Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintamaitoa tuttipullosta, kuinka vanha vauvasi oli

02.12.2007 |

kun et saanut enää pumpattua tarpeeksi?

Itselläni on 2kk ikäinen vauva joka ei tissiä suostunut imemään joten olen joutunut antamaan pumpattua rintamaitoa tuttipullosta.

Maitoa on riittänyt aiemmin pakkastamiseen mutta nyt kaikki menee suoraan vauvan masuun joten tuli mieleeni että pystyykö rintamaitoa pumppaamaan kunnes vauva on puoli vuotias.

Tietenkin 4kk ikäisenä saa antaa velliä ja aloittaa kiinteät jolloin maitoa annetaan vähemmän vai miten on?

Miten teillä on mennyt?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ervi:

Itselläni on 2kk ikäinen vauva joka ei tissiä suostunut imemään joten olen joutunut antamaan pumpattua rintamaitoa tuttipullosta.

Maitoa on riittänyt aiemmin pakkastamiseen mutta nyt kaikki menee suoraan vauvan masuun joten tuli mieleeni että pystyykö rintamaitoa pumppaamaan kunnes vauva on puoli vuotias.

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta teoriatietoa kyllä :)

Monilla kaiken maidon vauvoilleen pumppaavilla äideillä tulee n. 6-8 viikon kohdalla kausi, jolloin tuntuu, että maito alkaa ehtyä. Yksi keino päästä vaiheen yli on tihentää pumppaamisia (jos vain mahdollista) joksikin aikaa. Lisäksi voi juoda imetysteetä (mm. Vauvan ilo, Mamma-tee tms.) tai syödä sarviapilaa (esim. Fenugreek strong -kapseleita) ja niillä boostata maidon muodostumista entisestään.

Ihan mahdollista on pumpata maitoa vaikka kaksi vuottakin, vaikka raskaita kausia siihen ajanjaksoon toki mahtuu.

Vierailija
2/2 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti on kohta 8kk ja vielä saan pumpattua. Tosin nykyään molemmista yhteensä saan aikaiseksi vain n.60-100ml (aikaisemmin 100-200ml) riippuen milloin olen viimeksi imettänyt. Olen 1-3 krt / vkossa poissa, joten vielä pieniä annoksia olen pakastanut. Toki soseet + puurot jo täyttävät masua aika lailla.

Mammis + Oona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla