Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta solu &alkiota olet saanut lyhyellä kaavalla?

29.11.2007 |

ICSI:llä tai IVF:llä?

Tämä kiinnostaa koska olen menossa huomenna 5. IVF:n punktioon ja tämä hoito on tehty nyt lyhyellä kaavalla, aiemmat pitkällä kaavalla.

Meidän ongelmamme on se että soluja tulee hyvin ja ne hedelmöittyvät hyvin, mutta jakaantumisvaiheessa tapahtuu jotakin ja alkiot joko kuolevat kokonaan tai ovat siirrettäessä todella huonolaatuisia. Nyt viimeisenä pljenkortena kokeillaan lyhyttä kaavaa, josko laatu paranisi.

Eli onko teille soluja/alkioita tullut huomattavasti vähemmän kuin pitkällä kaavalla vai onko ollut merkittävää eroa?

T:Hetula75

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl ymmärrä mitä tää sekoilee...tai sit mie sekoilen :) Ei antanu kirjottaa kun otsikko kenttään...enkä ees hyväksyny Ok:lla, mut silti näköjään tuli tähän viestiketjuun. Mutta...kokeillaan uusiks.

Täällä tyylipuhdas nega testattu :( Joten saa taas heittää pyyhkeen kehiin tältä erää. Vuoto kyllä loppu eilen, eikä sitä tosiaan tullu kun muutama tippa. Mut enää en osaa toivoakaan elätellä. Ihmettelen vaan mikä tää tällanen on, kun ekaks näyttää vuotoa ja sit ei alakaan. Ennen ei oo tällasta ollu. Johtuskohan siitä, kun tuo stimulaatio oli elimistölle varsin rankka, että pisti vähä rattaita sekaisin. Tosiaan meilläkin oli toivo tässä tuoresiirrossa ja pas:t tuntuvat ihan turhilta. Mut kai ne on joskus kokeiltava...eihän sitä koskaan tiedä. Pidän meidän rakasta pikku ukkoa todella suurena ihmeenä...onneks hänet edes meille suotiin :)

Onkohan kellään nega muuttunut plussaksi enää pp10 jälkeen? En ainakaan muista, että mistään olisin lueskellu.

Täytyyhän se testata keskiviikkona viel uudelleen, jos sinne saakka vuodotta päästään. En kyl usko, kun nyt taas juilii mahaa niin menkkamaisesti.

Hyvää viikonloppua!

Hansuliini pp10

Vierailija
42/54 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nega täälläkin. Mutta enpä muuta odottanutkaan. Minä olen joitain tapauksia tainnut lukea, että verikokeessa voisi vielä olla matala hcg vaikka testi ollut negaa, mutta ovat tainneet sitten olla keskenmenoja tai kohdunulkoisia. Joten pyyhe on kehässä, vaikka aion käydä verikokeessa kun klinikalta sitä toivoivat.

Palailen paremmalla ajalla,

Triina pp10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämestäni että neganne vaihtuvat testissä positiiviseksi.

En tiedä miten tänäm minunkaan plussani käy, nimittäin eilen illalla alkoi näkyä lugemössön seassa hieman vaaleanruskeaa ja tänään ollut ihan selkeitä menkkakipuja ja lorahdellut välillä pikkuhousunsuojaan rusehtavaa tuhrua. Nyt kivut ovat taas laantuneet ,mutta edelleen tulee pyyhkiessä hieman ruskeaa. Eli en toivo vielä liikoja. Plussa oli kyllä tänään vahvistunut kun sorruin vielä varmistelemaan tuhrun alettua, mutta silti. Katsellaan päivä kerrallaan.

Hetula ja Toivonhippu(set) pp12

Vierailija
44/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon koko sydämestäni, että se oli ihan harmitonta eikä vaikuta raskauteen mitenkään. Tosin joskus olen lueskellut jotain kertomuksia, joissa kahden alkion siirrossa toinen onkin tullut pois. Mutta oli mitä hyvänsä, niin toivotaan parasta. Menetkö maanantaina verikokeeseen? Se arvohan kertoo kanssa aika paljon.

Voi Hansuliini, kaikki nuo sinun kirjoitukset ovat niinkuin omasta kynästä. Se on tosi hassua, että vaikka tiedän menkkojen vaan odottelevan tätä lugekuurin loppua, niin aina joskus taka-alalla vilahtaa ajatus, että voikun se vielä plussaksi muuttuisi. Mutta tiedän jo edellisistä negakokemuksista ettei niin käy. Viimetalviset negat ottivat minulla niin koville ja kävin jo silloin läpi nämä uudesta vauvasta luopumisjutut, että luulen selviäväni tästä negasta helpommalla. Se olisi ollut mieletön ilo ja onni jos olisi tärpännyt, mutta en enää halua niihin viimetalvisiin masennuksen ja murheen syövereihin, kun onhan tässä elämässä kuitenkin paljon hyvää ja ihanaa. Ja joka päivä tuntuu, etä rakastan entistä enemmän sitä mitä minulla jo on.

Me varmaan tähdätään ne PAS siirrot heti kun välikierto on ollut, menee varmaan tammi-helmikuun vaihteeseen. Minulla nämä luget on sen verran sekoittaneet kiertoja, että lugekierto venyy ja sitä seuraava kierto on tosi lyhyt, vikan PASin jälkeen oli vain 16pv. Eli saa nyt sitten nähdä miten käy. Ja kevääksi on suunniteltu muutama mukava pikkureissu, niitä en jätä väliin vaan mennään sitten niihin siirtoihin jotka sopii aikatauluihin. Jotenkin en halua päästää tätä hoitoasiaa taas hallitsemaan koko elämääni.

Mutta mukavaa sunnuntaita ja toivotaan että Hetulalla kaikki on hyvin!

t. Triina pp11

Vierailija
45/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Hetula, toivotaan tosiaan että vuoto loppuisi ja kaikki olisi hyvin!

Täällä täti punainen saapui kylään tänä aamuna hirveitten kipujen kera. Ei jää nega enää epäselväksi. Lopetan Luget, sillä turhaahan niillä on enää estää vuotoa tulemasta. Kivut oli aamulla sitä luokka, että muistui mieleen aika ennen laparoskopiaa. Jotenkin on nyt sellanen harmitus olo...en jaksa olla kauheen surullinenkaan. Itkukaan ei näköjään tämän asian kanssa enää tule.

Triina, toivotaan että sinulla vielä plussaksi muuttuu, koska vuoto ei ole alkanut! Kyllähän siitä tuosta yhdestä lapsesta saa olla niin onnellinen, että sitä ei sellainen osaa kuvitella joka ei tätä samaa käy itse läpi. Minäkin inhoan tätä elämän pyörimistä hoitojen keskellä, jotenkin pas:t ei vaan nyt kiinnosta. Pitää nyt kysellä klinikalta huomenna, että mikä on sitten heidän neuvo jatkosuunnitelmille. Ite tosiaan toivoisin uutta laparoskopiaa ennen pas:ja, mut eivät varmaan rupea vähässä kummassa leikkelemään :( Lääkäri jo viimeksi väläyttelikin, että kun vauvahaaveet ovat meidän kohdalta ohi, niin joudutaan varmaan laittaa mulle hormoonikierukka. Tuntuu tosi ristiriitaselta :( Luulis noihin endotiputteluihin nyt joku muukin apu olevan.

No, mutta tästä tuli taas kerran tällanen " vali vali" tyylinen kirjoitus. Kiitokset kuitenkin teille, jos jaksatte lukea. Toivotaan Triina, että päästäisi piinailemaan vielä joskus yhdessä ja tulos olisi toivottu plussa. Eihän sitä tiedä vaikka meilläkin lääkäri ehdottaa pas:a jo tammi-helmikuulle, mut nyt vaan jotenkin tuntuu että en jaksa innostua asiasta.

Mukavaa sunnuntaipäivää!

Hansuliini kp1

Vierailija
46/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistä päivää viedään ennen veritestiä. Huomenna aamulla käyn testissä ja tuomion kuulen iltapäivällä. Vuotoa tuli vielä tänä aamuna ja seassa jopa hieman punaistakin, mutta nyt vuoto tuntuu laantuneen ja menkkakivutkin loppuneet. Toivotaan että oli vaan lugeista johtuvaa vuotoa.... Ennen ultraa en kuitenkaan uskalla tät raskautta tuuletella vaan mennään ihan matalalla profiililla.

Hansuliinille voimia siirtyä uuteen hoitokierrokseen ja Triinalle vielä peukut pystyssä josko vielä plussa pärähtäisi. bd

Sunnuntain jatkoja teille!

Hetula ja Toivonhippuset pp13

Vierailija
47/54 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Hetula tulee hyvä tulos verikokeesta, täällä peukut pystyssä että kaikki menee hienosti! Ja tulosta odotellaan mielenkiinnolla. Teitkös muuten mitään erityistä tässä plussakierrossa, että olisi vähän vinkkiä tuleviin PAS siirtoihin?

Itsellä eilen tuli eka tuhru ja tänään sitten kun olin onnettomat luget työntänyt niin laukaisi vuodon. Olo on ihan karmea, vatsaa kramppaa ja päätä särkee ihan mielipuolisesti, ei auttanut ainakaan Panadol. Soitin jo klinikallekin ja voin luget onneksi lopettaa. Lisäksi ei tarvitse mennä verikokeeseen jos vuoto tosiaan runsaana jatkuu. En jotenkin jaksa olla hirveän surullinen, enemmänkin ottaa päähän kaikki tämä tuska joka on kärsitty ja rahat jotka tähän on tuhlattu. Ja se että mies otti tosi raskaasti uutiset, se oli varmaan pahinta koko jutussa.

Mutta me tosiaan pidetään nyt välikierto ja sitten ne PASit vielä tehdään. En niihin tosiaankaan paljon jaksa uskoa. Ja sitten tämä on ohi meidän osalta.

Toivottavasti hansuliini päästään vielä piinailemaan yhdessä! Sinun tuntemukset ovat olleet niin lähellä omiani, että on ollut mukava kirjoitella. Meillä kun kukaan ei hoidoista tiedä, niin eipä muualle oikein pääse purkamaan mieltään.

t. Triina pp12, joka on muuttumassa kp1

Vierailija
48/54 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus sinulle ja voimia selvitä tästä vastoinkäymisestä!

Kyselit että teinkö jotain erilailla kuin aiemmin. Itseasiassa olen molemmissa plussaan johtaneissa hoidoissa juonut aloe vera-juomaa päivittäin. Aloitin sen juomisen pari kuukautta ennen hoidon aloittamista ja jatkan edelleen. Myös esikoisen syntymään johtaneessa hoidossa join sitä, mutta jostain syystä unohdin sen sitten hetkeksi kokonaan ja nyt taas aloitin. Lisäksi syön omega3&omega6-rasvahappoja sekä sinkkiä ja E-vitaminia. Enkä sitten tiedä oliko myös IVF:kaavan vaihdolla pitkästä lyhyeen vaikutusta. Ainakin alkioiden laatu parani huimasti edellisistä hoidoista.

Tänäaamuna on käyty veritestissä ja sen tulosta vielä odottelen iltapäivään. Edelleen vuotelee jonkin verran rusehtavaa, välillä vähän vaaleanpunertavaa vuotoa. Ei paljoa mutta kuitenkin.

Edelleen etoo ja rinnat ovat painavan tuntuiset eli oireita on. Saa nähdä miten meidän käy. Veritestin tuloksia jännittyneenä odotellen...

