Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Taaperon tiukat tilanteet?
06.11.2008 |
Taaperon tahtotilan kanssa on moni vanhempi helisemässä. Marraskuun lehdessä konkarikasvattajat antavat neuvoja kiperiin tilanteisiin. Millaisia tiukkoja tilanteita taapero aiheuttaa teillä?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Uhmakas 2,5 vuotias poika aiheuttaa tiukkoja tilanteita kyllä vähän väliä. Suurimpia ongelmakohtia:
Aamu- ja iltapesut ovat pahinta. Ensin pesulle ei haluta mennä lainkaan, sitten, kun poika viimein saadaan tavalla tai toisella (yleensä huudon siivittämänä) pesulle, pitäisi vain itse saada pestä hampaat muista pesuista puhumattakaan.
Pesujen jälkeen vaatteiden pukeminen ei suju yhtään helpommin. Hän ei haluaisi pukea vaatteita lainkaan, ei itse eikä auttamalla. Hirveä huuto tulee taas. Joskus harvoin pukeminen onnistuu, kun pistää "kisan" päälle eli, kumpi ehtii pukea vaatteet nopeammin äiti/isi vai poika...
Sitten syömiset. Ruoka, jota tarjotaan ei useinkaan kelpaa, vaan pitäisi saada aina jotain muuta. Sekään, mitä hän ensin itse haluaa, ei sitten hetken päästä kelpaa. Normaalisti, ei anneta mitään muuta, vaan saa sitten odottaa seuraavaa ruokailua.
Oikeasti tuntuu, että epäonnistuttu on ja pahasti jossain. Kun vaan tietäisi missä? Ja miten tämän uhmaikäisen saisi "aisoihin". Jäähypenkki on nyt hiljattain otettu käyttöön, se auttaa joskus...