<<<<Syyssissit alkuviikkoon>>>>
Kommentit (46)
Ihania nimiä oli sissit saaneet ja myös kivoja kuvia taas oli, kiva kiva :)
Meillä keskimmäinen tuli yöllä viereen valitellen kipeää vatsaa ja olikin kuumetta. Annettiin lääkettä ja taisi auttaa sillä uni maistui loppuyön oikein hyvin ja edelleen nukkuu. Tänään jätetään kerhoilut väliin ja toivotaan kovasti että menee nyt nopsaan ohi ja ei tartu kenellekkään muulle. Torstaina aamulla olisi kovasti tarkoitus lähteä miehen Ukin luo pariksi päiväksi pohjoiseen. (550km matkaa).
Meillä neiti on oppinut nukahtamaan iltaisin omaan sänkyyn itsekseen! Yks ilta tuossa kokeiltiin että iltapullon jälkeen kannettiin hereillä oleva ipana sänkyyn, kääräistiin peittoon ja sinne simahti. Ei edes huudellut, hetken kuuluu öhinää ja ähinää mutta sitten ilmeisesti huomaa että ohjelmaa ei ole ja nukahtaa. Tuosta nukkuukin sitten 5-7h ekan pätkän ja syömisen jälkeen nukkuu yleensä tuonne vähintään aamuseiskaan, usein jopa yhdeksään asti. Siinä sitten olikin se ainoa rytmi mikä meidän päivästä löytyy. Muuten nukutaan ja syödään ja ollaan hereillä silloin kun siltä tuntuu. Sinällään outoa kun pojilla tässä iässä oli jo aivan selvä päivärytmi.
Minä onnistuin neulomaan itse kestovaippoja :), siis minä joka koulussakin olin puukäsitöissä! Tein fuzzin tyylisiä taskuja ja hyvin toimivat ja rahansäästö oli aika huima kun yksi uusi maksaa n. 16-18e ja näihin neljään meni kankaisiin n. 15e.
No nyt menee tytöllä hermot, palailen myöhemmin
minttupipsa ja Peppi 130907
Pitäisi tästä lähteä ostamaan synttärilahjaa, vanhin tyttö täyttää tänään 13 vuotta.
Ikäväksi heitti taas tuon ilman, oli jo niin ihanaa, kun oli lunta..
Mikolla menee hermo tuossa lattialla, palailen..
Minäpä päätin antaa neitille iltamaidon sekaan hieman maissivelliä...yhdeksältä nukahti ja heräs puoli neljältä, jonka jälkeen nukkui vielä puol seitsemään. Masuaankaan ei huutanut yhtään, joten olen saanut viikon yövalvomisien jälkeen nukkua melko ruhtinaallisesti viime yön. Heti on paljon ilosemmalla ja virkeämmällä tuulella.
Me ollaan miehen kans menossa iltapäivällä TAYS:iin kun Sonjan napaverinäytteestä löytyi se riski sairastua diabetekseen. Ollaan siis menossa johonkin info-tilaisuuteen tänään ja myöhemmin kontrolliin.
Ihanaa kun joulu tulee. Eilen laiteltiin valoja pihaan ja ikkunaan...
Nyt pitää lopetella.
Risella ja Sonja
Vai hoosiannaa laulamaan, vielä mitä. Emme sitten päässeet kirkkoon. Meillä Asmo valvoi koko yön. Nukahti aamu seitsemältä. Vatsassa oli ilmaa, tuli pierua ja röyhtiä. Sitten hän oli niin väsynyt että vain itki ja itki... Yritin nukuttaa ja rauhoittaa vaikka miten mutta ei. Aina poikani poloinen nukahti ja sitten taas heräsi itkemään. Olipas rankka yö. Toivottavasti ei tule toista ihan heti. Olin syönyt lauantaina ihanaa hapanta ruisleipää ja kaalisalaattia. Tai ainakin ne bongasin erilaisiksi ruoka-aineiksi tavallisesta ruuastani. Nyt yritän kuunnella joululevyjä ja poltella kynttilöitä että joulunodotus alkaisi ilman hoosiannaakin.
Seurasi siitä yön valvomisesta jotain hyvääkin. Hiukan huutelimme toisillemme miehen kanssa silloin yöllä ja eilinen päivä sitten olikin paljon mukavampi. Kireys minun korvien välistä katosi. Saimme hiukan puhutuksi tätä parisuhdetta eilen ja jopa helpotti. Mies oikein säikähti ja nyt taas yritetään skarpata suhteessa toisiimme. Ei vaan jaksa kun on monta hoidettavaa.
Pitäisi lähteä kaupungille joulukauppoja koluamaan. Täytyisi ostaa lisää joulukortti tarpeita, isälleni lahja ja muutama muu asia. Meillä on suunnitelmissä lähteä itsenäisyyspäiväksi minun vanhempien luo. Viimeksi olen ollut savonmualla kesäkuussa ja on ihan ikävä omaa maisemaani; metsiä ja peltoja. Aina vain jotenkin kaipaan lapsuudenkotini ympäristöä.
Nyt viime yön poika nukkui paremmin ja nukkuu nytkin.
Jatkamme harjoituksia....
terv peikkoäet
Päädyimme sitten lopulta siihen ensimmäiseen pähkittyyn nimeen ja Hertta Olivian siskosta tuli eilen Hilja Amanda.
Juhlat meni tosi mukavasti, neiti vaan " jutteli" kummitädille ja simahti sitten kesken juhlallisuuksien. On kyllä tosi aurinkoinen lapsi, ei pahemmin kiljahtele eli nimensä veroinen :)
Vieraita oli paljon ja ruoka tosi hyvää, hienot appivanhemmat minulla kun viitsivät moiset juhlat järjestää. Lahjoja saimme älyttömästä, nyt mietin tässä että mihin ne kaikki oikein änkeän täällä kaksiossa.
Tyttö nukkuu edelleen tosi hyvin, viime yönäkin heräsi syömään vain neljän aikaan ja sitten seuraavan kerran seitsemältä. Viikonloppuna pe-la välinen yö meni jo niin että heräsi vasta aamukuudelta ekan kerran syömään. Esikoinenkin kyllä oli hyvä uninen mutta tämä siis vieläkin parempi, jos tätä nyt mitenkään voi mitata. Saas nähdä miten pitkään tätä ihanuutta kestää.
Miehen kanssa illalla juteltiin että saamme olla kyllä tosi kiitollisia näistä kahdesta ihanasta lapsesta ja kaikista mukavista ihmisistä joita lähellämme on. Molempien tyttöjen kummit ovat tosi mieleiset ja siihen vielä lisätään loistavat mummot ja papat sekä ihanaiset sisaruksemme perheineen niin mikäs tässä on ollessa.
Tänään siis tosi kiitollinen ja onnellinen olo, vaikka ilma onkin kurjan harmaa ja maassa hirveästi jotain sohjoa.
Toivottavasti muilla on yhtä hyvät fiilarit.
Nyt kahvia tippumaan ja torstain seminaarin pöytäkirjaa kirjoittamaan kun Hiljakin nyt nukkuu.
t: Typykkä ja Hilja 290907
Miten voikaan olla näin pimeätä?!Eilinen luminen talvipäivä muisto vain..
Ihania nimiä tosiaan pikku sisseillä.Menni nimeen en koskaan törmännyt,nätti nimi.Typykän neidolla sama nimi kuin mummollani oli,hänkin oli tosiaan hiljainen ja rauhallinen ihminen:)
dumlella oli ihania tunnelmallisia kuvia ja neidillä tosi kaunis ja teemaan sopiva asu.Kiva kun olitte laitelleet paljon kuvia,niitä on aina kiva katsella,tykkään muutenkin kovasti kuvia katsella ja ottaa.Aika vähille on jäänyt nykyään tavalliset paperi kuvat kun ne tulee hitsin kalliiksi eikä ikinä tiedä onko minkälaisia..Meillä on vielä ne synnäri kuvatkin teettämättä,pitäis viedä anttilaan...
Peikkoäetillä oli rankka la-su yö,onneksi viime yö meni paremmin!Joo sitä riitaa ja päänaukomista tulee helposti yöllä kun on väsynyt ja vauva huutaa.mutta onneksi saitte asioista sitten puhuttua.
Mekin eilen keskusteltiin parisuhdeasioista kun on mun pinna ollu tosi kireellä valvottujen öiden takia ja mieskin ihan väsy kun on nyt ollut jo monta yötä Aadan kanssa,nousut aamulla tosi aikaisin töiden tekoon ja kun tulee kotiin niin on tehny sitten kotihommia ja viihdyttänyt Aadaa ja tämän kaiken jälkeen olen sitten ollut kärtyinen kun ei ole muo huomioinut...En taida olla mikään kovin helppo vaimoke:/Noh,eilen illalla ja yöllä sitten " huomioitiin" minutkin ja nyt on sitten parempi ja rentoutuneempi mieli molemmilla:)
voi ei taaas tuttia suuhun...tuun kohta
Toi on aina niin hirmu katkonaista tuo neitosen päiväunet alkuun ennenkuin nukahtaa sitten kunnolla,eikä tullut röyhtäisyäkään vaikka kauan odottelin ennen vaunuihin laittoa,toivottavasti ei tule nyt masu kipuja.
peppi oli nukahtanut yksikseen sänkyyn.Voi kun meilläkin pian.2krt on sen tehny että höpisee siellä hetken ja sitten sammuu.Mun aiemmat tytöt on aina alkanut nukkumaan ilman nukuttamista pienenä ja nyt isonpana.Meillä on ollut aina käytössä toistuvat iltarutiinit iltapalat.sylitykset.pesut ja sänkyyn(joskus iltasatuja lukenut) halien ja pusujen kanssa,hyvät yöt ja valot pois.
Mulle on ollut aina tärkeetä että ehtii illalla myös itse hieman hengähtää ennen kuin menen nukkumaan,S,sen takia en ole tehnyt tietoisesti tuosta nukkumaan menosta sen kummenpaa numeroa tehnyt sehän on kuitenkin joka päivä edessä niinkuin esim:hampaiden harjaus.
Aada ei vaan ainakaan vielä itsekseen nukahda vaan pienien huutojen jälkeen nyytissä syliin tai viereen ja saattaa herätä vielä kolmekin kertaa ennenkuin oikeesti nukahtaa.
Esikoisen huomion hakuisuudesta o taas kirjoiteltu.Mulla on ollut töissä sellainen käytäntö että jos joku esim:lyö lapsi ohjataan suoraan tilanteesta hieman sivummalle ja torutaan hetki.Tämän jälkeen niin että kiusaaja näkee otetaan uhri syliin ja halataan ja puhalletaan pipi pois ja samalla nimetään tunteet,Esim:olet varmasti surullinen kun Pekka tönäisi sinua.sattuu varmasti ja tuntuu kurjalta.Tällöin kiusaajan on helpompi samaistua miltä tuntuu Heikistä kun on häntä satuttanut ja hän miettii tekosiaan ja huomaa myös että ei itse saakkaan huomiota toimimalla näin.Kun Pekka on aikuisen mielestä miettinyt tarpeeksi mennään pekan luokse.Pekalle sanotaan vaikka että:Sinä olet ollut varmasti tosi vihainen kun olet Heikkiä töninyt mutta Nyt teit kyllä väärin ja toimit todella typerästi vaikka olet todella mukava poika.Sitten tietty selvitellään mistä tilanne on saanut alkuunsa,miten muuten olisi voinut/pitänyt toimia,miltä tuntuu Heikistä,miltä tuntuu Pekasta.pyydetään ja annetaan anteeksi ja luvataan toimia ensi kerralla eri tavalla.lNäitä töniöitä yms..kumppaneita kehutaan ja huomioidaan sitten kun osaavat leikkiä nätisti ja otetaan syliin ym vain kun ovat nätisti,siten huomaavat että huomiota ei saa kiusaamalla.Mutta kiusaajalla on jokin syy käytökseen siksi on tärkeätä pysähtyä kuuntelemaan lasta mikä harmittaa ja sitten yhdessä keksiä keino miten harmituksesta pääsee eroon.Itse tuomitsen todella jyrkästi jos toiseen kajotaan ja suutun siitä todella mutta en tuomitse lasta vaan hänen käytöksensä.Näitä tilanteita on mulle töissä tullut niiiin paljon vastaan ei tosin enään nykyään niin kun olen isompien kanssa.
Mä taidan alkaa nyt siivoamaan kun baby nukkuu.
Palataan taas.........
Aada 0609
Kiva kuulla, että muilla sentään elämä sujuu. Täällä huonosti nukuttu yö takana ja muutenkin tuntuu sitten, että voisin vetää itseni vessanpöntöstä alas. Kaikki energia menee tuon neidin nukuttamiseen. Hän kun taas tällä hetkellä nukkuu vain, kun hyssytän/työnnän vaunuja yms. Eli ulkoiltua tulee aika monta tuntia päivässä...
Mutta no, palailen sitten joskus kun on taas kivempi mieli.
apinaemo
Hienoja nimiä on Sysssisseillä aina vaan, tuo Menni on todellakin harvinainen nimi ja sopii hyvin isosiskon nimeen. Loistavaa Dumle, että kuitenkin kelpuutitte tuon Hillan sinne mukaan ja tuo Mimosa ah, onko herkempää nimeä olemassakaan...? Myös Typykän tytön Hilja Amanda aivan valloittava nimi. Meillä on tuo Amanda myös Olivian isosiskon nimessä mukana.
Kiva oli lukea Typykän fiiliksistä! Kyllä perhe ja läheiset ovat oikeasti se kantava voima elämässämme. Nuo asiat eivät kuitenkaan aina ole ihan itsestäänselviä kaikille.
Peikkoäet ja Rakkausvauva olivat olleet myös perusasioiden äärellä parisuhteessaan. Juu, välillä on kyllä ihan hyvä avata sanallista arkkuaan ja päästää paineita pois. Itsekin huomaan välillä kerääväni negatiivia tunteita sisälleni ja sitten joskus vähemmän kauniina päivänä tapahtuu purkaus. Pitäisi kai osata jutskailla jo aiemmin. Mies kyselikin tuossa viime viikolla, että onko rouvalla kuukautiset tulollaan, kun on niin kiukkuinen. Täytyy myölntää, että mä olen ollut nyt reilun viikon ajan aika bitch omastakin mielestä. Tänä aamuna sitten selvisi, että hormoonitoiminta on normalisoitunut, kun menkat alkoi ja osittain tuo kiukkuisuuskin selitettävissä. Ei kylläkään kaikilta osin :). Huomenna mulla on aika hormoonikierukan laittoon ja sehän miellyttää kaikkia tässä perheessä, yllättävä kyllä myös itseäni :).
Tässä välillä aina välillä ravaan ulkona katsomassa tyttöä, kun nukkuu niin levottomasti. Rokotuksen jälkeen on ollut jotenkin välillä Olivialla normaalia hankalampaa tuo elo niin päivällä kuin yöllä. Yleensä en turhaan juokse kattomassa vaunuissa onko kaikki hyvin, kun tuo itkuhälytin kuitenkin meillä on tähän asti toiminut hyvin. Nyt vaan tyttö tavallista rauhattomampi.
Colis kyseli tuosta rokotuksen sivuvaikutuksista tuossa taanoin. Sekin on hyvin yksilöllistä, toiset lapset eivät välttämättä reagoi mitenkään. Panadol suppoja voi tarvittaessa käyttää, jos tulee lämpöä tai on muuten vauvalla vaikea, kivulias olo.
Olivia nyt huutaa...kohta palaan
Aada sylissä,nukku sitte 45min,kolmen tunnin sijaan:(noh tunti leikittelyä ja jutustelua ja sitten kävelylle ja uus nu kahtaminen ja siivoilut sitten taitaa jäädä.
tunteiden nimeämisestä piti laittaa vielä että pieni lapsi ei välttämättä vielä itse tajua kun tekee jotakin typerää että miksi niin toimii.Sen takia on hyvä käydä tunnetiloja ihan konkreettisesti läpi ja sopia että ensi kerralla kun olet vihainen niin tule heti kertomaan ja mietitään yhdessä mikä helpottaisi oloasi ja kun sitten lapsi tulee suutuspäissään kertomaan että nyt suututtaa kun on esim;niin yksinäinen olo niin silloin lapsi saakin heti aikuisen positiivisen huomion heti osakseen ilman että torutaan kun lapsi ehtiikin tehdä jotakin tyhmää.ja lapsi huomaa että hänkin on tärkeä ja häntä kuunnellaan.
joopa,mutta nyt viihdyttämään tyttöä..
Kirjoittelin jonkunverran tuonne odotuspuolelle, tänne en ole vielä ehtinytkään...:) olen kyllä käynyt välillä lukemassa, mut aina kun olen alkanut kirjoittaa, niin poitsu on herännyt, saas nähdä miten nyt käy...
Ihania nimiä on syyssissit saaneet!! Monta omaa suosikkia löytyy, niin kuin esim. Aada ja Olivia, meidän vauvasta ois tullut Aada Olivia jos hän olisi olut tyttö. ;) Meilläkin oli ristiäiset pariviikkoa sitten, pojasta tuli Roni Kristian. Onnin oisin halunnut laittaa, mut mies ei lämmennyt...
Aika monella vauvalla kuulostaa olevan ilmavaivoja, meiltäkin löytyy, kovasti piereskelee ja vääntelehtii aina välillä...
Meillä nukutaan aika hyvin yöt 1-2 syöttöä, riippuu miten menee nukkumaan. Eilen meni nukkuun jo klo.19.00 ja heräsi aamulla vasta 9.45, yleensä herää kahdeksalta. Kerrankin säästyttiin iltakitinöiltä..
En ole koskaan ennen tajunnut, että miten nopeesti noi vauvat kasvaa!! Meidän poitsu on kasvanut sentin viikossa ja kilon kuukaudessa, oli 2kk neuvolassa jo 58cm ja 5300g, siis kaksi viikkoa sitten, itse olin samankokoinen 4kk iässä...
nyt kuuluu ähinää, tissi suuhun, niin nukkuu ehkä vielä vähän aikaa..
-onni07 ja Roni 2409
Miko nukahti vaunuihin, nyt siis hetki aikaa. Käytiin tosiaan heti aamusta tuossa kauppakeskuksessa hieman ostoksilla. Löydettiin mieleinen lahja vanhimmalle tytölle ja tarttuipa vielä muutama joululahjakin mukaan. Huomennakos ne veronpalautukset tulee..? Pitäisi kai sitten käydä ostamassa yksi hieman tyyriimpi ostos..
Tämä viikko meneekin varmaan oikein tohinalla. On itsenäisyyspäivä juhlaa, torstaina tosiaan sitten vapaa päivä koululaisilla, sitten pitäisi juhlistaa noita syntymäpäiviäkin.. Remontti tarpeita pitäisi käydä hakemassa.. Huh! Pian saan ne kaapit tuohon eteiseen.. =)
Oikein mukavia nimiä ovat saaneet loputkin syyssissit. Joko nyt kaikilla nimet vai vieläkö oli yhdet juhlat ensi viikonloppuna, Outsalla?
Meillä myös Miko ottanut rokotuksen jälkeen tuon yhden yösyötön mukaan kuvioon.. Tuskin kai siis itse rokotukseen muuten liittyy, mutta nukkui silloin kovin rauhattomasti ja jäi syöpöttely päälle.. =)
Täällä suunnalla ollut myös vaihtelevaa alavireisyyttä ja kiukkuisuutta ilmassa.. En tiedä mistä johtuen. Minulla alkamassa ihan näinä päivinä jo kolmannet menkat synnytyksen jälkeen.. Ehkä se vaikuttaa, mutta kyllä huomaan ihan muutenkin olevani välillä todella " mukavaa" seuraa.. =/
Mutta nyt kahville, tuoksu tulee jo nenuun.. =)
Piiu ja Miko (23.8.07)
Niin vielä lisään tuohon vauvan valvonta-asiaan ulkona vaunuissa nukkuessaan, että toki jos mitään ähinää tms. vastaavaa ei kuulu vaunuista pitkään aikaan, niin käyn vilkaisemassa, että kaikki ok. Jotenkin se lapsi on koko ajan mielessä, vaikka mitä tahansa tekeekään, aina on " kuulolla" ja aistit valppaina kaikelle eli siis se mommymood " kuudes aisti" kyllä toimii tehokkaasti :).
Risellan Sonjalla oli ollut hyvä yö maissivellin ansiosta ja äitikin nyt virkeä. Hyvä niin. Kuinka paljon suhteessa annoit maissivelliä maidon kanssa?
Oletteko mukana jossakin tutkimuksessa, jossa napaverinäytteestä katsotaan tuo alttius diabetekselle vai otetaanko se automaattisesti kaikista vauvoista vai niistä, joilla voi olla esim. perimänsä takia riski sairastua diabetekseen? Toivotaan parasta, että Sonja ei tule sairastumaan. Mitkä sun fiilikset asiasta ovat?
Minttupipsa oli neulonut/kutonut kestovaippoja. Hatun nosto ja kumarrus kaikille taitaville käsityöihmisille, ihailen teitä. Itse en loista tuolla alalla, mutta tahto oppia olisi kova. Paranemisia pikku potilaalle!
Joko Fiian pojalla on ollut ristiäiset tai nimiäiset? Vaiko tulossa?
Onni, tervetuloa mukaan keskustelemaan!
Piiulle, onnea syntymäpäivälahjan metsästykseen! Mä en uskalla ostaa enää mitään esikoiselle ilman, että hän on itse mukana tai on sanonut mitä haluaa.
Apinaemolle kovasti tsemppiä sinne!
Haikarapolska ja edelleen pulautteleva Olivia
Maissivellistä...laitoin 40ml maissivelliä ja 30ml maitoa. Sellanen coctail.
Ja tuosta diabetes-asiasta...osallistumme tutkimukseen, jossa vauva käy noin kerran vuodessa kontrollissa, koska napaverinäytteestä löytyi se riski altistua siihen...suvussamme ei diabetesta ole.
Silloin kun saimme tiedon puhelimitse asiasta...noin 2 viikkoa synnytyksestä niin hormonit oli viä tosi pinnassa ja purskahdin puhelun jälkeen hysteeriseen itkuun...mies pelästyi ja luuli kai vähintään, että jotain kamalaa on tapahtunut.
Nyt sitä kai on rauhottunut, mutta kyllähän se huoli painaa mielessä välilillä.
Risella ja Sonja 230907
Risella, tiedätkö otetaanko tuo näyte kaikilta.. Itse en muista kuulleeni moisesta asiasta.. nim.merk. " Sumussako synnytyksen jälkeen?" =)
Haikarapolska, juu, ei noille neitosille enää voi ostaa lahjoja, jolleivat ole itse mukana tai ole ollut puhetta jostain, mitä toivovat. Onneksi sain suoraan tytöltä hyvän idean.. =)
Mitenpä muuten se ensi viikon tapaaminen? Onko toteutumassa?
Laittakaapa halukkaat viestiä, niin tiedetään, saadaanko porukkaa kasaan.. Elikkäs ehdottaisin sitä tiistaita..
Ihania nimiä oli tullut!! Menni todella suloinen ja Hilja :)
Meillä siis tulevana lauantaina on ristiäiset. Vielä olis paljon ostettavaa ym..
Siitä Jumbo tapaamisesta, olen varmaan käsittänyt väärin kun olin siinä uskossa et huomenna oltais tavattu?? Vai onko se siis vasta ensi tiistaina?
Lunta satelee ja on ihanaa :)
Apinaemolle kovasti jaksuja!! Tuo on rankkaa kun lasta pitää nukuttaa koko ajan..
Meillä isommat tytöt hieman kipeänä, esikoisella keuhkoputken tulehdus :(
No mutta pitää mennä.
outs@
Mukavaa viikonalkua kaikille! Viikonlopun pinoa en ole ehtinyt lukemaan, meilläkin oli tosissaan lauantaina ne ristiäiset ja siihen liittyen aikamoista härdelliä, vaikka apulaisia oli=) Onnea Typykälle ja Dumlelle myöskin kasteen johdosta ja kauniista nimistä!
Meidän tytöstä tuli sitten Emmi-Julia Alexandra, mutta ihan Emmiksi häntä sanotaan. On vaikeuksia kutsua omalla nimellään, niin pitkään oli tyttö, vauva, neiti, Papu, Pirjo....=) Ristiäiset meni muutenkin mukavasti, oli oikein lämmin tilaisuus. Harmitti vain, kun miehen äiti on sairaana, eikä päässyt tulemaan...=( Otimme kyllä tilaisuuden videolle, mutta eihän se ole sama...
Joulua oli täällä muutkin laittaneet, minä myös eilen innostuin, kun oli niin ihanan jouluinen keli. Aamulla, kun laittoi pyykkejä, niin lapset teki leikkipuistossa lumiukkoja, tuli oikein jouluinen mieli=) Miehelle tänään mietin joululahjaa, tai tiedän mitä aion ostaa, jotkut " vähän paremmat" ja kalliimmat viskilasit (tai setti, jossa myös " kaadin" ), mutta mietin, että mistähän sellaiset löytäisi...??? Jossain Hong Kongissa olen nähnyt, mutta kun haluisin kyllä sellaiset laadukkaat, eikä pilipalia. Netanttilan, kodin1:sen ja hobby hallin sivuilla ei ollut...
Mulla on nytten ruisleipä pannassa varmaan koko imetyksen ajan. Ihmettelin, kun monena päivänä tyttö oli tosi kärttyinen, eikä oikein nukkunutkaan kunnolla. Tajusin sitten, että olen joka päivä syönyt ruisleipää ja nyt sen lopetettua, tyttö ollut todella hyväntuulinen, tietenkin itkee välillä, mutta vain väsymystä joskus... Huomenna meillä on 2 kk neuvolalääkäri, jotenkin vähän aina nuo lääkärikäynnit jänskättää, jos löytävät jotain... Ihme huolenaiheita.
Mutta ei tällä haavaa enempää, yritän kahlata viikonlopun pino läpi, jotta osaisin tarkemmin kommentoida=)
Poklo ja E-J tänään tasan 2kk
Napaverinäyte otetaan ainakin taysissa kaikilta syntyjiltä. Osastolla sitten kysytään haluaako perhe mukaan diabetes-tutkimukseen. Meillä on osallistuttu jokaisen lapsen kanssa ja aina tulos on ollut positiivinen. Eli lapsillani ei ole tätä riskitekijää. Muistaakseni myös turussa otetaan näytteitä.
Poklo; Ruisleipä on mullakin pois ruokavaliosta. Itseä närästää ja poikakin taitaa saada vatsavaivoja. Tylsää, olisi niin hyvää ja terveellistäkin. On tämä välillä taiteilua näiden ruoka-aineiden kanssa. Mutta minusta ainakin vaivan väärti.
Väsyttää, painaa yökukkumiset.
Pitänee loihtia iltapalaa.
terv peikkoäet ja APJ 011007
Sopiiko teille ensiviikon keskiviikko??me ollaan ma-ti turussa ja kiva olisi tulla teitä tapaamaan.
taas on uusi viikko. Kohta on joulu ja uusi vuosi. Kyllä aika kuluu nopeasti..
Ihana nimi dumlen tytölle! Tuo Menni taitaa olla aika harvinainen? Minja ja Menni on loistava pari. Ü
Muutakin piti kommentoida mutta kun ei kirjoita ylös mitä, unohtaa äkkiä..
Joku oli lähdössä etelään joulukuuksi? Hyvää matkaa jos olet vielä lukemassa juttuja.
Onkohan jo kohta kaikki sissit saanut nimensä? Outs@llakin ristiäiset tällä viikolla.
Meillä pikku-ukko nukkuu suht hyvin yöllä ja päivällä. En ole huomannut unen tarpeessa mitään muutosta. Tosin poika on vasta 8viikkoa. On se jännää.. Melkein tarkalleen 8 viikkoa sitten ponnistin vauvan ulos ja nyt hän tuossa vieressä ähkii ja hymyilee..
No mutta, nyt mentävä. Palaillaan!!
Fiia ja poika 081007