Elokuisille vielä omaa pinoa?
Meillä olisi ihan elokuun ensimmäisinä päivinä laskettu aika, joko löytyy muita plussanneita?
Nazuli rv4+? ja tyttö 06/06
Kommentit (81)
uukin taas niin uudelle pitkästä aikaa. Pohdinkin tässä, että pitäiskö käydä alkuraskauden ultrassa varmistamassa vaan, että kaikki ok? mikähän olis sopiva ajankohta sille?
Itse en niin tykkää tuolla Yahoossa kirjoitella, joten olisiko joku jolla enemmän aikaa tehnyt tänne vauvalle meille oman pinon elomasuille (tai mikä nimi sitten laitetaankaan :) ) ja sinne odottajien tiedot yms?
Itellä ei oikein aika riitä eikä koneellekaan joka päivä nyt rakennushärdellin aikana pääse.
Nazuli rv 5+3
Me käytiin esikoisesta alkuraskauden ultrassa 6+3 ja silloin näkyi jo että sikiö oikeassa paikassa ja myös sydämen syke näkyi.
Täällä ilmottautuisi myös yksi (toivottavasti) elomamma! La olisi 1.8 ja neuvolaan sain ajan 2.1.2008. Jännittää ja pelottaa kaikki niin kauheasti, ettei meinaa tolkuissaan pysyä. Ensikertalainen siis olen ja kaikki ihmeellistä ja uutta. Oireita on ollut jonkun verran..Rinnat arat, viiltelyä vatsassa ja pientä pahaa oloa. Mut kiva et on tällainen paikka jossa voi tuntojaan jakaa.. Haluais tosiaan kaikille kertoa mut ei uskalla.. Mitäs kokemuksia muuten niskaturvoke-testistä?
sannami:
juuri tuonne, mut ilmeisesti mun pitää odottaa jotain varmistusta??kun en päässytkään keskustelemaan? Ihan pihalla kuin lumiukko olen =)
laitoin sulle mailia ilmoittamaasi yahoo-mailiosoitteeseen (mikäli olet rekisteröityneistä henkilöistä se kuka luulen sinun olevan :). käy lukaisemassa, ja kiva jos liityt joukkoon!
pahoinvointi alkanut? Täällä alkoi pari päivää sitten. Tytöstä ei ollut oikein mitään oireita mutta nyt alkoikin sitten ajoissa...
Täällä mummolassa ollaan itsenäisyyspäivän vietossa, tyttö päikkäreillä ja vähän tylsänpuoleista :D
Vielä ei isovanhemmille kerrota kuitenkaan ellei tää pahoinvointi paljasta :D
Meillä ennestään yksi tyttö 4/07, nyt laskettu aika 8.8.08, viikkoja olisi kasassa laskujeni mukaan 5+1.
Varasin yksityiselle ultraan ajan, en jaksa odottaa julkisen ultraan asti varmistaakseni että pikkuinen oikeassa paikassa.. Meillä ensimmäinen tyttö tuli luomuna kahden vuoden jälkeen, meille kerettiin tehdä tuona aikana jo kaksi ivf ja muutama passi, joista ei tulosta, hoitotauolla sitten tyttö sai alkunsa. Nyt kerkesi olla kolmet menkat synnytyksen ja imetyksen jälkeen ja tärppäsi. Aivan uskomaton fiilis, ei tätä vielä usko todeksi. Mieskin vain tokaisi et sepäs kävi helpolla tällä kertaa. Onnesta olemme sekaisin molemmat, ihana saada toinen lapsi perheeseemme, jos nyt vain kaikki menee hyvin.
-Eikka ja masuasukki 5+1-
Onnea ja tervetuloa joukkoon!
Meillä sama juttu, tyttöä yritettiin puolitoista vuotta josta puoli vuotta hoidoilla, ja nyt tärppäsi kolmannesta kierrosta vaikka imetin!
te jotka olette käyneet alkuraskuden ultrassa niin kannattaako se? Itse olen tässä pari päivää miettiny varaisinko ajan vai en..En ole edes neuvolaan saanu sitä aikaa varattua kun aina siihen aikaan on töissä niin kiirestä että menee ohi se puhelinaika. No maanantaina on pakko soittaa ja varata. Viikkoja on tänään tasan 6 ja olo vaan pahenee huh..
Paljonkos se muuten maksaa siis se yksityisellä käynti ultrassa ja sehän vissiin tehtiin alakautta vai??Ja kela taitaa osaksi korvata sen?
Me käytiin esikoisesta, maksoi 25 euroa, normaalisti kai kalliimpi mut käytiin samassa paikassa missä saatiin laps.hoitoja.
Alakautta juu tehdään ja tosiaan viikolla 6+3 käytiin ja syke näkyi ja oikea sijainti.
Josko minäkin liittyisin tähän porukkaan. Eli laskettu aika on 1.8. joten tänään viikkoja 6+1. Oon niin pahoinvoiva ollut jo viikon, että oksat pois!! Esikoisesta (tyttö 4/04) ei ollut mitään oireita (tai tuli hieman pahoinvointia kun olin linnanmäellä kaikissa laitteissa viikolla 9....) ja nyt väsymys on aivan mieletön ja tää paha olo aikamoista. En oo oksentanu mut heti kun oon varttia pidempään jalkeilla ni johan alkaa yökkiminen. Onneks mies on niin maailman paras, että on aamuisinki tuonu sängyn viereen aamupalaa niin alkaa aamu vähän paremmin ;-)
Nyt lähti perhe hoplopiin ja mulla hiukka parempi aamu niin vähän oon touhunnu kotihommia.Kyllähän se sit taas myöhemmin kostautuu, mut se on sit sen ajan murhe!
Mun pitäis kans mennä varhaisultraan ku oli 3-4kk sitten kohdunulkoinen raskaus niin pitää nyt sit tulevat raskaudet aina alussa kontrolloida et ovat oikeassa paikassa.
Mukavaa lauantaita kaikille!
*pantsa 6+1*
Onpas mukava huomata, että porukkamme kasvaa;) Niin kuin tossa jo aikaisemmin laitoin: pahoinvointi on alkanut. Alkoi jo tosissaan ennen testin tekoa. Etova olo kestää aamusta iltaan, mutta oon aatellu, että tiedänpähän olevani raskaana:)
Alkuraskaudenultrasta. Kävimme esikoista odottaessani siinä. Hinnaltaan se oli Helsingissä Diacorilla 90 euroa, josta Kela korvas pienen osan. Maksettavaa jäi kuitenkin yli 70 euroa. Meille toi ultra käynti oli tärkeä, kun alla oli silloin keskenmeno. Oli helpottavaa nähdä pienen sydämen läpätys ja se, että alkio oli oikeessa paikassa.
Nyt ei olla asiasta puhuttu, ehkä yritetään sinnitellä...Mieli tietysti voi muuttua;)
Mutta hei, ihanaa viikonloppua kaikille!
JHS
On tosiaan mukavaa huomata, että joukkomme kasvaa vauhdilla! Ja, että samoja tuntemuksia on tosiaan muillakin. Varasin juuri ajan varhaisultraan ja toivoisinkin vielä kommentteja muilta sen ajankohdasta. Ajan sain ensi tiistaille jolloin siis mulla rv 6+4. Onko todella epätodennäköistä, että mitään näkyy? Jokusen kommentin olen jo lukenut et on jo noihin aikoihin saatu tuloksia. Eniten haluaisin vaan selvittää et kyseessä oikea raskaus ja et asukki olis oikeassa paikassa. Ensimmäinen raskaus siis kyseessä ja taidan olla aika hysteerinen tämän asian kanssa.. Mutta kai tämä tästä rauhoittuu! Leppoisaa päivää kaikille ja hyvää uuden viikon alkua myös!
Vaaka80 : kyllä ne varmaan olis aikaa varatessa sanonu, jos ei ole mahdollista vielä nähdä mitään. Minulle varatiin aika raskausviikojen mukaan, niin, että oli mahdollista todeta kaiken olevan kunnossa. Valitettavasti en muista millä viikolla käytiin, luulisin, että aika samoilla milloin sulle aika varattuna.
Mukavaa sunnutain jatkoa kaikille!
Toivottelee JHS
Juu eli ongelma oli just se nainen siellä puhelimen päässä, joka jaaritteli ettei ennen kasi viikkoa kannata tulla mut sit kuitenkin laittoi ajan noin aikasin ja mutisi jotain et voi olla et näkyy tai sit ei jne. Täytyy varmaan huomenna soittaa ja kysyä vielä. Ei ois kiva sit n100 euroa turhasta maksaa. Mut kiitos siis kuitenkin! ;)
eli ehdin jo erikseen huhuilla äsken ennen kuin huomasin tämän ketjun...neljättä odotan, rv 5+5 ja LA kuukautisten mukaan 6.8.2008.
Soitan tänään neuvolaan. Olen onnellinen, koska olenkin aina haaveillut saavani leijona-vauvan ja nyt toivotaan poikaa, koska meillä jo 3 tyttöä...5/2000, 7/2002 ja 1/2004.
Tämä on sitten viimeinen.
Tulee ihana vuosi, talomme on muuttovalmiina helmikuussa!
Ai niin, olen Lapin puolelta ja olen 31 vuotta.
Tervehdys!
Iloisena liityn myös elovauvaa odottavien joukkoon, laskettu aika olisi näillä näkymin 2.8. Tätä vauvaa on toivottu jo pitkään ja olo on todella onnellinen. Entuudestaan meillä on poika 9/04. Nyt on täälläkin pahoinvointi alkanut ja appelsiineja sekä näkkileipää tulee mutustettua... :)
eka neuvola vasta 4.1.2008, on täällä meilläpäin kaikenlaisia pakkolomia...
nooh, tuossa vaiheessa kuuluu takuuvarmasti sydänäänetkin..:)
olosta sen verran, että painontunnetta alavatsalla ja mieletön ellotus menossa...syö taikka ei.
Neuvolan työntekijä sanoi mulle, että hän onkin odotellut sinua uudelleen äitiysneuvolan asiakkaaksi...hih
Hihhei, minäkin nyt sitten tänään rohkaistuin ja varasin alkuraskauden ultran. Päädyttiin nyt siinä käymään, menee se miehen mielestä turhempaankin. Ajan sain haluamalleni päivällä 7+1 eli just sopivasti ennen joulua (21.12). Nyt vaan jännittää, että onko siellä mahassa oikeesti ja oikeassa paikassa mitään... no silloin viimeestään sitten selviää.
Mites te muut, ootteko ultraan menossa, ja jos, niin millä viikolla?
Olivia rv 5+4 (tosin hieman pidemmistä kierroista johtuen luulet et oikee rv 4-5 päivää vähemmän, joten siksikin mietityttää näkyykö siellä ultrassa vielä mitään... mut eiks se pitäis, kun yli 6 viikkoa kuitenkin pitäs olla...)
Ilmoittautuisin myös joukon jatkoksi.
Mulla laskettu aika olisi 1.8., mutta jos kolmonen syntyy samalla rv:lla kuin aikaisemmat, tulisi se reilusti heinäkuun puolella.
Onko muilla paljon raskausoireita? Mä olen tolkuttoman väsynyt eikä oikein mitään hommia voi tehdä, kun tulee alavatsa kipeäksi, ts. tuntuu supistavan. Meneeköhän kohta kesken? Ajoittain on myös jo okkeoloa, mutta onneksi vain vähän. Ja sitten on jo ruuanhimo iskenyt! Ja kaiken makean ja suolaisen, ja varsinkin ravintolaruokaa tekee mieli. Nyt ei kiitos kolmeakymmentä lisäkiloa...
Rauhallisesti ottaen (kahden pienen lapsen kanssa!?) Arwen rv 6+0