Hetula jaToivonhippu(set) pp14 tai rv4+

Vierailija
49/54 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kirjoitin aamulla pitkät sepustukset, jotka hävisivät bittiavaruuteen. Voi Triina, harmi kun sullakin vuoto alkoi. Kyllä taas luin kirjotustasi kuin omaani...tää homma enemmänkin tosiaan ärsyttää, kun kaikkensa antaa, kärsii kivut ja rahatkin viel palaa eikä toivottua tulosta silti saavuteta.

Mutta...eipähän kukaan voi sanoa, etteikö ois yritetty! Kyllähän me naiset näitten hoitojen kanssa sankareita ollaan. Enpä usko, että meitinkää ukkelilla ois pinna riittäny tällasta rumbaa käymään läpi. Miehet pääsee ihan oikeesti helpolla. Mulla sit kuitenkin eilen kyyneleet valui, vaikka vahvalta olo tuntuukin verraten niihin pettymyksiin, jotka oli ennen pikku-ukkelin syntymää. Kattelin, kun rakas pikku lapsemme touhuili leikkejään, niin sillon alkoi itkettää...enemmänkin se itku oli onnen itkua siitä, että meille hänet edes suotiin. Miehenikin tuumasi, että meillähän on kaikki tosi hyvin...paljon paremmin kuin monella muulla. Ja tottahan se tietysti onkin, mutta välilllä vaan vaikeaa ajatella niin, kun sitä toista lasta niin kovasti toivoo.

Soitin tänä aamuna klinikalle tuloksesta. Hoitaja kehoitti ottamaan tammikuussa yhteyttä pas:a varten. Sanoin, että itse toivon että tehtäisi laparoskopia ennen pas yrityksiä, koska endokivut ovat palanneet. Onhan edellisestä leikkauksesta jo neljä vuotta. Käski keskustelemaan lääkärin kanssa ja tuumasi, että eihän sitä tosiaan tiedä mitä tuhoja endo on saanu aikaan ennen kuin katsotaan. Sanoin, että meitä ei haittaa vaikka vuosi menisi.

Jotenkin ei haluaisi " tuhlata" niitä pakkasukkoja/akkoja ennen kuin tietää endon tilanteen. Mutta luulenpa, että lääkäri vaan sanoo, että laparoskopiaa ei tehdä. Onhan se leikkaus kuitenkin aina leikkaus ja kaikissa omat riskinsä. En kyl hirveesti kaipaa varsinkaan sitä nukutusta, kun oli viimeks sen jälkeen niin paha olo. Mutta, vielä sen kestää jos vaik tiputteluillekin syy löytyisi.

Hetulalle vielä peukkuja veritestiin!!

Mutta...nyt odotellaan joulua ja nautitaan siitä meitä meille on jo suotu :)

Hansuliini

Vierailija
50/54 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra-ajan sain tammikuun 10. päivälle. Vuoto on tämän päivän aikana taas hiipunut. Ei auta muuta kuin pistää kädet ristiin ja toivoa parasta!

Hansuliinille ja Triinalle onnea tuleviin PAS:hin!!

T:Hetula ja Toivonhippu rv4+2

Vierailija
51/54 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo arvo näyttää tosi hyvältä, eli eiköhän raskaus ihan mukavasti suju. Käyn varmaan joskus kurkkimassa kuulumisiasi ja sitä jäikö yksi vai kaksi matkaan. Oletko plussanneiden palstalle jo siirtynyt? Mikä se aloe vera juoma oikein on? Olin juuri kaupassa ja silmiin ei osunut mitään sen nimistä.

Hansuliini, kyllähän täälläkin vähän surettaa, katsoin illalla Äidistä parhain leffan tv:stä ja paruin melkein koko ajan. Oli niin surullinen, vai olisiko taustalla ollut että olin itsekin vähän alamaissa. Nyt on silmät sitten tosi turvonneet. No, meillä on onneksi suunnitelmia peräti kahdeksi viikoksi, eli tekee varmaan ihan hyvää olla poissa kotoa. Perjantaina on lähtö mummolaan ja sieltä sitten jatketaan pohjoiseen lumesta nauttimaan.

Ja olet kyllä niin oikeassa siinä, että miehet ei tästä tiedä oikeastaan mitään, kun näitä hoitoja läpi käy. No voin ainakin sanoa että kaikkemme on yritetty ja meillä tämä ikä tosiaan alkaa tulla pahasti vastaan. Olin 34 juuri täyttänyt kun meillä ne kohdunulkoiset tuhosivat luomumahdollisuudet ja paljon on tässä viimeisen viiden vuoden aikana käyty läpi. Onneksi sentään positiivistakin, kun tuo meidän päivänsäde syntyi.

Minä tosiaan tammikuussa palailen taas palstallekin, kun näkee miten nämä kierrot menee. Onneksi on menkat kunnolla alkaneet ja fyysisesti olo helpottanut.

Oikein mukavaa joulua teille molemmille!

Triina kp2

Vierailija
52/54 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan arvosi ovat niin hyvät, että toivotaan kaiken menevän onnellisesti loppuun saakka! Onko millanen tunne, voisko olla matkassa molemmat? Jos, niin miltäs tuplaraskaus tuntuisi ajatuksena?

Minuakin kiinnostaa se aloe vera juoma...mistä sitä saa?

Triina: Toivotaan sitä plussaa meille sitten pas:sta!! Kiva olisi kuulla sinusta muulloinkin, käyn kurkkimassa välillä.

Ja Hetulan raskauden etenemistä varmaan kurkin naapuripalstalta :)

Lämpöistä joulua ja kiitokset teille molemmille, oli kiva kirjoitella kanssanne!

Poistun takavasemmalle...

Hansuliini :)

Vierailija
53/54 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken jouluhässäkän keskeltä. Aivan heikkopäisenä täällä pakkaillaan lahjoja ja kamoja, kun on taas kaikki jäänyt viime tippaan. Osittain tuon hoidon takia ja sitten minun ja juniorin sairastelun. Ja viimeisiä leipomuksia valmistellaan anoppilaan vietäväksi.

Hansuliini, mukava olisi tosiaan kuulla sinunkin kuulumisia tässä ennenkuin taas toiminta alkaa. Pitäisiköhän aloittaa joku uusi pino? Minulla tosiaan on perjantaista eteenpäin hankala kirjoitella, anoppilassa on aatamin aikainen kone, joten sillä korkeintaan pystyy vähän kurkkimaan muiden kirjoituksia. Ja pohjoisessa ei ole konetta ollenkaan. Mutta viimeistään sitten kun taas kotiudutaan tammikuun puolella.

Ja Hetula, jos tänne kurkit niin lisäinfo siitä juomasta kiinnostaa. Omegat aloitin jo, sinkki ja E-vitamiini täytyy vielä käydä hommaamassa. Ajattelin, että laitetaan nyt kaikki keinot peliin tässä loppusuoralla.

Ja ihanaa odotusta sinulle!

Mukavaa joulua teille molemmille!

Triina

Vierailija
54/54 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloe-juoma on Forever Living Productsin Aloe Berry Nectar (voit googlettaa sillä nimellä suomalaisilta sivuilta) ja sitä myydään vain verkostomarkkinoinnin kautta ja itse olen ostanut sitä anopiltani. Jos haluat sitä hankkia samaa reittiä etkä löydä lähempää omaa jälleenmyyjää niin voit ottaa häneenkin yhteyttä. Laita mulle sun sähköpostiosoite niin voin mailata sulle hänen yhteystietonsa.

Toivotaan että noilla eväillä tärppää!

T:Hetula ja Hippuset rv4+3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä