<<<<Syyssissit alkuviikkoon>>>>
Kommentit (46)
meillä ei kyllä puhuttu tuollaisesta näytteestä, taitaa riippua sairaalasta. Synnytin siis Hämeenlinnassa.
Lähden tästä kohta hyödyntämään noita tuplabonus päiviä prismaan ja tuhlaamaan veronpalautuksia. Onkin pitkä lista vielä ostettavia lahjoja.
Joten palailen hieman myöhemmin.
Juu, rakkausvauva, kyllä ainakin mulle käy myös se keskiviikko, ainakin muistaakseni..
Voi kun olisi täälläkin lunta, plääh, mutta kun ei niin ei. Mustaa ja märkää kaikki taas.
Kauniita nimiä olivat sissit saaneet!
Mulle käy oikein mainiosti se keskiviikko!
Palaan myöhemmin, ihan näin nopea ei sentään ollut tarkoitus olla!
Colis
Täällä eiliset murhefiilikset ovat jo menneen talven lumia. Kyllä jo eilen onneksi helpotti iltapäivällä, kun sain muutaman kyyneleenkin tirautetuksi.
Ei muuten Jorvissakaan mitään napaverinäytettä ole otettu viimeisen 7 vuoden aikana, eli kyllä se kai hyvin sairaala/kuntakohtaista on. Mutta koeta ajatella positiivisesti Risella. Meillä naisilla nuo hormonit saavat varmaankin tunteet pintaan ja järjellä ajattelu unohtuu. (Mullakin oli lapsivesinäytteen kanssa kauhea stressi, vaikka prosentit oli mitättömän pienet...)
No, keittelen kupposen teetä ja aloittelen kotihommat. Neiti nukkuu kävelylenkin jälkeen jopa hetken ihan itsekseen pihalla vaunuissa... Saas nähdä koska kiekuu. (Ei tarvi muuten käydä tsekkaamassa, onko kunnossa, kun itkuhälytin ilmoittaa tasaisin välein että täällä ollaan...)
Tuli tuossa mieleen, että kukahan tästä porukasta ekana ilmoittaa olevansa jälleen raskaana ja milloin!!! Hehe. Colis, laitan kolikot sun puolesta kehään!!! Onko muita joilla vauva saa tulla jos on tullakseen? (Meillä lapsiluku on nyt aivan varmasti täynnä!)
Mukavaa harmaata päivää, täällä pk-seudulla iltapäivällä luvassa varsinainen myräkkä! Olkaa varovaisia, jos olette liikenteessa!
Kewa, mitä kuuluu?
apinaemo ja oona 0709
niin ehtii koneellekin.
Meillä olisi tarkoitus tosiaan torstai aamuna kääntää auton nokka kohti pohjoista. Tänään pitää katsoa että on tarvittavat vaatteet puhtaana yms. Mies menee illalla vielä autoon vaihtamaan jarrulevyt ja palat yhden tutun luokse niin on sitten autokin kunnossa.
Lapsiluvusta tai oli jotain juttua, meillä on nämä pienokaiset nyt tässä. Kolme on sopivasti. Ja voin vannoa etten enää halua synnyttää, on se senverran rankkaa kuitenkin. Paras ystäväni saa vauvan helmikuun alussa joten sitten pääsee taas pientä sylittelemään vaikka onhan tuo meidänkin vauva vielä ihan pieni. Tätä vauva-aikaa kun voisi säilöä pulloon :)
Pikkupotilas on parantunut, ilmeisesti vain ilmaa kiersi masussa siihen malliin että sattui. Näin on meillä ollut kerran aiemminkin ja silloin odotettiin lääkärille yli 2h huutavan lapsen kanssa josta ei mitään vikaa sitten löytynytkään, huutokin loppui siihen kohtaan kun verinäyte otettiin. Isoveli lähtikin tänään eskariin ja nyt me mietitään että millä konstilla se haetaan kotiin. Mies meni autolla töihin, eskariin matkaa n.5km joten kävellen ei onnistu. Taidetaan mennä bussilla mennen tullen. Tartteis hankkia toinen auto kun tää on aina tätä säätämistä näiden kuskailujen takia. Mutta kun se pitäminen on niin hiton kallista.
