Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en vaan ihan oikeasti tajua näitä vanhempia, jotka antavat lastensa piestä itseään.

Vierailija
03.12.2007 |

En vaan ymmärrä. Miten avuton voi aikuinen ihminen lapsen kanssa olla? Ja miten pahaksi se on lapselle kuvitella, että kukaan ei mahda hänelle mitään, kun ei edes omat vanhemmat.

Ja ei, lapsia ei pidä eikä tarvitse lyödä tai pahoinpidellä, mutta kyllä aikuiselta pitää löytyä sen verran kanttia ja voimaa, että saa tuollaisen käytöksen loppumaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi, joka lyö, koska haluaa meidän vahvistavan hänen oman negatiivisen käsityksensä itsestään suuttumalla hänelle. (Pitkä stoori.) Nopeimmin lopettaa ja lyö harvemmin jos lyönteihin vastaa suudelmin. Ja jos suuttuu tai estää tyynesti tai ylipäätään reagoi lyönteihin muuten kuin hellyydellä, lyömistä tulee yhä useammin ja kovempaa.

Mutta tämä siis vain meidän erityislapsellamme.

Vierailija
2/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ope yläkoulussa. Voitte kuvitella, miten kivaa on sitten opettaa näitä kullamuruja koulussa, kun ne tietää, että " mulle ei kukaan mahda mitään" . Mahdoton on koulun asettaa näille rajoja, jos ei ole sitä kotona tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin meidän 3 v. joskus ikään kuin " kerjää suuttumista" , tietää siis tekevänsä väärin, kun lyö rakkaita vanhempiaan, ja silti lyö. Usein todellisuudessa lapsi juuri sillä hetkellä kaipaa syliä. Kiusallistahan tuo on silloin, kun on kiire johonkin, muulloin syli ja tilanteen rauhoittaminen siinä riittää.

Vierailija
4/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, lapsesi voi todella huonosti! Hae hänelle apua, kun itse et nyt osaa. Please!

Vierailija
5/5 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai useimmat pienet 2-4 vuotiaat kokeilevat mitä tapahtuu, jos lyö äitiä.

Mutta en voisi kuvitella, että ekaluokkalaiseni oikeasti yrittäisikään lyödä minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän