Ärsyttää sääntöjenrikkojat huutiksessa! ov
Harmittaa kun tosi monta kertaa myyjä on sulkenut kohteensa kesken huutokaupan, selkeästi joku on halunnut ostaa kohteen huutojen ohi. Epäreilua. Toiset luulee huutavansa rehellisesti, ja joku sitten " vetää välistä" . Onko se yleistäkin, vai onko omalle kohdalleni sattunut tällaisiä tapauksia harvinaisen usein?
Kommentit (32)
Vierailija:
Harmittaa kun tosi monta kertaa myyjä on sulkenut kohteensa kesken huutokaupan, selkeästi joku on halunnut ostaa kohteen huutojen ohi. Epäreilua. Toiset luulee huutavansa rehellisesti, ja joku sitten " vetää välistä" . Onko se yleistäkin, vai onko omalle kohdalleni sattunut tällaisiä tapauksia harvinaisen usein?
Muutama kohde on mennyt sivu suun juuri tuollaisten takia. Itse olen aina näille kyselijöille vastannut, että tässä on käynnissä HUUTOkauppa, joten eikun huutaan, jos tavara kiinnostaa. Yleensä sitten eivät kuitenkaan tee huutoja.
Esim. mä teen huutoja sellaisiin kohteisiin, jotka sulkeutuvat max 7 päivää ennen " tiliä" . Joten pikkasen vituttaa noi, jotka sulkevat kohteitaan miten sattuu, ilman mitään ennakkovaroitusta.
ja sitten pitää yhtäkkiä maksaa heti! Ja tosiaan on pakko maksaa ihan heti ettei vaan tule negapalautetta, kaiken kun pitää tapahtua HETI tuolla huutiksessa.
Jos hv taas ei ole ylittynyt on myyjällä oikeus sulkea kauppa ennen aikojaan. Ehkä hän on löytänyt tuttavapiiristään jonkun ostajan tuotteelle ja ostaja lupautunut maksamaan enemmän mitä hän olisi edes pyytänyt huutiksessa!
Vaikka myyjä onkin antanut positiivisen palautteen, niin siinä kuitenkin vinkuu liian hitaasta maksusta. Ja onpa jopa kaksi paukapäätä antaneet negan, kun sulkivat kohteensa 12 päivää etuajassa ja maksu olisi pitänyt tapahtua heti.
T:18
myyjä vastasi suoraan että maksaa pitää 2 vrk:n sisällä tai antaa negan. Siinä sitten riivin kasaan ne rahat (oli kyse vielä suht kalliista tuotteesta) kavereilta lainaten jne. Ja olin alunperin laskelmoinut että huuto sulkeutuu 2 pv palkkapäivän jälkeen.
Kannattaskohan sitten heti ihan suosiolla unohtaa koko huutelu ja käydä vaikka kirppiksillä, silloin kun sattuu sitä rahaa olemaan?!
Ei ymmärrä, ei:/
Jos myyjä on kerta niin persaukinen, että sulkee kohteen ennen aikojaan ja vaatii maksun heti, niin mitä vittua tuollaiset myyjät tekee Huutiksessa?
Taidat itse olla noita kusipäitä, jotka sulkevat kohteitaan oman mielensä mukaan!
Että paremapaa iltaa vaan sinullekin sinne persaukinen!:D
ja en ole koskaan sulkenut kohdetta etuajassa ja maksuakin odottelen hoputtelematta.
Mitä ihmettä huudatte, jos teillä ei ole sillä hetkellä rahaa ostokseen! Ette kai etukäteen tuhlaa palkkaanne tällaisiin?
En ole kyllä sulkenut etukäteen kohteitani kuin tosiaan silloin kun ovella seisoo joku, joka veisi kohteen samalla mennessään. Mutta silloin olen pitänyt periaatetta, että siinä ei ole lainkaan muita huutajia.
13, sama homma käynyt minulle, tosi hintavaraus ei ollut kummallakaan kerralla ylitttynyt. Menee vähän makun tuohon huutamiseen, tuntuu turhalta tarjota jotain kun huuto kuitenkin sitten sulkeutuu etuajassa. Laittaisivat sitten sen " osta heti" -toiminnon ja siihen tarpeeksi korkea hinta, se olisi reilumpaa. ap