Kätilöopistolla synnyttäneet!
Kommentit (17)
Kannattaa ottaa mies mukaan myös yöksi, niin ei ainakaan voi passittaa niihin neljän hengen huoneisiin.
Eli siellä taida (onneksi) olla sellaisia 4-5 hengen kolhooseja?
Olin ensimmäisellä kerralla tavallisella osastolla 2 hengen huoneessa ja Haikaranpesän perhehuoneessa toisen synnytyksen jälkeen. En käynyt kurkkimassa muihin huoneisiin. :)
Kyllä siihenkin tottui. Välissä oli verho ja kuitenkin päivät menee nukkuessa tai vauvaa hoitaessa ja välillä juteltiin sen toisen kanssa. Ihan ok juttu.
maX KAKSI ÄITIÄ SAMASSA HUONEESSA.
Kun itse olin viimeksi 2004, oli neljän hengen huoneessa kolme somaliäitiä ja minä olisin ollut se neljäs. Mies oli lähdössä varpajaisiin, mutta kun itkeä tirautin jäi hän ja meidät passitettiin privaattihuoneeseen. Toki oli alunperin ilmoitettu, että haluttaisiin mahdollisuuksien mukaan perhehuoneeseen. Onko tilanne muuttunut noista esihistoriallisista ajoista?
Mä en ymmärrä miksi se miesparkakin pitää raahata sairaalaan yöksi.. Sairaalassa olo ei todellakaan ole mielestäni mukavaa, ja jos toisella on mahdollisuus olla kotona, niin miksi pitäisi kärvistellä siellä mukana. En ymmärrä. Ja juu, tiedän, että on äitejä, joiden mielestä isä ei pysty muodostamaan mitään sidettä vauvaan, jos ei ole mukana jokaikisellä neuvolakäynnilllä ja vietä sairaalassa jokaikistä sekuntia... Mutta onneksi meilä ainakin mieheni on onnistunut alusta asti ottamaan hyvän kontaktin molempiin poikiinsa, ja hoitanut heitä innolla alusta asti, vaikkei sairaalassa kanssani kärvistellytkään, ja neuvolkäynneilläkään ei ollut mukana katsomassa kuin mua punnittiin ja mitattiin hemoglobiinia. Ainoastaan ultrakäynneille tuli mukaan, että näki vauvan.
Hyvin silti pärjäilee lastensa kanssa, juuri 2 viikkoa sitten oli järkännyt mulle hemmotteluviikonlopun tampereen kylpylään kavereitteni kanssa, ja hoiti itse pojat ja huushollimme koko viikonlopun ja ihan hengissä selvisivät ja huippukivaa oli ollut kuulemma kaikilla kolmella.
Kannattaa ottaa mies mukaan myös yöksi, niin ei ainakaan voi passittaa niihin neljän hengen huoneisiin.
Mä en ymmärrä miksi se miesparkakin pitää raahata sairaalaan yöksi.. /i]
Mies mukaan, on kuitenkin tiettävästi osasyyllinen siihen tilaan. Ja olihan se yhteinen kokemus sekin, ei kaiken tarvitse olla kivaa. Naisen seuranahan siellä lähinnä oltiin.
T. Öitä mukana ollut mies
eikä mieskään ole voinut mukaan tulla, koska meillä on muitakin lapsia sitten esikoisen syntymän, josta on jo aikaa.
Saako siellä olla rauhassa ollenkaa
mutta yhtä helvettiä se on. Lepo on vain haave, jollei ole täydelliset unenlahjat.
ettei tarvitse jakaa huonetta vieraan ihmisen kanssa. Itse en sektion takia päässyt perhehuoneeseen miehen ja vauvan kanssa, vaan jouduin osastolle Naikkarilla. Samassa huoneessa oli äiti vauvansa kanssa. Yritä siinä nyt nukkua, kun toinen vauva rääkyy ja omakin välillä... YHTÄ HELVETTIÄ!!
onko siellä 4 hengen huoneitakin?
Itse olin viime vuonna kahden hengen huoneessa. Sekin oli jo melkoisen rasittavaa. huonekaverin vauva itki lähes koko yön ja huonekaveri kuorsasi korvatulpat korvissa. Oma vauvani ei itkenyt sairaalassa kertaakaan ja nukkui yönkin hyvin. (kotonakin nukkui ensimmäiset kaksi viikkoa ja valvoi sitten seuraavat 2 kuukautta).
Keväällä kun menen toistani synnyttämään en tod. halua mihinkään 4 hengen huoneeseen. Enkä aio pakottaa miestäkään mukaan, jotenkin kammoksuu sairaalaa...
Itse olin esikoisen aikana Jorvissa neljän hengen huoneessa, nyt keväällä kuopus syntyi kättärillä, ja kahden hengen huoneessa oltiin. Silloin ainakin sanottiin, että kaikki huoneet ovat kahdelle äidille (paitsi tietty perhehuoneet).
Kättäristä jäi tosi kivat muistot. Ihana huone ja ikkunapaikka =)
2-hengen huoneessa en saanut lainkaan nukuttua, joten lähdin heti seuraavana päivänä kotiin kun aamu valkeni.