Kuinka monta solu &alkiota olet saanut lyhyellä kaavalla?
ICSI:llä tai IVF:llä?
Tämä kiinnostaa koska olen menossa huomenna 5. IVF:n punktioon ja tämä hoito on tehty nyt lyhyellä kaavalla, aiemmat pitkällä kaavalla.
Meidän ongelmamme on se että soluja tulee hyvin ja ne hedelmöittyvät hyvin, mutta jakaantumisvaiheessa tapahtuu jotakin ja alkiot joko kuolevat kokonaan tai ovat siirrettäessä todella huonolaatuisia. Nyt viimeisenä pljenkortena kokeillaan lyhyttä kaavaa, josko laatu paranisi.
Eli onko teille soluja/alkioita tullut huomattavasti vähemmän kuin pitkällä kaavalla vai onko ollut merkittävää eroa?
T:Hetula75
Kommentit (54)
Pidetään peukkuja meille että plussatuulet puhaltavat tähän meidän pieneen poppooseen. ;-)
Piinailuni etenee toistaiseksi vielä hyvin rauhallisesti ja positiivisin mielin. Toisin voi olla viikon päästä, jolloin jokaista lorahdusta vahtii aivan heikkopäisenä... ja ravaa vessassa pyyhkimässä alituiseen.
Mutta siis nyt ei tunnu miltään, eikä pitäisikään. Turvotus onneksi alkaa munasarjoissa jo vähän laskea, joten farkut alkaa mennä jo kiinnikin ;-)
Toivotaan että kohta ei taaskaan mene kiinni, mutta vähän eri syystä.
Mutta Hyvää itsenäisyyspäivää ja tulkaahan kertomaan välillä piinailutunnelmianne!
Hetula ja Toivonhiput pp2
Pääsin sentään läpi, minulla nämä sivut jumittaa ikävästi. En käsitä miksi jotkut toimii hyvin ja toiset ei.
Hienoa, että Hetulakin on positiiivisissa tunnelmissä. Niin täälläkin, vaikka kaikki tämä jännitys on laukaissut eilen alkavan flunssanalun. Minulla jotenkin kroppa reagoi helposti niin hankaliin tilanteisiin. Kuumaa mehua ja kurkkupastillia kuluu, toivottavasti sillä selvitään. Aion ottaa ihan levon kannalta seuraavat päivät.
Vatsa on edelleen hieman turvonnut ja munasarjoja vihloo ja pistelee satunnaisesti. Viikonlopulta odottelen kovasti jotain tuntemuksia, sillä pp3-4 tienoilla siinä onnistuneessa raskaudessa oli silloin aikamoisia kramppeja ja vihlaisuja. Ja testasin silloin pp9 haalean plussan, joten oletan että olivat kiinnittymiskipuja. Silloin tosin luulin, että nyt se on negatiivista ja homma meni pieleen. Loppupiinailusta olennaista oli se, että oikeastaan mitään oireita ei ollut, olo oli harvinaisen tasainen. Pahoinvointi alkoi vasta rv6 jälkeen. Epäonnistuneissa PAS siirroissa taas oireita on ollut vaikka mitä, eli ovat sitten olleet menkkasellaisia.
Hansuliini, minulla kanssa verikoe 19.12, eli ihan samoissa mennään. tosin olen jo tilannut niitä herkkiä nettitestejä, olen vähän kärsimätön luonne. Yritän kyllä sinnitellä mahdollisimman pitkälle testauksen kanssa, mutta saa nyt sitten nähdä.
Kovasti tarrasukkia, toivotaan että tulisi se ihanin joululahja, plussa, meille kaikille!
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Triina pp1
Täällä ihan levon merkeissä ja nyt alkaa olla ihmismäinen olo, kun munasarjatkaan ei ole enää niin arat. Turvotuskin on vähän helpottanut. Olen kyllä juonut niin paljon, että koko ajan saa veskissä hypätä, kun vähän se hyperi pelottaa, vaikkei nyt niin paljon munasoluja tullutkaan.
Onko teillä lugeista jotain sivuoireita? Minulla ei ainakaan vielä mitään, ja tiistaiaamusta saakka olen niitä käyttänyt.
Täytyy varmaan keksiä kaikkea touhua viikonloppuun, ettei ehdi tätä liikaa ajatella.
Tarrasukkia,
Triina pp2 vasta
Viikonloppuja kaikille piinailijoille!
Nyt pitäisi alkioiden olla kiinnittyneet jos ovat. pp5 meneillään eikä ole niin mitään oiretta. Yöllä vihlaisi vähän mahasta kun käänsin kylkeä, mutta sekin johtunee vielä punktoiduista munasarjoista. Samaten kun aivastaa niin vihlaisee ikävästi. Muuten sitten oireet ovat tasan nolla. Harmittaa kun en ole laittanut ylös plussakierron oireita silloin vuonna 2005. Muistan vain että tehdessäni kotitestin jo pp11, jotenkin tiesin että plussaan. Mutta nyt en edes muista että miksi? Mielestäni itselläni ei edes rinnat kipeytyneet koko raskausaikana.
Lugeista oireita ovat iltapalelu ja väsymys sekä vatsan turvotus.
Mutta yritetään jaksaa vielä reilu viikko!
Hetula ja toivonhiput pp5
Tuo Hetulan pp5 näyttää jo niiiiin hyvältä...itellä vasta pp3. Sul piinis kohta puolessa välissä :) Ihan oikeesti tuntuu aika matelevan, vaikka tekemistä näin joulun alla riittääkin. Asiaa pitäs vaan olla ajattelematta, mut minkäs voit kun tuntuu et homma on joka toinen minuutti mielessä :) Mulla ei Luget oo aiheuttaneet mitään oireita. Edelleen munasarjat kipuilee jonkin verran, mut paranemaan päin kuitenkin. Tänään en oikein tienny oliko menkkamaisia juilintoja vai kipuiliko munasarjat. Jos menkkajuilintoja, niin se ei tiedä meille hyvää. Aiemmissa epäonnistuneissa hoidoissa mul on aina ollu pp3 menkkajuilintoja. Silloin kun tulin raskaaksi, niin ekat menkkamaiset juilinnat oli vasta pp6. Jännä miten sitä miettii sitä onnistunutta kierrosta, vaikka kaikki raskaudethan ovat erilaisia.
Triina: Sullapa onkin hyvä juttu, kun pääset veritestiin. Meilläpäin niitä ei tehdä lainkaan, vaan luotetaan kotitesteihin. Sikäli veritesti ois kiva, että tietäis onko kiinnittymisyritystä tapahtunut. Toivotaan, että sulla nyt viikonlopun aikana olisi niitä kiinnittymiskipuja, kuten edellisessä raskaudessasi. Mullakin kaapissa netin herkkiä raskaustestejä. Mulla vaan ei oo steriilejä purkkeja johon pissata. Käyköhän siihen ihan pesty purkki? Aion kyl sinnitellä testaamatta mahdollisimman pitkälle, jos vaan vuoto ei ala.
Nyt niin mietin, että kumpa koittaisi se 19.päivä nopeasti, niin saa taas huokaista helpotuksesta loppuipa piinis onnellisesti tai ikävästi. Oon huomannu, että mitä enemmän näitä piiniksiä on, niin sitä pitemmiltä ne tuntuu. Mahdollinen nega ei ole enää hirvittävä järkytys, vaan siihenkin olen oppinut suhtautumaan vuosien saatossa. Toki se harmittaa aina, mutta en oo viime aikoina enää jaksanut krokotiilin kyyneleitäkään vuodattaa. Tarkottaakohan tää nyt sit epäonnistumista, kun tällaisia jo mietin...toivottavasti ei. Kaikkeen on kuitenkin varauduttava. Mulle on aiemmin siirretty kaikkiaan 11 alkiota, joista yksi on onnistanut niin eipä nuo onnistumisprosentit kovin kummaiset ole. Siksi tässä edetään hyvin matalalla profiililla.
