Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempainvarteista open näkökulmasta: Tiedättekö, mikä on ärsyttävää?

Vierailija
01.12.2007 |

Varaan yhtä oppilasta kohti puoli tuntia. 2/3 vanhemmista istuu siellä sen puoli tuntia, eikä puhu itse mitään. Ei kysy, ei kerro lapsestaan, ei mitään. Vaikka minulta loppuisi juttu (kaikista ei ole pahemmin sanottavaa, kun kaikki menee hyvin), vanhempi istua pönöttää siihen asti, että kerron seuraavan perheen olevan tulossa.

Kiitos. Helpotti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on useampi lapsi ja olen myös itse opettaja ja koskaan ei ole tullut sellaista tilannetta eteen, etteikö asiaa olisi vanhempainvarteissa riittänyt!!!

Vierailija
22/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa vanhempainvarteissa tosiaan muksut mukana? Eikö siitä tule lapselle nolo-olo ja pahamieli, kun hänen ongelmistaan puhutaan hänen kuultensa ikäänkuin hän ei itse olisi läsnä?

Tällaisen käsityksen olen nyt jostain saanut. Eikä musta vaikuta kovin hyvältä, että korjatkaahan nyt outoa käsitystä oikeampaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se että onko lapsi mukana vai ei. Mä kanssa opena tykkään että lapsi ei välttämättä olisi mukana, mutta joskus vanhemmat haluavat niin ja sitten se kyllä sopii. Ja kun opetin tässä juuri neljä vuotta samaa luokkaa niin jonain vuonna oppilaat olivat mukana, toisena taas eivät.

Ja kyllä se tosiaan vaihtelee, vähän vanhemmistakin riippuen, kuinka sitä aikaa siinä kuluu. Mä varaan aikaa 15-30min ja joidenkin kanssa siellä jutellaan kaikenlaista (vähän asian vierestäkin :)) mutta joidenkin kanssa ei sitten juuri mitään sen jälkeen kun oon asiani löpissyt kun he eivät juurikaan mitään kommentoi.

Terv. Ope ja kahden äiti

Vierailija
24/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko noissa vanhempainvarteissa tosiaan muksut mukana? Eikö siitä tule lapselle nolo-olo ja pahamieli, kun hänen ongelmistaan puhutaan hänen kuultensa ikäänkuin hän ei itse olisi läsnä?

Tällaisen käsityksen olen nyt jostain saanut. Eikä musta vaikuta kovin hyvältä, että korjatkaahan nyt outoa käsitystä oikeampaan suuntaan.

Mutta meillä aina lapset mukana. Eikä tarkoitus ole tosiaankaan " keskustella lapsen ongelmista kuin hän itse ei olisi paikalla" , vaan päinvastoin. ideana on keskustella lapsen kanssa yhdessä - heidän koulunkäynnistäänhän siinä on kysymys. Ne asiat, jotka saattaisivat tuntua lapsesta hankalilta, voidaan puida vanhempien kanssa sitten joskus toiste. Lapselle on kiva kokemus, kun hän saa olla positiivisen huomion keskipisteenä. Ja näiden ongelmallisempien tapausten kanssa voi olla hyvinkin tuloksellista puhua niin, että sekä vanhemmat että ope ovat paikalla. Tilanteen toimivuus tietysti riippuu ihan aikuisista!

Vierailija
25/25 |
01.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä mennään aina uudelleen ja oppilan kanssa, jolloin käydään läpi aina joulun todistus ja katsotaan mitä voidaan kevään ajaksi asettaa tavoitteeksi:) Ja tämä siis " sovitaan" oppilaan ja opetajn välillä! Näin oppilaskin oppii ottamaan vasttuta " sovitusta" :)

Hyvin on toiminut!

T. äiti ja 7 koululaista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi