**TP:t JOULUKUUSSA**
Tämä pino on kaikille kahden lapsen äideille!
Aloitimme pinoutumisen aikanaan vauvakuumepuolella
joskus vuonna 2004 ja nyt pikkukakkosemme ovat jo taapero-iässä!
Uudetkin kirjoitteijat ovat tervetulleita!
VIHDOINKIN PÄÄSIN TÄNNE!!!
Siis kyllä,meidän tietokone vetelee viimeisiään ja ainakin 5-6 päivänä oon koittanut tässä välissä päästä mut en oo päässyt ja
2-viikon ajan on ollut myös järjetön kiire,väsymys yms.
ILOISIA UUTISIA TEILLE KUITENKIN ON!!!
Me ollaan ostettu OK-talo!!!!=)
Mun suuri haave käy toteen,sitä rakennetaan ja jos aikataulut pitävät,talon pitäisi olla valmis helmikuun lopussa 08.(saimme vaihdossa myytyä nykyisen jippii)
Mummini rintasyöpä on leikattu ja mummi on jo kotona,
siskoni syövän esiasteeseen annetaan hoitoa ja sen pitäisi auttaa.
JUHO KIITTÄÄ!!
Juho tosiaan täytti 28.11 2-vuotta,voi voi vauvani on jo iso=)
MITAT: 85,5 cm ja 11230g, py:49,5 cm
Joeelan 2-veelle onnittelut myös ja muille jotka ennemmin jo täyttivät.
Viivi_:hienoa kun oot kirjoitellut ja olikin vielä iloisia uutisia.ONNEA!!
Me siis muutetaan OK-taloon 115 neliötä,4h+k+khh+s.
Nyt asumme kerrostalokolmiossa 72,5 neliötä,ihanaa päästä pois,11v ollaan jo tässä asuttu.
en muista mitä kysyttiin:
puheesta ainakin:Juholla tulee n.20-23 sanaa,ei yhtään lauseita ja neuvolan täti juuri sanoi että ei hätää vielä,odotetaan 2v6kk ikään ja jos lauseita ei sittenkään tule,puheterapeutille,mut sanavarasto parissa viikossa tuplaantunut yhtäkkiä ja matkii(viimein) perässä puhetta.
86-92 cm vaatteet käytössä.
sisarukset:voi jestas ne TAPPELEE!!!Joka päivä,toki välillä sovussakin mut aikamoista on!!
Juholla muuten jatkettava sänky,tänään haettiin,apua,mitenkähän tää yö menee kun se pääsee pois,iik!!
äityliini ja Juho 2v ja risat
Kommentit (40)
HYVÄÄ JOULUA!!!
t.äityliini ja Juho joulutonttu+Katri
Mites joulut teillä sujuneet? Meillä meni ihan leppoisasti. Vaikka esikoinen olikin sairaana, tai ehkä juuri siksi..kun ei jaksanut serkkupoikien kanssa pistää hulinaksi.. =) Paljon saivat lapset lahjoja, ja ihan kivoja lahjoja kaikki. Tyttö sai muumitietsikan, joka oli rikki ja piti jo palauttaa.. =( uutta ei saatu tilalle, ja nyt tyttö kyselee sitä koko ajan.. =/ Ja muumitalon keinusta oli jo valmiiksi toinen " naru" poikki, mietin että saakohan siihen mistään varaosia?! Esikoinen sai paljon kaikkea turtles-kamaa, ja tänään vielä lisää, kun sai etukäteen synttärilahjansa. =)
5-vuotisneuvolassa oltiin tänään, ja meni ihan päin peetä..Poika ei halunnut sinne, jännitti sitä jotenkin. Väkisin raahasin reppanan sinne huoneeseen ja jätin sinne..Oli kuitenkin tehtävät tehnyt ihan hyvin ja oikein. Kuulokoe tehtiin, kun ei siihen viime vuonna suostunut, ja siinäkin pisti hanttiin, repi kuulokkeita korvilta ja paineli nappulaa miten sattui..Oli kyllä äidin verenpainetta kohottava reissu..saa nähdä miten menee lääkärikäynti parin viikon päästä.. =/ En ymmärrä, miksi niissä pitää käydä eri päivinä???! Painoa oli 19 kiloa (+3 viime vuodesta) ja pituutta 113cm (+8cm), verenpaine 110/80. Miksiköhän se piti edes mitata..? Mulla olis varmaan noussu mittari tappiin asti, jos olis mitattu tolla käynnillä.. =)
Noh, tulkaapas käväisemään!
Hyvää uutta vuotta !!!!
Joulu sujui tosi rauhallisesti,ekan kerran oltiin
aatto kotona,11.joulu yhdessä mulla ja miehellä,
niin se aika vaan kuluu,
isäntä oli pukkina ja meni täydestä vielä vaikka
sitä jännättiin,
lahjoja tuli paljon,liikaa=)
Juhon lempparilahjat ovat kivasti ääntävät(heh heh)
ambulanssi ja poliisiauto,
Katrin ompelukuvat ja 3.ulotteinen prinsessalinna jota saa ite
koristella ja värittää ja Lilli Lemmikki mökki.
huomenna oon vaan kotona,mies menee baariin mutta mie meen sitten 5.1=) =) =)
äityliini ja Juho kuka jouluaattona sanoi
EKAN LAUSEEN!!!!jee,nyt on 3-lausetta sanonut.
Voi, kuulostaa kivalta nuo teidän talokaupat! Olisi niiiin kiva, kun olisi oma piha! Mutta ei taida onnistua täällä pk-seudulla, ainakaan oman osto. En ole valmis mihinkään miljoonalainaan (mummonmarkka-miljoonaan..=)) Onneksi tämä nykyinen asunto on muuten kiva, vuokra vaan nousee taas ja aika paljon, lähes 50¿!!
Olen tänään leiponut monta tuntia! Nyt on jalat ihan puhki..Mutta melkein kaikki valmiina huomisia synttäreitä varten. =)Mitä muuten Joeela teidän tyttö sai synttärilahjaksi? Ja millä tykkää leikkiä muuten? Muilla ei taida olla samanikäisiä tyttöjä..?! Jos sais vinkkejä pukinkonttiin..On jotenkin tosi vaikea keksiä jotain tytölle, joka tykkää leikkiä isoveikan turtleseilla.. =D Niin, Viivi_ kyseli vanhassa pinossa Muumeista, eli kyllä! Meillä neiti on kova muumi-fani! Sillä on rakas (iso) muumipeikko-pehmo, jota raahaa mukana pitkin päivää. Ja muumilaivalla tykkää leikkiä. Nyt pukki tuo jouluksi muumitalon. Pienet tilpehöörit äiti kerää vielä piiloon.. =)
Kuopuksella on ollut tänään taas kuumeeton päivä, jospa alkaisi tauti talttua pikkuhiljaa. JOs saisi olla ensi viikon kokonaan töissä..paitsi tietty torstaita. =)
nostan!!
Juho nukahti hyvin uuteen sänkyyn ja heräämättä nukkui klo 21-7:10 =)
sitten naureskellen tuli huoneesta,voi kyl olla ettei vielä illalla tajunnut että pääsis karkaamaan sängystä,en usko että näin helpolla menee=) mut nyt meni vielä hyvin.
Juhon toiset juhlat ovat tänään,ekat olivat 24.11.
Juhon kummeilla on 3-viikkoinen tyttö kenet näen ekan kerran,voih,voipi joku huokailla ja ihastella=)
Hopoliini:niin,toki mekin iso laina jouduttiin ottamaan mutta on se tietysti asuntojen hinnat eri täällä maaseutukaupungissa(10000 asukasta).
Mä oon kyl aivan täpinässä,eilen kävin talolla ja kuvasin intopiukeena =) sisältäkin,
me saatiin vaihdossa myytyä tää,
on siis oma kerrostalokolmio ollut,onneksi tästä ei enää velkaa ole.
äityliini ja Juhis joka juhlii taas=)
sai upeita isoja autoja muuten lahjaksi 24.11.
pakko saada kertoa:Katri(6-v) oppi hyppimään hyppynarulla.
aina välillä meni oikein=) niin ne kehittyy ja sitä on ilo aina seurata.
Tyttö laski myös kuuteenkymmeneen=)
Juho taas MELKEIN sanoi ekan lauseen heh,
melkein siksi että sanojen välissä oli taukoa,
ulkona sataa lunta,Juho sanoi:
" tunta........tataa" lunta sataa=)
t.ylpeä mami=)
mä taas täällä,
2.v juhlat onnellisesti ohi=) voi miten ihana vauva
Juhon kummeilla,3-viikkoinen,voih ja voih=)
yygyhjkm,lkmnjhjiijrik
9
Juhon terveiset tulivat sitten tässä=)
äityliini
Ihania uutisia! Mekin ollaan suunniteltu rakentavamme noin 3-4 vuoden päästä. Meillä on periaatteessa tonttikin valmiina.
Mä olen niin poikki... Ihan kamala viikko on ollut!! Pahoinvointi on aivan kamalaa. Keskiviikkona jäin sellaisen automaattisesti sulkeutuvan oven väliin töissä ja toinen käsi oli aivan musta ja TODELLA KIPEÄ, mutta paras tapahtuikin sitten perjantaina, kun olin lasten kanssa kotona.
Niklas hyppi sohvalla ja minä istun siinä... Ryntäsi päin mua ja sen sormi osui tietysti mun silmään oikein kunnolla. 20 minuuttiin en nähnyt yhtään mitään, kunnes laitoin lapset nukkumaan ja menin itsekkin. En meinannut millään saada unta, kun silmään sattui niin ja kun heräsin niin tuska olikin jo jotain aivan kamalaa. No ei kun lopulta ensiapuun päivystykseen ja tuloksena iso haava silmän sarveiskalvossa. Ei kun lääkettä kehiin ja SILMÄLAPPU!! Lääkettäkin piti hakea hevon kuusesta tän apteekkilakon takia... Silmä oli niin HEL**TIN kipeä ja valoa en saanut nähdä vuorokauteen enkä käyttää silmää. Tänään alkanut parantumaan ja olen jopa käyttänyt hivenen silmää, mutta näytän ihan hirviöltä... Niklaskin pelkäsi mua sen lapun kanssa...
Mutta en olisi arvannut siitä tulevan noin kamalan kipeä vaiva... Sitten kun ei tässä olisi tarpeeksi niin kuumehan nousi nyt mullekkin ja kamala yskä ja kurkkukipu, MÄ OLEN NIIN TÄYNNÄ TÄTÄ!!! MÄ HALUAN OLLA TERVE JA HYVINVOIVA!!
Nyt pakko painua nukkumaan.... Piti päästä vain purkamaan jonnekkin kun mies ei enää jaksa kuunnella mun valitusta!!
Viivi ja pomppis
Onko se tämä kaamos vai mikä kun väsyttää ihan koko ajan.
Sen lisäksi kauhea makeanhimo... suklaata menee levy päivässä -ei ihme ettei kilot karise!
Mullekin tuli viime viikolla silmätulehdus ja oli tosi raju. Kahteen päivään ei lääkkeet auttanut ollenkaan, tänään sentään vähän parempi.
Vauvan kanssa käytiin eilen lääkärissä kun hänellekin tuli sitten silmätulehdus ja rohisee aika lailla, onneksi ei ollut keuhkoissa mitään.
Keskimmäinen aina vaan vähän nuhainen, esikoinen ja mies sentään terveinä.
Nyt kahvia äkkiä tai nukahdan...
j
ps. hyvää/parempaa viikkoa kaikille :)
Tulin lukeen teidän kuulumisianne. Äitiliinillä ainakin paljon hyviä uutisia!!
Viivi, toivottavasti olosi paranee kaikin puolin pian!
Mä olen lähdössä huomenna Fuerteventuralle! Lähden aamulla kotoa ennen kuutta, enkä ehdi lapsiakaan enää näkeen hereillä... Oon innoissani matkasta, mutta millä selviän ikävästä lapsiin?? Lähden vanhempieni ja siskoni kanssa, isä täyttää 50 tässä kuussa, sitä lähdetään juhliin.
Meidän pojat ei oo kumpikaan ollut koskaan kauheen innostuneita katseleen Muumeja. Aivan ykkösenä meillä on Fröbelin Palikat, niin isolla kuin pienemmälläkin :) KOnsertissa oltiin pari viikkoa sitten. Ja sitä olikin odotettu koko syksy :D
Mitä muuten olette ajatelleet hankkia tai jo hankkineet kakkosille joululahjaksi? Me ollaan ostettu rattikelkka sekä Tomi Traktori (tykkää myös siitä kovasti). Vaikea vaan keksiä ideoita kun sukulaiset kyselee mitä tarvis...
Minsku rv 26+2 ja pojat 3,5v ja 2v
Pituutta oli jopa (en olisi uskonut näin pitkäksi!) 90cm ja painoa noin 12kg. Pitkäksi pojaksi kehui, vaikka minä olen luullut pieneksi... Mutta silti jotkut jopa 80cm vaatteet menevät pojalle, johtunee varmaan hoikkuudesta sitten.
Motoriikkaa kehui, puheestakaan ei ollut huolissaan, varsinkin kun on poika joka on alkanut liikkumaan todella ajoissa ja vielä kaksikielinen. Sovittiin kuitenkin menevämme keväämmällä käymään, sillä parempi mennä kuulemma puheterapeutille liian ajoissa kuin liian myöhään. Ja täällä sinne kuulemma pääseekin helposti!
Influenssarokotuksesta ei oikein pitänyt...
Nyt nukkumaan... Olen taas pahoinvoinnin ja kamalan yskän (jonka takia en saa nukuttua kunnolla) kourissa... Ja mies on työpaikkansa pikkujouluissa!!
Viivi
Täällä TAAAAS kuopus kuumeessa! Tää on jo ihan uskomatonta..On kuitenkin ilmeisesti eri tauti kuin viime viikolla oli, tämä johtunee influenssarokotteesta. Alkaa jo kaduttamaan että menin moisen rokotteen ottamaan, kun molempien piikkien jälkeen ollaan oltu kuumeessa..plus muutaman kerran siinä välissä..Työkaverit on varmaan tyytyväisiä..Vai miltä ne Joeela tänään näyttivät? =D
Kävin eilen systerin kanssa hieman jouluostoksilla, en kyllä ostanut kuin siskon pojalle Turtles-roolipuvun. Ja sisko osti samanlaisen meidän pojalle. =) Ne kun on niin hyviä kavereita keskenään, tulisi muuten " sanomista" jos toinen olisi vaan saanut..Pojilla on pari kuukautta vaan ikäeroa. =) Toiselle siskon pojista pitäisi vielä jotain keksiä, kun Turtles-puvut olivat liian isoja hälle..
Nyt aamupalalle! =D
Mä en ole ostanut oikeastaan mitään joululahjoja... Mitä te ostaisitte 2 vuotiaalle pojalle? Mulla ei ole oikein mitään ideaa... Vaikka kyllähän sen tietää, että jos se on muumeja, puuha-peteä tai tomi traktoria on se mieluisa!
Ai niin... palapeli pitää ostaa, sillä huomasin neuvolassa, että meidän poika osasi tehdä tosi hienosti ja tykkäsi siitä palapelin! oisko ollut joku 10 palaa siinä.
Viivi
Katselin vanhoja valokuvia, ja meillä poika sai 2- vuotiaana ainakin parkkitalon, junarataa, PuuhaPete-autoja, muoviastioita, palapelin..JOs näistä yhtään apua. =)
Viivi_ on tuonut taas pinolle pituutta... kivakiva!
Sorry Hopoliini en ole vielä nähnyt työkavereitasi, sillä mies oli aamulla hävinnyt tyttöjen kanssa ennenkuin vauvan kanssa herättiin :)
No ei se ihan noin " huomaamatta" mennyt... keskimmäinen heräsi ilmeisesti väärällä jalalla, sillä huutoa ja itkua oli siihen saakka kunnes ulko-ovi meni kiinni. Ja vauva söi ja itkeskeli klo 5.30-6.30 joten jatkettiin poikkeuksellisesti unia vielä ysiin asti.
Kaveri oli 5kk vauvansa kanssa aamupäiväkahvilla ja oli ihanan rauhallista kun oli vain kaksi vauvaa, jotka nukkuivat suurimman osan ajasta ulkona vaunuissa... äidit sai juoruta ja juoda suklaakahvinsa rauhassa :)
LAHJOISTA esikoiselle löytyisi vaikka mitä lahjaa mm. kylpytakki, bratz-nukkeja, nuken&barbien&bratzien vaatteita, prinsessa-lehden vuosikerta ym ym. Kakkonen saa muumitalon muuten leikkii isosiskonsa leluilla ja vaatteitakin on jo kaappi pullollaan. Ja vauva ei oikein tarvi mitään, puuhamaton ajattelin pyytää mun vanhemmilta, sillä se on ainoa asia mitä meillä ei jo ole!
Mun mielestä on ihana ostaa lahjoja jos on hyvä idea, mutta sellainen kaupoissa juoksentelu ja pakkoetsintä tuntuu ahdistavalta eikä siihen olisi oikein aikaakaan... pakko kuitenkin ostaa serkuille ja kummilapsille lahjat, puolet on onneksi jo hoidettu pitkin syksyä.
PITUUS&PAINO meillä vasta ensi viikolla neuvola joten tulen kertomaan mitat sinne. Luulen, että n. 90cm/12kg on tytsyn mitat.
Ihanaa kun loppuviikko koko perheellä vapaata!
nostan vaan!
hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
meillä isi töissä ja mä päänsärkyisenä =/
lasten kans kotona.
meen tästä levähtään kun Juho nukkuu>>
äityliini ja Juho sekä Katri neiti
joululahjat,Juhohan juuri sai ison kasan 2v lahjoja heh,
nyt tulee taas lisää tavaraa.
Mut siis leluja on niin sairaasti että päätin ite ostaan vaan yhden lelulahjan jouluksi Juholle,ostin poliisiauton joka ääntää=),
muut lahjat Puuha Pete pyjama,kalsarit ja huppari/paita.
onneksi tulee lisää tilaa huh huh,me hukutaan tänne kolmioon.
Viiville jaksamista ja muillekin!!!!
Traktoreita,autoja,kuormurin,Mikki Hiiri talon,kirjoja,nuppipalapelin Juho sai mm.2v lahjaksi,tuossa jotain vinkkiä,kaikista on tykännyt.
äityliini again
mutta HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE :)
Meilläkin joulu meni rauhallisesti. Oltiin mun vanhemmilla ja ekan kerran oli ihan " ostettu" joulupukki ja oli hyvä. Lahjoja tuli aivan liikaa lapsille... nyt ollaan raivattu vanhoja pois ja siivottu muutenkin lasten huonetta vähän uuteen uskoon.
Esikoisen suosikit olivat barbie eläinsaaren prinsessa dvd ja barbie&sen hevonen ja vaunut. Kekimmäinen oli ihan onnessaan muumitalosta ja vauva sai kivan " viihdekeskuksen" .
Itse sain vaalenapunaisen uuden kännykän :)
Mutta nyt nukkumaan, j
hyvää uutta vuotta
2008 teille ystävät!
toivoo:Äityliini, Juho ja Katri
Meille menee hyvin hyvin perinteisen kaavan mukaan tämäkin uusi vuosi tai vuodenvaihde siis,
mies menee baariin(mä oon viimeksi bilettänyt uutena vuotena kun vuosi 2000 vaihtui hmm...) ja minä ja Katri ja tänä vuonna myös Juhokin varmaan menemme ulos ja emme tyllää raketeista,paitsi katsella kauempaa,niin tähtisadetikkujen kanssa.
Niitä sitten heitellään menemään,Katri tykkää niistä.
Minä menen baariin kuitenkin ensi LA,5.1 joten ei mua haittaa jos mies menee tänään,vaikka olishan se joskus ees kiva kun olis kotona vaan ei.
Yksin kattelen siiderin kanssa raketteja klo 00:00,
näkyy täältä hyvin.
Kirjoittelen toki ensi vuonnakin =)
Ihan vielä ei pahin muuttokiirekään ole,silloin voi tulla paussia mutta ei aivan vielä!
äityliini ja lapset etelä-pohjanmaalta
jossa huimat 1 cm lunta,jos sitäkään=) mut sitä ON!!=)
...tulla esikoiselle..eilen ilmestyi ympäriinsä pieniä punaisia näppylöitä. Mutta voidaan silti mennä siskon luo aattona, kuten aiemmin sovittiin. Siskon pojat on jo kuitenkin olleet meidän kanssa tekemisissä, ja ovat jo altistuneet sille rokolle. Ainut vaan, että siinä perheessä on ollut hieman vatsatautia..mukava joulu tulossa. =)
Käytiin eilen illalla kaupungilla ja löydettiin ISO lumikasa Rautatientorilta! Ei meinannu lapsia saada sieltä pois..Lupasinkin, että voidaan uudelleen mennä käymään siellä, kiva matkustaa 30 minuuttia, että pääsee lumikasalle kiipeilemään.. =)