***SYYSUNELMAT VIIKKO 49 ***
SIIRRÄN EDELLISEEN KETJUUN TULLEET VIESTIT TÄHÄN:
[b] khaos[/b] - 03.12. 13:04 vastaa tähän viestiin (17/21)
Kiitos tsemppauksesta!
Ei tainnut olla tälle viikolle vielä omaa pinoa, joten jatkan tähän.
Ihana, kun tsemppaatte mua täällä. Erityiskiitos Korallille kannustavista sanoista. :) Mukava kuulla, etten ole ainoa, joka on tällaisten asioiden kanssa kamppaillut. Kyllä mun todellakin pitäisi ryhdistäytyä ja vetää pää pois pensaasta. Oonkin ajatellut, että jos en aikaisemmin saa mitään aikaseksi, niin viimestään tuossa helmikuussa puhun terveystarkastuksen yhteydessä (opiskelen ammattikorkeassa) näistäkin asioista terveydenhoitajalle, niin saisin sitten asioita eteenpäin. Sen oon itelle rajapyykiksi asettanut. Tietysti, jo aikasemmin varaan ajan gynelle, jos alkaa tuntumaan, että nyt riitti tää epätietoisuus. Mutta ainakin joulun yli mennään vielä niin ku tähänkin asti.
Täti alkaa täällä kerätä kamppeitaan ja tässähän pääsee taas odottelemaan ovista. Tikkuja mulla ei oo ollu käytössä sitten viime kesän. Mulle ne toi vaan lisää stressiä. Tunnistan (tai ainakin luulen tunnistavani) oviksen ilmankin. Lämmöt ja limat on tarkasti seurannassa. ;)
Plussatuulia kaikille! Eiköhän tässä viikon sisällä päästä jo ensimmäisiä oviksia jännittelemään.
Ilmoita asiaton viesti
[b]khaos[/b] - 03.12. 13:12 vastaa tähän viestiin (18/21)
AnniHelenaa vielä komppaan..
Just ihmisen anatomian ja fysiologian kurssilla ollaan käsitelty kuukautiskiertoa ja hedelmöittymistä ja sieltä bongasin sellaisen tiedon, että se ovulaatio aikaan tuleva " limatulppa" estää siittöiden kulkua. Sen tarkoitus on estää emättimen bakteerien pääsy kohtuun ja suojata sikiötä infektiolta. Eikö tämä siis tarkoita sitä, että yhdynnät pitäs ajoittaa aikaan ennen kuin se limatulppa muodostuu? Siis silloin taitaaa olla jo myöhäistä, kun ne limat tulee. Eli varmaan päivää ennen ovista on parhaat mahdollisuudet hedelmöittymiselle.
Ilmoita asiaton viesti
[b]shania07[/b] - 03.12. 13:30 vastaa tähän viestiin (19/21)
Aina oppii jotain uutta! =)
Kiitos khaos ja annihelen@ tiedoista! Aina sitä näköjään oppii uutta ja mitä enemmän tässä etsiskelee tietoa, sitä ihmettelee miten yksikään raskaus saa edes alkunsa! ;) Niin miljoona asiaa pitää osua sopivasti kohdalle...
Ja meidän kohdalla se nyt vaan on tässä kierrossa kuitenkin niin, ettei päästä yrittämään kuin tuo 2pv ennen arvioitua ovista, joten ei se auta kun yrittää ja katsoa onnistuuko. Ainahan voi sitten yrittää uudelleen, jos ei tärppää =)
Toivon kaikille yrittäjille tärppionnea ja puhtia petipuuhiin! ;) Täällä kohta rivissä jännäillään...
Ilmoita asiaton viesti
[b]Rizza[/b] - 03.12. 14:06 vastaa tähän viestiin (20/21)
Päivistä
Itse tulin toukokuussa raskaaksi juuri niin, että päivää ennen ovisplussaa ja sitten ovisplussapäivänä harrastimme seksiä. Tästä kuitenkin keskenmeno, mutta menetelmä ainakin tuotti tulosta silloin.
Milloin kuuluisi kuukautisten alkaa viimeisen Terolut-tabletin jälkeen? Itselläni nyt neljäs päivä kuurin jälkeen, eikä ole vielä minkäänlaisia menkkaoireita...Alkaisivat nyt PIAN, niin pääsisin " virallisesti" syyskuisten pinoon! :)
Rizza kp 29/36-47, yk 18
Ilmoita asiaton viesti
[b]2poj@näiti[/b] - 03.12. 15:04 vastaa tähän viestiin (21/21)
Siirryn tänne syyskuisiin...
Täti saapui tänään. Yk 4 alkaa. Saas nähdä tärppääkö vieläkään.
Kommentit (36)
No joo...eli mulla on menossa kp13 vasta, mutta ovis meni jo ja ei keretty yhtään heiluttelemaan peittoa, joten en todellakaan voi tulla raskaaksi tästä kierrosta. =( Eli nyt vaan odottelen menkkojen alkua ja sitten pääsen tänne listoille oikein virallisesti. Roikun siis vielä tuolla elokuisissa.
KYSYMYS: Voiko ovulaatio tulla ilman, että tulee niitä limoja? Koska näin nyt mulle kävi. Nippailut tunsin kp8 tai 9 en nyt enää muista. Ihmettelin, että miten ne nyt jo tulee. Mittasin just lämmöt ja ne on nousseet! Mä olen ihan ulalla koko touhusta nyt! Toivottavasti joku osaa mulle vastata!
Sori että kirjottelin vaan omaa napaa....
etten ehtiny kirjoittamaan pinoon ollenkaan. Toisaalta oli niin tylsääkin kun menkat just alko, ettei ollu mitään raportoitavaa..
Keskusteltiin miehen kanssa vauvakuumeesta, tuntemuksista, ahdistuksesta ku ei tärppääkään heti.. Oli tosi hyvä jutella, sain purettua kaikki itseäni vaivanneet asiat. Kun mulla on ollu tunne, että onko mies tässä vauvaprojektissa sittenkään täysillä mukana, kun ei puhu asiasta.
Alunperin kun se oli mun mies joka alkoi haaveilemaan toisesta lapsesta, esikoinen on jo neljävuotias.. Mä olin vastaan aluksi, mutta pikku hiljaa se vauvakuume heräsi. Nyt tulee vauvoja ja masuja vastaan ihan joka paikassa, tai ainakin se siltä tuntuu.
Eletään aikaa yk5 ja kp 7/31 joten ovis on vielä edessäpäin. Valmistautuminen ja harjoittelu on jo käynnissä:)
Pikkumyy78
Ällöttävä loskasää, ei mitään talven tai joulun tuntua, tylsää...
MOELPA: Tervetuloa vaan =) Ja niistä limoista, mä harvemmin niitä bongaan, mutta mul on aina ovis kivut eli oletan, että ovuloin. Vaikka oon nyt miettinyt, että jos se onkin se kysta joka siellä kummittelee kuukausittain. Sellainen siellä munasarjassa mulla asustelee, ainakin asusteli vielä vuosi sitten.
Pikkumyy78: Miten se tuntuukin vauvakuumeisena, että kaikki on raskaana tai niillä on pieni vauva. Mustakin tuntuu, vauvoja ja masuja on kaikkialla. Mäkin haluun, nyt heti. Oon kuumeillut niin pitkään, että oon tosi malttamaton vaikka vasta toinen yrityskierto.
Siis, päivä ennen ovista olis paras aika.... kääks, tässä kierrossa mun ovis on laskureiden mukaan 10., 11., tai 12. päivä, mut ollaan murun kaa lähdossä viikonloppureissuun ja mies jää kotiin, eli toivottavasti ei ainakaan liian aikaisin oo ovis. Tai täytyy vaan laittaa simppoja odottelemaan =)
Onko täällä kellään ollut kemiallista raskautta? Minkälaiset menkat siitä tuli? Mietiskelen vaan että oisko mulla viime kuussa ollut sellainen, menkat kun olivat todella runsaat ja kivuliaat, paljon runsaammat kuin yleensä. Eipä sillä niin merkitystä, mutta tietäis ainakin, että jotain tapahtuu =)
Eipä tässä kummempia. Hauskaa päivää kaikille!
ovista odotellen
murunmamma
kp 8/27-29 yk2
Täällä vaihtui kp 30--> kp1 ja masentunut on mieli =(
Täytyy raahustaa apteekkiin hakemaan kolmas clomikuuri ja ovistestejä. Raskaustestejä onkin jo kaapissa.. Haamun ehdin saada ennen menkkoja, vitsi miks niitäkin pitää tulla!!!?
Minäkin olen miettinyt että vaikuttaako ne edes mitenkään, paitsi että olen tavallista äkäisempi ja itkuherkempi nykyään.
Ekassa clomikierrossa ovis tuli jo kp 12 paikkeilla, normaalisti vasta kp16 ja viime kierrossa en tikuttanut. Nyt kyllä aloitan hyvissä ajoin sen tikuttelun ettei ainakaan siitä jää yritys kiinni.
Meillä alkaakin jo yk16, huh huh. Mitäs niistä lämmöistä päätellään? Sen tiedän että lämmöt nousee oviksen jälkeen sen puoli astetta mutta mihin se lämmön lasku ennen ovista ajoittuu? Tekis mieli heittää koko kuumemittarit ulos ikkunasta, sen verran taas kypsyttää ne kainalossa kulkee täällä päivät päästään. Esikoisen yritys kun oli sitä että yk2 ja tärppi tuli ilman mittareita ja vehkeitä. Nyt sitten mennään vaikeimman kautta. On vähän masentavaa omaa napaa tää tilitys mutta ehkäpä ymmärrätte näitä tuntemuksia. Taidan taustailla taas jonkin aikaa ja palata kunhan punanuttu poistuu..
Onnea ja jaksamisia kaikille!!!
Aaroilona kp1/30
Mun mies sano, että joutuu lähteen työreissuun ens viikoksi, Etelä-Koreaan!!!! Ovis on ehkä ke-to. Joten se siitä...mieli on niin totaalisen maassa. Eka clomikierto ja odotukset oli kovat ja nyt sit tää... ei oo totta, miks just nyt. Lähtöpäivä ei ole vielä selvillä tarkalleen, joten pieniä toiveita on että just ennen lähtöä touhais, että simpat vois elellä...mut en tiiä...eikö ne yleensä elä vain pari päivää max. siihenhän se perustuu se joka toinen päivä -periaate.
Normaalikierron mukaan mun ovis olis su-ma. Olisko mitään toivoa, että ovis tulis jo silloin...? Lapsettomuuslääkäri kyl sano, ett clomit siirtää ovista, ja ku otan ne vasta kp5-9 muutenkin... Lääkärin mukaan parhaat tärppipäivät olis ma-to.
Voi että ottaa päähän....
sori omaa napaa vaan..
Koralli katkerana
Sanoko lapsettomuuslääkäri tosiaan että clomit siirtää ovista? Kun mulle sanoi että aikaistaa, että aloita pari päivää aikaisemmin ovistestien tekeminen. Otan kyllä kierron 3-7 päivä ja viimeksi en tikuttanut etten kyllä tiedä vaikka olis tullu myöhemmin sitten. Tässä kierrossa aion kyllä testata taas. Lääkäri sano mulle myös että paras olisi tehdä aamuvirtsasta joka ollu 4 tuntia rakossa eli pissalla pitäis käydä yöllä. kello varmaan laitettava soimaan. On tää touhua, ihme ettei tärppääkään kun kellon kanssa pissalle ja seksiä harrastamaan myös =)
No nyt taas yritän luikkia täältä palstalta..
kp30 onkin siis kp1 ja täällä ollaan=(menkat ei kunnolla viel oo alkaneet mut pikkusen jo havaittavissa punaista paperissa...
aamul viel oksensin ja kaik oireet edelleen,mut eiköhän ne siit häviä ku vuoto kunnol alkaa...negaa testit näytti mut silti eli toivon kipinä ku ei menkkoi kuulunu=(!!!kp ennen ollu 25-26 mut nyt siis 30,eli hyvä et alkoivat kuitenki nyt eikä vetäny kierto pitkäksi.
noh,josko yrittäs kasata ittesä ja positiivisin mielin uuteen kiertoon..
Riippuu kaiketi kierron pituudesta yleensä. Mulla kierto on n. 25-30, yleensä n. 27. Ja ovis tapahtuu yleensä aina kp 13-14.
Clomiohjeissa lukee, että munasolu irtoaa 7-12 vrk kuluttua viimeisestä annoksesta. Sulla näemmä irtos ekassa clomikierrossa aiemmin, 5 vrk jälkeen jo. Voi kunpa mullakin, niin ei nin sotkis tuo miehen matka tätä yritystä.
Mulla tulee tuo 7vrk täyteen ens ke, kp 16. Pahoin pelkään, että se ovis sijoittuu niille main. Jos mies joutuu starttaan matkaan su-ma -yönä, niin... no ei se nyt mahdotonta ole, että simpat eläis, mut kumminkin :/ Olisin halunnu nyt tähän ekaan clomikiertoon satsata kunnolla. Pieni toive virijää siitäkin, että ovis myöhästyis reippaammin ja mies ehtis jo takasinkin reissusta ajoissa...
En tiiä, ei täs auta muu ku odottaa. Huomiseks olis yks clomi vielä. Mietin jo sitäki, että jos jättäsin sen ottamatta, niin tulisko ovis aiemmin, mut kai mä sen otan kumminkin, syteen tai saveen. Ehkä tapahtuu joulun ihme...
Itse uskon enempi siihen n. 2 vrk.
Koralli: Voi ei! Miten huono tuuri, että miehesi joutuu juuri ensi viikolla lähtemään työmatkalle. Nyt vain toivotaan, että ovis ehtii tulla ennen sitä ja saatte simpat oikeaan aikaan matkaan!!! :)
Minäkin uskon siihen, että simpat elää noin kaksi vuorokautta. Ei tässä muuten näin kauan olisi yrittämisessä varmaan kestänyt. Ja meillä siis vasta tehtiin miehen simppatesti, jossa jo 48 tunnin kuluttua elävien määrä oli säälittävän pieni alkutavaraan verrattuna. Ja tuloksena siis normaali sperma.
Odottelen yhä menkkoja alkavaksi. Ei mitään oireita. Mutta olenkin kuullut, että Terolutia syödessä menkat on alkaneetkin sitten ilman mitään ennakkovaroituksia, joten tässä jo varmuuden vuoksi pitää olla varautunut. Nyt siis viides päivä kuurin loppumisesta. Alkaisivat nyt jo!
Rizza kp 30/36-47, yk 18
yk 7 siis lähti, ajatella, että niin kauan jo pyöriny täällä ilman tulosta :( On suurin yritys jo hävinny, ei kai se yrittäminen ja toivominen mitään auta. Aikamoinen tuuri pitäis käydä, että se vauva sieltä tulis.
Koralli: voi, miten huono säkä! Muistan, kun jossain kuukausipinossa joku sanoi ajavansa autolla vaikka kuinka pitkälle oviksen aikaan, mutta että Etelä-Koreaan... :( No ei voi muuta ku toivoa, että ovis oliski jo aikasemmin. Tai sitte paaaaaaaaaaaaaljon myöhemmin. Tai että simpat oliski oikein superlaatua ja kestäis sen 5 vrk...
- bee kp5 yk 7 -
Nyt alkoi tuhruttelu, joten huomenna on varmaan kp 1 ja yrityskierto 19 alkakoon. :) Pakko pysyä positiivisena, vaikka hirvittää jo näin pitkä yritys, huoh. Kohta jo kaksi vuotta alkaa tulla yritystä täyteen. Nyt eka Tero-kierto takana ja näyttää kovasti, että kierto tippui vain 32:een, kun viimeksi kierto oli luomuna 36. Ei vielä kovin paljon lyhentynyt. Mutta keltarauhashormonia tarvitsen kuitenkin, että saan arvot nousemaan.
Ostin eilen omenaviinietikkatabletteja, kun muussa muodossa sitä ei ollut kaupassa tarjolla. Kolme niitä pitäisi päivässä ottaa. Saa nähdä, onko niillä vaikutusta. :) Tässä vaiheessa sitä turvautuu jo kaikkiin keinoihin.
Rizza kp 31/36-47, yk 18
Miten meinaatte itsenäisyyspäivää viettää? Me ei kummemmin, vähän parempaa ruokaa ajattelin laittaa ja kynttilät ikkunalle. Ja linnan juhlii vois kattoa.
Koralli: Kävipäs kurja tuuri. Milloin se sun miehes lähtee? Jos sunnuntaina vielä ehtisitte niin ehkä simpat voisi 3 päivää sinnitellä. Tai jos ovis tulisikin ajoissa. Toivotaan parasta.
Pahoittelut kaikille, jotka täti lähetti tänne. varmasti iskee masennus, kun yrityskiertoja alkaa olla monta. Onneks nyt on joulu tulossa, tulee muuta ajateltavaa ja ehkä jos ollaan oltu kilttejä saadaan kaikki ihanat joululahjat, plussat testeihin =)
Itselle ei kuuluu kummempia, ovista ootellaan, mites se muuten menee niitten limojen kanssa, kun nyt jo huomasin sellaista venyvää, mut nyt vasta kp10... Oon ihan aloittelija näissä jutuissa, kun murua tehdessä en ehtinyt edes pahemmin ovisjuttuja miettiä. Päätin etten nyt hankikaan ovistestejä, kun ollaan siellä mökillä mun vanhempien kanssa, niin en viitsi siellä ruveta tikkuihin pissimään. Vanhemmat ei tiedä että toista yritetään, ei se nyt salaisuus ole, mutta vähemmän tulee kyselyjä kun kukaan ei tiedä. Samoin lämpöjä en ala tässä kuussa mittailee, liikaa ihmettelyä herättäis.
Muru tanssii tuossa lelunsa musiikin tahdissa. Mun suloinen pieni =) Joskus mietin, etten voi sitä toista edes hankkia, että rakastan murua liikaa, ei sydämeen mahdu toista. Mutta kyllähän sitä rakkautta riittää. Muru on vielä yhtä vauvoja rakastava kuin äitinsä. Joka paikassa kun näkee rattaat, huutaa vauva, vauva. Ja nukkejaan hoitaa, syöttää ja pussailee.
Tällaista tänään.
murunmamma
kp10/27-29 yk2
Tänne ei kummempia, nautin vapaapäivästä. Esikoisen kans on pelattu Afrikan tähteä, jonka kaivoin esiin kaapista. Ekaa kertaa pelas ja on ollu kovasti innoissaan. Mun mies nukku myöhään, kävi ylhäällä ja nukkuu taas...oli pikkujouluissa eilen ja tuli aamuyöstä kotiin, joten ei siitä kovasti seuraa näytä olevan. :/ Toivottavasti illaksi virkistyy, meinasin vähä toivoa vipinää makkarin puolelle..vaikka itelläki on aika kurja olo, flunssa pahenee taas, tosi tukkonen olo. Panadolia olen vetänyt nyt joka päivä, en uskalla vahvempaa, ettei sotke ovulaatiota, mut en tiedä onko tuosta flunssaan ollu mitään apua.
Mies lähtee sinne E-Koreaan maanantaina päivällä töistä käsin. Maanantaiaamuksi on sovittu vimpat treffit, sit kattoo miten käy. Aion itseäni piinata ens viikon ja tikutella ovista (tai aloitin jo) ja mittailen lämpöjä. Näenpä sit onko toivoakaan plussasta jouluksi, vai siirtyykö ovis liian kauas touhuista.
