Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilastot: SOFIA suosituin etunimi lähes kaikkialla maailmassa tällä hetkellä!

Vierailija
17.10.2013 |

Esim. tästä linkistä pääsette tutustumaan eri maiden nimitilastoihin:

http://www.stat.fi/tup/tilastokirjasto/etunimet.html

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Uusi Minna.

Tiina, Mari, Anne, Jaana, Petri, Marko, Timo, Jukka.

Krääh.

Vierailija
4/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä?

Vierailija
5/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Mä en siltikään tunne ketään SOFIAA etunimenään käyttävää.

Vierailija
6/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman yli 20v ikäisen Sofian. Harva 30v ikäinen sai tuon nimen, jota 1980-luvulla pidettiin mummonimenä.

Vierailija
7/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa vaan ensimmäiset etunimet vai myös toiset etunimet? Itse tunnen yhden 2 Sofiaa joilla se ensimmäisenä etunimenä (yoinen aikuinen, toinen lapsi) mutta useamman joilla se on toisena etunimenä.

Vierailija
8/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeomaan ETUNIMET! Lukekaa noita tilastoja laiskimukset!

Vierailija
9/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole kyllä kaikkialla maailmassa :D:D Länsimaissa ehkä, mutta katsos ap kun meillä on sellainen Aasia -niminen maanosa täällä maapallolla. Suurin osa maailman ihmisistä asuu tuolla Intia-Kiina-Kaakkois Aasia -akselilla, ja heillä ei kyllä tosiaankaan mitkään Sofiat keiku nimitilastoissa.

Vierailija
10/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:52"]

Nimeomaan ETUNIMET! Lukekaa noita tilastoja laiskimukset!

[/quote]

HEH!!! No ihan for your information: etunimiä ne toinen ja kolmas nimikin ovat :D Ja nuo kaikki nimet lasketaan mukaan kun tehdään näitä etunimi -tilastoja.

Vierailija
11/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun Sofia-tyttäreni nimi on harvinainen.

Tilastot on tilastoja, ja noissahan voi olla vaikka mitenkä iso prosentuaalinen heitto suuntaan tai toiseen. Tuskin on eksaktia tietoa tuollainen.

Enkä sitä paitsi tunne yhtään toista Sofia-nimistä tyttöä täällä päin. Ei ole tytön luokallakaan yhtään toista Sofiaa.

Vierailija
12/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH, jep jep, elä vaan tuossa kuvitelmassasi 11.... :D :D

Vierailija
13/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:56"]

Tilastot on tilastoja, ja noissahan voi olla vaikka mitenkä iso prosentuaalinen heitto suuntaan tai toiseen. Tuskin on eksaktia tietoa tuollainen.

Enkä sitä paitsi tunne yhtään toista Sofia-nimistä tyttöä täällä päin. Ei ole tytön luokallakaan yhtään toista Sofiaa.

[/quote]

Siis voiko jossain muualla kun Porvoossa olla näin dorkia ihmisiä?? Herää jo todellisuuteen!

Vierailija
14/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:56"]

[/quote]

Siis voiko jossain muualla kun Porvoossa olla näin dorkia ihmisiä?? Herää jo todellisuuteen!

[/quote]

- näköjään av:lla voi olla. Kirjoitan kieli poskessa ja silti joku tuohtuu :D

terv. nro. 11

Vierailija
15/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

V***u mä en voi käsittää tätä nimirasismia... jokainen vanhempi nimeää lapsensa ihan niinkuin haluaa... ainakin toivottavasti eikä käy sitä vahvistamassa näillä foorumeilla. Mitä helskatin väliä sillä on kuinka monta saman nimistä maailmassa on?

Vierailija
16/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan... Mitä väliä jos Sofia onkin maailman suosituin tytönnimi tällä hetkellä? Tekeekö se nimestä jotenkin rumemman/huonomman??

t. Sofian äiti

Vierailija
17/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis peräti neljässä maassa on Sofia (eli Sophia, Sophie, ei kuitenkaan juuri Sofia) Suomen lisäksi suosituimpien nimien joukossa. Eittämättä "maailman" suosituin.

Poikien nimissä muuten Muhammed tainnut olla viimeisen 2000 vuotta se suosituin nimi...

Vierailija
18/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:21"]

Siis peräti neljässä maassa on Sofia (eli Sophia, Sophie, ei kuitenkaan juuri Sofia) Suomen lisäksi suosituimpien nimien joukossa. Eittämättä "maailman" suosituin.

Poikien nimissä muuten Muhammed tainnut olla viimeisen 2000 vuotta se suosituin nimi...

[/quote]

Et näköjään vaivautunut lukemaan tarkemmin tilastoja, Sofia on suosituin ainakin 10:ssä eri maassa tällä hetkellä!

Top 10:ssä seuraavissa:

USA

Iso-Britannia

Canada

Australia

Italia

Suomi

Ruotsi

Tanska 

Norja

Venäjä

Kreikka

Unkari

Vierailija
19/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tällä palstalla riehuu nyt kyllä  joku Sofia-nimen vastustaja :). Olen huomannut, että kaikissa nimikeskusteluissa joissa Sofia-nimi tulee esiin, alkaa tämä kauhea uhoaminen nimen yleisyydestä yms. Itse olen ajatellut antaa juuri tämän nimen tytölleni joka syntyy marraskussa. Ihana nimi, ja ei todellakaan yleinen meilläpäin. Se juurikin on yksi syy, koska en halua, että samalla luokalla on 5 saman nimistä (olen lukenut kastetut-palstoja koko vuoden paikallislehdestä, joten en usko, että niitä kovin montaa tulee olemaan, yhtään ei ainkaan vielä ole kastettu).

Vierailija
20/28 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: yleensä noissa etunimitilastoissa ovat mukana myös ne toiset ja kolmannet etunimet. Se että Sofia eri kirjoitusasuissaan on yleinen nimi ei välttämättä tarkoita sitä että se olisi käytössä olevana etunimenä läheskään yhtä yleinen.

Ja toisekseen: mitä sitten jos olisikin? Ei yleinen nimi ihmistä pahenna, eikä harvinainen paranna.

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:21"]

[/quote]

Et näköjään vaivautunut lukemaan tarkemmin tilastoja, Sofia on suosituin ainakin 10:ssä eri maassa tällä hetkellä!

Top 10:ssä seuraavissa:

USA

Iso-Britannia

Canada

Australia

Italia

Suomi

Ruotsi

Tanska 

Norja

Venäjä

Kreikka