<<<< MARRAS -05 >>>>
Kommentit (22)
Nimittäin nyt minusta tuntuu, että se talo ihan oikeasti valmistuu joskus=) Minä uskon että muutetaan varmasti jo jouluksi, vaikka ystäväni oli tänään vielä sitä mieltä että " joooooo-o....." . Tuskin jouluna vielä jokainen lista ja verhot on paikoillaan, mutta muutetaan kyllä silti. Nimittäin jos vietän joulun tässä mörskässä masennun niin että minut saa ennen uutta vuotta kiikuttaa psykiatrian osastolle....
Äitini kanssa siivosimme aamulla 2 makuuhuonetta lattiasta kattoon. Oli tosi mukavaa touhuta yhdessä (meillä on vähän mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita) ja äitini ylittää siivoustaidoissaan ja vauhdissaan minutkin mennen tulllen.
Pojan huoneeseen kasattiin pöytä ja tuolit ja vietiin kotoa pojan keinuhirvi ja pari pehmo-otusta sinne. Poikakin käväisi siellä piipahtamassa ja oli selvästi innoissaan huoneesta, kun siellä oli muutama tuttu tavara. Innostui tanssimaan uudella matolle, kun sitäkin piti kokeilla lattiaan. Seinään maalattu liitutaulu innosti kovasti, taiteili sinne auton renkaita ja peräkärryn:)
Kovasti täällä on vaihdettu kokeumuksia kengistä ja hanskoista. Täytyy vielä kehua omiamme (Vikingin goret, ne 2 tarraa-malliset ja easytec-hanskat) joita poika testasi eilen urakalla pihan rapakossa. Nilkkoja myöten kaahlasi siellä puoli tuntia ja kädet oli ranteita myöten koko ajan veden alla; ja silti kengät ja hanskat sisältä ihan kuivat ja kädet lämpimät!
Tunnistavatko teidän lapsenne sanoja esim. mainoksista? Meillä poika tunnistaa sanat Prisma, Hesburger, K-rauta, Gigantti sekä oman nimensä ja kirjain-julisteesta lähes kaikki vokaalit. On kauhean kiinnostunut moisesta.
Taidan vielä vähän pakata tavaroita kun on kerrankin into päällä.
Manna
Eilen oltiin miehen kanssa siellä risteilyllä. Oli tosi kiva kun aamulla lähdettiin ja illalla tultiin takaisin, mä en tykkää viettää öitä laivassa.. Kotona sitten jatkettiin vielä yöelämään ja aamuyöllä oltiin kotona, vuorokauden verran oltiin matkassa. Neljä tuntia sitten nukuin ja sitten ei tullut enää uni silmään, ei vaan " osaa" nukkua enää samanlailla kuin joskus.. Mutta teki kyllä tosi hyvää pieni irtiotto arjesta, tarvisi useammin muistaa hoitaa sitä parisuhdettakin..
Ihana lukea noita Gerdan ja muiden raskautuneiden odotusjuttuja, taas alkaa joku orastava vauvakuume nostaa päätään :) No, pidetään nyt kuitenkin hetki taukoa :)
Hieno homma että Mannan koti alkaa jo näyttämään kodilta :) Varmasti ihana päästä jouluksi omaan kotiin, pidetään peukut pystyssä!
Mä myös komppaan Onnia tuossa tuttijutussa, ne oli ne hiiret koska tulivat viemään myös aatun tutin ;) Onpas kivaa että muistaa aina muiden asiat eikä ikinä omiaan!
Toukon ystävällä on kyllä karsea tilanne! Toivottavasti asiat selviää parhain päin! Ei muuten kuulostanut hassummalta toi idea yksin leffaan menosta!
Tintalle, meillä on Citymarketista ostetut PAX- merkkiset talvisaappaat aatulla ja oon ollut supertyytyväinen! Maksoivat sillon mammuttimarkkinoilla 25¿, olen pessyt niitä vesihanan alla, on pompittu lätäköissä ja loskassa ja jalat on olleet kuivat ja lämpimät. Hanskoina on Reiman kintaat ja on ollut lämpöset sormet. Jos Lotalla on vaan luonnostaan " vilposat sormet" (kuulostipa hassulta..), mulla on yksi ystävä jolla on aina kylmät sormet vaikkei ole kuitenkaan kylmä. Mahtoiko tästä sepustuksesta saada mitään selvää..
Taidanpa lähteä pizzan hakuun, kummasti tekee mieli rasvaista pizzaa ja kylmää limpparia :)
Palaillaan ja mukavat adventtisunnuntain jatkot kaikille :)
Eli aatun strategiset mitat oli 90cm ja 14,9kg, pienen miehen kokoinen pieni mies :)
Ulkoiltu on aamupäivä ja Perttu nukahtikin rattaisiin, kun mentii hakemaan neitiä puistosta. Tyytyväisenä jatkoi unia sängyssä, vaikka riisuin ulkovaatteet. Juhliminen rankkaa.
Mukava itsekin viettää tavallinen rento päivä viikonlopun touhujen jälkeen.
Huomenna neuvola, miehellä onkin vapaa päivä, niin mennään yhdessä. Ja sen jälkeen taidan mennä kaupunkiin tekemään pieniä ostoksia. Ja pääsen askartelupuuhiin.
Nyt taidan mennä sohvalle villasukkatekeleen kanssa.
Tulkaas moikkaan!
Hilda
Tervehdys täältäkin,avoimesta päiväkodista kotiuduttu ja kuten arvata saattaa,päiväunet sen mukaiset,hyvä.
Unta kaipaisi itsekin,tämä kone hypnotisoi vallan valtaansa,eli kuten jo parina viikkona,ennen ysiä illalla uinumaan..siis minä:-)
Onneksi ei (vielä ainakaan)pahoinvointia,kuvottava olo häviää pian kun välipalan muistaa haukata. On tämä alkuraskaus(kin) jännää aikaa,ei vaan oikein muista vajaan 3 vuoden takaisia olotiloja.
Hilda,meillä myös 2-vee neuvola huomenna ja myös mies mukaan,kiva!
Käydäänhän huomenna kuulumisilla,eikös juu?
Missä vaiheessa olette kertoneet raskaudestanne lähimmille?
Mä kertoisin vaik heti mun vanhemmille,mutta mies jarruttelee..
hän odottaisi mielellään ekaan ultraan,mutta sovimme kuitenkin,että juuri ennen joulua vain vanhemmille.
Ehkä siksikin,että lähdemme vkon lomamatkalle 21.12. saavat mukavia uutisia,etenkään kun emme vietäkään joulua heidän luonaan.
Voi vitsi ja TE tiedätte jo,hauskaa!
Joku varsin outo 2pvän räkätauti vieraili luonamme,eli tuli ja sit jo meni. Hyvä niin,mut täytyy nyt huolehtia norm.tarkemmin,ettei uusiudu.
Vielä kerran: Olipa kiva palata tänne nauttimaan arjen tarinoistanne,siispä kynttilänvaloa harmauteen ja huomiseen!!
Sapiina,Pokkonen,rv.7
Kiva lukea taas Sapiina kuulumisiasi! Olet niin ihanan energisen kuuloinen. Kaikkea hyvää sinulle raskauteesi :)
Me ollaan miehen kanssa niin innokkaita, että ollaan kummallakin kerralla kerrottu raskautumisesta heti läheisimmille. Ollaan niin läheisissä väleissä lähimpiin, että huomaisivat kyllä meistä, jos huonosti kävisi. Ja minä olen ihmistyyppiä " surut ja ilot jaetaan yhdessä" . En usko, että keskenmeno tuntuisi yhtään vähemmän raskaalta, vaikkei lähimmäiseni siitä tietäisikään. Päinvastoin.
Sain imetyksen toimimaan lääkekuurin jälkeen. Työllä ja tuskalla. Pari vuorokautta imetin 24/7. Ehdin olla pari päivää terveenä ja nyt iski kamala flunssa. Bonukseksi Onni alkoi oksentaa tänään. Jes. Hohhoijaa.
Manna kyseli Stigasta. Meinataan ostaa Onnille sellainen joululahjaksi. En ole vielä katsellut tarkemmin malleja, mutta kai se on hyvä ostaa joku laadukas, kestää sitten monta vuotta. Tai kai ne Stigat on kaikki laadukkaita.
Käytiin sunnuntaina kirkossa ja sen surauksena Onni lauloi koko tämän päivän " Jeesus tulee, Jeesus tulee" :D Pysyttiin kyllä sisätiloissa tämä päivä jylläävän taudin takia, joten ei saatu lisää " hullu teologiperhe leimaa" .
Noema
Kiva Sapiina kun olet taas täällä kirjoittelemassa. Minäkin muistan kyllä sinut jo " aiemmilta ajoilta" . :)
Noema kyselit vauvan koon seurannasta, ei oo vielä ollut mitään puhetta neuvolassa. Saisi kyllä olla hiukan pienempi tällä kertaa, mutta tulee mitä tulee. Toivon vain että pystyisin synnyttämään alakautta, jostain syystä pelkään kauheasti leikkausta ja yleensäkin kaikkia toimenpiteitä. Kyllä se alatiesynnytyskin vähän pelottaa, mutta noista kahdesta vaihtoehdosta vähemmän.
Sokerirasitustestiin joudun kuitenkin sen takia, kun poikanen painoi yli 4,5 kg. Itse pidän ehkä hiukan turhana sitä, koska ei minulla eikä poikasella ollut sokereissa suuresta koosta huolimatta mitään vikaa. No käydään nyt katsomassa.
Kengät meillä on ollut käytössä Vikingin goretexit, ostin ne tarjouksesta hulluilta päiviltä. On pitäneet kyllä varpaat hyvin lämpiminä ihan tavallisten sukkien kanssa. Hanskat on olleet muistaakseni Lennen toppahanskat, ja niissä on kyllä olleet tosi usein kylmät sormet pojalla. Mies kävikin pari päivää sitten ostamassa uudet toppahanskat merkkiä ??, saa nähdä ovatko lämpöisemmät.
Calzal kivaa meillä onkin sitten tosiaan aika lähekkäin taas lasketut ajat. Muutama viikko välissä.
Mulla on kans tässä raskaudessa ollut pää tosi usein kipeä, yleensä kun ei ole juuri koskaan. Muutenkin kaikenlaista pikkuvaivaa enemmän, huimaa ja iskiaskin on vaivannut. Tulee mieleen huimauksesta Noeman kirkkoepisodi :)
Onni taitaa olla tosi kova poika laulelemaan :)
Hilda kiva kun tykkäät kutoa. Kuulostaa aina niin mukavalta puuhailusi. Minäkin tein syksyllä poikaselle ja miehelle villasukat. Nyt olen askarrellut joulukortteja, vasta noin puolet tehty.
Oliko Auringonkukalla mukavat äitin synttärijuhlat? Me ollaan ehkä tulossa viikonlopuksi sinne teidän naapuriin, siis Tampereelle käymään. Olettekos maisemissa?
Aatun äippä vai kukas se kävikään risteilyllä, miten meni?
Meillä oli vilskettä viikonloppuna, oli kolme muksua yökylässä. Mukavaa kylläkin, poikanen tykkäsi kovasti. Kävi koko ajan ihan kierroksilla ja kyllä sitten uni maittoikin. :) Vietettiin vähän pikkujouluja, leivottiin lasten kanssa joulutorttuja ja pipareita. Poikanenkin tykkäsi ja osasi jo painella muotilla ja tietysti maistella taikinaa. Koristeitakin jo hiukan laitettiin esille.
Tämmöistä tällä kertaa. Mukavaa päivää kaikille!!
Gerda, karhunpoika ja pikkuinen 21+2
Aamuinen neuvola meni rutiinikysymysten parissa,Pokko leikkien ja tätin kanssa rupatellen.
Ehdotteli jo leikillään 3-vuotiaiden " testejä" ,äiti ja isä ylpeinä hymyillen.
Mieheni sanoi,että suurin osa ajasta menee oman lapsen nokkeluutta kehuen:-)
Yhtäkaikki,kehityksessä kaik kohdallaan ja painoa 13kg,pituutta 90,5cm. Puolessa vuodessa tullut 7cm lisää.
Veikkaili tuommoista 185cm tulevaisuudessa. (mies 190cm,mä 171cm)
Inf.rokote jäi ottamatta,terkka sanoi suosittelevansa sitä vain päivähoidossa oleville,tai riskiryhmille,sekä useita antibioottikuureja saaneille.
Mitenkä teillä muilla? Ja mitä suosituksia neuvoloistanne?
Toki voimme sen vielä hakea,jos mieli muuttuu..
Nyt OIKEESTI nukkumaan,että jaksaa iltavuoron heittää,siispä oikein reipasta ulkoilupäivää marrasväelle ja kiitos takaisintulotoivotuksista,lämmitti sydäntä!!
P.S.Hildan neuvolakuulumiset?
Sapiina ja pikkuiset...
Moi
Veronpalautukset tuli ja meni, iltavuoroon tulin töihin ja aamulla hain muutamia lahjoja valmiiksi. Ihanaa jos olisi vapaapäivä ja vois rauhassa tutkailla liikkeissä.
Tintta-Liisa: Käytetään vaihtelevasti alla käsineitä. Olen ostanut H&M:ltä sellaiset villaa materiaalina muistuttavia käsineitä 3 paria paketissa 3,90 ¿. Talvikäsineiden alla en ole vielä pitänyt aluhanskoja.
Minttu saa joulupaketista Kontion talvikengät kovia pakkasia varten, katsotaan miten niiden kanssa pärjätään. Nyt on käytössä superfitin goretexit ja nokian talvisaappaat lisäpohjallisella.
Aamulla oli oikein itku ja suru kun piti tarhaan lähteä, kiukuttelua ja makaamista lattialla riittämiin. Sinne se jäi tarhan pihaan leikkimään ja ihan kuin äitiä ei ois olemassakaan, joten en tiedä mistä kiikasti. Jokos on tullu toisia poskihampaita, ne ehkä alkais olla ajankohtaiset pian.
Mintun tarhassa on paljon aktiviteettia joulun alla. Ensi viikolla joulukulkue ulkosalla ja glögitarjoilu, mikä korvaa joulujuhlan. Ja vikalla tarhaviikolla joulupuuro tarjoilu vanhemmille ja isovanhemmille. Käyvät myös joulukirkossa sekä porin-linjojen bussilla joulupukki kuskaa penskoja ympäri kaupunkia. Kivalta kuulostaa :)
Sanoinko muuten, että Minttu oli saanut upouuden talvihaalarinsa rikki polvesta kahden käytön jälkeen. Kyllä harmitti, ottanut kiinni johonkin terävään esineeseen. Korjautin sen; laittoivat liimakankaan taakse ja hinta oli 3 ¿ joten ei paha.
Meillä töissä minimi-miehitys, kaikki kynnellekykenevät ovat lomalla. Mulla on uudenvuoden aatto lomaa, sitten lomaa joskus keväällä vasta :(
Ystävälläni on ikävä tilanne: ovat toivoneet toista lasta ja oli nyt ma saanut tietää olevansa raskaana ja samana päivävä mies oli tunnustanut pettäneensä häntä työmatkalla, karmea tilanne :(
joulutuulella Touko
Sapiina meille neuvolassa terkka sanoi, että ovat saaneet ohjeeksi suositella influenssarokotusta kaikille alle 3-vuotiaille, mutta henk.koht. oli sitä mieltä ettei ole meille välttämättä tarpeen kun on kotihoidossa eikä riskiryhmiin kuulu. Terkkarin mielipiteestä huolimatta, olisimme varmasti jokatapauksessa jättäneet influenssarokotuksen ottamatta.
Mies sai uutisia, että töistään irtisanotaan väkeä. Nyt vain odotellaan sitten ensi vuoden alkuun ketkä saavat lähteä. Oikein mukavat jouluntoivotukset firmalta. :)
Tulkaapas taas muutkin kertomaan miten päivänne on sujunut!
Gerda
Neuvolassa aamusella käytiin. Pituutta herralla 88cm ja painoa 12kg.
Käyrällä äiti&isi menee just viivalla, vaikka en niin nuista käyristä piittaakaan. Tornia rakenteli ja tätin kanssa kaikkea höpötteli ja kirjasta näyttiä asioita. Eipä siellä juuri muuta. Toisen influenssa piikin sai ja taas oli oikein reipas poika, no niin vain totesi, kun homma ohi.
Minäkin kävin muutamassa kaupassa. Jotenkin vain ei ollu ajatus mukana. Pöllönä siellä vain kiertelin. Kortti- ja piparivärkit sain kuitenkin ostettua. Muutama lahja vielä on hankkimatta.
Hauska Onni :)
Pikaista paranemista poijaalle ja äidille!
Hyvä, että imetys sujuu jälleen.
Olipas kurja juttu toukon kaverilla.
Jotain piti viel, mutta laho pää.
Mies tuli kaupasta, joten suuntaamme saunaan. Lapset onnellisesti unten mailla.
Hilda
Gerda, olipas kurjia uutisia miehen työpaikalta!
Meilläkin paketissa Stiga ja varmaan on ihan perusmalli. Pitäisi vissiin olla ihan hyvä.
Me ollaan kerrottu raskaudesta siinä ekan ultran tietämillä.
Nyt menen.
Hilda
Wau miten aika menee ja Gerdakin on jo noin pitkällä raskautensa kanssa. Mietin tuossa juuri miten hitaasti odotuksen pari vikaa viikoa meni ja nyt on kuukausi hujahtanut siivillä ja pikku mies täytti eilen kuukauden. Meillä oli tuossa kotikäyntikin neuvolasta ja painoa oli hienosti kertynyt 500g per viikko, voitteko uskoa sillä minä en. Esikoisen kanssa paino nousi aina niin, että miinuskäyrillä mentiin. Eli meidän pikku mies on 5 kiloa jo, esikoinen oli saman verran kahden kuukauden iässä, niin sitä ollaan erinlaisia.
Hyvin on muuten mennyt pientä mustasukkaisuutta on huomattavissa, mutta se on lähinnä, että esim. kun syötän, niin saattaa sanoa, että ei tissiä pikku veljelle tai sitten, että tulee kiehnäämään viereen, että syöttö touhut ei meinaa onnistua.
Niin meillä oli myös kaksi vuotis neuvola ja aika samoilla mennään Sapiinan kanssa eli pituutta oli 91cm ja painoa 12,4 kg.
Kiitokset vielä tähän loppuun kaikille onnittelijoille, kävin niitä kyllä lukemassa, mutta en koskaan ehtinyt kirjoittelemaan mitään.
Synnytys oli muuten painajaismainen ja en mielelläni sitä kerro täällä, kun noita tulevia synnytäjiäkin on täällä =) Mutta onneksi vauva oli kunnossa lopulta ja erittäin terhakkaan oloinen.
Le Cheile, kaapo Einari 2 v. ja Perttu 1 kk 1 pv
Miehen kanssa juuri kotiuduttiin raksalta ja vaikka päivät venyy pitkiksi, niin olen kyllä nauttinut hurjasti kun olen taas iltaisin päässyt miehen kanssa sinne yhdessä puuhailemaan. Ukki on ollut kotona pojan kanssa. Kyllä se talo siitä valmistuu=)
Meilläkin on nyt poikasella 2v. mittarissa, eilen kahvittelimme kera ukin ja kummin. Edes kakkua ei ollut, kun päätin että juhlimme vasta sitten joskus uudessa kodissa kunnolla vieraiden kera. Lahjoja poika kumminkin sai ja erityisen mieluiset on olleet meiltä vanhemmilta saadut Legon paloauto ja -kopteri sekä palomiehen kypärä ja kirja. Meillä asuu siis todellinen palomies-fani=)
Mitähän mulla piti tänne kirjoittaa... lyö pää ihan tyhjää. Me ostimme joulupakettiin Stigan Prismasta, maksoi 45¿. Toinen malli olisi ollut 55¿, mutta en löytänyt niistä muuta eroa kuin värin, hieman erilaisen ratin ja penkin pehmusteen. Kai tuo halvempikin välttää. Moni marraskuinen taitaa päästä kohta kelkkailemaan=)
Öitä kaikille!
Manna
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille, voipi olla etten huomenna ennätä koneelle. Meinaatteko juhlia itsenäisyyttä jotenkin?
Me ollaan kotona, kylään tulee useita ystäväperheitä. Juodaan glögiä ja syödään pipareita, varmaan telkkari on auki linnan juhlien aikaan. Kynttilöitä on myös ollut tapana poltella.
Tänään pitäisi vielä käydä ruokaostokset huomista varten tekemässä, on varmaan kyllä ruuhkaa kaupassa.
Le_cheile teidänkin pienin jo kuukauden :) Ikävää että synnytys oli rankka, oletko päässyt toipumisessa hyvään vauhtiin? Kirjoitit osuvasti miten eri tahtia ja eri kokoisia vauvat ovat. Tosiaan kun toiset on 2 kk ikäisinä sen viitisen kiloa, ajattelepas kun karhunpoika oli sen jo syntyessään :) Aika mötkäle.
Hilda kylläpäs Perttu on reipas rokotteen saaja. Meillä tulee aina kova itku. En tiedä vaistoaako sitten kun itse jännitän ja vähän pelkään aina kaikkia piikkejä ja semmoisia. Vähän tosiaan mietityttää miten miehen töitten käy, ei auta kuin odotella.
Mintulla kivan kuuloista puuhaa tarhassa. Aikamoinen tilanne Touko ystävälläsi, en tiedä mitä moisessa tilanteessa oikein miettisi jos omalle kohdalle sattuisi. En osaa kyllä edes kuvitella, meillä on kyllä tosi hyvä luottamus miehen kanssa puolin ja toisin.
Noema hienoa että sait imetyksen vauhtiin taas lääkekuurin jälkeen. Voi sitten itse päättää koska tuntuu sopivalta lopettaa imetystä, eikä noin olosuhteiden pakosta. Mitä teidän Sisulle kuuluu, onko jo oppinut uusia taitoja? Onni ainakin taisi olla edelläkävijöitä liikkumisessa näitten marrasten joukosta.
Taidan mennä hetkeksi pötköttään vielä kun poikanen nukkuu päiväuniaan.
Ai niin, mites Odottelijalla odotus sujuu? Tuuppas kertomaan!
Gerda
Täällä olen vain taustalla pyörinyt,joskus aloin kirjoittaan mutta jotain keskeytystä tuli siihen taas....nyt otin väkisin omaa aikaa tänne koneelle tuloon. Anteeks mut ensin täytyy vähän purkaa kiukkua ulos...mitä tehdä kun tuota neitiämme ei saa millään päiväunille,nukkuu aamusta kyllä ysiin mutta kun olis kiva itekin hengähtää hetki?Onko muilla samoja ongelmia. Tutti annettiin orava-vauvoille n.2viikkoa sitten,kiitos Noema ideasta,eikös se sulta tullut? Hienosti on mennyt ilman tuttiakin.
Le_Cheilelle paljon onnea pienokaisesta!!!On se hyvä ettei tarvi murehtia ettei lapsi kasvaisi,kyllä sitä muutenkin alussa pähkäilyä riittää.Harmi että synnytys oli ollut rankka mutta ihan kiva kun et kertonut tarkemmin ;) kyllä se hieman pelottaa...
Eilen olin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin vauvalla,koko vastasi viikkoja,sukupuoli ei vielä selvinnyt,oli peräpää kuulemma niin suttuinen...ultrauslaitekin kyllä on tosi vanha ja oli hankala itekin hahmottaa mitään.Kuvaa ei saatu mutta on aiottu mennä 3/4d utraan jos sais nähdä pikkuista vähän paremmin sitten.Kiitos Gerda huhuiluista ja on niin kiva lukea sinunkin kuulumisiasi!Olen ollut supistelujen takia kerran 1,5vkoa saikulla,oltiin tehty vkl:na vierailu anopille monen sadan km:n päähän,12 h.tuli istuttua autossa mutta muuten kyllä mennyt hyvin.Ishias kyllä vaivaa koko ajan...siihen alkaa melkein jo tottua...;) Niin ja vauva potkii ja liikkuu jo kovasti :)
Annalle kun kerron et on vauva äidin masussa niin muistaa aina taputella omaakin masuansa " Annallakin vauva" :)
Synttärit meni kummien ja mun vanhempien kanssa kahvitellen ja mukavasti.Jouluaskarteluja olen aloitellut ja tiimarista tullut kannettua tavaraa enemmän kuin tarpeeksi :) Ensimmäistä kertaa laitan omaa kotia joulukuntoon nyt kun ollaan joulu meidän perheen kesken ja lähetään mummolaan vasta Tapaninpäivänä,ihanaa laittaa joulua!
Tämän viikon olen ollut taas saikulla kun flunssa jatkunut toista viikkoa ja lopulta tuli kurkunpään tulehdus,olen saanut nukkua sohvalla yöt yskien :(
Toukon kaverilla ikävä tilanne,kyllä se luottamus on niin tärkeä asia suhteessa,ihan ykkönen ja se kun horjuu niin ei paljoa jää jäljelle..ja juuri kun sitä tukea oikein paljon tarvii kun raskautuu...kiukuttaa ystäväsi puolesta miehensä käytös.
Joku aika sitten oli puhetta vauvaan rakastumisesta ja täytyy sanoa että olin niin helpottunut kun löytyi kohtalotovereita senkin suhteen teistä!Luulin kanssa et olen heti ihan rakastunut ja tykkäsinkin kovasti muttei se mikään huuma ollut ennemminkin ihmettelyä omien tunteiden suhteen.Luulin lasta ihan eri näköiseksi ja kaiken paljon mutkattomammaksi,imetys jne.Mutta niin se rakkaus vaan on vahvistunut ja lisääntynyt etten mistään hinnasta olisi valmis luopumaan tuosta kullannupusta!!!!Luulen että toiseen lapseen suhtautuu jo eri tavalla kun kaikki muu on jo tuttua ennestään.
Nyt pitää mennä leikkiin neidin kanssa,mies leipoo ja Anna riekkuu kimpussa....:)
Kaikille marraksille hyvää itsenäisyyspäivää!!!
hildaliina: voi kunpa itselläkin olisi taito tehdä villasukkia! Isäni tapasi eläessään kutoa meille villasukat, nyt en tiedä mistä saisin kuin ehkä jostain kaupasta .... Vanhat alkavat olemaan rauskat jo, enkä osaa korjata.
noema: onnittelut imetyksen jatkumisesta! Ja paranemisia flunssaan. Ihana lauleskelija-Onni :)
Gerda79: hyvä kun teillä Vikingin goret on toimineet, meillä oli sellaiset viime vuonna mutta niiden jalkaan saanti oli niin hankalaa että hermot meni aina. Siksi en halunnut niitä tänä vuonna. Meillä Richterin talvikengät, mutta ei riitä pelkkä tavallinen sukka. Eikä myöskään
tavallinen sukka+villasukka, eikä villasekoitesukka (joka tarkoitettu eritoten noihin kenkiin), ilman tai villasukan kera. Eli aikamoinen ongelma meillä on, aina varpaat kylminä :((
Ja ikäviä uutisia miehesi työpaikalta.
Sormet meillä myös edelleen kylminä, laittoi sitten villahanskat alle tai ei. Eipä kauaa oo haluavulkoilla kun tietää että toiselle tulee kylmä ....
Sapiina: meillä myös neuvolan kanta oli se että influenssarokotusta ei tarvitse vältämättä ottaa koti-hoidossa oleville, joten me jätettiin väliin.
touko79: hyvä jos teillä hanskoina ovat riittäneet pelkästään ne Peukalopotin toppahanskat, mä pelkään että meillä kävis niinkuin muidenkin hanskojen kanssa etteivät riittäisi .... Olivatko muuten kalliit, muistatko? Ikävä tilanne ystäväperheelläsi, toivottavasti saavat selvitettyä tilanteen.
Le_Cheile: ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa :)
Näin itsenäisyyspäivänä ei tehdä mitään ihmeellistä, kotosalla ollaan, poltetaan its.päivän kynttilää ja katsotaan sitten illemmalla linnan juhlia (ja naureskellaan/ihaillaan eri pukuja). Niin ja toki kiinnostaa ketä julkkiksia on paikalla :)
Mä oon muuten ihan rikki tuon meidän uhmiksen kanssa, päivittäin tulee 1-5 kohtausta, ihan mitäänsanomattomista jutuista välillä ..... Hermot on aika koetuksella. Onneksi pääsen lauantaina pikkujoulujen viettoon :))
Nyt mentävä syömään, heippa!
Ai niin joo, kävi mukavasti tänään kun mies sai myydyksi toisen autonsakin :))
Tintta-liisa + tinttaileva Lottuska
Me käytiin tänään anoppilassa syömässä, miehensiskon perhe oli siellä kans ja serkuksilla oli tosi hauskaa kun ovat niin samanikäiset.
Huomenna saa Venla mennä hoitoon vaikka ollaan miehen kans vapaalla, niin paljon hommia tässä tehtävänä niin menkööt leikkimään kavereiden kanssa muutamaksi tunniksi kun siellä tosi hyvin viihtyy.
Raskauden kertomisesta oli puhetta; me ollaan kerrottu melkein heti kyllä lähipiirille, mä en ees osais olla kertomatta ja jos jotain sattuis niin voisin kuvitella et mun ois helpompi olla kun ei tarttis kaikkea selitellä...tiedä sitten kun ei onneks koskaan ole vielä mikään vikaan raskauksissa mennyt.
Nyt saunaan ja sitten nukkumaan. Hyvää loppuviikkoa kaikille!
CalZal, Venla ja tepsis 19+1
Odottelija76: päiväunista, meillä myös usein ongelmia päiväunien kanssa ja luulen että johtuu nimenomaan siitä että nukkuu aamulla myöhään. Eli yöunet kestää usein klo 21.30/22 - 9. Silloin voi ehkä nukahtaa vasta kahden, kolmen aikaan päikyille, jos siis silloinkaan. Tiedän tunteen että tarvitsee itselle sen hetken hengähdystauon päivässä :)) Ainut apu mikä tosiaan tulee mieleen on nousta esim. klo 8 ylös, vaikka omasta mielestäni onkin kyllä ihanaa nukkua yhdeksään asti. Mutta pää meinaa kyllä kieltämättä hajota niinä päivinä kun ei saa omaa lepohetkeä ollenkaan ....
Nyt nukkumaan, öitä!!
Olisin halunnut jäädä kotiin tänään, ei olisi huvittanut tulla töihin. No enään puolituntia ja sitten kotiin. Minttu meni tänään mummille yökylään, leipovat huomenna aamulla piparkakkuja. Saadaan miehenkin kanssa sitten maistiaisia toivottavasti.
Mies lähti päivällä jo varpajaisiin. Tuttavaperheeseen syntyi tyttö ke/to. Meillä on nyt kaikissa ystäväperheissä sitten tyttö, ei kellään poikaa. Olin jo aivan varma, että tämä viimeisin olisi poika, mutta ei.
Musta tuntuu, että noemankin toisesta odotusajasta on ikuisuus. Niin se aika vaan menee.
Tilasin Mintulle aamulla ajan lastenlääkärille, kun yskä on jatkunut nyt kuukauden. Sai hengitettävää kortisoonilääkettä, jota pitää käyttää kuukauden aamuin/illoin. Jos ei auta, tutkitaan tarkemmin mahdolliset allergiat/astmat. Uskoisin lääkkeen tehoavan. Hyvä tuuri kun sain samalla päivälle lastenlääkäriajan.
Mun piti mennä illalla yksin katsomaan colden compass, mutta meille tuleekin kaveri saunomaan. Täytyy mennä joku muu päivä. On muuten aika nautinnollista käydä joskus yksin elokuvissa. Saa vapaasti valita elokuvan ja karkit yms.
Voisin muuten jutella niinkuin siinä vitsissä missä puhutaan, että viime viikolla satoi vain kaksi kertaa ensin neljä päivää ja sitten kolme.
Että tänä syksynä Minttu on ollut nuhassa vain kaksi kertaa, ensin 5 viikkoa ja sitten 4 viikkoa.
Hyvää viikonloppua kaikille, minäkin hetken kuluttua vaihdan vapaalle :)