Nyt on kyl jo ollu sen verran limoja, että mielessä heräjää toivo, että ovis tulis kuitenkin normiaikaan su-ma. Se olis hieno juttu, jatkan tikuttelua ja toivon parasta.
Rizza: mähän ostin sitä omenaviinietikkaa ihan pullomuodos, mut en nyt sit ookaan uskaltanu sitä alottaa. Säikytti vähä se, että on hampaille niin huonoksi, mua kun ei muutenkaan ole siunattu kovin kaksisella hammaskiilteellä. Sitä paitsi ajattelin, että kokeilen nyt pelkästään sittenkin noilla clomeilla ja katson auttaako ne.
Eipä kummempia, nyt keittämään nallepastaa esikoiselle, että pääsee sitten tuutimaan päiväunia.
Mukavaa päivän jatkoa!
Koralli73 kp 10/25-30 yk18
Mun pitäis ottaa tänään kp 3 eka clomi mutta yliopiston apteekki onkin kiinni, jäi taas viimetippaan tuo hakeminen ja muut apteekit ei jaa clomeja pienempää määrää. Eli sieltä saa sen 5kpl kerrallaan ja mulla 2 kuuria enää jäljellä. Voinkohan aloittaa vasta huomenna? Täytyy varmaan soittaa klinikalle huomenna et haittaako mitään jos syönkin tässä kuussa kp4-8 nuo clomit.
No tämmöstä tohelointia täällä. Korallille tsemppiä että ovis ehtisi tulla!!!
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Murunmamma: Ihan samat jutut, parempaa ruokaa, kynttilät ja linnan juhlat täälläkin. Pari ruokavierastakin oli. Ihana saada ylimääräinen vapaapäivä!
Koralli: Voi ei... Mulla on kans ollut ajoitusongelmia miehen työmatkojen takia muutamassa kierrossa, on onneks aina saatu jotain yritystä. Sulla on vielä nyt ne clomitkin. Peukut on pystyssä, että saatte ajoitukset kohdilleen. Ostin itse omenaviinietikkatabletteja, mutta luontaistuotekaupan myyjä neuvoi ottamaan nestemäisen pillillä.
Rizza: Pahoittelut tädistä. Taisit sitä jo odotella kuitenkin. Mulla alkoi nyt menkat viidentenä päivänä Teroista.
Mä ajattelin nyt jahdata sitä jouluplussaa oikein tosissani. Toisin sanoen aion käyttää kaikki keinot, jotka keksin. Vielä en ole miettinyt peitonheilutustaktiikkaa. Mutta enemmän on tarkoitus heiluttaa, kun parissa viime kierrossa. Ostin ekan kerran digitaalisen ovistestinkin (Clearblue). Mun kierron pituus on ollut nyt 27, joten ohjeessa oli, että kp 8 aloitetaan testaus. Tänään tein ekan testin. Aika hieno peli =).
Ohjeissa lukee, että vain testituloksella on väliä, irrotettavaa liuskaa ei kannata katsoa. Mutta olen aina seurannut ovistesteistä lh:n nousua, viivan vahvistumista siis. Kai tässä testissä on saman lailla? Nyt kp8 oli siis hailu viiva, niinkuin odotinkin sen olevan. Osaisko joku kertoa?
AnniHelen@ kp8 yk11
vielä korjaamaan, että jos kierto on 27 päivää, tuolla testillä pitäisi alkaa testailla kp10. Mä vaan jo innoissani aloitin ajoissa. Ja kun en voi olla ihan varma kierron pituudesta, kun on Terolut-kuuri menossa. Yksi satsi on vielä jäljellä.
AH
Nyt alkoi sitten virallinen 19. yrityskierto, kun menkat saapuivat tänään 8 päivää Terolut-kuurin jälkeen. Kaksi päivää tiputtelikin jo hieman, mistä en kovin tykännyt, sillä normaalisti tiputtelua on vain yksi päivä ennen normaalia vuotoa. Eli neljä päivää sitten kierto lyheni Terolutien ansiosta viime kiertoon verrattuna, ei minusta siis kuitenkaan vielä tarpeeksi.
AnniHelen@: En osaa sanoa, mitä niistä digitaalisen ovistestin viivoista voi päätellä, sillä en ole niitä itse seurannut. Olen oppinut tuntemaan limoista ovulaationi niin hyvin, että kun käytän digitaalista ovistestiä, niin olen aina saanut plussan. Silloin molemmat viivatkin olivat melkein kyllä tasavahvoja.
Tässä kierrossa en aio aloittaa Teroja ennen ovulaatiota. Katselin tuossa meinaan lääkärin papereita kesältä keskenmenon jälkeen ja siihen oli kirjoitettu Terolut aloitettavaksi vasta ovulaation jälkeen, MIKÄLI toivon uutta raskautta. Olisinpa lukenut noita papereita aikaisemmin, niin en olisi " tuhlannut" yhtä kiertoa näin. Mutta lyhenipä kierto ainakin hieman. :)
Rizza kp 1/32-47, yk 19
Siirsin omavaltaisesti nuo viestit tuohon, etteivät jää unhoon edelliseen ketjuun.
Khaos: no kiva, jos sait sanoista tsemppausta, se oli tarkoituskin. Ja kun et tunne liian kovaa kynnystä tutkimuksiin hakeutumisesta, niin sehän on se pääasia. Toki osa on tässä eri mieltä, ja haluaa varmaan kokeilla kauemminkin, mutta itelle oli ainakin vuoden rajapyykki tosiaan kova asia. Ehkä se olis joskus luomunakin tärpänny, jos vaan olis sitkeästi useammn vuoden kokeillu, mut ku itelläkin ikä alkaa tulla vastaan pikkuhiljaa, varsinkin kun oli kolmattakin lasta vielä aateltu..
Sitä paitti mun äiti kerto nyt " kaameen" faktan, mun mummulla loppu kuukautiset 38-v. No äitillä paljo myöhemmin, mut heti mulla alko kummitella mielessä, että onko nää mun tiputtelut jo jotain vaihdevuosia. Mulla ikää siis 34-v. Toiselta puolen suvusta taas kuulin mun tädistäni (eli serkkujeni äidistä), että sillä oli ollu vaikeuksia tulla raskaaksi. 6 vuotta tuli kahden lapsen ikäeroksi. Enempää eivät saaneet lapsia ja siinä välissä ei ollut raskauksia. Ei niitä lapsia tosiaan niin vaan tehdä.
Rizza: varmaan vaihtelee vähän. Mulla alkoi teroista viidentenä ja lugeista kolmantena ja kuudentena päivänä menkat (siis kaksi eri lugekiertoa, tosin tuossa ekassa käytin 12 pv lugeja, toisessa vain 9 pv, eli siitä heitot). Oletko siis testannut, ettet ole raskaana? Jos olet, niin kyllä ne varmaan parin päivän sisällä alkavat kumminkin. Ja terot voi tehdä muuten sen, ettei menkkaoireita niin ole, ne kun tasoittaa mun mielestä niitä pms-oireita.
Itellä menossa nyt kolmas clomi-päivä. Ei mitään mainittavia sivuoireita vielä. Ehkä aavistus nipistelyä vatsalla, mut voipi olla vain mahanpuruja. Pari teinifinnin alkua poskella...kääk, sitä mä viimeiseksi toivon, että naama alkais kukkimaan kuin teininä. Toivottavasti ei sentään. Odotin muuten enempi oireita, mahtaako nuo tehdäkään mitään, kun ei tunnu miltään? No ehkäpä ne tuolla sisällä jylläävät kumminkin jotenkin.
Mies meni flunssaisena lepäämään, eikä mullakaan kovin kaksinen olo. Esikoinen onneksi on terve vielä toistaiseksi. Ens viikonlopuksi tiedossa taas reissaamista, joten pitäs kyllä pysyä terveenä.
Mukavaa maanantain jatkoa kaikille!
Koralli73 kp 7/25-30 yk18