Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa: "Olet rakas" tai "Rakastan sinua"?

Vierailija
31.10.2013 |

Miesystäväni sanoo usein että olen rakas, mutta vain pari kertaa on sanonut rakastavansa minua.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ollaan seurusteltu neljä vuotta ja ehkä kerran selvinpäin sanonut että "minä rakastan sinua". Pari kertaa "Olet rakas".

Ei kai niillä eroa ole. Jos ei ole tottunut viljelemään tuota pidempää lausetta niin on varmaan helpompi sanoa vain "Olet rakas". Itsellenihän rakkauden tunnustaminen miten päin vaan on aina tuottanut vaikeuksia.

Vierailija
2/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sinua saattaa monen korvaan kuulostaa turhan mahtipontiselta ja jäykältä. Olen huomannut, että tekstityksissä usein "I love you" on käännetty "olet rakas", varsinkin jos kyseessä on esim. vanhempi joka sanoo näin lapselleen, ei pariskunnan välinen rakkaudentunnustus. Tosin tuohon voi olla syynä ihan vaan sekin, että "olet rakas" on merkkimäärältä lyhyempi. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä epäilen, että mies oikeasti voisi rakastaa mua ja siksi ajattelen, että tuo olet rakas tarkoittaa vain, että olen mukava, vähän niin kuin koira. Että rakastan sinua on sitten ihan eri juttu...

ap

Vierailija
4/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä "olet rakas" voi käyttää vaikka ystävien, lasten yms. kesken helpommin. Rakastan sinua on mun mielestä tavallaan intiimimpi. Toki senkin voi sanoa ystävälle tai lapselle, mutta "olet rakas" on mun mielestä jotenkin hiukan kevyempi ja ehkä helpompi sanoa. Tarkoitus tavallaan kuitenkin sama.

Vierailija
5/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on niiin paljon helpompi sanoa vain "olet rakas" ja sitäkään en sano lähestulkoon koskaan. Ystävilleni ja perheelleni en ikinä. "Rakastan sinua" ei tule ulos millään, en vain pysty. Ehkä en sitten vain oikeasti rakasta miestäni/muitakaan?

2

Vierailija
6/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon usein "olet rakas", vaikka rakastankin miestäni ihan täysillä. Se sopii jotenkin luontevammin suuhun. Mies sanoo kyllä "rakastan sinua" ja mäkin tsemppaan ja koetan muistaa välillä sanoa juuri noin, ettei sille tulis epäilyksiä. Mutta se olet rakas vaan istuu mun omaan puheeseen paremmin.

Vierailija
7/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet rakas" tarkoittaa, että olet tärkeä. Tärkeä voi olla myös ilman varsinaista rakastamisen tai rakastumisen tunnetta. "Rakastan sinua" tarkoittaa, että mies tuntee rakkautta sinua kohtaan.

Vierailija
8/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin,että koko "olet rakas" oli ihan kääntäjien keksintöä, en ole ikinä kenenkään kuullut niin sanovan oikeasti. Lapsia nimittelen joskus äidin rakkaaksi, mutta muuten sanon ihan reilusti, että rakastan.

Vierailija
9/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut kenellekään "olet rakas". Se kuulostaa jotenkin tositelkkarilta ja kevyeltä. Kun ovat tositunteet kyseessä, sanon "mä rakastan sua".

Vierailija
10/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sinua on tosiaan jotenkin intiimimpi. Pystyn sanomaan sen vain jollain hassulla äänellä/lässyttämällä, ja vain miehelleni :D vähän niinkuin että hassuttelen tässä vain, älä lyttää tunteitani- niinkuin mies muka niin tekisi...

Vierailija
11/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rakas=rakastan sinua, olet minulle tärkeä

Rakastan sinua=olen rakastunut sinuun

Yleensä alussa ollaan rakastuneita ja sitten myöhemmin rakastetaan. Rakastuminen on tunne, rakastaminen on teko.

Vierailija
12/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap lopettaisit ylianalysoinnin ja keskityt nauttimaan miesystävästäsi ja luotat hänen tunteisiinsa, kun hän ne sanoo ääneenkin.

Vierailija
13/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käytti tuota tavallaan keppinä, jolla kokeilla jäätä.. Eli ensimmäisiä kertoja kun halusi tunteensa tunnustaa, muttei vielä uskaltanut käyttää niitä kolmea sanaa. Ja itse tavallaan tulkitsen ihan päin vastoin kuin nro 12, minun mielestä:

Olet rakas = olen rakastunut sinuun/olen rakastumassa sinuun

Minä rakastan sinua = rakastan sinua, olet minulle tärkeä.

Siinä olen samaa mieltä, että rakastuminen on tunne, mutta rakastaminen on tekoja, mutta myös tietyssä määrin tunnetta, sellaista suurempaa välittämisen tunnetta, kun joku on todella tärkeä.

Vierailija
14/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka sanoo naiselleen "olet rakas" on vaan katsonut Kauniinsa ja rohkeansa ja Tunteensa ja tuoksunsa ;) Ei kai kukaan niin oikeasti sano, kuulostaa teennäiseltä.

No jaa, ehkä esineistä voi sanoa, että "tää mummin vanha peili on mulle niin rakas, etten halua luopua siitä" tai jollakin tapaa etäisemmässä rakastamisessa "sä Laura olet meille niin rakas, että oot ihan kuin oma tytär".

Jos lapsille sanon, että ovat äidin rakkaita, niin yleensä jatkan vielä lausetta sillä rakastamisella: äiti kuulkaa rakastaa teitä niiiin paljon, enemmän kuin mitään koko maailmassa.

Mutta summa summarum, jos mieheni hokisi minulle kerta toisensa jälkeen vain, että "olet rakas" niin outona pitäisin sanavalintaa. Varmaan kysyisin joku kerta lempeästi, että tarkoittaako se sitten, että rakastat mua.

Vierailija
15/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen analysoi vivahteita ja kehittelee kriisiä. Mies ei ymmärrä, mitä taas teki väärin. :D

Vierailija
16/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettei miehet tajua naisia ja niillä menee hermot. Tää on juuri tätä:

http://www.netikka.net/knuutti/Hupijutut/Martha_ja_Fred.htm

t .13

Vierailija
17/36 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 09:08"]

Ei ihme, ettei miehet tajua naisia ja niillä menee hermot. Tää on juuri tätä:

http://www.netikka.net/knuutti/Hupijutut/Martha_ja_Fred.htm

t .13

[/quote]

Hauska tuo juttu :) Piristi tätä harmaata perjantaita :)

Vierailija
18/36 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä????? Miten kukaan voi kehitellä tällasta tekstiä, saati sitten olla sanojensa takana? Ei hyvänenaika. Naiset, päät pystyyn, kyllä ukkeli osoittaa mikäli rakkautta on, melko varmasti IHAN selkeesti ilman että tarvii hitto alkaa graah - selittämään - ihmettelemään jne! Terveisin "järkyttynyt lukemastaan". Piste

Vierailija
19/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta pitää muistaa joka päivä jokaista rakastamaansa kohtaan aina kun on tilanteeseen sopiva hetki ja mahdollisuus. Elämä on lyhyt mahdollisuus rakastamista varten ja sen viisas osaa käyttää hyväkseen.

Vierailija
20/36 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rakas- on ilmaisu jonka voi sanoa myös ystäville. Rakastan sinua - sisältää romanttisia tunteita.