~~ Ensikot viikkoon 49 ~~
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=11814125&p=2&tmo…
Tuossapa viime viikko!
Kommentit (18)
Niin siis,kun olet kopioinut pinon koneellesi niin aina kun tulee jotain uutta niin sinne tiedostoon mikä on koneellas niin lisäilet tai poistat tietoja. Ja sieltä sitten kopioit aina sen uuden pinon mitä oot muokannut.
Kauhee kun on vaikee selittää.
No mutta,mä vaikka sitten ilmoitan vielä sulle kun olen siirtymässä o-puolelle ja laitan sen vikan esittelypinon,niin saat siitä jatkaa sitten ettenpäin.
Pelästyin tänään sitten kunnolla,ja vieläkin jänskättää.
Elikkä aamusta asti pitkin päivää (jatkuu vieläkin) on tullut todella vähän ruskehtavaa vuotoa. Lähinnä kun käynyt vessassa niin jäänyt paperiin. Päivällä myös masusta nippaili jonkin verran.
Pikkasen helpotti kun aamulla luin jostain sivulta tuosta että on ihan normaalia pieni vuoto ainakin alussa kun istukka kiinittyy kunnolla. Silti pelottaa...
Nyt vain koitan ottaa iisisti ja rukoilen tuon loppuvan. Mutta jos niin ikävästi käy että alkaa oikein kunnolla vuotaa niin ei auta kun soitella neuvolaan että mikä nyt on vialla. Muuten odottelen vain sitä oikeaa aikaa ja kyselen sitten.
Huoh...
Pakko kohta mennä lukemaan vielä lisää infoa aiheesta josko rauhoittuisin enemmän.
Moi vaan.
Tulin muuten vain tervehtimään ja lisäämään ensikkokuumeilijoiden palstan käyttöastetta. :)
Marzu: Paljon onnea! Älä huoli tiputtelusta, se on kuulemma melko normaalia alussa. Nautihan olostasi! :) Vauvalle tarrasukat mukaan!
Miten tämäkin palsta on näin kuivunut kokoon? Ovatko kaikki joko plussanneet, eronneet tai siirtyneet l-puolelle?
Mitä kuuluu enskoille?
-:saikku:-,
Dizku83, -
KaTa,
bubus,
Digru,
Passionate,
Koiramamma(!!!),
jonriik,
paaru,
NeverForNothing
Missä ootte?
Ilmottautukaa! :)
T: s-k- (minut voi poistaa esittelypinosta, kuumeilu on vaihtunut lapsettomuuden hyväksymiseen lähes kokonaan)
s-k: niin no mistään pikku tiputtelusta ei ole nyt kyse. Tulee ihan verta siteeseen asti,aivan kuin menkka vuotoa mutta pikkasen vähemmän. Alavatsaa vihloo välillä ja alaselkä on kipee.
Illaks sain ajan vasta lääkäriin tutkituttaa mistä on kyse. Jouduin kipujen takia lähteä töistäkin aikasemmin. Oli kiva selitellä pomolle syytä kun tuli melkein vedet silmiin. onneks ymmärsi ja sanoi vielä että toivotaan ettei ole mitään vakavaa.
~~marzu ja " masuasukki" ~~rv7
Marzu: Oi ei! Kuulostaa todella ikävältä. Sulla on varmasti kauhean iso huoli. Toivottavasti se ei ole mitään vakavaa. Onko sulla ollu muuten raskausoireita? Alkuraskaudessa ne selkä- ja vatsakivutkin ovat kai normaaleja. Toivotaan että tuo on ohimenevää! *halauksia* Muista että jos kovasti särkee, niin parasetamolia (Panadol, Paramax, Pamol) voi ottaa 1 tabletin (500 mg) korkeintaan 3 kertaa päivässä. Se ei ole vahingoksi vauvalle.
Käyn täällä illalla vielä päivystämässä oloasi. Toivottavasti kaikki on hyvin.
s-k-
Minä täällä taas pitkästä aikaa. Arvelin ilmoittautua kun oli s-k kysellyt. Elikkä rupeaa vuosi olemaan täynnä keskenmenosta ja uutta ei oo näkynyt ei kuulunut. Kierrot on aivan päin mäntyä ja lapsettomuus tutkimuksiin ei pääse kun ei saa isäntää menemään simppa tutkimuksiin.
Elikkä olen jota kuinkin menettänyt toivoni siihen että joskus saisin oman käärön syliin:( Jotes mulla on sit tää palstailu jäänyt pelkkään teijän seurailuihin et miten menee ja ketkä plussaa.
