*~Joulukuisten Perjantai~*
Kommentit (30)
Jotenkin on menny tässä nää päivät ettei oo pinoutuun ehtiny....
Ensteks: Paljon onnea hippuskaiselle ja marzille poitsuista, en oo vielä onnittelemaankaan ehtiny :)
Täällä mennään samaa rataa, ei uutta raskausrintamalla.
Illalla tulee meijä iskä ja mun kaks pikkusisarusta meille 11v veli ja 13v sisko. Iskä tulee messuille tänne ja majoittuu sit meille vkonlopuks. Meillä tytöt jo ihan innolla odottavat iltaa... Kieltämättä itsekin odotan ku päästään huomenna miehen kans kahelleen jouluostoksille kun mun pikkusisko on luvannu muutaman tunnin kattoo ipanoiden perään!!! Aika toivotonta tuo shoppailu onkin jos 3 ipanaa matkassa. Tarkoitus olis saada jos ei ihan kaikkia nii kuiteski melkein kaikki ostokset tehtyä, onneks ollaan aika hyvin mietitty mitä hommataan nii ei tartte kaupassa niin paljo sumplia. Ja sitten joko huomen tai sit sunnuntaina mennään sinne joulumessuille paviljonkiin, sinne on luvattu tytötkin mukaan vaaria kattoon.
nyt syömään ja sitten kuopus nukuttaan...
trv. daisy82 37+3
Mummoni kuoli puolituntia sitten. Vielä muutama vuosi sitten mietin kauhulla, että kun ikää tulee mummolle ja ukille, niin miten kestän heidän kuoleman, rakkaita kun ovat kovasti olleet. Nyt kun molemmat sitten kuolleet vanhoina ja sairaina, olen ollut vaan iloinen, että päässeet tuskistaan.
Sectio-alatiesynnytys: voi että ihmiset osaavat laukoa kummia kommentteja. Molemmissa varmasti " kärsimistä" yhtä paljon, toisessa ennen ja toisessa jälkeen. Ja ihan yhtä oikeita tapoja saattaa lapsi maailmaan. Kunhan nyt vaan turvallisesti saa vauvan kainaloon.
Neuvolan Tädit: voi että ne voi olla kummallisia. Jos nyt ei ole mitään hälyyttävää ja vaarallista painon nousua tai jotain muuta, niin miksi ihmeessä niiden pitää narista. Onneksi itsellä nyt semmoinen " ei narisija" mutta kouluterveydenhoitaja siitäkin edestä... Valitettavasti aikaisimmissa raskauksissa olleet tooooosi narisevaa sorttia.
Hippuskaisen synnytyskertomus oli IHANA. Voi että itselläkin tekis mieli päästä " pyöräyttämään" vauva maailmaan. Toisaalta olisi vielä juttuja joita pitäisi hoitaa ennen vauvan syntymää (kuten tämä auton vaihto).
Ilmoitin kuopuksen äskön kerhoon joka on 2 x viikossa. Sitten ilmoitin saman neidon uimakouluun joka myös 2 x viikossa. Eli tyttö parka on sitten ma - to aina jossain menossa. Toisaalta hyvä niin, on nimittäin aika toutottaja ja tarvitsee ehdottomasti virikkeitä. Molemmat alkaa tammikuun alussa.
Päivän mittaan toistuvasti napakoita suppareita, ei kylläkään hirmu kipeitä eikä säännöllisesti. Lasten kanssa sovittiin äskön, että herkutellaan tänään illalla ja katsotaan jotain leffaa, kun iskä poissa. Nyt vaan ei osaa päättää, mikä olisi hyvää herkkua leffan aikana. Ei ehkä ihan perinteistä karkkia ja sipsiä tee mieli....Ideoita???
No, johan taas näppäimistö sauhuaa....
P-M
P.S Kyllä tässä koneessa tosiaan on kova imu tai magneetti kun tänne pitää aina vähän väliä istumaan tulla
Täällä vauva jyllää jotenkin todella kipeesti..Painaa päätään tonne alas päin ja se sattuu. Lisäksi kävely tuntuu jo ihan ylivoimaisen pahalta. Äsken tuli myös sellainen paha olo kohtaus..oksetti ja tuntu ihan hirveä painon tunne mahassa. Ja nyt sitten polttaa alaselkää koko ajan : ) saa nähdä tuleeko lähtö yöllä synnärille vai mitä tää painon tunne mahassa on?
Aamulla oli myös neuvola ja siellä kaikki ok verenpaineet oli pysynyt täysin samassa ja ensi tiistaina uusi aika jos en sitä ennen pääse synnyttämään.
Nyt lähden lepäämään ja kirjoittelen kyllä myöhemmin uudelleen. Ja jos jotain tapahtuu tulen kertomaan.
sannis85 ja masuasukki 39+1
Piitu-Miina, osanotto mummosi kuoleman takia. Ikäviä nuo asiat, varsinkin kun itse odottaa uutta elämää.
Aiheesta, viimeksi kun odotin esikoistani kaksi läheistämme kuoli juuri ennen pojan syntymää. Toinen oli nuori poika, esikoisemme kummien oma poika. Tilanne oli kyllä aivan kamala. Nyt ollaan mietitty että toivottavasti ei kukaan kuole tällä kertaa. Viime kertaiset kokemukset saa varpailleen, vaikka hölmöhän tuo onkin.
Autosta, meillä on pieni tila-auto: Nissan note. Just just riittänyt kolmelle hengelle ja neljän kanssa pitäisi ahtautua sinne. Uusi auto kun alkuvuodesta ostettu, eikä viittisi heti vaihtaa. Kyllähän se täällä kotinurkissa menee, mutta odota vain jos pitää tuonne toiselle puolelle suomenmaata lähteä sukuloimaan niin ihan mahotonta. Viime kesänä saatiin just just kamat mukaan parin viikon reissua varten kolmelle hengelle. Ens kesänä ei kyllä onnistu kun pitäisi rattaatkin mukaan kuiteskin saada.
Hippuskainen, ihana synnytyskertomus =)
tamatulle pahoittelut kosteusvauriosta. Toivottavasti asiat selviävät parhaimmin päin.
Omaa napaa. Eilisestä on ollut reisissä ja alavatsassa polttoja ja jonkin verran suppareita tullut. Maha on toiminut liian kanssa, aamupäivä meni lähinnä vessassa istuessa... Turha kai se on silti luulla, että tämä mamma pääsisi synnyttämään. Maanantaina kun nuo viikot näyttää 40 ja jos vauva ei ole syntynyt niin minä kyllä teen nettilakon. Tuntuu että kaikki muut poksahtelee viikolla 37 ja minä vaan jatkan eteenpäin. Ihan hermot menee.
peppipiina + Titi-tassu 39+4
Eläinlääkäri reissu taas takana ja maksettu taas 80 e vaikka nyt ei edes nukutettu kun esikoinen näppärästi nappasi pissanäytteen. Eli tämä kyllä saa olla tosiaan viimeinen tulehdus. Koiran ruokaa ei saa antaa kissalle kuulema muruakaan (kiva, kun se oikein syöksyy koiran kupille kun siihen laittaa ruokaa ja koirahan mielellään antaa sapuskaa parhaalle ystävälle). Pissassa oli bakteereita ja kiteitä eli voi olla joku tulehdus joka aiheuttaa kiteet tai sitten tämä koiran ruuan himoitseminen aiheuttaa kiteet ja siten tulehduksen. Kolmen viikon kuluttua uus pissanäyte ja jos siinä on vielä kiteitä, niin sitten se on se ruokavalio.
Meillä tuntuu olevan tosiaan ihan perinne tuo joulun alla kuoleminen, tämä taitaa olla kolmas vuosi peräkkäin ja joka kerta joku isovanhemmista, nyt minulla ei enää yhtään, ukolla mummo elää jolla huomenna synttärit. on se jännä, miten osaa tavallaan suhtautua, että toisen kärsimykset loppuvat, vaikka rakas ihminen ollutkin
Ei mutta kauppaan tässä pitää lähteä. Tänään en kyllä isoja ostoksia tee, ukko saa huomenna lähteä ne kantamaan. Tytöllä huomenna meno kaverin synttäreillä, käydään jotain lahjaa katsomassa.
P-M taas kerran
Sanniksella ja peppipiinallahan saattaa olla lähtö pian lähellä :D Ainakin oireita riittää.
Piitu-Miinalle pahoittelut isoäidin kuoleman takia :( Ei ole ikinä kivoja tuollaiset asiat. Ja toivottavasti se kissan kipuilukierre nyt päättyisi tähän lääkekuuriin!
Tamatulle tsemppiä, hitto kun piti tuommoinen juttu tulla loppuraskauteen vielä.
Kävin ostamassa pari joululahjaa ja nyt niitä paketoimaan. Voisi perjantain kunniaksi tehdä glögiä ja joulutorttuja :)
P-M: jos suolaista haluatte leffan kanssa syödä, niin tehkää lämpimiä voileipiä, ne on hyviä, ja täytteitä voi laittaa mielen mukaan, tehdä vaikka sellaisia naposteltavia pikku tikkuleipiä. Ja jos makeaa, niin lettuja tai pannaria?
Gaijis taas... poistuu takavasemmalle..
Kohta mennään saunaan. Kova yritys jos vaikka alkaisi supistella..Mutta luulenpa että mitään ei tapahdu. Nyt illalla ei taaskaan ole poltellut enempää hö : ( Mutta helpotus ajatella että 2 viikon päästä tämä vauva on pihalla tavalla toisella.. Kun mulla on torstaina laskettu aika.
Tuli autoista puhetta niin meillä on Volkswagen Golf GTI 4 ovinen vuosimallia 2003 oleva pikku auto. Ostettiin se kesällä ja ajateltiin että se menee meillä kyllä vielä pitkään. Mies sitä on laitellut.
Huomenna ollaan menossa helsinki motor show tapahtumaan miehen ja kavereiden kanssa. Saa nähdä miten jaksan olla autossa helsinkiin asti. ja vielä kävellä siellä..Mutta kun en jaksa olla aina kotona niin on kiva päästä muualle. Toivotaan vaan ettei vauva rupea syntymään kesken kaiken. No sitten mennään helsinkiin synnyttämään.
jepulis nyt lähdetään saunaan. Hauskat illanjatkot kaikille!!
sannis85 ja masuasukki 39+1
Täällä taitaa ikä tehdä tepposet, kun tämä mamma on niiiiiin raihnanen että!
Oltiin juniorin 1v7kk kanssa kaupoilla, mitään en jaksanut katsoa saati sitten ostaa :-( Syötiin Raxissa tai minä söin vähän, kun ei paljoa mahtunut ja tyttö rääpi pizza palasta ja joi mukin limpparia...Ihana olis ollut normi tilassa tämmönen tyttöjen shoppailuilta, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa :-(
Sitten toivotaan ettei vauva synny kun aikasintaan la-su vastasena yönä, minä kun en yksin halua synnyttää ja mies on Tallinnassa, sieltä ei kyllä synnärille ajoissa kerkeä... Vähän pettynyt olen että toiveistani huolimatta lähti, vaikea sitä tietty on peruuttaakin, kun matkat maksettu ja tuttu äijä porukka lähdössä, mutta kukapa nainen laittaisi työristeilyn synnytyksen edelle, en minä ainakaan!
