Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa Phil&Tedsien eri malleilla?

07.11.2008 |

Pohdin tässä, että kuinka suurta eroa käytössä mahtaa olla Phil&Tedsin mallien Classic, Sport ja Dash välillä? Hintaeroa ainakin näyttää olevan ihan huomattavasti... Saakohan sillä oikeasti käyttömukavuutta hintansa verran?

Mitkä katsoisitte merkittävimmiksi parannuksiksi noiden mallien välillä?

Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on Sport. Eli en osaa ihan vastata kysymykseesi (joten mitahan varten tassa raapustelen.. heh heh), mutta ainoastaan Vibe mallissa molemmat istuimet voi olla paikallaan, kun rattaat laittaa kasaan. Muissa malleissa "ylimaarainen" istuin pitaa ottaa aina pois.

Dashissa nayttaa kuvien perusteella olevat erilaiset istuimet, onko sitten parempi vai huonompi? en tiija.......

Ja muistelen (en ole siis varma) etta Classic versiossa selkanojaa ei saa alaspain ollenkaan tai sitten hyvin vahan...

Auttaisiko kaynti heidan omilla nettisivuilla?

Vierailija
2/6 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nettikaupoilla on sellainen tuotteiden vertailu ohjelma. ainakin mypramilta löytyy. Siellä olen itse tehnyt saman vertailun, mutta en kyllä muista tuloksia ;)

Classikissa ei ole ainakaan turvakaarta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Classicissa on se ero Sportiin verrattuna, että siinä sisaristuinta ei saa kiinnitettyä siihen päälle, eli classic versio ei käy yhdistelmälle vauva + taapero (korjatkaa jos olen ihan väärässä, mutta näin mulle kerrottiin yhdessä lastentarvikeliikkeessä).

Dashissa taas ei käsitteekseni ole mitään mullistavaa eroa Sportiin verrattuna, mutta niissä on varmaan joitain pieniä parannuksia, kuten toisenlaiset penkit tms.

Vibet taas sitten alkaa olla jo ihan erilaiset. Niissä on jalkajarrun sijasta jarru työntöaisassa (tosin tiedä sitten, onko tämä hyvä vai huono, koska jostain luin, että jarru ei oikein tahdo toimia). Viben penkit on sporttisemmat, kuppimaisemmat ja pehmustetummat. Ns. jalkatuki (tai siis se paikka, missä jalkoja pidetään pääpenkissä istuessa) on vibeissä muovia kun sporteissa se on kangasta (ts. puhdistus on helpompaa). Ja kuten joku mainitsi, niin vibet saa kasaan sisaristuin kiinnitettynä (tosin taitaa viedä aika paljon tilaa näin kasattuna). Muutenkin vibet on sporttisemmat ja tukevammat.

Meillä on sportit ja ollaan oltu niihin tosi tyytyväisiä, koska kulkevat tosi näppärästi. Viime viikolla kävin katsomassa vibejä livenä yhdessä lastentarvikeliikkeessä ja mun mielestä ne oli jotenkin hieman kolhomman oloiset eivätkä niin näppärät (mun mielestä raskaammat työntää ihan ilman kyytiläisiäkin) kuin sportit. Ehkä kuitenkin mielipidekysymys =) Kun meille vaunuja tuossa joku kuukausi sitten hankittiin, niin pitkään mietin sportin ja viben välillä, mutta päädyin tilaamaan sportit. Näin jälkikäteen (Kun vibet näin luonnossa) olen kyllä ollut ratkaisuun tyytyväinen.

Vierailija
4/6 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on se ihan ensimmäinen karvalakkimalli (classic?) josta ei saa lisäistuimen selkänojaa kallistettua vetoketjulla tai muullakaan konstilla eikä työntöaisan korkeutta säädettyä, mutta lisäistuimen SAA kiinnitettyä vauvan makuutilan päälle! Kaikki P&T mallit siis todellakin toimivat niin vauva & taapero yhdistelminä kuin taapero&taapero yhdistelminä. Muista hienouksista tai niiden puutteista onkin ollut jo edellä...

Vierailija
5/6 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä tarkentavia kysymyksiä perään...

Eli jos Classiceissa ei saa selkänojaa kallistettua, niin onko se asento niin pysty, että jos taapero sinne nukahtaa, niin pää nyökkii rinnalle, vai mahtaako pystyä nukkumaan niissäkin? Sporteissa ilmeisesti pystyy sisaristuimessakin torkkumaan?

Kuulostavat parhailta meille nuo Sportit, mutta jos pystyisi tinkimään vaatimuksistaan vähän, niin säästäisi pitkän pennin :D

Vierailija
6/6 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy classiceissa nukkumaan niin ettei pää retkota. Toki joskus olen kaivannut hieman kallistusmahdollisuutta, mutta retkottamatta ainakin meidän muksut ovat matkanneet jos uni on tullut. Voin siis suositella! Ja ei se lisäistuimen rautakaari niin kovin korkealla ole, että miten mahtaa vähän isompi taapero edes mahtua sen alta jos vetoketjua (tai mikä se laskusysteemi on?) avaa?