Marzulle kovasti voimia tiedän mitä toi pelko on jotenkin kuulostaa aivan liian tutulta. Mutta toivotaan et se ei ois sulla sitä mitä se mulla oli.
Mut kaikille vaan kovasti voimia ja plussanneille paljon onnea ja vauva liimaa matkaan:)
Kirjoittelen taas joskus jos sattuu et ois jotakin kirjoittelemista. pitäkäähän enskat pystyssä:)
T:Dizku
Hitsi ku sieki oot vielä täällä. Älä luovuta vielä, ainakin tiedät että voit olla raskaana. Lapsestaan luopuminen on varmasti raskainta mitä ihmiselle voi tapahtua, vaikka lapsi olisi syntymätönkin. Mutta Raskaus on aina Raskaus ja todennäköistä on että se sattuu uudestaankin kohdalle. :) Toivottavasti saat miehesi suostumaan tutkimuksiin. Ymmärrän toki miestäsikin, joskus epävarmuus on parempi kuin tieto että pahimmat pelot onkin totta. Meillehän melkein kävi niin.. Ei ihan pahimmat pelot toteutuneet, mutta sinne päin.
Kiva ku ilmoittauduit. Mieki oon tuolla lapsettomuuspuolella oikeasti, totuttelen ajatukseen. Hoidoissa ei olla vielä. Nyt mie tulin vain tänne hengailemaan ja kyselemään kuulumisia. :)
Mukavaa joulunalkua ja rauhallista itsenäisyyspäivää! Ja sitä plussaonnea! :)
s-k-
Muutama viikko vierähtänyt taustaillessa. Pienestä plussasta keskenmenoksi... Varovaisella toivolla nyt uudessa kierrossa. Koitan ryhdistäytyä palstailupuolellakin.
Marzulle oikein paljon tsemppiä, toivotaan että tilanne selkiytyy ja kaikki ok!
Oma napa elelee hiljaiseloa. Tunnustelin oviksen olevan kp15 tienoilla. Peittojen heiluttelu taisi mennä kiertopäivälle 16. Viime kierrolla selkeät raskausoireet tupsahtivat noin viikko oletetun oviksen jälkeen, saa nähdä kuinka käy tällä kertaa. Jänskättää aikas monella tapaa...
Itsenäisyyspäivä menee vaeltaessa ja herkutellessa :)
Ensikoille mukavaa ja aurinkoista itsenäisyyspäivää ja plussapuhuria! :)
~NeverForNothing, kp18/27, yk3~
Eka työpv takana ja pitihän mun tulla katsastaan tilanne täällä... Ei järin positiivisia kuulumisia kuitenkaan, harmi vaan :/
Marzu: Kuulostaa aika pelottavalta tuo vuoto, mutta niinkuin s-k (luulisin?) mainitsi, niin ei ole välttämättä vakavaa. Mutta varmasti ikävää ja inhottavaa olla epätietoisuudessa!!! Toivotaan kaikki nyt yhdessä ja kovasti, että Marzulla on kaikki kunnossa :)
NeverForNothing: Mukavaa kuulla sinusta pitkästä aikaa. Voimia jatkoa ajatellen :)
Ketäs muita täällä oli käynyt... Ainakin s-k, heippa hei! Mä olin tuossa pari päivää sitten siirtymässä sinne lapsettomuuspuolelle ja todennäköisesti sinne myös suuntaan. Kirjoitinkin sinne yhden viestin. Katselen vain tämän kierron loppuun... Itsekään en tunne itseäni enää kovin vauvakuumeilijaksi... Tässä vaan olla möllötetään ja välillä toivo nostaa päätään kun asioita oikein äityy pohdiskelemaan...
-Paula-
Ensiksi, baulie: laitan nyt saman tien tuonne ton esittelypinon jonka voit sieltä sitten napata. Siirrän vastuun nyt sun harteille.
ONNEA UUDELLE ENSKA EMOLLE!!!
ja sitten toiseen aiheeseen...
parisen tuntia sitten Hyvinkään sairaalassa sain keskenmenon rv 6+4. Suurin osa tuli samantien pois joten ei tarvitse näillä näkymin tehdä edes kaavintaa. Viikon päästä pitää käydä vielä tarkistuttamassa verikokeesta.
Poistun nyt keskuudestanne parantelemaan oloani ja hiljaiseloa taitaa jatkua ainakin miehen intin ajan. Eli tiedossa ainakin puolen vuoden tauko.
Tsemppiä teille kaikille.
Oon todella pahoillani puolestanne. Eihän tähän mitkään sanat riitä :/ Paljon voimia tulevaisuuteen.
Voi olen niin pahoillani teidän puolesta.. Niin tosi pahoillani! Tiedän kuinka pahalta se tuntuu, voin vaan toivoa sulle ja teille voimia. Täällä ollaan jos haluat joskus " jutella" .
Muutenkin vähän alavireisiä kuulumisia.. Kiva kuulla kuitenkin mm. s-k:sta ja neverfornothingista. Ja Baulie, sinutkinko me menetetään l-puolelle.. Toivottavasti pian alkaa tulla uusia aktiivisia enskoja tänne ja me vanhat sovitaan kohtaavamme o-puolella, näin toivon oikein kovasti!
Minutkin pelästytti vuoto tuossa viikko sitten. Huh, kun kaikkien vaiheiden jälkeen oli viimein todettu, että joku kohdussa on, niin sitten alkaa vuoto. Oli ihan maailmanlopun fiilikset. Joten lääkärireissu tuli. Mutta kaikki pienellä edelleen oli hyvin ja kasvanutkin oli! Kuultiin ekaa kertaa sydämen jyskekin ultrakoneen kautta <3 Aika vähäistä se vuoto oli ja vain pari päivää sen jälkeen paperiin tuli pyyhkiessä jotain, nyt sekin lakannut. Olis ollut ehkä menkkojen aika? En jaksa nyt enää murehtia sellaisista asioista, mille en voi mitään. Yritän nyt vain huilata enemmän kun siltä tuntuu enkä rehki liikaa.
Tsemppiä kaikille enskoille ihan hirveästi! Kynttilänvaloa ja piparintuoksua, toivoo Fiiu.
Tulin vaan marzulle sanoon et oon pahoillani ja että paljon voimia teille. Sitä kokemusta kun ei kellekkään toivois. Mut paras lääke on vaan käydä asia läpi ja jutella. Tosin mulla on tällä hetkellä erittäin huonot fiilikset sillä keskenmenon niin sanottu vuosipäivä lähenee ja se vaan jaksaa osaltaan vieläkin vaan satuttaa. Mut kyllä se ajan kanssa.
Mut paljon voimia teille vaan kumpaisellekkin.
Ja s-k:lle et kyllähän minä ymmärrän miestäni onhan tämä vaikeaa aikaa kummallekkin. Mut toisaalta ehkä eniten minua sapettaa se että minun kiertoja ei saada kohilleen. Jos ajatellaan et ennen kp:t 28-32 niin nyt 26-46. Ja gyekoloki sano vaan et ihan normaalia. Tässä kierrossa ei sit kerennyt olla ku kp 16 kun näyttää et tättärä saapuu paikalle vaikkakin gyne sano et se on ovulaatio vuotoa. Mut musta tuntuu et tuskimpa näin runsas vuoto on:) Et tämmöstä.
Mut anteeksi taas masentava viesti. Mut en nyt oikeen ilostakaan saa aikaseksi. Kaikille nyt mukavaa ja piparintuoksuista joulun odotusta.
T:Dizku
Marzulle valtavan iso halaus täältä. Ei mulla mitään sanoja tilanteeseesi ole. Kamalasti voimia toivottelen. Koeta jaksaa. Elämä on kyllä epäreilua, tekin olette niin kauan yrittäneet ja sitten käy vielä näin. Pahoitteluni. Ja halaus vielä kerran.
Enskoilla on kyllä kaikenkaikkiaan aina inhottava tilanne täällä. Kaivattaisiin tosiaan uusia innokkaita Enskoja paikalle. Pitäsköhän käydä värväämässä tuolta kk-pinoista?? ;)
Onneks Fiiulla sentään on kaikki siellä hyvin ja sydänäänetkin on kuultu. Parhainta onnea teille sinne jatkossakin! :)
Vai että s-k meinaa jo hyväksyä kohtalokseen lapsettomuuden.. :( Älä nyt vielä. Miten kauan teillä onkaan yritystä takana? Minutkin pitää järjissään vain se, että haluan vielä uskoa, että joskus se onnistuu. Mikä teillä on tilanne, oletteko te käyneet missään tutkimuksissa tai onko aikomuksissa?
Dizkulla on ikävistä ikävin kohtalo, jos mies ei suostu simppatestiin. :( Onko ihan varma? Tai siis on jos niin sanot, mutta miten mies on sen perustellut ja onko mitenkään taivuteltavissa? Onko miehellä edelleen vauvahaave? Toivotaan, että teillä vielä onnistuu ihan luomustikin. Jos taustalla on se km, niin luulisi, että raskaus alkaisi toisenkin kerran. Kierrot valitettavasti sulla päin prinkkalaa.. :( Toivottavasti saatte ainakin ne kohdalleen vielä jossain vaiheessa.
Bauliekinko menetetään lapsettomuuspuolelle.. Ymmärrän kyllä, että tilanne saattaa ajaa sinnekin. Mutta, älä silti Enskoja kokonaan jätä. Olinhan minäkin monta kuukautta poissa täältä! Satunnaisesti tännekin on tultava. :) Ja anna vain sen toivon vielä nostaa päätään. Tiedä mitä teilläkin vielä tapahtuu. Ja sitten huhtikuussa jos vaikka minkä askeleen otatte..
ON: Me käytiin ekaa kertaa lääkärissä tän asian tiimoilta tällä viikolla. Ihan perusterveyskeskuslääkärillä, mutta ihanasti asiaan suhtauduttiin sielläkin. Päästään huomenna jo labraan, otetaan kaikenlaisia näytteitä, tai siis verta varmaan monen monta putkea molemmilta. :) Kilpirauhasarvot, maksa-arvot, erilaisia hormoneja nyt ainakin. Kymmenkunta lyhennettä se lääkäri koneelle kirjoitti, en edes ymmärtänyt kaikkia! Ja mieheltä testataan tietty heti ne simpatkin. En kyllä tiedä testaanko niitä tuolla tk:ssa, vähän epäilen, mutta jonnekin ne sit heti laittaa niitä testaamaan, jos ei siellä onnistu.
Kyllä meillä vielä elää toivo siitä luomuraskaudestakin, mutta toisaalta.. Mulla on ollu aina tosi niukat kuukautiset, että voi olla ongelma meillä mun limakalvon ohuudessa. En tiedä. Toivottavasti asiat ratkaa jossain vaiheessa.
Nyt vaan vähän huolettaa, kun ollaan seksikiellossa (ennen simppatestiä pitää olla 4-5pv ilman ejakulaatiota),menossa kp9 ja vähän ovistunteita on.. No, yleensä mulla o on kp14 tietämillä, siis jos edes on, mielestäni en joka kierrossa todellakaan ovuloi. Toivotaan, että nytkin on vasta sitten, niin päästään tähänkin kiertoon mukaan.
Jaaha, vielä katsomaan Linnan juhlia! :)
- Paaru
---------------------------------------------------
Marzu: Voimia sinulle ja miehellesi. *halaus*
---------------------------------------------------
Fiiu: Mukava kuulla sinusta! Ja hauskaa että kaikki on hyvin. :) Ihanaa odotusaikaa. Ja piparintuoksuista Joulua!
Dizku: Jos haluat keskustelukavereita meistä pidempään yrittäneistä, tule tuonne l-puolen enskoihin. Ei sielläkään kaikki ole vielä tutkimuksissa käyny. :) Kaunista talviaikaa sinulle!
Paarulle samoin tervetulotoivotukset tuonne puolelle. Vaikka ajatuksena se onkin hyvin raskas, siirtyminen l-puolelle. Mutta siellä on ihmisiä melkolailla samassa tilanteessa. Sieltä saa tietoa ja tukea jos/kun hoitoihin pitää mennä. Te ootte kyllä hyvässä kunnassa asukkaina. Täällä kun ei terveyskeskuksessa paljoa tutkita. Yksityiselle on mentävä. Me ei olla vielä aloitettu hoitoja mutta olen hengaillut siellä jo monta kuukautta. Luomuillaan koska ei ole varaa vielä näin yksityisen lääkärikustannuksiin. Minut on tutkittu verikokein ja ultrassa. Varsinaista vikaa ei ole. Vähän pco-tyyppisesti " helminauhaa" muniksissa. Miehen simppatestissä oli normaaleja, mutta huonosti liikkuvia kavereita. Kliiniset ja veritutkimukset puuttuvat mieheltä vielä. Ehkä tuossa keväällä sitten, jos rahatilanne paranee. Nyt suunnitellaan ensi syksyn häitä ja panostetaan pääasiassa siihen.
ON: Jänniä tuntemuksia ja kp:t 32/28-35. Testasin negan eilen. Toivoa ei siis kovasti ole, mutta...Yritystä on takana 17 kiertoa tai jotain reilu puolitoista vuotta.
Terkuin s-k-
Kyllä se taitaa niin olla, että siirryn mahd. seuraavan kierron alkaessa tuonne l-puolelle. Mutta toki täälläkin käyn kirjoittelemassa! Kuumeilu kun nostaa päätään ainakin oviksen aikaan ;) Ja täällähän on pääasiassa kuitenkin vanhoja tuttuja kirjoittelemassa, niin ihania ihmisiä!
Fiiu: Onneksi vuoto ei ollut enne mistään vakavasta! Varmasti vierähti raskas kivi sydämeltä :) Kaikkien ylimääräisten vuotojen pitäisi mun mielestä olla kiellettyjä raskaus-aikana, aiheuttaa vaan turhaa hätiköintiä! Mutta niin se taitaa olla, että naisen keho muistaa kaikki entiset menkka-ajat ja muutenkin kun se napero siellä tekee tilaa itselleen, niin tulee niitä " jurmuja" , jotka vuotaa :) Mutta paljon hyvää jatkoon teille!
Dizku: Inhottavaa tuollainen, että joudut elämään epäsäännöllisen kierron kanssa :/ Onko lääkäri sitä mieltä, että sitä ei aleta tasoittamaan lääkkeillä? Paljon jaksuja sulle ja teille kummallekin tuon tulevan päivän käsittelyn kanssa... Varmasti laittaa mielen alakuloiseksi.
Paaru: Kiitos tsemppauksesta :) Tuntui hyvälle! Eihän sitä ikinä tiedä, mitä tulevaisuus meille tuo... Kumpa sen saisikin itse selville ;)
Hienoa, että saitte asiat liikkeelle noinkin hyvin tuloksin tk-puolella! On se vaan jännä, mitä kaikkea tietoa nuo verinäytteet antaa...
s-k: Yritähän jaksaa elellä piinaviikkoa ;) Kuka tietää, vaikka sieltä tuliskin se plussa!
ON: Eilen sain dig. ovistestiin plussan, siis kiertopäivänä 13. Etukäteen laskeskelinkin, että sillon voisi plussa tulla, kun kierto on nyt parilla edellisellä kerralla ollut pituudeltaan 27. Tuli hyödynnettyä ;)
Taitaa vaan tämänpäiväinen varmistelu jäädä väliin, kun lähden sukulaisten luokse kylään... No, ei kai auta muu kun päättää omassa päässään, että tuo eilinen oli oikea ajoitus/jos ovis olisikin tänään, niin eilinen riitti oikein hyvin...
Oon sellainen " jahkalija" , että mietin yleensä jälkeenpäin, että jos olisikin pitänyt varmistella ja olla aktiivisempi...
Kumma, miten tuo ovisplussa taas nosti toiveet korkealle... Täytyy vaan pitää pää kylmänä ja keksiä muuta ajattelemista/tekemistä!
-Paula-
kp 14
Anteeksi, että olen pitänyt hiljaiseloa. Ei ole oikein inspannut mikään, sen jälkeen kun se täti taas tupsahti. Nyt kp 9/30 (28-30).
Soitin sinne terveyskeskukseenkin, tuloksia kuulen vasta viikon päästä maanantaina, sain sinne sen puhelinajan. Saas nähdä mitä sieltä kuulee. Jotenkin toivoo, että sieltä jotain löytyisi, että tulisi selvyys tähän kaikkeen. :(
Tuon toisen koirankin kanssa saatiin käydä lääkärissä, kun sillä on ja kaikkea vaivaa. Se siitä väitteestä, että sekarotuiset olisi terveitä. :) No joo. Ilmeisesti ei kuitenkaan mitään kuoleman vakavaa, täytyy vaan toivoa, että nyt saadaan lääkitys kohdalleen ja kaikki oireet häviää.
-Koiruus-
Uusi viikko taasen ja joulu lähestyy :) Tuntuu ihan hassulta, että ei ole oiken tajunnut joulun olevan ihan lähellä... Ja uuden vuoden!
Tänään tuli eka joulukortti laatikkoon, pitäisi itsekin alkaa lähipäivinä askartelemaan... Harmittaa pikkasen, kun tänä joulunakaan ei pääse kunnolla rauhoittumaan, eniten siihen vaikuttaa varmaankin työkuviot. Ylihuomenna pitäisi mennä ekaksi päiväksi pitkästä aikaa töihin ja samoissa merkeissä taitaa mennä aattokin. Koulujuttujakin pitäisi jaksaa pinnistää, mutta miten se tuntuukin niin ylivoimaiselta avata nuo kirjat ;)
Miten muut tyttöset meinaa viettää itsenäisyyspäivää? Meillä ei juhlita mitenkään suuremmin, linnanjuhlia voisi sivusilmällä mulkoilla :)
-Paula-
kp 10