän täytti 1v. , enkä ole manne, vaan ihan " valkolainen" ja vielä akateemisesti koulutettu kolmen pojan ja yhden tytön äiti. Itse asiassa se oli mieheni idea. Minä olisin laitattanut reiät korviin varmaan myöhemmin, kun olen aikanaan saanut korvareiät kolmannella luokalla. Korvikset ovat pienet hopeanväriset harjoituskorut, joissa on kirkkaat " kivet" , kuin pikku timantit. Tosi sievät.

Reikien laitto onnistui tosi hienosti, kun puudutimme emla-geelillä korvanlehdet etukäteen. Tyttö vain vähän inahti ja sekin varmaan johtui varmaan siitä, että häntä piti pitää paikallaan ettei korviksia ammuta väärään paikkaan. Korvikset on ollut nyt nelisen kuukautta ilman mitään ongelmaa. Päiväkodissa oli toinen korvis mennyt hukkaan, eikä uutta toista samanlaista löytynyt, joten vaihdoimme molemmat ilman mitään ongelmaa. Puhdistimme reikiä ohjeen mukaisesti pari viikkoa, eikä mitään tulehdusoireita tullut. Tyttö ei ole yhtään edes näpelöinyt korviaan. Ei varmaan edes huomaa korujen olemassaoloa.

Että repikää siitä!

Vierailija
5/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itkenyt, ei edes tuntenut mitään (Emla). Reiät eivät ole kuluneen kahden vuoden aikana tulehtuneet, korvikset eivät ole jääneet kiinni mihinkään tai kadonneet, ne eivät paina korvantaustaa nukkuessa. Ja ovat nätitkin vielä :)

En ole manne enkä mamu, en teinikään, vaan akateeminen yli 30-vuotias kahden lapsen äiti.

Vierailija
6/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE kun halusitte, niin reiät laitettiin ja sillä siisti?? Mitäpä mahtaa teidän mielessä liikkua siinä vaiheessa, JOS tyttönne 15-vuotiaana, ehkäpä jonkun " hippivillityksen" lumoissa kiroavat, kuinka hänen vanhempansa ovat saattaneet tehdä tuollaista ilman heidän suostumustaan?

Mä en nyt kyllä ymmärrä miten toi teidän akateemisuus tähän asiaan liittyi, mutta kerronpahan minäkin nyt sitten, että akateemisia ollaan, JA TÄYSIN eri mieltä olen kyllä kanssanne tästä asiasta! :(

Terv. 5

Vierailija
7/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä, haluaako hän ylipäätään syntyä tähän maailmaan. En sitä, halusiko hän juuri sen nimen minkä annoimme. En sitä, haluaako hän noudattaa samaa ruokavaliota kuin muukin perhe, ja edustaa samaa uskontokuntaa. En sitä, haluaako hän sisaruksia. En sitä, halusiko hän päiväkotiin tai ei.

Ja nuo on kuitenkin hieman suurempia asioita kuin jotkut korvikset.

Ja kyllä meidän 2½-vuotias oli pyytänyt koruja jo kuukausia, kun äidillä ja siskollakin on. Edelleen tykkää niistä kovin.

Uskon, että tyttäreni kiroaa aika monta tekemääni asiaa 15-vuotiaana - kuten myös sinun tyttäresi :)

9

Vierailija:

TE kun halusitte, niin reiät laitettiin ja sillä siisti?? Mitäpä mahtaa teidän mielessä liikkua siinä vaiheessa, JOS tyttönne 15-vuotiaana, ehkäpä jonkun " hippivillityksen" lumoissa kiroavat, kuinka hänen vanhempansa ovat saattaneet tehdä tuollaista ilman heidän suostumustaan?

Mä en nyt kyllä ymmärrä miten toi teidän akateemisuus tähän asiaan liittyi, mutta kerronpahan minäkin nyt sitten, että akateemisia ollaan, JA TÄYSIN eri mieltä olen kyllä kanssanne tästä asiasta! :(

Terv. 5

Vierailija
8/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä vaan, jos asian noin näät, mutta muistuttaisin, että korvareiät ovat " hieman" peruuttamattomampi asia kuin joku nimi tai vaatteet. Mutta ei meidän tarvitse tästä asiasta kinata. :) Mutta voi kuinka eri lijoilla olemmekaan.

Ilmeisesti hyväksyt myös poika- ja tyttövauvojen ympärileikkaukset, ovathan ne sairaaloissa tehtyinä täysin turvallisia? Koska eihän lapselta näissä rei' itys- ja " nahkanmuotoilu" asioissa tarvitse mitään kysyä?

Vierailija
9/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden puhui, että haluaa ja sovittiin tytön kanssa kun neljä täyttää niin saa ottaa reijät korviin.

Koko edellinen ilta kerrottiin, eetä reikien laitto saattaa sattua mutta jos vielä haluaa niin saa ne.

Nyt tyttö on 8v ja niin tyytyväinen korvakoruihinsa kuin voi ollakaan.

Helppo lahjaidea muuten kun tyttö tykkää erilaisista koruista.

Vierailija
10/16 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain korvakorut eskari-iässä, kun ne itse halusin.

Vierailija
11/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä ikä on se kun lapsi itse niitä osaa pyytää ja ennen kaikkea osaa itse ne hoitaa! Meillä alkoi tyttö vähän päälle kaksi vuotiaasta tingata korvakoruja, vähän alle seitsemänvuotiaana ne sitten viimein laitettiin. Kaikkea kun ei tarvitse antaa ensi vinkaisulla... Alusta asti on tyttö vastannut itse reikien puhdistuksesta ja hoidosta, tietysti olen sivusta valvonut että hoidettua tulee.

Vierailija
12/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut ne alusta asti siihen. Pienempi ei saa vielä itse irti korviksia, mutta valitsee itse mitkä milloinkin tahtoo, ja putsaa ne itse. Kaveri laitattanut tytöille 1 vuotiaana. Nykyään kuitenkin ne reijät lähes jokainen laitattaa, siis naiset,niin sama minusta minkä ikäsenä ne laittaa jos niitä lapsi itse tahtoo.

Vierailija
13/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään olin niitä mankunut ja viimein äitini suostui. En ollut inahtanutkaan vaikka varmasti vähän sattuikin. Silloin 80-luvun alussa niin pienillä ei juuri korviksia nähnyt. Kun muutettiin helsingistä maalle ja aloitin ekaluokan, joutuin äitini " puhutteluun" korviksieni takia. Oli muut lapset ruvenneet haluamaan kanssa korviksia kun mullakin oli. Muiden vanhemmat ei tykänneet... :)

Vierailija
14/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin reiät kolmevuotiaalle, kun hän niin kovasti halusi. Nyt kulkee ylpeänä korut korvissa.

Vierailija
15/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla nimen vaihtaminen on " helpompaa" kuin ottaa korvakorut pois?? Senkun vaan irroittaa korut ja ottaa ne pois, heittää roskiin ja antaa olla. Vai onko tässä nyt kyse siitä, että korvalehteen jää pienenpieni reikä muistutukseksi? Voi ei? Onko se todella noin kamalaa? En ainakaan usko, että maailmasta löytyy kovin montaa kaltaistasi, joka ottaa mielummin hirvittävän nimen (kun senhän voi vaihtaa) kun korvakorut (kun siitä saattaa jäädä jälki! iik!)

Kannattaisko sun suoraan sanoen RELATA? Olen juuri samaa mieltä kuin numero 12, että vanhemmat päättävät paljon tärkeämpiäkin asioita edes kysymättä lapselta, kuten uskonnon. Millä oikeudella vanhemmat voivat " aivopestä" lapsensa juuri siihen uskontoon, johon itse kuuluvat?

Ainiin ja omalla lapsellani EI ole korvakoruja, joten sitä en yritä puolustella. Itselläni oli tosin ennen kouluikää jo korvakorut (...joita en nykyään käytä, mutta ei ole jäänyt katkeruutta äitiä kohtaan, että hän nyt meni silpomaan ruumistani) ja ennen rippikoulua pari muutakin lävistystä :-P

Vierailija
16/16 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma kohta 6-vuotias tyttöni ei ole alkanut vielä moisista haaveilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi