Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä sitten kun kiusaaja onkin aikuinen?

Vierailija
06.11.2008 |

Työpaikkakiusaaminen on ihan yhtä vaikea asia. Kuinka moni teistä syyllistyy töissä jonkun toisen tekemisten mitätöintiin, perättömään juoruiluun, jatkuvaan naljailuun, kahviporukasta ulos jättämiseen, selän takana supatteluun...

On helppo syyllistää koulun opettajia, toisia vanhempia jne. mutta tuollaista yllämainittua käyttäytymistä on vaan tosi vaikea lopettaa... edes aikuisten välillä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikin lapsena jo puuttua

Vierailija
2/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä kiusaajia löytyy vielä niistä vanhoista ja viisaista vanhuksistakin vanhainkodeissa. Sairasta, että elää yli 90 vuotta eikä opi elämässään mitään vaan edelleen pitää käyttäytyä kuin ala-asteikäinen häirikkö :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä on joku "syntipukki", jolle naureskellaan/jota moititaan ja haukutaan selän takana ja jonka syyksi pieleen menneet hankkeet herkästi pannaan. Näin varsinkin, jos kyse on tiiviistä ryhmästä.

Ikäväähän se on ja seikka, johon esimiehen pitäisi osata puuttua.

Vierailija
4/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se iän mukana häviä. Siksi se pitäisi saada kitkettyä pois jo lapsena. Kiusaaja lapsista kasvaa kiusaaja aikuisia ja aikanaan vanhuksia. Aikuisena nuo kiusaajat ovat vain vähemmän tykättyjä.

Ainakin mun työpaikallani oli aikanaan vanhempi nainen, josta mua oikein varoitettiin, että on tosi v-mäinen ja ahdistava. Sen kun tiesi, niin ei ollut mitään hätää. Tiesi, ettei se ole mitään henkilökohtaista, vaan että se ihminen on häiriintynyt. Eukolla oli virka, joten ei saanut potkittua uloskaan.

Säälittävää. Ja samalla niin vastenmielistä :(

Vierailija
5/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen on ihan yhtä vaikea asia. Kuinka moni teistä syyllistyy töissä jonkun toisen tekemisten mitätöintiin, perättömään juoruiluun, jatkuvaan naljailuun, kahviporukasta ulos jättämiseen, selän takana supatteluun...

Ei ole meidän työpaikalla kellään tapana moista tehdä, ollaan kaikki ns. aikuisia, sivistyneitä ihmisiä!

Vierailija
6/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä on joku "syntipukki", jolle naureskellaan/jota moititaan ja haukutaan selän takana ja jonka syyksi pieleen menneet hankkeet herkästi pannaan. Näin varsinkin, jos kyse on tiiviistä ryhmästä.

Ikäväähän se on ja seikka, johon esimiehen pitäisi osata puuttua.

Uskomatonta kuinka syyt laitetaan muiden niskaan kun ei itse pystytä myöntämään tai käsittelemään ongelmaa.

Vierailija
7/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että valitettavasti ihmisluonto on sellainen, että on helppoa asettua tukemaan "vahvempaa" näissä tilanteissa. Kaikki ne, jotka kiusaamista näkevät siihen puuttumatta ovat kiusaajia. Oletko sinä siis kiusaaja?

Mä en usko tuohon "kerran kiusaaja, aina kiusaaja" juttuun. Tiedänkin pari ihmistä jotka ovat olleet rankasti kiusattuja ja myöhemmin kiusaajia.

Vierailija
8/8 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ne yleensä samat on jotka kiusaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan