~*~*~ KULTAINEN 60-LUKU VKO 49 ~*~*~
Eipä ollut vielä pinoa, joten äkkiä sellainen pystyyn ja sitten lähden säätä uhmaten tarpomaan kotia kohden.
Kommentit (30)
Wempalle paranemista flunssasta!
Kaikille oikein hyviä vointeja ja sinivalkoisia hetkiä huomiseen juhlapäivään! Itsenäisyyttä arvostan hirmuisesti, minun molemmat papat olivat 17 vuotiaita untuvikkoja ja sotaan joutuivat aikanaan, molemmat haavoittuivat enkä koskaan unohda, minkä hinnan maksoivat itsenäisyydestä. Tuleville sukupolville suunnaton lahja.
-minea-
ja koko perheelle ja hienoa, että kaikki sujui hyvin. Tippa tuli linssiin uutisia lukiessa.
Muualla maailmassa juhlitaan itsenäisyyttä karnevaaleilla ja riemujuhlilla mutta täällä muistellaan sotia ja sääkin sopii tunnelmaan. Vaan kai se on aito suomalainen perusluonne sellainen, hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Kyllä on sää suosinut, eilen oli niin tavattoman kaunista, että otin lähes filmillisen (käytän siis edelleen vanhanaikaista filmikameraa) ihania maisemakuvia. Tänään ei uskoisi, että eilinen oli todellista.
Mutta tää on ollut hyvä päivä maata ja levätä tätä flunssaista oloa pois. Pihalle en uskaltanut mennä, kivituhkan päällä oli aivan peilijää.
Minealle kiitokset paranemistoivotuksista. Ehkä tässä jo parempaa kohti mennään.
Kasattiin tänään pinnasänkykin. Tuli taas astetta todellisemmaksi, että kohta meilläkin on vauva.
Mukavaa iltaa kaikille!!!
wemppa
Lämpöiset onnittelut äiti-Tikrulle, pikku-tikrulle sekä koko muulle perheelle!
Nyt odottelemaan seuraavia kultaisia vauvoja, jännäksi alkaa mennä.
Jaahas, pinnasängystä kuuluu ääntelyä, joogamies on herännyt. Peitto lienee taas potkittu pois, sukat vedetty jalasta ja varpaat on suussa...
ja isot onnittelut Tikrun perheelle!!
Emmille erityishalaukset tuosta kätilön käyttäytymisestä. Ihan nousi savu korvista, kun viestisi luin. Aivan oikein, että olette asiaa eteenpäin vieneet. En muuten ed. viestissäni tarkoittanut ajattelevani, että Tiinu olisi jotenkin hidas. Omat muistot tulivat vaan mieleen, kun pojan istumista odottelin ja miltä olis tuntunut, jos siihen olis fysioterapiaa tai istumisen opettamista tarjottu. Muutenhan hän saavutti ruksit neuvolakorttiin suurinpiirtein niitten vahvennettujen viivojen väliin. Kehitysaskeleet eivät aina etene neuvolakortin järjestyksessä, sen olen huomannut.
Jaahas, makkarista kuuluu älämölöä, jatkan jossakin vaiheessa..
Iso-Tikru - Nopeasti ja hienosti teillä synnytys oli sujunut, ja vielä ilman kivunlievitystä. Saitte parhaan joululahjan jo näin vähän ennakkoon.
Wemppa - toivottavasti flunssasi on jo paranemaan päin. Mulla onneksi nyt lääkekuuri vihdoin tepsi, ja olen jo pystynyt öitäkin nukkumaan. Onneksi tässä on vielä sinullakin aikaa parantua ennen kuin synnyttämään lähdet, jos tämä ei sitten päätä tulla aikaisemmin kuin vanhemmat lapsesi.
Emmi - toivottavasti et käsittänyt kommenttejani siitä liikkumisesta nyt mitenkään niin, että pitäisin Tiinua jotenkin hitaana. Tarkoitukseni oli vain sanoa, että lapset ovat NIIN erilaisia kehittymisessään, ja meillä esim. oppivat sitten yhdessä rytäkässä monta taitoa, kun sitä ennen juuri neuvolassa oli ihmetelty, että kun ei vielä istu kunnolla.
Angeliqille tärppionnea!!!
Ankkis - joko olet tuntenut liikkeitä? Tiedätkö missä kohtaa istukka on? Mulla tässä raskaudessa istukka on edessä. Odottelinkin sitten kunnon liikkeitä pitkälle rv 20+ ja hermot meinasi mennä, kun aikaisemmissa olen tuntenut liikkeet paljon aikaisemmin (jopa ekassa raskaudessa).
ON: Parina iltana on supistellut ihan kunnolla, mutta sitten ne supparit vaan hiipuu. Plääh. Saisi jo kohta tulla. Ihan niin kuin vauvat syntyisivät silloin, kun itse toivoo (nimimerkillä " kaksi kertaa rv 42+" ). Muutenkin olo on tosi raskas, turvotusta on ihan riittävästi. Maanantaina taas neuvolaan.
Peltis 38+0
Siivoilin äsken ja tiputin tän kannettavan lattialle. Pakko oli vaan nopsaan tultava laittaa kone päälle ja kokeilla menikö rikki. Näkyy toimivan... Luojan kiitos.
Peltis: kiitos, kyllä kai tää tauti on jo parempaan päin menossa. Mutta ihan hirveen limainen yskä on vaivana varmaan vielä jonkun aikaa.
Täällä on kamala tuuli. Matot ei pysy telineellä..
wemppa rv37
Tämä vauva-arki on sitten niin ihanaa että en osaa sanoin kuvailla,,ihan kuin nauttisin ekasta muksusta kun nuo isommat on jo niin isoja että eivät tarvii sillälailla hoitoa ja huolenpitoa, toki konfliktejakin on tullut jo kun on kamala kilpailu kuka saa sylitellä ja hoitaa vauvaa jne...
Voisin vaan istua ja sylitellä päivät tikrunpennun kanssa ja nautin suunnattomasti imetystuokioista ( se on aikaisemmin mielestäni ollut kamalaa ja hyvin nopeasti olen luovuttanut ja siirtynyt pulloruokintaan )
Tänään kävi toisen kaksosen kummit katsomassa vaavaa ja moikkamassa ja huomenna on tulossa lisää vieraita, ihan kivaa tavata kamuja ja sukulaisiakin taas pitkästä aikaa..
Nyt on pakko mennä syömään jotain, masu kurnii, tikrunpentu köllii isukin sylissä ja siskot vahtii vierellä..
Maanantaina alkaa arki kun muksut menee kouluun ja isukkikin viikoksi töihin ennen isyysloman alkamista..ihanaa saan nauttia ihan yksin muutaman tunnin vauvasta !!
Palaamisiin !!
Isotikru+ tikrunpentu 6 vrk
Piti vaan laittaa, että voi IsoTikru kun kuulostaa ihanalta. En millään malttaisi odottaa omaa nyyttiä...
Olokin alkaa olla sellainen, etten enää haikeana silittele mahaani, vaan odotan innolla koska " siitä pääsee eroon" . Flunssa helpottaa pikkuhiljaa. Joten siinä mielessä parempi olo.
wemppa
Olipas Emmillä ja Tiinulla neuvolakäynti. En oikeasti käsitä miksi koko ajan toitotetaan että lapset on yksilöitä ja niin edelleen, mutta sitten käytännössä, heti kun joku ei mene jonkun käyrän mukaan, heti ollaan kärppänä järjestämässä kaikenlaista huolta. Sitten jalat maassa äidit saa ylimääräisiä huolia ihan suotta.
Meillä oli kuopuksen kanssa ns. ongelma tuo liikkeellelähtö myös. Olikohan 8-kuinen kun kääntyi eka kerran. Kontannut ei ollenkaan, mutta kuukautta vaille kaksivuotiaaksi meni polvimyyryä, kunnes sitten lähti kävelemään. Tänä aikana pistettiin kaikenmaailman tutkimuksiin, kun ei kävele! Poika oli tosiaan jo niin iso, että kun keskussairaalassa lääkäri houkutteli kävellen hakemaan kivaa lelua muutaman askeleen päästä, kuopus katsoi lääkäriä silmiin ja sanoi selvällä suomen kielellä: minä en kävele...
Silloin meinasi jo naurattaa, vaikka tuo tutkiminen ja neuvolantädin huolehtiminen sai jo minutkin pelkäämään jotain kamalaa epänormaalia. Ja nyt kun pikkuherraan on päässyt oikein tutustumaan, on sellainen rauhallinen mietiskelijä, ja edelleen mieluummin pötköttelee ja seurailee maailmaa, kuin lähtee juoksentelemaan.
Nyt kun kummityttö alle vuoden ikäisenä jo juoksee, on siinä kummitädillä ollut ihmettelemistä, että voiko noin pieni jo juosta!
Angeliqille vauvalimaa ja tarrasukkia ja tärppionnea toivotan täydestä sydämestä.
Ja HIRMUISESTI ONNEA TIKRULLE POJASTA! Luin viestejä järjestyksessä ja tietty vasta tokasivulla oli ihanat uutiset! ONNEA ONNEA!
Omassa navassa ei erityistä, jos ensi torstain neuvolassa kaikki ok, täytyy sitten uskaltautua jo ilmoittamaan LA päivitettäväksi tuohon esittelyyn...
-minea-