Lapsi alkaa oksentamaan yöllä, kumpi teillä nousee?
Toinen siivoo sotkut ja vaihtaa puhtaat petivaatteet. Toinen huolehtii lapsesta.
Kommentit (33)
Toinen pesee lapsen ja toinen vie lakanat pesuun.
Oikeasti?
Meillä nousee se, kumpi ennemmin reagoi. Mies on nopeampi herääjä, joten yleensä hän. Minulla taas on parempi valvontakestävyys, joten sitten pidemmät valvonnat hoidan minä.
Veikkaisin, että jos lapsi oksentaa, mies syöksyy sinne ensin ja minä minuutin kuluttua viiveellä. Minä hoitaisin lapsen puhtaaksi ja mies sängyn. Eikä lakanoita todellakaan tarvitsisi neuvoa.
Esim. kun olemme yöllä paistaneet joulukinkkua, mies on sanonut, että siinä vaiheessa kun minä olen herännyt kellon piipitykseen, hän on jo kuorruttanut kinkun ja laittanut kaiken valmiiksi...
Toinen siivoo sotkut ja vaihtaa puhtaat petivaatteet. Toinen huolehtii lapsesta.
Yleensä mies lähtee pesemään lasta ja minä vaihdan lakanat. Mies ei kauhean hyvin kestä oksennusta, mutta kiitettävästi on tarpeen vaatiessa hoitanut osansa.
toinen hoitaa lapsen toinen siivoaa jäljet.
eikö teillä mies tiedä mistä löytyy puhtaat lakanat????
Ja hoitaa pikkukitinät, pahat unet tms. Joskun minä teen sen.
Tuossa tapauksessa kyllä molemmat heräisivät ja toinen siivoaisi lapsen ja toinen vaihtaisi lakanat.
Toinen hoitaa lapsen, toinen siivoaa sotkun. Mies hoitaa yleensä yksin pienemmät jutut.
miehen avuksi ja toinen pesee lapsen ja toinen siivoaa sängyn/lattian tai missä sitä yrjöä sitten onkaan...
ja meillä myös toinen hoitaa lapsen ja toinen vaihtaa lakanat.
Millainen mies ei kotonaan tiedä missä on puhtaat lakanat??
mutta mies pesee lapsen ja siivoaa sotkut. minä kestän niin huonosti oksennusta.
Loppuen lopuksi molemmat ollaan pystyssä ja hoidetaan yhtä hyvin sairasta lasta.
ja samalla tavalla kuin monella aiemmalla, toinen siivoaa lapsen ja auttaa häntä (jos tulee vielä lisää tms) ja toinen siivoaa sotkut sängystä, vaihtaa lakanat jne
Mun mielestä on USKOMATONTA että jollain on mies (ja lasten isä) joka asuu samassa taloudessa muttei tiedä mistä löytyy puhtaita lakanoita. Voi APUA!!!
Muuten on hyvä isä ja aviomies, mutta nuo yönousemiset ovat kyllä olleet minun harteillani. Raskaana kun olin niin mies kyllä nousi kiitettävästi pyytämättä ettei minun tarvinnut mahani kanssa körmytä ylös. Juu ja se todennäköisesti kyselisi niiden lakanoiden perään vaikka kyllä tietää missä ne ovat ;D
AP
mutta minä nousisin ja samalla kun vien lasta pesuun huudan miehelle että nousee ja vaihtaa lakanat.
ja pitää tehdä jotain "toimenpiteitä" eli antaa lääkettä, vaihtaa vaatteita tjms. Normaalit hyssyttelyt hoidetaan yksikseen.
ja pitää tehdä jotain "toimenpiteitä" eli antaa lääkettä, vaihtaa vaatteita tjms. Normaalit hyssyttelyt hoidetaan yksikseen.
Siis lääkkeen annosta yms. mutta jos kaikki kolme tarvitsee yhtäaikaa hoitoa/lääkettä/syliä, niin kuin usein käy kipeänä ollessa, silloin ollaan kaikki pystyssä. Oksennustaudissa mies hoitaa lapsen ja minä pyykin.
Usein on pissaiset petivaatteet odottamassa, kun tulen töistä. Lähden aamulla aiemmin töihin, mies herää sen jälkeen ja vie lapsen hoitoon. Nuorin pissaa aina välillä sänkyyn, ja mies ei tosiaan nosta edes kuivumaan peittoa.
Minä vien lapsen pesulle, mies siivoaa. Sen jälkeen MINÄ jään lapsen viereen (lastenhuoneen sohvalle) loppuyöksi ja huutelen sitten miestä apuun jos tarvitsen.
herätän miehen.. joka vaihtaa lakanat ja auttaa siivoamisessa.. sillä aikaa kun minä siistiin lapsen ja rauhoittelen häntä.
Jos mies ei tiedä missä on puhtaatlakanat!!! niin saisi kyllä kuulla kunniansa ja todellakin alkaa ottamaan selvää!
mies pesee lapsen, minä vaihan lakanat. Mies alkaa kyllä itekki yökkäillä, mutta saa lapsen pestyä. Muissa sairasteluissa sama juttu, molemmat noustaan paitsi ehkä viikolla kun mies menee aamuksi töihin. Nyt kun olen raskaana, niin mies kyllä nousee jos vaikka lasta tarttee nostella tai jotain.
Täytyy myöntää, että mies ei ole koskaan siivonnut lasta ja lapsen oksennuksia. Miksiköhän se on yleensä aina äiti joka joutuu tämän paskaduunin tekemään :P Toisaalta ennemmin nousen itse siivoamaan kun alan toista potkimaan hereille ja neuvomaan missä puhtaan lakanat yms ;D