mielestäsi rumi kieli maailmassa?
kaunein kieli keskusteluun viitaten, mikäs sitten on mielestäsi rumin kieli?
Mun mielestä ehdottomasti venäjä ja sen jälkeen somalialaisten puhuma kieli, mitä lie sitten puhuvat.
Kommentit (105)
Venäjä. Sitä kuulee näillä nurkilla liikaakin.Toisena saksa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:20"]
Arabia kuulostaa ainakin räkimiseltä. Tai joku vastaava muslimien kieli.
[/quote]
Arabiasta puhutaan kyllä kuin yhdestä ainoasta kielestä ja sitä kaiketi kirjoitetaan melko samalla tavalla kaikkialla (en tiedä, en osaa), mutta eri arabian murteet kaiketi poikkeavat toisistaan niin paljon, etteivät puhujat välttämättä ymmärrä toisiaan. Ja myös äänteissä on eroa ei arabian murteissa. Eli ne eivät kuulosta samalta.
Tohon muslimien kieleen nyt ei jaksa edes sanoa yhtään mitään.
tanska ja ruotsi.
Venäjä on kaunis kieli, mutku venäläinen puhuu suomea :DD
Somali, hollanti ja Itävallan ja Etelä-Saksan saksa. Myös tanska ja skåne ovat varsin rumia kieliä.
Unkari kuulostaa todella rumalta.
Ranskan kieli räkimisärrineen ja nasaaliääneineen on ärsyttävimmän kuuloista, mitä tiedän.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 18:30"]
Kyllä mulle tanskasta aina tulee mieleen, että voi kun ne saisi jo sylkäistyä sen kuuman perunan suustaan ;) Ei millään pahalla, kiva maa.
[/quote]
Minä taas olen tykästynyt tanskaan. (Ruotsin)ruotsi kuulostaa vähän neitimäiseltä, mutta tanskassa on kiva rouhea ote :P
Ehdottomasti ruotsi, eikä se tanskakaan ole hääviä.
tanska on hirvein kaikista, sitä puhutaan kuuma peruna suussa
venäjä on minusta kaunista, samoin somalin kieli - somali on pehmeämpää kuin arabia, mutta en minä arabiakaan inhoa
Hei tollo! 5. ei ollut aloittaja, vaikka pienellä kirjoittikin
[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 20:02"]
Hei tollo! 5. ei ollut aloittaja, vaikka pienellä kirjoittikin
[/quote]
Vihjaatko että olen ap?
Thaimaalaisten kimakka naukuminen on kyllä aika rasittavan kuuloista.
Kyllä ranska kuulostaa epämiellyttävältä.
Arabia, sun muut ähläm kielet, somali etc. saksa melko pahan kuuloista myös. Eipä tule saksankielistä rakkauslaulua mieleen...
Aasian kielet. Kiina, japani...
Ruotsi.Se kieli ei vain sovi miehille. Kuulostavat kaikki akoilta. Tanska on jo ok ja äijätkin kuulostavat äijiltä.
kiina on kauhean kuuloista. mutta tykkään seemiläisistä kielistä eli heprea, arabia, amhara jne. Myös latinalaiset kielet ovat kauniita, kuten italia, ranska, espanja, romania. Venäjä on kaunista.
Riippuu puhujasta. :) Saksan kielestä en yleensä tykkää, mutta mukava, hienosti ääntävä, pehmeällä tavalla puhuva saa saksankin kuulostamaan tosi kauniilta. Suomen kielestä ja sen ilmaisuvoimasta tykkään paljon, mutta puhuttuna siinä (tai meillä suomalaisilla?) on semmoinen tietty takakireä, nariseva tyyli jonka kuulostaa ankealta. Aasialaisessa (thaimaalaisessa?) puhetavassa on joskus myös jotain korvia vihlovaa, kuin liidun kirskahdus liitutaulua vasten.
Rumin kieli on hollanti.
Kakkosena tanska.
Jaettuna kolmosena kaikki neegerimaiden (Afrikan) mukkalabukkala-kielet.