Kaikesta huolimatta positiivisin mielin edetään...
Hansuliini pp3
Täällä taas, kylläpä tämä aikaa mataa hitaasti. Eilen ei ollut mitään oireita, tänään on tuntunut epämääräisiä vihlaisuja, painontunnetta ja ties mitä. Voikun olisi kiinnittymistuntemuksia. Lugeista ei kummempia tuntemuksia, toisaalta minulla on ollut lievä flunssa siitä alkionsiirtopäivästä saakka, että olen sen piikkiin laittanut mahdolliset tuntemukset. Minulla ei luget eikä raskaus alussa tunnu mitenkään rinnoissa, eli siltä suunnalta en edes odottele mitään. Rinnatkin alkoi vasta pingottua siinä rv6 jälkeen, muistan kun olin silloin alussa vähän huolissaan oireiden puutteesta.
Mitenkäs teidän siipat suhtautuu tähän piinailuun? Meillä mies on ihan varma, että onnistuu, kyseli tänäänkin että milloin se laskettu aika sitten on:). Voikun olisi itse yhtä positiivinen, mutta jotenkin olen alitajunnassa yrittänyt valmistautua siihen, että voi tulla negakin, niin ei sitten ihan mene joulu pilalle. Minä tosiaan olin jo niiden viimetalvisten PAS negojen jälkeen valmis jättämään kaiken taakseni näihin hoitoihin liittyen, mutta mies sitten onnistui ylipuhumaan. Joten tässä sitä taas ollaan. Ja hirveästi kyllä toivoisin sitä vauvaa, vaikka tuo 2v uhmis on aika haastavassa vaiheessa.
Jaksamista teille piinailuun ja tulkaa kertomaan onko ollut positiivista oireilua!
Triina pp4
Tänään pp7 meneillään ja tänään tuli ensimmäinen " oire" kehiin, elikäs rintojen aristus.
Silloin Pregnylin pistämisen jälkeen olivat rinnat hetken aikaa arat, kunnes aristus loppui ja alkoi nyt taas tänä aamuna uudestaan. Toivotaan että se on positiivinen merkki.
Muuten merkit alkaneesta raskaudesta ovat olemattomat. Väsymystä ja viluisuutta on illalla lugejen ansiosta ja eilen oli pientä etovaa oloa koko päivän todennäköisesti myös lugejen ansiosta.
Mies on todella varovainen eikä juuri kysele mun tuntemuksia, koska pelkää pettymystä niin paljon. Enkä aiokaan mitään oireitani hehkutella tai ole hehkuttelematta. Testituloksesta kerron tai sitten jos vuoto alkaa. Viikon päästähän tuon jo tietääkin kuinka käy.
Nyt alkaa se todellinen piiiiitkä piinaviikko!
Terkuin, Hetula75 ja Toivonhippuset pp7
Hetula: Sinullahan on jo lupaavia oireita :) Ja piiniskin yli puolen välin...pitkää pinnaa & plussatuulia sinne!!
Triina: Jokos on sinne oireita ilmaantunut?
Mie sain taas eilen uuden raskausuutisen, joka on ihan lähipiirissä. Veljestäni tulee isä elokuussa. Vuoden yrityksen tulos sekin, mutta luomuna kuitenkin. Viime yö menikin sitten miettiessä...jännä...kai sitä on sit loppu elämänsä " katkera" näille luomu-uutisille, vaikka välillä vahvemmalta tuntuukin. Toki heidän onni ei ole meiltä pois ja olen onnellinen heidän puolesta. Mut kumma miten se sydäntä raapaisee... Nyt viel mietin sitäkin, että varmaan sitä miettii koko veljen vaimon raskauden ajan, että itse voisin olla samassa tilanteessa. Oishan se ihanaa...mut taitaa jäädä meiltä haaveeksi. Ei minkäänlaisia raskauteen viittaavia oireita...pikemminkin tuttuja pms-oireita alkanu ilmaantua. Ei kai niitä oireita tässä vaiheessa viel voi ollakaan...mut jotenki sitä aavistaa. Mietin jo, että pitäsköhän testailla jo sunnuntaina?? Jotenki viikonloppuna testin teko tuntus nyt paremmalta vaihtoehdolta, kun se että töihin lähtiessä keskiviikkona.
Mukavaa tiistai päivää!!
Hansuliini
Täällä edelleen aika oireettomana edetään, paitsi väsymys on kauhea. Tosin osasyy siihen on juniori, jolla eilen todettiin korvatulehdus, eli selvisi miksen ole saanut nukkua yhtään yötä rauhassa viikkoon. Vatsassa tuntuu sellaista pientä kipristelyä, mutta en tiedä johtuuko edelleen munasarjoista vai ei. Olo ei ole hirveästi kallellaan positiiviseen eikä negatiiviseen, eli tässä vielä odotellaan. Tosin aamulla mietin, että tuntuuko rinnoissa pientä nipistelyä, mutta oli tosiaan aika pientä.
Minä varmaan testailen jo viikonloppuna ekan kerran. Voi sitten alkaa henkisesti valmistautua keskiviikkoon, sillä luulisin jotain näkyvän jo silloin. Ekassa PAS siirrossa alkoi tuhruvuoto pp9, eli minulla se ei ainakaan ole muuta kuin merkki menkoista. Tai kohdunulkoisesta, niissä tosiaan tuhrutteli samaan malliin, mutta olivat siis luomuraskauksia.
Taidan lähteä aamupalalle, ehtii vielä vilkaista lehteäkin kun on niin hiljaista!
Piinapinnaa!
Triina pp6 (melkein puoliväli)
Pakko tulla näin aamuisin kurkkaa et ootteko kirjoitelleet :) Meillä taas netti temppuilee iltaisin. Huoh...piinis puolessa välissä. Täällä ei juurikaan mitään mainitsemisen arvoista, eilen ehkä vähän menkkamaisia juilintoja alamahalla ja munasarjoja vähän nipisteli. Kai se nippailu voi viel punktiostakin johtua. Yks mikä on ärsyttävää, niin mieletön hikoilu yöllä. Ilmeisesti enteilee tulevia kivikautisia viikon päästä.
Mutta...tämmösiä ihan pikasesti...
Hansuliini pp7
Meillä tosiaan paistaa aurinko kaiken harmauden jälkeen. Saa heti mielen valoisammaksi kuin ainainen harmaus.
Tuntemuksia ei tosiaankaan ole mitään, munasarjoja nipistelee kun vähän ripeämmin liikkuu tai muuten äkkinäisesti. Rintoja nipistelee kevyesti, mutta olikohan se lugejen sivuvaikutuksia? Väsymystä ei ole, sain viimeyönä nukuttua tosi hyvin, juniorilla antibiootti alkaa tehota. Se vähän huolettaa, kun olen ollut melkein kaikissa plussaoireissa lukenut että ainakin väsymys on oireena. Rupesin oikein kaappeja järjestämään ja joululahjoja paketoimaan. Yleensä olen näin touhuissani juuri kun menkat ovat loppuneet. Onkohan nämä hormonilääkkeet pistäneet systeemit ihan sekaisin?
Hetulalla alkaa pian olla kuumat paikat. Milloinkas olet ajatellut testailla? Entä Hansuliini? Minä tosiaan viikonloppuun yritän venyttää, ehkä sunnuntaihin. Minun on tosiaan helpompi ottaa mahdollinen nega vastaan jos olen jo vähän valmistautunut. Ja verikokeeseen menen joka tapauksessa, näkee on ollut edes mitään yritystä. Mutta tulipas tässä nyt negatiivista pohdiskelu, mehän kaikki kuitenkin plussataan vai mitä?
t. Triina pp7
Piina alkaa olla jo voiton puolella ja luulen että testailen perjantaiaamuna ekan kerran. Silloin pp11 ja uskon että silloin näkyy herkällä testillä jos on näkyäkseen. Ainakin se ainokainen raskaus josta tytär syntyi, näkyi selkeänä plussana juuri pp11.
Tänään on kieltämättä vähän toivo nostanut päätään, että jospa sittenkin. Nimittäin menkkaoireita ei ole ja tuntuu semmoista kivaa painontunnetta vatsassa ja välillä nippailee tuosta keskivatsan alueelta. Ja tosiaan noissa negahoidoissa on menkkaoireet alkaneet jo pp6 tienoilla Ja jatkuneet sinne vuodon alkuun asti... Mutta annas kattoo nyt sitten perjantaina tai viimeistään sitten maanantaina jolloin virallinen testipäivä.
Toivotaan että kaikki plussataan! Peukut on ainakin tanassa!
Terkuin, Hetula75 ja Toivonhippuset pp9
Jaahas pp8 menossa...ajatukset heittelee laidasta laitaan...välillä toiveikkaana ja välillä vähemmän toiveikkaana. Nyt taas sellanen fiilis et vähemmän toiveikkaana. Miehelle jo aamulla sanoin, että kumpa tulis äkkiä ens keskiviikko...minäkö malttamaton. Välil tuntuu et vois ehkä olla vähän etova olo...mut mie oon niin hyvä kuvittelemaan, et varmaan löydän kaikki mahdolliset oireet jos oikein ajattelen :) Munasarjoja edelleen nippaillu silloin tällöin...näyttää et taitaa olla kaikkien aikojen oireettomin piinis. Nyt ei menkkajuilimisiakaan taas oo ollu...eilen illalla ehkä vähä aikaa. Tänä aamuna endo ilmoitti itsestään, niin se ei oo hyvä merkki. Mites teidän kohdunnapukat? Ootteko sitä tarkkailleet? Mul ei oo sekään muuttunu mikskään. Testailla tekis mieli sunnuntaina, mut saa nähä.
Tulehan Hetula sitten huomen aamulla kertomaan uutiset!
Toivotaan tosiaan plussaa meille kaikille!!
Hansuliini pp8
Noi Hansuliinin mietteet kuulostavat tutuilta. Mullakin kyllä on mielialat heitelleet positiivisesta " kirves kaivossa" -oloon. Mutta se on kaiketi aivan normaalia. Ja onneksi teilläkin Triinan kanssa testipäivä lähenee niin sittenhän sen tietää.
Katsotan nyt sitä huomista että uskallanko testata. Pitäisi löytää joku herkkä testi tänään apoteekista... mutta jos testaan niin tulen kyllä kertomaan tuloksen.
Pidetään peukkuja meille kaikille! bd
Hetula ja Toivonhippuset pp10
Varsinkin Hansuliinin tekstin olisin voinut kopioida suoraan. Minulla myös oli eilen tosi menkkamaisia tuntemuksia ja ajattelin että koska se tiputtelu alkaa. Tänään taas ei oikeastaan mitään. Pakko sanoa, että ei tunnu kovin kummalliselta olo, ei ainakaan ole mitään ennakkoaavistuksia tyyliin että aavistelin plussaa jo ennenkuin edes testasin. Itseasiassa olo tuntuu niin normaalilta, että tuntuu ihmeeltä jos tässä vielä plussataan. Onneksi on pakkasessa vielä kaksi olkea, se vähän helpottaa oloa.
Hetulalla ihan mielettömän jännää, täällä odotellaan kovasti testitulosta! Ja paljon plussapeikutuksia!
t. Triina pp8
Pakko oli taas tulla rustaa kuulumiset, kun on niin kiva lukea mitä teille kuuluu :) Täällä taidetaan tosiaan mennä metsään ja rytinällä, sillä tänä aamuna heräsin ihan hirveisiin menkkakipuihin. Ihan oikeesti tuntu et nyt ei puutu enää kun vuoto. Kivut meni onneks ohi, mut nyt päähän juilii ikävästi. Mutta...raskaana niin kauan, kun toisin todistetaan. Kumpa pääsisin ilman vuotoa ees sinne sunnuntaihin, niin sais testailla. Jotenkin on jo luovuttanu olo...
Hetula sulla jännä aamu...kuulumisiasi odotellen :) Plussapeukkuja!!
Hansuliini pp9 (nyt alkaa tuntua et joko tää piinis tosiaan näin pitkällä on :)
Tänä aamuna sitten testasin heti herättyäni ja PLUSSA pärähti Clearbluen digitaaliseen raskaustestiin! Nyt tekisi mieli kertoa kaikille, mutta kun vielä ei edes tiedä onko siellä mitään jne. No, maanantaina on veritesti. Sitten ollaan taas vähän viisaampia.
Kyllä se on omituista, että oman kroppansa kyllä tuntee, sillä olen jo pari päivää sanonut miehelle että uskon että plussa tulee. Olo on niin erilainen nyt kuin ennen menkkoja. Lisäksi hajut kuvottavat eikä kahvi maistu.
Anteeksi totaalisen omanapainen viestini näin ennen töihin lähtöä!
Pidän peukkuja teille Triina ja Hansuliini! bd bd bd bd
Hetula ja Toivonhippu(set) pp11
Hetulalle ihan mielettömästi onnea plussasta & turvallista 9kk:n matkaa!! Tiedä vaikka olisi tuplat tulossa :)
Mulla uutiset kääntyy sinne negan suuntaan...tänään jo täti punainen näyttäytynyt pienessä määrin tuhruttelun merkeissä, joten peli alkaa olla pelattu taas tällä kertaa :( Testailen varmaankin huomen aamulla, niin ei tarttee enää pientäkään toivoa elätellä.
Ajatukset jo sen verran tulevassa, että pas:t saavat odottaa nyt pitemmän aikaa. Mulla endon aiheuttamana olleet kiusana tiputteluvuodot pitkin kiertoa, joten aion vaatia uuden laparoskopian ennen kuin alkioita enää tuhlaillaan. Ainut apu tiputteluun on ollu e-pillerit. Ei kauheesti innosta niitäkään popsia, kun kuitenkin vielä vauva haaveissa. Fiilikset on jotenkin rauhalliset, mutta tietty harmittaa. Osasin jo varautua...
Triina: Mites sulla menee? Joko testailet huomenna? Vai ootko jo testannu?
Hansuliini pp9
Toivottavasti ei tämäkin.
Mutta ihan mielettömästi ONNEA Hetulalle! Taisitte juuri saada maailman parhaan joululahjan! Toivottavasti seuraavat 9 kuukautta menevät hyvin!
Tänne valitettavasti kuuluu vähän samaa kuin hansuliinillekin. Eli tiedän jo negan tulevan, on niin samat oireet kuin negasiirroissa ja muutenkin ennen menkkoja. Vuoto tosin ei ole alkanut, mutta naamaan on tullut finnejä, migreeni tekee tuloaan ja muutenkin on niin menkkamainen olo. Ehkä minäkin testaan aamulla, että ei tarvi enää ihmetellä, mutta olen tosiaan ihan varma negasta. En voi muuta sanoa hansuliini kuin että meillä oli tosi samantyyppiset oireet ja valitetavasti sitten näyttää heikolta molemmilla. Mutta ensivuoden puolella sitten tehdään PASit, vaikka en niihin niin hirveästi jaksa uskokaan, toivo oli tässä tuoresiirrossa.
Vielä kerran onnea Hetula! Ja jaksamista hansuliinille!
Triina pp9
Kaksi nelisoluista pikkuista etsii nyt sopivaa pesäkoloa toivottavasti seuraavaksi 9:ksi kuukaudeksi! Pakkaseen meni hytisemään 7 neljäsoluista alkiota neljään olkeen.
Triina: Piiiiiiitkääää piinispinnaa & tarrasukkia!! Jännä, kun mennään ihan samalla aikataululla :) Onks sul testipäivä pp14. Mulla on...toivottavasti päästään sinne asti...meitin pikku-ukko täyttää tuolloin 2v.
Myös minua kiinnostaa Hetulan kuulumiset? :)
Hansuliini