Ponnari samoilla viikoilla kun aamullakin
mie se istun sohvalla ja pidättelen kyyneleitä etten itkisi...katselen ympärille ja on niin outo olla kun ei ole neiti kotona ja kun ei ole hetkeä nyt et menisin antamaan yö suukon ja halin ja lukemaan iltasatua...kyl sitä kun tottunu tietyyn kaavioon ja siihen että tyttö kotona on ei meinaa tulla nyt mitään et tajuisin et nyt parempi näin ja et lepäisin nyt ja keräisin voimia synnytykseen ym...sitä kun on tottunu aina olemaan tytön kanssa ja harvoin on tyttö ollu mummilas hoidos tai sit ollu vaan yön...toivon nyt vaan et alkais tää poitsu syntymään...
huoh! ihan höpsö taidan olla...no parempi etten voivottele kun kyyneleet alkaa vierii poskille...
Ihana että pikkutontut lisääntyy näin joulun alla:)
Lahja: Onneksi sektiostakin voi toipua nopeesti. Itse olen käsittänyt että perätilavauvat voivat syntyä alakautta jos ovat tyyliin reilusti alle 3.5 kiloisia eli en menisi sinun tilanteessasi alakautta yrittämään. Mutta kyllähän sillä on vielä aikaa kääntyäkin. Ystäväni kävi akupunktiossa käännättämässä vauvansa. PErinteinen käännösyritys ei tuottanut tulosta, mutta kävi sitten kahteen kertaan akupunktiossa ja ekan käsittely jälkeen vauva oli kuulemma yrittänyt illalla melskata ja ilmeisesti kääntyä mutta ei onnistunut. Seuraavalla kerrallla kääntyi heti. Sitten olen kuullut että kannattaa olla paljon kontillaan niin että kyynärpäät maassa (niin kuin muslimit rukoilee). VAuva valuu sitten " ylöspäin" kohdussa ja voipi kääntyäkin. Helpompaa ja turvallisempaa kuin maata selällään pitkään.
Omamassu: KAsassa edelleen. Ei tule lähtö, ei sitten millään... aina vaan uhkaa etenkin öisin, mutta ei ymmärrä lähteä käyntiin kunnolla vaan supistukset välillä kiusaavat tunnin-pari ja hyytyvät sitten. Koko päivän tulee kivutonta/särkevää supistusta, ja iltasella-yöllä ja aamulla sitten kipeitä, mutta muuta oiretta ei enää ole. Limatulppaakaan ei enää tule taisi viime viikonlopun aikana tulla kaikki. Kaipa tämä stressi ja suru isän kuolemasta vaikuttaa niin että vauva ei tahdokaan syntyä.
NEuvolassa olin eilen ja sain lähetteen äitipolille kasvunseurantaan. SF-mitta ei ole kasvanut vaan päin vastoin laskenut. 4 viikkoa on nyt oltu samassa pisteessä (30cm). Itsellä kyllä on tunne että vauva on kasvanut ja liikkuuhan tuo, mutta toisaalta haluan käydä varmistamassa että kaikki on ok varsinkin kun tää vuos ollut täynnä surua muutenkin. Ja olishan se hyvä ettei yliaikaiseksi päästettäis että pääsisin sitten isän hautajaisiinkin parin viikon päästä.
Hb mulla on nää molemmat raskaudet pysynyt luonnostaan hyvänä ilman lisärautaa. (toki syön paljon villjaa, lihaa ja c-vitamiinia). Pari viikkoa sitten kuitenkin oli laskenut 118 asti ja viikko sitten 109 joten taivuin nyt sitten popsiman muutaman rautatabletin kunnes sain kauhean ummetukset. Nyt kuitenkin neuvolassa hb olikin 132!! eli ei ainakaan tuo viikko sitten 109 tulos ole voinut olla oikea. Neuvolan tätikin sanoi että ei voi nousta noin paljon viikossa vaan sillä että syö yhteensä 4 rautatablettia.. ja kyseli olenko juonut tarpeeksi jos vaikka olen kuiva :D. no rautatabletit saavat jäädä taas purkkiin odottamaan synnytyksen jälkeistä aikaa.
No eipä muuta - jaksamista kaikille yhdessä kasassa oleville.
Mymmeli rv 39+3