***SYYSUNELMAT VIIKKO 49 ***
SIIRRÄN EDELLISEEN KETJUUN TULLEET VIESTIT TÄHÄN:
[b] khaos[/b] - 03.12. 13:04 vastaa tähän viestiin (17/21)
Kiitos tsemppauksesta!
Ei tainnut olla tälle viikolle vielä omaa pinoa, joten jatkan tähän.
Ihana, kun tsemppaatte mua täällä. Erityiskiitos Korallille kannustavista sanoista. :) Mukava kuulla, etten ole ainoa, joka on tällaisten asioiden kanssa kamppaillut. Kyllä mun todellakin pitäisi ryhdistäytyä ja vetää pää pois pensaasta. Oonkin ajatellut, että jos en aikaisemmin saa mitään aikaseksi, niin viimestään tuossa helmikuussa puhun terveystarkastuksen yhteydessä (opiskelen ammattikorkeassa) näistäkin asioista terveydenhoitajalle, niin saisin sitten asioita eteenpäin. Sen oon itelle rajapyykiksi asettanut. Tietysti, jo aikasemmin varaan ajan gynelle, jos alkaa tuntumaan, että nyt riitti tää epätietoisuus. Mutta ainakin joulun yli mennään vielä niin ku tähänkin asti.
Täti alkaa täällä kerätä kamppeitaan ja tässähän pääsee taas odottelemaan ovista. Tikkuja mulla ei oo ollu käytössä sitten viime kesän. Mulle ne toi vaan lisää stressiä. Tunnistan (tai ainakin luulen tunnistavani) oviksen ilmankin. Lämmöt ja limat on tarkasti seurannassa. ;)
Plussatuulia kaikille! Eiköhän tässä viikon sisällä päästä jo ensimmäisiä oviksia jännittelemään.
Ilmoita asiaton viesti
[b]khaos[/b] - 03.12. 13:12 vastaa tähän viestiin (18/21)
AnniHelenaa vielä komppaan..
Just ihmisen anatomian ja fysiologian kurssilla ollaan käsitelty kuukautiskiertoa ja hedelmöittymistä ja sieltä bongasin sellaisen tiedon, että se ovulaatio aikaan tuleva " limatulppa" estää siittöiden kulkua. Sen tarkoitus on estää emättimen bakteerien pääsy kohtuun ja suojata sikiötä infektiolta. Eikö tämä siis tarkoita sitä, että yhdynnät pitäs ajoittaa aikaan ennen kuin se limatulppa muodostuu? Siis silloin taitaaa olla jo myöhäistä, kun ne limat tulee. Eli varmaan päivää ennen ovista on parhaat mahdollisuudet hedelmöittymiselle.
Ilmoita asiaton viesti
[b]shania07[/b] - 03.12. 13:30 vastaa tähän viestiin (19/21)
Aina oppii jotain uutta! =)
Kiitos khaos ja annihelen@ tiedoista! Aina sitä näköjään oppii uutta ja mitä enemmän tässä etsiskelee tietoa, sitä ihmettelee miten yksikään raskaus saa edes alkunsa! ;) Niin miljoona asiaa pitää osua sopivasti kohdalle...
Ja meidän kohdalla se nyt vaan on tässä kierrossa kuitenkin niin, ettei päästä yrittämään kuin tuo 2pv ennen arvioitua ovista, joten ei se auta kun yrittää ja katsoa onnistuuko. Ainahan voi sitten yrittää uudelleen, jos ei tärppää =)
Toivon kaikille yrittäjille tärppionnea ja puhtia petipuuhiin! ;) Täällä kohta rivissä jännäillään...
Ilmoita asiaton viesti
[b]Rizza[/b] - 03.12. 14:06 vastaa tähän viestiin (20/21)
Päivistä
Itse tulin toukokuussa raskaaksi juuri niin, että päivää ennen ovisplussaa ja sitten ovisplussapäivänä harrastimme seksiä. Tästä kuitenkin keskenmeno, mutta menetelmä ainakin tuotti tulosta silloin.
Milloin kuuluisi kuukautisten alkaa viimeisen Terolut-tabletin jälkeen? Itselläni nyt neljäs päivä kuurin jälkeen, eikä ole vielä minkäänlaisia menkkaoireita...Alkaisivat nyt PIAN, niin pääsisin " virallisesti" syyskuisten pinoon! :)
Rizza kp 29/36-47, yk 18
Ilmoita asiaton viesti
[b]2poj@näiti[/b] - 03.12. 15:04 vastaa tähän viestiin (21/21)
Siirryn tänne syyskuisiin...
Täti saapui tänään. Yk 4 alkaa. Saas nähdä tärppääkö vieläkään.
Kommentit (36)
Liityn mukaan, kun tässä tulee vuosi yritystä täyteen. Viimeksi ollessani syyskuulaisissa sain plussan, mutta km tuli rv 9+. Sen jälkeen ei ole onnistuttu saamaan testeihin haamuakaan. Palstailu on jäänyt taustailuksi, mutta nyt päätin tehdä poikkeuksen. Toivotaan, että tässä Syysunelmien pinossa on taikaa! :)
Täällä näkyy olevan monta tuttua nimimerkkiä. Toivottavasti päästään pian koko porukka odottajien puolelle!
Essi78 kp3/35
taas.. KP 12 vissiin menossa eli ovista odotellaan. Ei mitään merkkiä oviksesta.. Aikaisemmissa kierroissa on ollu tosi voimakkaat kivut jo monta päivää ennen ovista ja limat ja kaikki. Nyt ei mitään. Ei oo kyllä mies kovin innoissaan ollu peittojakaan heiluttelemaan. Eli ei kauheen korkealla ole fiilikset eikä odotuksetkaan. Stressiäkin ollu kovasti töistä johtuen.
Tsemppiä kaikille! Kumpa kaikki sais plussan jouluksi!!!!
iiiik kp12 (kai) yk 2-3
Pakko aloittaa omilla kuulumisilla. Sain just äsken ovistestiin plussan! :) Eli tässä kierrossa on taas mahdollisuudet! Viime kierron ovuloimattomuus laittoikin mielen jo aika matalalle. Testailin tässä kierrossa ekaa kertaa digitaalisella testillä, kun en halunnut enää luottaa omiin viivanpaksuustulkintoihin. Kp11:sta olen saanut tähän mennessä kaikki tulkintaplussani Mammaksin testeillä, joten tänään oli aamulla odotukset korkealla. Mutta ei. Clearblue antoi karusti negaa. Itku kurkussa siinä sitten töihin. Päätin kuitenkin testata vielä nyt illalla uudestaan ja nyt näkyi jo sitten ovisplussa. Kyllä voi ihminen olla sairaan onnellinen edes siitä, että kroppaa toimii edes jossain suhteessa toivottavasti oikein. :) Pitää testata vielä seuranta mielessä huomenna aamulla, että olisinko saanut plussaa näkyviin ollenkaan, jos olisin pysynyt pelkässä aamutestailussa.
AnniHelen: Eli Clearblue käytössä tosiaan täälläkin. Ja ainakaan vielä en kyllä osaa noita viivoja tulkita. Kerro, jos huomaat noissa jotain tolkkua!
Koralli73: Todella harmi tuo sun miehesi työmatka! :( Toivottavasti ovis sattuisi tulemaan riittävän aikaisin. Meillä kans saatiin juuri mieheni kevään työmatka-aikataulu ja ainakin 2 yrityskiertoa menee ihan sivusuun, huoh. Ärsyttää jo nyt, vaikka noihin kiertoihin on vielä aikaa.
bee83: Harmi, että säkin jouduit yk7:lle. :( Pidän sulle peukkuja tähän kiertoon!
Pahoittelut muillekin uudelle kierrolle joutuneille ja kovasti tsemppiä ihan kaikille! Toivottavasti tänä Jouluna meille kaikille tapahtuisi ihana ihme..
dharmian kp11/26-27 yk7
Jos nyt jotain kirjottaisin, vaikka varsinaista asiaa ei olekaan. Mies ja isommat lapset lähtivät tänään pikkujouluristeilylle. Jäin pienten kanssa siis kotiin. Omat pikkujoulut minulla olisi ollut tänään, mutta täytyi perua ne. Eipä ole mieli muutenkaan niin korkealla... :/ Tällä viikolla on väsyttänyt aivan älyttömästi, Zzz... Menkat oli oudon kivuliaat, mutta ei sitten niin runsaat. Eilen olin huonolla tuulella ja mies ihmetteli, että miksi olen niin kärttyinen. Hmmm, miksiköhän... Miehet.
Ensi viikonlopuna pitäisi taas pupuilla. Luulen, että vähäiseksi jää kun ei ole pahemmin mitään kanssakäymistä nyt ollut. Ei tietenkään menkkojen aikana ole, mutta yritin miellyttää miestä, mutta sanoi ettei huvita. Varmaan ovulaatio olisi taas maanantaina 17.12. (hui, silloin jo aika lähellä joulua!), joten jos saisi miehen edes petiin sunnuntaina. Ja vähän luulen, että jos nyt ei tärppää, niin jään tauolle. En vaan jaksa enää ja ei miehen kanssa (ainakaan nyt) välit ole niin hyvät.
No, tulipas taas tekstiä... siis omaa napaa " tuutin täydeltä" . Pahoittelen etten nyt kommentoi muiden kirjoituksia.
Muttta kaikille tsemppiä ja plussaonnea!! =) Viikonloppuja!
Nyt ei kyllä ollut enää niin suuri pudotus maan pinnalle kun täti tuli, niin kuin oli ekan yk:n jälkeen. Ei ollut mitään oireita ja täti tuli niin ajoissa etten ehtinyt edes kauaa piinailla. Nyt on joulukin tulossa niin on paljon muutakin ajateltavaa. Joten ei kun uutta yritystä vain peliin! Monilla muilla täällä on näköjään jo monia kuukausia yritystä takana, joten tuntuu hölmöltä masentelu ja ruikutus kun ei heti tärppää...
ovista odotellessa Tähtitiuku kp 5/25-32. yk 3.
Voisin ilmoittautua tänne..
Meillä menossa " yk" 5, meillä mennään meiningillä tulee jos on tullakseen..
Itse olen 24 v. ja mies 26 v.
Meillä on molemmilla haaveissa 2-4 lasta ja olisi aika sen ensimmäisen alkaa tulemaan ja itse kaipaisin taukoa työelämään.
Nytkin olen yövuorossa ja kaipaisin sitä, että saisin olla välillä enemmän kotona..
KP (9.12) 18/32-35
KP
Mies ilmoitti haluavansa minun muuttavan pois. Onhan tätä ollut jo ilmassa jonkin aikaa, mutta en uskonut että siitä tulee nyt jo totta. Olemme siis uusperhe ja meillä on ollut aika ajoin vaikeaa ja myrskyisääkin. Nyt ilmeisesti mies ei jaksa enää. ?? Sanoi haluavansa ajatella isompien lasten parasta. Entäs pienemmät (yhteiset lapset) 2,5v. ja 1v2kk???!!? Entäs heidän parhaansa?
No, minä joka tapauksessa poistun täältä. Ei tule nyt syysvauvaa. :( Ja toisaalta onneksi en raskautunut aiemmin.
Hyvää jatkoa kaikille ja plussatuulia!! =)
2poj@näiti: Olen tosi pahoillani puolestasi!!! Olen ihan sanaton, enkä oikein osaa sanoa mitään..Tosin se tässä tilanteessa on hyvä, ettet olekaan raskautunut. Toivon, että saat elämäsi järjestykseen. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi! Haleja!
Omaa napaa lyhyesti: tänään tuli onneksi ovisplussa. Mieshän lähtee sinne Korean reissuun huomenna. Joten ovis tulee siis onneksi ihan ajallaan, onneksi se lääkäri oli siinä asiassa siis väärässä. Tosin mulla monesti se ovis on vissiin vasta 2 päivän päästä ovisplussasta, eli olis siis tiistaina. Mut kumminki siis ihan hyvin, ettei loppuviikkoon mene. Pääsen joulun aikaan piinailemaan kumminkin.
Jomotusta tuntuu munasarjoissa. Mullahan ei oviskipuja kovin usein ole, vaikka verikokeiden mukaan olisinkin ovuloinut. Joten jotain ne clomit ovat tehneet. Fiilis on taas siis ihan hyvä :)
Nyt purkamaan tavaroita, tultiin meinaan viikonloppureissusta. Hyvää sunnuntai-illan jatkoa!
Koralli73 kp 13 yk18
En ole pariin päivään käynytkään lukemassa muiden kirjoituksia jos nyt sitten itsekkin kirjoittelisi jotain.Mulla ei vielä ovistakaan ole kai ollut ajattelin testailla ovistesteillä ensi viikolla.Kauhean vaikea vain päättää se päivä milloin alkaa testaamaan ku on epäsäännöllinen kierto.Jotenkin mulla sellainen tunne etten viime kierrossa ovuloinut koska ei tosiaan ollut sitä ovis kipua mitä mulla on ollut pillereitten lopettamisen jälkeen.Ja kun kiertokin oli 42 päivää johan siinä kerkesi kaksi raskaus testiäkin tekemään.Meillä ollaan kyllä ahkerasti peittoa heiluteltu muuten vaan eihän sitä koskaan tiedä jos ovis onkin vaikka aikaisemminkin.Ja ollaan muutenkin kyllä tosi aktiivista porukkaa tuolla makuuhuoneen puolella.
Joku mainitsi siitä että ku non niin masentunut kun menkat alkaa vaikka yrityskertoja on niin vähän ja jotkut ovat yrittäneet tosi pitkään, että tuntuu ettei saisi edes vielä masentua.No itsellä vähän sama vika eli olen välillä ihan paniikisssa että missäö vauva viipyy vaikka eihn tässä vielä ole todellakaan mitään hätää.Mutta kun se vauvan kaipuu iskee niin sitä ei voi selittää miltä se tuntuu.Varsinkin meillä kun esikoinen tärppäsi heti ekasta yrityskerrasta.Jos silloin olisi joutunut yrittämään pitempään niin ehkä ei olisi nyt näin ahdistunut....
No olihan taas oma napaista juttua anteeksi......
2pojanäiti:Olen todella pahoillani että noin kävi.....Kaikkea hyvää sinulle ja lapsille!Tsemppiä!
No taidanpa tästä lähteä miestä kiusaamaan heh heh:)
Terv:Sweety kp14/31-35??? yk4
2pojanäidille ja paljon jaksamista! Toivottavasti asiat selkenevät pian ja saat elämän järjestykseen.
Dharmian: Nyt ainakin on tikkujen viiva aavistuksen vahvistunut, ei vielä lähelläkään tasavahvaa. Mulla on enää 3 tikkua jäljellä, panikoin jo ettei ne riitä...
Koralli: Hyvä, hyvä! Pääset jännäilemään kuitenkin =).
Itse muuten olin todella kärsimätön ekoilla yrityskerroilla. Olin varma, että ekasta kerrasta tärppää, koska oli jo pitkään joutunut odottelemaan yrityksen aloitusta. Se olisi mielestäni ollut oikeus ja kohtuus ;).
Tässä kuukausien aikana vauvan kaipuu on ottanut eri muotoja. Synkistä syövereistä nousen aina välillä tajuamaan, että onneksi on jo yksi ihana lapsonen suotu. Ja välillä sitä sukeltaa taas...
Jos kuulun jo pidempään yrittäneisiin, niin en minä ainakaan oudoksu, jos joku on aivan surun murtama ekan yk:n jälkeen!
Ovistikuttelut siis meneillään. Miinusta on toistaiseksi.
AnniHelen@ kp11 yk11
Itsekin olen aika sanaton tällä hetkellä. Eniten pienempien lasten tulevaisuus huolestuttaa. En sitten tiedä onko ero lopullinen, mutta eihän siinäkään ole mitään järkeä, että raahaan pieniä edes takas kahden kodin väliä. Teki jo tarpeeksi pahaa kun 2-vuotias kysyi usein missä isi ja kohta isi töistä tulee, kun mies ja isommat olivat vain risteilyllä viikonloppuna. :/ Mutta katsotaan nyt miten tässä käy. Ei nyt ole oikein muuta sanotavaa.
Mulla on vaihteeksi pulmia clomien kanssa.. otan siis tässä kierrossa clomit 4-8 kp kun en saanut niitä ajoissa eli myöhästyin päivän. Nyt on sellaista paineen tuntua kohdussa ja alaselässä ollut ekasta clomista asti. Inhottava tunne, ei mikään kipu vaan sellanen paine. Onko muilla?
Nyt menossa kp 7 eli vielä aikaa oviksen tikutteluun, perjantaina ajattelin aloittaa. viimeksi kierto oli 30pv niin ovis tulee luultavasti vasta 14-16 kp.
-2pojanäidille voimia raskaassa elämätilanteessa, elämä on kohtuutonta toisinaan. Pienten lasten perheiden elämä on tarpeeksi rankkaa ilman vanhempien erimielisyyksiäkin ja tuota ei toivoisi kenellekään! Toivon että saatte elämänne järjestykseen.
a-i
Moikkelis. Tässä eka yk menossa, ja kyllä jänskää paljon. Kaksi vuotta olen yrittänyt tässä vauvakuumeen kanssa selviytyä. Puoliskon kanssa sovittiin, että tammikuussa -08 aletaan yrittämään -ja kun jonkun aikaa sitten aktin (sori:)) aikana mies ehdotti, ettei ehkäisyä käytettäis, niin itku tuli ja iso.. On tää kuumeisen aika oikeasti tosi pitkä. No, ollaan aika nuoria vielä (22 ja 24), että oikeasti oli hyvä kasvaa vielä hetki.
Viime vkolla olin lukevinani raskauden merkkejä, mutta viikonlopun ykätauti ja 40C kuume sotkivat kaiken :/ Olis ollu oikeasti tosi kiva kertoa jouluna tai uutena vuotena ihania uutisia. No, tätini joutui yrittämään 3 vuotta ennen kuin tärppäs ja " luomuna" , joten enköhän mä nyt kestä...
Mulla on pikkuinen ongelma. En siis aio ovistikkuja tms. pitkään aikaan käyttää, mutta mitä tehdä kun kierto kestää n.20- 60 pv? Tosi hauskaa... Voiko tämä haitata raskaaksi tulemista? Anteeksi te, jotka oikeasti kärsitte lapsettomuudesta, mutta mulla on " kiva" pikku intuitio (pelko), ettei mun kohdalla toi raskautuminen oiskaan kauhean helppoa..
Toivon kaikille oikein ihanaa joulun odotusta ja varman positiivisia testituloksia:D
Tervetuloa uusille kuumeilijoille, mukaan mahtuu kyllä! :)
Nyt on pakko hehkuttaa omaa napaa, kun olen niin onnellinen! Mehän ollaan julkisella lapsettomuushoidoissa ja seuraava aika vasta tammikuun lopulla. Varasin perjantaina ajan yksityiselle ja se oli tänään. Minulle sattui maailman ihanin mieslääkäri, joka luki kaikki mukana olevat paperini ja kuunteli kertomukseni ja määräsi minulle...Clomit!!! Kaiken huippu on, että hän kehoitti aloittamaan ne juuri tänään ja nyt on jo ensimmäinen nappi syöty! :)) Voi että olen onnellinen! Kaksi ensimmäistä kiertoa minun tulee kuulemma ottaa yksi tabletti viiden päivän ajan ja jos plussaa ei näiden kiertojen jälkeen ole vielä tullut, niin sitten saan ottaa kaksi tablettia viiden päivän ajan. :) Eli neljään kiertoon sain Clomit. Voi että, toivottavasti nyt tärppäisi näin pitkän odotuksen jälkeen!
Korallille onnea ovisplussasta!!! Onpa muuten mahtavaa, että molemmat saimme nyt tähän kiertoon Clomit avuksi. :)
Kaikille muillekin plussatuulia!!!
Rizza kp 4/32-47, yk 19
Täälläkin uusi kuumeilija.. tai kuume on vanha kyllä jo, mutta minä palstalla uusi.
Viime kuussa jäi pillerit pois ja tänään tuli ensimmäiset kuukautiset eli vauvakuumeslangia lainatakseni nyt on sitten yk2 kp1 :D
(joku muuten voisi tehdä sanakirjan näistä lyhenteistä)
edellinen kierto oli pitkä 46vrk. aikaisemmin söin minipillereitä ja silloinkin kierto oli jotain 32vrk, mutta nyt hieman lipsahti pitkäksi.. Toivotaan, että seuraava on jo lyhyempi... Meillä mennään rennolla asenteella, tulee kun tulee eli vielä ei lasketa ovispäiviä tai tikutella niitä..
Taustalla oon seuraillut teidän keskusteluita ja nyt päätin liittyä keskusteluun mukaan.. Tsemppiä kaikille ja vipinää peittojen alle!
oli sentään mainittu, että Terot vaikeuttaa raskautumista. Mun gyne ei kertonut mitään, itse huomasin täältä ja aloi etsiä tietoa. En aio myöskään ottaa Teroja ennen ovista.
Yhtä odotustahan tää nyt on. Oviksen, plussan, joulun...
AnniHelen@ kp9 yk11