Meille aukeaa kauppa tänne asuntoalueelle tänään, siis aivan luksusta. Matkaa mieltä kilsan verran. En muista koska olisi ollut niin että on voinut mennä kävellen kauppaan! Kauppakin on ihan kunnon kokoinen s-market josta toivon mukaan oikeestikin saa kaiken mitä tarvitsee ja kohtuu hintaan ettei tarvii kauemmas lähteä.
no, nyt tarvii tutkailla bussiaikatauluja että koska meidän tarvii lähteä.
minttupipsa ja Peppi 130907
Minttupipsalle mukavaa matkaa:)
Napaverinäytteistä.ei tosiaan ainakaan jorvissa niitä ole otettu enkä ole koskaan edes kuullut että niitä otetaan ihan noin vain jossakin.Mulla oli kohonnut sokeri raskausaikana ja sen vuoksi vauvalla otettiin 2vrk kantapäästä verinäytteitä ja kohonneen diabetes riskin vuoksi otetaan uusi näyte 1vuotiaana ja mä joudun taas sinne sokerirasitukseen.Neuvolassa sanottiin että on 50-50 riski mun sairastua nyt diabetekseen.
Aadan sain nukkuu just ulos,saas nähdä miten tänään sillä eilen ei sitten vetässyt kun parit pikkutirsat päivällä ja yön nukku levottomasti.Pitäis alkaa nyt siivoamaan kun eilen ei voinut ja illalla oltiin kirkossa kuuntelemassa miehen tytön soittoa.
Huomenna lähdetään sitten sinne savonlinnaan niitä meidän hepoja katsomaan ja ratsastamaan,viime ratsastuksista onkin jo yli vuosi!!en ole koskaan ratsastanut raskaana ollessani vaikka äiti heppa on ollut meillä pitkään enkä ole kun vain kerran pudonnut mutta sitä riskiä en ole kuitenkaan todellakaan ottanut että jotakin sattuisi.
Mutta nyt hommiin jos jotakin kerkeis tehdä........
Tietenkin kirjottelin pitkät pätkät ja ne hävis tuhka tuulee kun vahingossa painelin koko netin pois!! :/ Ei kerkee nyt uudestaan raaputteleen, kun eskarilaista pitäis hakea ja ehkä voisin syödäkin ennen sitä!
Mutta pikaisesti - Typykkä, kaunis nimi tuli, Hilja Amanda on ihan mun mieleen. Oiskin hyvä kun ois tullut näille " sielunsiskoksille" Hilja ja Hilla nimiksi, oli meinaan lähellä ;D Poklonkin tytön Emmi nimi on nätti.
Kauniita on kyllä kaikkien Syyssissien nimet mm. Olivia, Aada ja Peppi mun lemppareita.
Pikainen kysymys - Menikö BB-voitto oikeaan osoitteeseen? ;)
Jeps, mutta pakko se on mennä ja palata taas kun ennättää. Eilen oltiinkin perhekahvilassa ja kyläilemässä siskon luona. Tänään käytiin jo kaupassa ja vieraita kait tulossa pitkin viikkoa, kun oli nuo ristiäiset..
Vilkutuksia kaikille - Dumle ja Menni 29.9
Ihanat nimet sisseillä! Kohta on siis varmasti kaikilla virallisesti nimet. Hauska, meillä kun oli heti synnärillä jo nimi ja terkkari kotikäynnillä ihmetteli että niin nopeasti nimi vauvalla...
Meidän poikaa pitää myös aina nukuttaa, ei ole tämmöistä että laitat sänkyyn/vaunuihiin ja itse herrä nukahta. Kateeksi käy kun lueskelen teidän lapsista. Iltaisin varmasti 3-5 kertaa hyssyttelen ennen kun sammu yöunille (joskus silti herää jo tunnin kuluttua). Esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelma, nukahti aina tissille. Pikku-ukko herää aina ryöhtäisyn jälkeen...
Olen antanut kolme päivää banaania!!! Maistuu hyvin, ensi viikolla siis bataatti. Meidän kiinteät aloitetti aikaisin... Pullomaitoa ei huoli, maissivellia ei jaksaa lusikalla syöttä (muuten se maissivelli on melkein kun korvike, aika löysä tavaraa?) Katsotaan jospa ne yöunet pikkuhiljaa pitenee, 2-3h pätkät minulle selvästi liian vähäiset. Muisti ei pelaa ja kärttyinen olo koko ajan.
Ulkomaan kämppä vieläkin aika vaiheessa, sain tänän kuvia. En kyllä usko että ennen joulua muutetaan. Hotelliin ei halua mennä, pikkupaikka kun on, niin pitäis meillä kaikilla nukkua samassa sängyssä!!!! Eli päivää kerrallaan ja nautin täysillä Suomesta.
Esikoinen muuten oppi tulemaan viimeksi itse pois omasta huoneesta. Aamulla isäntä sai melkein sydänkohtauksen kun poika käveli eteisessä vastaan... Toivotaan että yöllä pysyy omassa huoneessa...
kewa ja ukko 20092007
p.s coliksella varmasti ensimmäisenä uusi raskaus, tai miksi ei umallakin:)
Miko möllötteli hereillä kärryissä ja heitti välillä valloittavia hymyjä. Nyt sitten nukkuukin pihalla rankan reissun jälkeen.. =)
Vai että uusia raskauksia.. =) No, kukaan muu ei ilmeisesti ole suunnitellut nyt uutta vauvaa kuin Colis..? Korjatkaa, jos olen väärässä. Itse en kyllä välttämättä taida enää uusintaan ryhtyä.. Vaikka vannomatta paras.
Mä täällä kärsin kylki kivuista. Tuli tehtyä noita vatsalihas liikkeitä ja nyt sitten kolottaa. Ei kun lisää tänään, sillä se lähtee, millä tulikin.
Mutta taidanpa mennä haukkaamaan jotain, kun poika vielä nukkuu. Ei taas olekkaan tullut laitettua mitään muuta kuin kahvia tänään suuhun..
Tässä kuvia laittelin koneelle ja tämän kuvan ajattelin teillekkin jakaa, ristiäisistä otettu: http://kuvablogi.com/nayta/792837/
Miekin ihan mielelläni Colikselle sen seuraavan vaavin suon. Meille ei ainakaan ihan pariin vuoteen varmasti ole tulossa lisäystä! Ihan hyvä on nyt elo näin kahden lapsen kanssa. Katsotaan sitten uudestaan kun saisin uutta tuulta purjeisiin koulutuksen tai töiden suhteen..
Pailailen kun syöttelen pimun ja laitan nukkuun..
Ihana lumisade. Olin aamulla tyttöjen kanssa lumitöissä ja kivaa oli kaikilla. Minä tykkään kolaamisesta. Mukava kun taas jaksaa tehdäkin jotain.
Siitä diabetes-tutkimuksesta vielä. Se on ymmärtääkseni todella suuri ja monta vuotta kestävä tutkimus jota tehdään täällä Tampereen yliopiston lääkiksessä. Hyvä Risella että tekin osallistutte, onhan kyseessä tosi iso kansantauti meillä suomalaisilla. Kuitenkin riski on pieni siihen sairastua. Ja saahan siinä samalla tietoa lapsen terveydentilasta ja jospa joskus jotain selviäsi miten voi parhaiten lastaan diabetekselta suojata. Eräs ystäväni sai myös tuloksen että kuuluvat riskiryhmään ja jo kohta hän näki lapsessa diabeteksen oireita. Lapsi kuulema joi ihan liikaa.
Nyt on poikanen nälkäinen.
terv peikkoäet ja AJP
Kewa, meitäkin on ihmetelty kun lapsen nimi on ollut selvillä heti. Meillä lapsi on kyllä kastettukin. Yksi ihminen oli selvästi hämmästynyt, että onko Asmo ihan oikeasti oikea nimi lapselle.
Kuinka kauan kela-kortin tulo kestää?
Ihan hyviä tuli. Joskus sen kuvankin tänne laitoin. Siitä tulikin mieleen että joku kysyi (peikkoäet?) olenko itse kutonut nutut lapsille, niin en ole :) Minusta ei ole ollenkaan puikkojen äärelle, en saa kuin solmuja aikaiseksi! Miehen pomo teki Mennille lahjaksi sen punaisen puvun, töppöset oli isomummulta ja isommalla taas tulijaisena lapista saatu takki/paita.. Mikä sitten lieneekään.
Niin ja peikkoäet, tutulta kuulostaa, kun lapsen nimestä saa " vääntää" kaikkien kanssa.. Tympii jo nyt jokaiselle vastaantulijalle, tutuille ja tuntemattomille vääntää rautalangasta että on se Menni ihan oikeasti nimi. Ja ihan jää kutsumanimeksi, vaikka sitäkin yrittävät tieudustella.. Kohta jo kaduttaa erikoisen nimen antaminen, lapsi parka(ko)?! :O
Ette muuten arvaa - Innostuin vihdoin ja viimein kestoja kokeilemaan :) Mulla kun se on äärimmäisen yksinkertaista, siskon lahjoittamien kestojen vuoksi! Tyhmä kun en aikaisemmin ole saanut aikaiseksi, mutta kai parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Kertiksiäkin menee niitäkin ihan tiuhaan, kuhan nyt aluksi testaillaan noita kestoja.
Kai mä meen nyt ettii elämän itelleni jostakin :D Jos ton postipinon selais ensimmäiseksi asiakseen.
tuli meille kun poika oli vajaa 2 viikkoa vanha. kirje maistraatista (mihin vaan nimi) tuli jo ensimmäisellä viikolla ja sen lähetettyä tuli kortti heti perään.
Kela-kortti tuli meille noin reilu viikon kuluttua ristiäisistä, muistaakseni. Tuntui kyllä jotenkin jänskältä nähdä oman pienokaisen nimi kirjoitettuna siihen läpyskään (alkää kysykö mikä siinä oli niin jännittävää :), en osaa selittää...ehkä joku saa kiinni tunteesta).
Minäkin ihalin sitä Dumlen joulukorttikuvaa, oli ihanan luonnonläheinen ja tytöt puettu tunnelman mukaisesti. Todellakin kaunis se Mennin neulepuku töppösineen. Miehesi pomo on ilmeisesti nainen tai sitten hyvin harvinainen mies, jos taitaa neulomisen salat :).
Kuvista tuli mieleen, että itsekin tilasin jo joulukortit ja niitä tässä odottelen saapuvaksi. Joka vuosi on tytöistä joulukuva otettu ja lähetetty lähimmille sukulaisille ja ystäville, nyt on vaan kolme neitoa kahden sijaan :).
Muitakin ihania kuvia on taas ollut palstalla Dumlelta ( kaunis joulun odotus kuva ja ristiäiskuvia), Piiulta (kyllä sielu lepää noissa maisemissa...) ja Rakkausvauvalta (Aada pienenenä puputyttönä :)).
Kiitos kaikille!
Harvinaiset nimet aina aiheuttavat ihmisissä kummallisia reaktioita, mutta ei niistä pidä hämmentyä. Sitä paitsi nykyisin jo noita erikoisempia nimiä on jo paljon, joten porukkaan kyllä mukaan mahtuu. Muistan kuinka keskimmäisen lapseni kohdalla toimintaterapeutti hämmästeli tytölleni " miten ihmeessä sinun vanhempasi ovat antaneet sinulle noin pitkän nimen, johan sinun on vaikea se kirjoittaakin..." Sillon teki suomeksi sanottuna tirpasta eukkoa kuonoon, mutta hillitsin itseni ja taisin viisastella eukon posket punaiseksi. Lapseni nimi on Alexandra. Pääasia kai, että ei niin kummallinen ole, että nimestä voisi väätää jonkinlaisen ikävän kaksoismerkityksen ja lapsi sen takia joutuisi esim. kiusatuksi. Minun mielestä mm. Menni ja Asmo ovat kumpikin todella kivoja, persoonallisia nimiä ja aivan varmasti kantajansa näköisiä, kun olette ne valinneet.
Uusista raskauksista ollut hyminää ;). Mun kohdallahan lopullinen sinetti tehtiin tänään, kun tuo hormoonikierukka asetettiin, joten ei lapsia enää tänne. Mähän olen jo 5 vuoden päästä auttamattomasti liian vanhakin. Vaihdevuosia odotellessa tässä ehdotan, että te nuoret hoidatte (miksei myös vanhat) tämän maan täyttämisen, minä ja mieheni olemme jo osuutemme tehneet ;). Minäkin pistän roposeni likoon Coliksen puolesta!
Nyt täytyy lopetella. Olivian vointi jo parempi, eilen illalla jo huomattavasti rauhallisempi, oma itsensä. Viikon verran kuitenkin rokotuksen jälkeisistä sivuvaikutuksista täällä kärsittiin. sellaista.
palaillaan taas
haikarapolska ja Olivia 270807
Minulle olisi sopinut paremmin se tiistai 11.12, mutta katsotaan saanko järjestettyä keskiviikon niin, että pääsisin silloin keskiviikkona. Auki on vielä, mutta jos ei nyt niin toisella kertaa sitten.
Vai että seuraava raskaus =).. No, olen kyllä vapaaehtoinen, mutta pillerit on nyt mullakin maaliskuulle asti että ne arvet saavat kunnolla parantua ja ettei tule yllätyksiä sitten. Ja lääkäri kirjoitti pilleri reseptin niin että ne riittävät just kesän yli mikäli halutaan vähän siirtää vielä sitä raskauden mahdollisuutta. Sen näkee sit maaliskuulla mitä tehdään! Riippuu muuten paljon siitäkin miten Lukan kanssa menee silloin. Tällä hetkellä on niin helppoa (aina välillä) että noita menisi tuossa kaksikin, mutta hampaat ja kaikki muut mahdolliset saattaa taas muuttaa mieltä =). Mun arvaukseni on siis että Uma on ensimmäinen joka ilmoittaa uudesta raskaudesta.
Luksun kanssa on tosiaan nyt ollut tosi helppoa. Ollaan vihdoin opittu ennakoimaan herran nälkä joten isommilta raivoilta on vältytty. Luka kun ei odota SEKUNTIAKAAN sitä pulloa sitten kun nälkä iskee. Temperamenttia sillä on tietenkin yhä mutta kovasti poika on rauhoittunut. On tainnut tulla meidän vauvasta iso poika..
Nukkumaan se jää itsekseen ja uusi juttu on nyt se kun pojalla on ihan hillittömän kivaa kun käärin häntä peittokapaloon. Nauraa aina oikein ääneen kun se meitä sieltä kääröistään katselee.. On muuten vaikea jättää se naurava pikkuaurinko sänkyynsä kun vaan tekisi mieli katsella sitä tuntikaupalla! Heh, nyt tuli niin kehuttua että oottakaa vaan huomenna kun taas kerron että meillä on ihan hirmu päivä takana =).
Mulla on nyt ihan aivot tyhjänä enkä kuulkaa muista ensimmäistäkään asiaa mitä mun piti kommentoida. Ei oo kyllä eka kerta.. Mutta siitä ensi viikosta sen verran että meille käy tosiaan sekä tiistai että keskiviikko. Päättäkää te!
Nyt tämä lähtee suihkuun ja hetkeksi viel kirjan kanssa soffalle!
Colis ja Luka
Tyttö tais nyt oikeasti nukahtaa.Kylläpä on tuon neidon kanssa hankalaa kun nukahtaa ja herää jne...aiemmat lapseni ovat vain jääneet sänkyyn.
Tämän yön nukun taas muualla kuin miehen ja Aadan kanssa koska toissa yönä valvoin kun en nukahtamis lääkettä ottanut ja viime yönä sitten nukahdin mutta tyttö nukku niiiin levottomasti että ainakin tuntui että koko ajan olin sitä viihdyttämässä..huh.
Toivottavsti saat haikarapolska sovittua asiat siihen jamaan että ke pääsisit jumboon tai sitten te muut vain näätte ti.Meillä tytöt on keskiviikkoon isällään ja mies lähtee tosiaan ma aamusta turkuun ja palajaa vasta ti.Ajattelin että oman mielenterveydyn takia lähden mukaan jos taas Aada nukkuu huonosti ja itsekkään en sitten voi unilääkettä ottaa niin olen kyllä taas ihan romuna.Viimeksi olin niin väsynyt että en jaksanut edes meidän hymytytölle hymyillä tai jutella vastaan vaan meidän ekaluokkalainen hengaili babyn kanssa koulusta tultuaan.Nyt tosiaan on sitten tytöt pois ja äitinikin lähtee huomenna 2 viikoksi intiaan,pelkään että en jaksa jos en saa nukkua tai tyttö ei nuku edes päivä unia.Onhan se aina sellaista roikkumista kun on miehen matkassa ja rahaa kuluu tolkuttoman paljon kun kauppoja kiertelee mutta apu on silloin lähellä eikä tarvitse itse ruokaa laittaa tai jaksaa mitään muutakaan kotihommia.
Raskauskyselystä,meille ei enään tule vauvoja,en ainakaan usko.
Colikselle minäkin laitan lanttini ja peukkuni pystyyn että tärppää kun oikea aika on!
nyt miehen viereen hetkeksi ja lääke naamaan,kun tuo nukkumatti ei eksy tällä hetkellä luokseni;(
Hyvää yötä.
täällä vielä valvotaan vaikka kovasti pitäis jo nukkua.. Poika on nukkunut jo jonkin aikaa.
Dumle, tykkäsin että ihan hyvälle tyypille bb voitto meni. Kadista tykkäsin myös vähän ja nikosta. Joten hyvä kolmen kärki oli. Ü
Haikarapolska, nimi on pojalle annettu, Tomas on hän. Ja myös minä koin suuria tunteita kela kortin tullessa. Säästin jopa sen paperin muistona jossa kortti oli kiinni. Ü
Innolla odotan kuka onnellinen on ensimmäinen uudelleen raskautuva. Toivoisim olevani se mutta tuskin olen.. Ü
No mutta nyt, hyvät yöt!
Tein aamulla vauvan kanssa aamulenkin kun vietiin meiän 5-vuotias tarhaan...innostuin käveleen takasinkin kun oli niin ihanan leuto ja luminen aamu. Oli kiva katsella ihmisten laittamia jouluvaloja ja seurata kun alkoi päivä valostumaan. Lenkkiä tuli vähän reilu 5km yhteensä. Pitää vielä koittaa skarpata ja lenkkeillä nuo muutamat raskauskilot pois. (3kg niin olen lähtöpainossani). Jouluna en skarppaa yhtään...silloin annan itselleni luvan nauttia ja herkutella kun mieli tekee. :)
Jahas...Sonja heräs ja nälkä on KAUHEA metelistä päätellen!
Hei taas!
Kaikkea me äidit säästetään. Fiialla on kelakortin taustapaperi. Mulla on kakkosen aarrelootassa meidän muuttopaperi. Muutimme kun vauva oli 3 vkoa ja paperissa lukee nimetön tyttövauva. Ihana paperi minusta.
Olen useampa päivänä kauhistellut Nokian vatsatauti epidemiaa. Tämän päivän Aamulehdessä sanottiin että 30 lasta on joutunut taysiin hoitoon vatsavaivojen takia. On varmasti lievät lynkkausmielialat kaupungin johtoa ja vesiasioista vastaavia kohtaan Nokialla. Hyi kamalaa mikä sotku.
Tänään pitäisi taas lähteä joulukauppoja koluamaan. Kaikista vaikein tapaus on 15 vuotias kummipoika. Mokomalla on synttärit joulukuussa ja samaan kuuhun pitää keksiä kaksi lahjaa. Ei voi oikein samassa kuoressa antaa kahta lahjakortti. Toinen lahja on ilmanmuuta lahjakortti. Mutta mitä ihmettä toiseksi. Trendipipo vai mitä??
Pieni mies kiljahtelee yläkerrassa. Pitänee mennä katsomaan.
Neidit lähti päiväkodin itsenäisyyspäiväjuhliin juhlavaatteissa. Ihanaa! Huomenna me lähdemme Savoon. Ketähän jännittää eniten, isää ja äitiä, lapsia vai minua?
terv peikkoäet ja APJ 1.10.2007
Peikkoäet jo vastasikin, että ainakin TAYS:ssa otetaan ne verinäytteet ja sitten annetaan suostumus, että saako tutkia...sain sen käsityksen, että TAYS ja HYKS ainakin tekevät sitä, mutta en ole varma muistanko oikein!
Kävimme juu eilen siellä infossa ja kyllä alkoi hermostuttaa...Tutkija sanoi, että näistä lapsista jolla on se riski sairastua niin 25 henkilöstä yksi sairastuu...onhan se aika pieni mahdollisuus sairastua, mutta entäpä jos se yksi onkin meidän Sonja. Argh...hulluksi tulen jos asiaa mietin...mies osaa ottaa asian paljon rennommin ja rauhallisemmin. Minä hysterisoin. Mä en ymmärrä miks mä panikoin ja hermoilen sitä niin paljon, koska voihan olla ettei Sonja tule ikinä sitä sairastamaan. Mies on ihan viilipytty ja yrittää rauhotella sekopäistä vaimoaan! Heh!
Kyllä me osallistumme siihen tutkimukseen joka tapauksessa, koska onhan se hyvä jos se sairaus löydetään ennenkuin lapsi on ihan kipeä. Verinäyte käydään otattamassa 2v. asti 3 kertaa vuodessa ja siitä eteenpäin 2krt. vuodessa!
Taidanpa keittää kupillisen kahvia. Mukavat lumiset tiistai päivät kaikille!
Risella hermoraunio ja Sonja