Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa: "Olet rakas" tai "Rakastan sinua"?

Vierailija
31.10.2013 |

Miesystäväni sanoo usein että olen rakas, mutta vain pari kertaa on sanonut rakastavansa minua.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoilla tsekataan lompsantäyttäjän sitoutuneisuus

Vierailija
22/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Olet rakas' sopii paremmin suomalaiseen kielenkäyttöön, 'rakastan sinua' kuulostaa todella kömpelöltä käännöslauseelta!

Hellittelynimet kuulostaa karseilta myös tv-sarjoissa, esim. Harlinien jatkuva 'kulta' tai Ivalo-sarjan 'pupu' särähtävät korviin, niin että sattuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakastan sinua" on vakavampi ja parempi kuin "olet rakas" romanttisessa suhteessa, jos saa valita näiden väliltä. Olet rakas on semmoinen, mitä voi käyttää ystävien tai muidenkin läheistenkin kanssa, vaikka vähän kuulostaa teennäiseltä. 

Kannatan "rakastan sinua", se on sydämeen menevää. Sen haluaisin kuulla, sen haluaisin sanoa. Sitä ei voi sanoa ilman että sydän on mukana. Paitsi jos on kylmä ihminen ja vain pelaa jotain peliä ihmisten kanssa. 

Rakastan sinua on aivan eri kuin i love you. Jag älskar dig tai muullakaan kielellä kuin suomenkielellä. 

Suomenkielessä se kuulostaa vakavalta tunnustukselta, siinä on samaa makua kuin perkeleen sanomisessa. Rakastan sinua on ainutlaatuista suomenkieltä ja merkityksessään upeaa.

Te, jotka olette rakkaussuhteessa, älkää säästelkö sen sanomista. Me tai ainakaan minä jotka ei olla, me vaan runoillaan ilmaan ja sanotaan ilmaan "rrrrr" kuin muistuttamaan, että siitä se lähtisi.

Vierailija
24/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rakastan sinua" on vakavampi ja parempi kuin "olet rakas" romanttisessa suhteessa, jos saa valita näiden väliltä. Olet rakas on semmoinen, mitä voi käyttää ystävien tai muidenkin läheistenkin kanssa, vaikka vähän kuulostaa teennäiseltä. 

Kannatan "rakastan sinua", se on sydämeen menevää. Sen haluaisin kuulla, sen haluaisin sanoa. Sitä ei voi sanoa ilman että sydän on mukana. Paitsi jos on kylmä ihminen ja vain pelaa jotain peliä ihmisten kanssa. 

Rakastan sinua on aivan eri kuin i love you. Jag älskar dig tai muullakaan kielellä kuin suomenkielellä. 

Suomenkielessä se kuulostaa vakavalta tunnustukselta, siinä on samaa makua kuin perkeleen sanomisessa. Rakastan sinua on ainutlaatuista suomenkieltä ja merkityksessään upeaa.

Te, jotka olette rakkaussuhteessa, älkää säästelkö sen sanomista. Me tai ainakaan minä jotka ei olla, me vaan runoillaan ilmaan ja sanotaan ilmaan "rrrrr" kuin muistuttamaan, että siitä se lähtisi.

Kyllä eilinen Hytti nro 6-leffan rakjaudentunnustus "Haista vitu" oli paljon aidompi ja rehellisempi kuin mikään teennäinen, käännössuomelta kuulostava minä rakastan sinua....

Vierailija
25/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on se, että "olet rakas" sopii paremmin suuhun ja "rakastan sinua" kuulostaa hyvin viralliselta.

Vierailija
26/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä rakastan sinua" ei mielestäni jätä mitään sijaa arvailulle. Jos en tunne sitä tai en pysty sanomaan noita sanoja naiselle niin katson, että suhteelle ei oikeastaan ole perustuksia olemassa.

Nuo sanat tekevät toki haavoittuvaksi. Silti ihmettelen niin rikkinäisiä ihmisiä, jotka eivät pysty tuota ääneen sanomaan. Täällä on pitkä ketju, missä pohditaan sitä miksi ihmiset eivät enää pariudu. Ehkä tämä on yksi syistä.

M45

Vierailija
27/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette vielä ole avioliitossa, muistakaa teititellä:  "Olette rakas", "Rakastan "teitä".  Tällainen pitää tarvittavan etäisyyden, että ette innostu liikaa. Samoin sillä voi pedata tilannetta, jossa vastapuoli on polyamorinen. Yhdellä sanonnalla saa kuitattua koko joukon. Rakkaus on loppumaton luonnonvara,

Vierailija
28/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa tehostaa sillä painokkaalla jäänsärkijällä:  PERKELE, rakastan sinua!

Vierailija
29/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sinua sanonnassa on vähän savolainen vivahde. Siinä ei tarkemmin määritellä kuinka paljon tai vähän rakastaa. Se siis jää kuulijan vastuulle päätellä esimerkiksi äänenpainosta tms.

Vierailija
30/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin on sitten vatvottu vuodesta 2013.

Vierailija
31/36 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyempi mina kylla olen171 pitka ja syntymavuoteni on1968

Vierailija
32/36 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestani aika hyvalta nyt kerron sinulle yhben asian saan huomenna itselleni soivan puhelimen mitas tahan sanot

Vierailija
33/36 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieli on kömpelö rakkauden tunnustuksen. Englanti on helpompi. Rakastan sinua kuulostaa teennäiseltä

Vierailija
34/36 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun mielestani aika hyvalta nyt kerron sinulle yhben asian saan huomenna itselleni soivan puhelimen mitas tahan sanot   minä menen huomenna ystavani kanssa ostamaan minulle uuben puhelimen johonkin aikaan joten ole huoleti

Vierailija
35/36 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa jostakin esineestä, että tämä taulu/tuoli/peitto on minulle rakas. Siinä on vähän eri sävy kuin jos sanoisin rakastavani tätä tuolia. Mietipä siltä kannalta. Rakas ihminen tai asia on mieluinen ja siihen on kiintynyt, mutta jonkin rakastaminen on aktiivisempaa, voimakkaampaa. 

Vierailija
36/36 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena käytän "rakastan sinua", "olet rakas" ja "tykkään susta" merkitsemään hieman eri asioita, kun näitä termejä käytän. Mutta se olen vain minä. Jos mies sanoisi minulle "olet rakas" ottaisin sen samalla vivahteella kuin "rakastan sinua".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän