Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<<< MARRAS -05 >>>>

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, minulla on tänään vapaapäivä töistä, mukavaa viettää vähän normaalia viikonloppua pidempi vapaa. Vaikka sitä näkyy tässä kotosalla ihan laiskistuvan; ei jaksaisi siivota, ulkonakin ihan peilikirkasta jäätukköä koko pida niin ei huvita ulkoillakaan. Rattaatkin on miehellä raksalla auton perässä, joten ei päästä kaupungillekaan pojan kanssa...

Voi että odotan talon valmistumista ja normaalielämään palaamista. Ärsyttää kun kaikki juhlapäivätkin jää nyt pitämättä. Itsenäisyyspäivä on meillä yleensä juhlien ykkösiä ja panostamme siihen kovasti kaikin puolin, tympii kun nyt kaikki päivät vain on tätä samaa.

Äitini tulee meille illalla ja huomenna on tarkoitus mennä hänen kanssaan raksalle siivoamaan heti aamusta. 2-3 makuuhuonetta pitäisi siivota lattiasta kattoon niin että niihin huoneisiin voisi vaikka alkaa jo muuttaa tavaroita. Uskon että pääsemme jouluksi uuteen kotiin jos vain putki- ja sähkömies hoitavat hommansa sovitulla aikataululla. Pientä näpräystä toki jää tekemättä ennen joulua ja varsinainen muuttokin on vasta aattoa edeltävänä viikonloppuna joten laatikoiden keskellä varmaan joulua sitten vietämme. Mutta pääasia että pääsee tästä mörskästä jo pois.

Pojalle on synttärilahjoa tullut pitkin viikkoa ja moni ilmoitti antavansa lahjan sitten joskus kun pidämme varsinaiset juhlat. Kirjoja poika on saanut paljon, ne ovat äidinkin mieleen.

Siinä meidän kadulla on 3 taloon jo muutettu, tuntuu tosi kaihoisalta katsella heidän ikkunoissaan palavia joulukynttelikköjä.... omaan keittiöni ikkunaan asennan sellaisen HETI kun sähkömies huomenna kytkee keittiöön sähköt=)

Oli puhetta raskausuutisten kertomisesta. Me kerroimme poikasen odotuksesta vaihtelevasti. Yhdelle ystävälleni kerroin heti kun testi näytti plussaa, vanhemmille ja lähisuvulle kerroimme ekan ultran jälkeen viikolla 8-9. Mutta monille kavereille yms. kerroimme vasta viikoilla 15-20. Jos joskus tulisin raskaaksi vielä, kertoisin uutisen heti tuolle hyvälle ystävälleni, mutta muuten kertoisin mahdollisimman myöhään kaikille. Saisivat itse huomata. Jos puoleen väliin raskautta saisi salassa pidettyä niin hyvä olisi=) En jaksaisi enää sitä jatkuvaa hössötystä ja kyselyä. Ja jos jokin menisi pieleen, en välttämättä edes haluaisi jakaa asiaa kovin monen ihmisen kanssa, ainakaan heti.

Kai tässä pitäisi alkaa taas vähän jotain tavaroita pakkailemaan. Vitsit pitäisi hommata kunnon laatikoita.

Manna

Vierailija
22/22 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti on selätetty, mitä nyt vähän niiskutellaan vielä.

Myöhäiset itsenäisyyspäivä toivotukset vielä kaikille. Minä myös rakastan itsenäisyyspäivää! Sitä juhlitaan meillä hyvällä ruoalla, kynttilöillä ja glögillä (jota terästetään lasten mentyä nukkumaan;).

Gerda, minäkin valitsisin ehdottomasti normaalin synnytyksen, jos pitäisi sen ja sektion välitä valita. Mitään kamalaa kammoa minulla ei sektiosta ole, mutta koin alatien itselleni paremmaksi vaihtoehdoksi. Tosin sektio meni mulla pieleen ja synnytys oli sellainen perus ilman ongelmia. Toivotaan, että tämä tulokas olisi hieman pienempi. Ja onneksi on jo kertaalleen se tie raivattu ;)

Mulla oli kanssa toisessa raskaudessa enemmän kaikenmaailman kolotuksia. Mitenkähän käy kolmannella kerralla, mikäli raskaudun..

Meillä on talvikenkinä Reiman snowbootsit ja Vikingin goret. Ei käytetä villasukkia alla ja jalat pysyy lämpimänä. Onni tosin ei pysy hetkeäkään (oikeasti) paikallaan, joten pärjäisi varmaan sandaaleissakin :) Hanskoina on Reimatecin hanskat ja myös sormet ovat lämpöiset.

Meillä ei nukuta enää päikkäreitä. Menee tosin jo kuudelta iltapuurolle ja siitä kylpyyn. On jo seitsemän maissa unessa. Ei paha. Sisu ei nuku pitkiä päikkäreitä päivällä, vaan monet pienet. Menee Onnin kanssa samaan aikaan nukkumaan, syö pari kertaa yöllä ja herää kunnolla vasta aamulla.

Gerda kyseli Sisun taitoja :) Sisu on huomattavasti rauhallisempi ja harkitsevampi kuin veljensä. Tosin jos jotain päättää, niin siitä pitää kiinni. Huutaa (oikeastaan kiljuu) niin kauan, että asia tehdään hänen toivomallaan tavalla. Sitten leväyttää leveän hymyn heti :) Mutta joo, poika oppi kääntymään jo vähän reilu 2 kk iässä ja nyt on alkanut hieman etenemään ryömimällä. Itsensä osaa ryömiä ympäri, siis akselin ympäri. Suhteellisen nopeasti on siis hänkin oppinut juttuja, mutta tarve käyttää uutta taitoa on huomattavasti pienempi, kuin Onnilla. Onni sätki ja nyki eteenpäin 24/7.

Influenssarokotusta emme ottaneet, eikä sitä edes suositeltu. Tosin tämä on nyt varmaan juuri sitä influenssaa, jonka kanssa ollaan pari viikkoa tapeltu.

Touko, onpa tosiaan ikävä tilanne ystävälläsi. Toivottavasti tilanne ratkeaa kaikille parhaalla tavalla.

Ja Gerdan miehen työpaikassa annettiin kyllä ikävä pikkujoululahja :( Toivotaan, ettei koske teidän perhettä nuo irtisanomiset.

Le_Cheile onneksi selvisitte synnytyksestä kumpikin ehjin nahoin! On se aina sellaista vähän alkukantaista hommaa ;) Vannoin itselleni Sisun jälkeen, että viimeiseksi kerraksi jäi, kun poistuimme kättäriltä. Mutta niin se vaan luonto hoitaa hommansa, olen unohtanut koko jutun. Mun muistikuvissa synnytys ei ole kummoinenkaan homma. Ja silti pystyn muistamaan, että jossain vaiheessa suunnittelin hyppääväni ikkunasta, jos en saa epiduraalia ;D Eli ei se ihan niin " pala kakkua" tainnut todellisuudessa kuitenkaan olla.

Mannalle tsemppiä taloprojektin valmistumiseen. Varmasti syö hermoja! Mutta pian olette teidän omassa kodissa, joka on juuri sellainen, kuin olette haaveilleet! Sitten voit pitää vaikka viikon kestävät bailut. Juhlitte itsenäisyyspäivät, synttärit, nimpparit ja muut samassa kökössä. :)

Mukavaa, että Odottelija teilläkin tutista päästiin eroon niin helposti. Oravat olivat syöneet Onnin tutit rikki muistaakseni. Tosin nyt poika on muuttanut tarinaa niin, että kertovat hiirten vieneet ne. Sen verran mulla on täällä puuhaa, että en edes muista enää kenen kerrotiin tutit alunperin syöneen :) Uskomatonta. Ja tällä päällä pitäisi vielä joskus gradua vääntää.

Aloitettiin muuten perheuinti viime lauantaina. Sisukin tykkäsi vedestä :) Onni riekkui kuin mikäkin Tarzan.

Äitini on tulossa meille tänään yökylään. Mies lähtee miesten laivareissulle, joten mukavaa saada apua :)

Noema

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla