Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kala lihaa?

Vierailija
01.10.2013 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 18:18"]

Kala ja muna eivät kumpikaan ole kasviksia. Maaninen ap tässä ketjussa.

[/quote]

Aivan, mutta kun docventures Riku Rantala on lihattomalla lokakuulla, syö hänkin kalaa, vaikka otsikko on:

Riku Rantalan kasviskokeilusta tuli hitti

http://www.iltalehti.fi/ruoka/2013100117554309_ru.shtml

Kala on osa kasviskokeilua. Tosi loogista. Mutta tässä ei ole siis kumminkaan muusta kuin lihansyönnin vähentämisestä vaikka joku epäilikin, että kyse oli nimenomaan "kasviskuukaudesta".

Vierailija
62/73 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä on ruokavalioltaan vegaani henkilö, joka kuitenkin saattaa pukeutua turkiksiin ja nahkaan. AP on lakto-ovo-vegetaristi. "Kalanpuputtaja" on kalaa ja kasvisruokaa syövä henkilö, jolle ei mielestäni mitään hyvää termiä ole. "Pesco-lakto-ovo" kuulostaa niin typerältä.

T. Kaikkitietävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
02.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 15:38"]

Minä sanonkin yleensä, jos minulta asiaa kysytään, että syön kasvisruokaa ja myös munaa ja maitotuototteita, sekä tällä hetkellä myös kalaa terveydellisistä syistä. Jos en aina jaksa näin kattavasti asiaa selventää, sorrun joskus helppoon ja sanon että olen kasvissyöjä, kun minulle tarjotaan ruokaa joka sisältää punaista lihaa, kalaa, äyriäisiä tai muuta mitä en syö. Joten näin annan viattomille kanssaihmisilleni aivan väärän kuvan itsestäni. Enkä koe siitä omantunnon tuskia...

[/quote]

Jos et jaksa koko litaniaa, mutta haluat kuitenkin kertoa, että et syö lihaa, niin voisitkohan sanoa vaikka "olen pääasiassa kasvissyöjä, en syö esim. punaista lihaa" (tai mikä nyt onkaan se tarjolla ollut ruokalaji). Aiheuttanee vähemmän väärinkäsityksiä kuin pelkkä "Olen kasvissyöjä" ja vältät kuitenkin luettelemasta heti alkuun sitä, mitä syöt ja mitä et syö. Kuittaat vaan sen tarjotun lihan.

Vierailija
64/73 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kasvissyöjänä kommentoida, että kyllä mua ainakin henk.koht. huvittaa nää seka/lihansyöjät, kun heidän mielestään esim. kasvisruoka ratkeaa sillä, että ottaa lihakeitosta lihat pois. Siinä on kuulemma sit kasviskeitto (ja tarkoitan siis lihakeitoksi keitettyä keittoa, en alkujaan pelkkää kasviksia, lientä ja mausteita sisältävää).

Jep jep. Mun luona kasvisinhoajat voi sitten poimia kasvikset pois ja syödä pelkkää lientä ;)

Vierailija
65/73 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee nyt tosi vaikeaksi. Eli koska muna ja maito eivät ole kasviksia, ne ovat lihaa?

Hitto, olen jo vuosia virheellisesti luullut olevani kasvissyöjä. Onneksi luin tämän ketjun!

Vierailija
66/73 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. "Kalan liha" on kalaa, ei lihaa.

Vierailija
67/73 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kala mitään kunnon lihaa ole, koska se haisee ja maistuu pahalta. Monen muun eläimen liha tuoksuu ja maistuu hyvältä.

Mutta biologisesti ja eettisesti ajatellen kalan liha on aivan yhtälailla lihaa kuin sian, naudan ja siipikarjankin. Kala on eläin siinä kuin muutkin eläimet, eikä oikea kasvissyöjä syö mitään eläimiä. Aivan typeriä tuollaiset lakto-ovo-pesco-pollo sun muut liitteet vegetaristin edessä, koska nehän juuri kumoavat sen vegetarismin kokonaan. Ihminen voi olla vain joko kasvissyöjä tai sekasyöjä, ei siinä oikeasti ole mitään välimuotoja. Jos on, niin miksi minun pitäisi itseäni kutsua, kun syön kaikkea muuta paitsi en kalaa?

Vierailija
68/73 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuten myös Kanan liha on kanaa, ei lihaa.

Tajuatko nyt typeryytesi?

Vierailija
69/73 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä mitä muutakaan se on. Eläimellä on lihaa. Kala on eläin

Vierailija
70/73 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas - liha?

Vierailija
71/73 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan samalla tavalla sitten kanan liha on kanaa, ei lihaa.

Todellisuudessa kuitenkin kalan liha on lihaskudosta siinä kuin kaikkien muidenkin eläinten. Vegaani ei syö kalaa.

Vierailija
72/73 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on täysin vege juttu. Lisääntyy pölyttämällä.

Vierailija
73/73 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lakto-ovo-pollo-vegetaristi. Toisin sanoen sekasyöjä, joka ei syö punaista lihaa eikä kalaa. Vain lintuja.

Lakto-ovo-pollo-vegetaristi taas on sekasyöjä, joka ei syö muita eläimiä kuin kaloja. Hyvin simppeliähän tuo on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän