Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sukuni viimeinen

Vierailija
12.09.2013 |

Jos kaikki menee nappiin, äitini puoleinen suku sammuu minuun. Olen nuorin elossa oleva, ainoa sukunimen kantaja ja ainoa lisääntymisikäinen. En tule hankkimaan lapsia. Kun minusta aika jättää, päättyy myös tämä sukupuun haara. Sinänsä asia on yhdentekevä: ei minun sukuni ole mitenkään erityinen, ja kaikki päättyy joskus. Toisaalta on ihan hauska ajatus, että kaikki aikaisempien sukupolvien perintö kulminoituu minuun. Pääsee soittamaan sen encoren.

Ei varmaan muita samassa tilanteessa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

? ilmeisesti olet vielä rumakin ja edelliset sukupolevet ovat perinnöt juoneet ellet kelpaa kenellekkään

Vierailija
2/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolette sitten sukupuuttoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 15:24"]

? ilmeisesti olet vielä rumakin ja edelliset sukupolevet ovat perinnöt juoneet ellet kelpaa kenellekkään

[/quote]

Mitä tarkoitat? Olen seurustellut saman miehen kanssa kahdeksan vuotta ja minulla on paljon läheisiä ystäviä. Aloituksen ei ollut tarkoitus kuulostaa valtukselta! -ap

Vierailija
4/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äidin puoleinen sukunimi sammui. Syntyi vain tyttöjä. Suku kyllä jatkuu.

Vierailija
5/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä hyvä että teidänkin suvusta päästään sitten eroon.

Vierailija
6/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Olen ainoa vanhempieni lapsi, jo 39-vuotias enkä ole löytänyt puolisoa eikä ole lapsia. Surullinen ajatus jotenkin tämä sukuhaaran sukupuutto, ja äidilleni vielä raskaampi kuin minulle, mutta ei voi mitään, näin se elämä vaan meni.

Vierailija
7/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 15:29"]

Se on kyllä hyvä että teidänkin suvusta päästään sitten eroon.

[/quote]Jos aiot ilkeillä, keksi edes jotakin nokkelaa. 

En muuten pidä tätä asiaa ollenkaan surullisena. Miksi pitäisikään? -ap

Vierailija
8/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikasti. Älkää huoliko tai surko. Ei mikään oikeasti mihinkään lopu.

Suvut jatkuvat ja ikuisesti, olemme kaiki osana suuressa ketjussa.

Kuolevaisuus on vain osa näitä ketjuja ja kaikki laitetaan paikalleen.

Te näette vanhempanne. Ylösnousette heidän kanssaan ja elätte täällä. Ne jotka olisivat toivoneet saada lapsia täällä tulevat niitä saamaan jne jne.

Olen mormoni. Ollut 3 vuotta. Se on iloinen oppi.    Suvun jatkumisella on suuri tarkoitus, mutta jos se sammuu niin kyllä joku tekeen ns sijaistyöt teidän puolelta tai sopikaa siitä jonkun kanssa täällä. Tai paremmin, tutkikaa oppia, rukoilkaa ja voitte hyvin mennä vaikka naimisiin täällä ja vielä adoptoida tai saada lapsen. Mutta lapsia saadaan tämän jälkeenkin. Ja sukuihin kuulutaan  jokatapauksessa.

Tämä Kristuksen ansiosta. Uskomme häntä ja palvelemme häntä.

Hyvää päivää ja viikkoa!

Vierailija
9/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhempien Aikojen Pyhä siis. Later day saints. www.lds.org  www.mormonit.fi.

olin vähän huolimaton äsken.. töissä..

Vierailija
10/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei mielenkiintoista, mormoneja ei täällä ole nähtykään?

Vierailija
11/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jään meidän isänpuoleisen suvun viimeiseksi, mutta ihan omasta halustani.

Vierailija
12/40 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olemme kaikki sukua toisillemme. Muutama kymmenentuhat vuosia sitten kourallinen ryhmä, esi-isiämme päättivät astua euroopan mantereelle. Ja siitä sitten pikkuhiljaa alkoivat levittäytyä ympäri eurooppaa. Maapallon pikainen tuhoutuminen alkoi siitä hetkestä.

Vierailija
13/40 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 18:21"]

Itseasiassa olemme kaikki sukua toisillemme. Muutama kymmenentuhat vuosia sitten kourallinen ryhmä, esi-isiämme päättivät astua euroopan mantereelle. Ja siitä sitten pikkuhiljaa alkoivat levittäytyä ympäri eurooppaa. 

[/quote]

Aivan, olemme kaikki veljiä ja sisaria keskenämme. -ap

Vierailija
14/40 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, kun ajankohtainen aihe minulle, sama tilanne kuin ap:llä. Onko täällä monella samaa tilannetta, luulisi että nykyään löytyisi kohtalotovereita, kun suomalaisissa paljon vanhaa väestöä ja nuorten ikäluokkien määrä vähenee koko ajan.

Vierailija
15/40 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on sisaruksia, mutta he ovat lesboja että tavallaan viimeinen. Lisääntymismielessä.

Vierailija
16/40 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Nestori Miikkulainen?

Vierailija
17/40 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itselläni myös. Sukunimeä suoraan johtava sukupolvi tulee olemaan viimeinen omasta tahdostani.

(Siskoilla on lapsia minunkin edestä.)

M33

Vierailija
18/40 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on sisaruksia, mutta he ovat lesboja että tavallaan viimeinen. Lisääntymismielessä.

Kyllähän lesbot pystyy lsääntymään, tiedän vaikka kuinka monta naisparia ja itsellistä naista joilla on lapsia.🤔

Vierailija
19/40 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän äidin puoleinen sukunimi sammui. Syntyi vain tyttöjä. Suku kyllä jatkuu.

Uutinen: lapselle voi antaa ihan yhtä lailla äidin sukunimen. Mitä vuosisataa oikein elät?

Vierailija
20/40 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan, kun ajankohtainen aihe minulle, sama tilanne kuin ap:llä. Onko täällä monella samaa tilannetta, luulisi että nykyään löytyisi kohtalotovereita, kun suomalaisissa paljon vanhaa väestöä ja nuorten ikäluokkien määrä vähenee koko ajan.

Miksi suvun loppu mietityttää sellaista, joka on valinnut lapsettomuuden.

Ei se suku kuitenkaan lopu. Ihan taatusti jokaisella on sukulaisia, jotka saavat lapsia. Sukunimi voi toki loppua, mutta se on eri asia. Suvussa olleen sukunimen saa ottaa käyttöön viiden sukupolven takaa, joten se sukunimen loppukaan ei ole varmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän