Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni pk ja ReimaTec-hysteria!ov

Vierailija
29.11.2007 |

Täällä Helsingissä, jossa esim. eilenkin ollut muutama aste pakkasta puetaan lapseni pk:ssa KAIKKIEN lasten toppavaatteiden päälle vielä kurahousut, jos lapsen talvipuvussa ei lue REIMATEC.

Tänä aamuna mieheni lähtiessä viemään lasta(5v.) päiväkotiin, sanoin että " pidä nyt huoli siitä, ettei näitä kuravaatteita enää tänään tungeta lapsen paksujen toppavaatteiden päälle" . Mies siihen totesi, että on kuullut useamman kerran siellä puhuttavan, että jos ei ole ReimaTec-vaatteita/hanskoja, he laittavat kurahousut/hanskat lapsille...

Lapseni jotenkin hädissään siinä aamulla sitten itkeä tirautti ja sopersi että " äiti, lukeehan minullakin REIMA talvipuvussa" ja vielä näytti sitä merkkiä. Lapsella siis vanha, mutta vielä hyvä Reiman peuhari käytössä.

Mä näin yksinkertaisesti niin punaista, kun mielessäni ajattelin, että johan nyt on helvetti kun tuon ikäiset lapset jaetaan merkkien perusteella kahteen kastiin jo päiväkodissa. Kyllä kuulee johtaja tänään kunniansa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää kyllä tämän ketjun aloitus.

Jos teillä on reimatecin kaltaisia " erikoishaalareita" , kertokaa siitä henkilökunnalle. Hoitajien ja opettajien koulutukseen ei tosiaankaan kuulu eri merkkien ominaisuuksien ja hoidon kurssia. Jos ette itse osaa kertoa kuinka sitä teidän haalarianne hoidetaan, niin se voi löytyä sieltä kuivauskaapista.

Ap varmaan kannattaa koulupukujakin ettei toisille tule paha mieli erilaisista vaatteista.

Vierailija
22/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina köyhiä kyykytetään, mutta en nyt näkis tätä asiaa niin pahantahtoisesti... Meillä kahden opiskelijan ja yhden lapsen perheessä ei ikimaailmassa olis varaa mihinkään reimatecceihin, mutta hyvin on pärjätty jos kostealla ilmalla laitetaan kurikset lassie-haalarin päälle. en suostu häpeilemään rahattomuutta, eikä myöskään lapsemme tunnu siitä kärsivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä tykkään Reimateceista, Lenneistä, Remusta mistä vaan kosteussuojatusta asusta. Enkä pue niiden päälle enää kuriksia. Sittenhän idea menee ihan hukkaan: eikös tarkoitus ole, että lapsi voi ulkoilla kosteassa ja ihan märässäkin säässä kastumatta ja vieläpä mukavasti ilman EPÄMUKAVIA kurahaalareita. Kurahaalarit eivät palvele ketään - ei käyttäjää - ei pukijaa. Eniten mua säälittää ne lapsiparat, joille ei raaskita ostaa kunnon ulkoiluvarusteita, vaikka vanhemmilla itsellään HALTIA, RAISKIA, CATMANDOOTA, REIMAA... Eli vanhemmat itselleen haalivat Goretexia päälle, vaikka tärkein käyttäjäryhmä on ne lapset, jotka ovat ulkona säiden armoilla monta tuntia. Me tykätään ulkoilla ja onneksi minun ryhmälläni on kaikilla hyvät varusteet siihen tarkoitukseen :)

Vierailija
24/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikset on helppo huuhtaista ja jättää päiväkotiin kuivumaan. Haalareilla sitten autoon istumaan.

Vierailija
25/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on älytöntä, että merkin perusteella lapsille laitetaan kuriksia tai ei. Etenkin, jos sitä vielä lapsille kailotetaan.

Vierailija
26/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Lassietecit on liikaa

Vierailija
27/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos mun laps olis tommosella mummohoitajalla, ni mä repeisin täysin.. Sen takiahan tekniikka kehittyy et lasten olis mukavampi olla!!! Ei paksuja pönkkeröitä kerroksia ja kuriksia..

Vierailija
28/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puetaan aina kurakeleillä kuravaatteet, oli sitten reimatecit tai ei.

Vierailija
29/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kostealla Reimojen, Tickettien ja muutamien muiden kosteussuojattujen kanssa. Mun mielestä käytäntö on hyvä. Jos kerran kuriksia ei tarvita, miksi niitä laittaa. Jos haalarit eivät kestä kosteutta, ei anneta lapsen kastua.

Kuinka järkeenkäypää!

Vierailija
30/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan oli ennen näin, että vihjailtiin. Juuri nyt onneksi on tullut uusi nuori sarja hoitajia, jotka ovat rennompia. He eivät ole vaatimassa niin kuin vanhemmat hoitajat vaativat joko kuriksia tai reimaa. Aloin jo tuntea itseni huonoksi äidiksi, vaikka halusin pitää periaatteistani kiinni, että minä äitinä tiedän, mitä vaatteita lapset tarvitsevat. Nyt ymmärrän, että se oli ihan hoitajista kiinni. Näillä uusilla hoitajilla ei ole mitään ongelmia mennä lasten kanssa ulos, vaikka heillä ei kuriksia olisikaan.

Vierailija
31/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin tämän äidin sydäntä raastaa lapsen hätä. Myötätunto ap:n puolella

Vierailija
32/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haalarit kestää kosteutta miksi opet laittaisivat kurahousut? Se on perkeleellistä hommaa. Märällä kurikset on meillä ainakin kaikilla, kostealla vain osalla.

Vierailija
33/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on kivempaa tietyn merkkisissä haalareissa kun se ulkoilee 3 tuntia päivässä, mistä se nyt on pois jos ostaa Reimat? Ei ne kenenkään taloutta kaada. Ostin yh:na Kelan tuillakin Reimat juuri tästä syystä.

Vierailija
34/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takia ettei sun kullannupullesi tule paha mieli?

Vierailija
35/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haalarin ei tarvitse olla juuriReimatec, vaan myös Lassietec, Remun ja Lennen jotkut haalarimallit ovat täysin vedenpitäviä. Jos lapsella on tälläinen haalari, kerro siitä hoitopaikassa äläkä vie niitä kuriksia! Ei kuriksia tungeta jos niitä ei ole, ja jos niitä ei tarvita ni älä vie.. Sama koskee villavaatteita! Ei voi muistaa kenen mami vaatii aina villat väliin ja kenen vaatii kurikset teccien päälle, niitäkin löytyy..

t.Päiväkodin täti

Vierailija
36/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuriksia ei tartte. jos ei pidä, laitetaan kostealla/ märällä kelillä kurikset. Onhan ne vähän hankala kiskoa päälle, mutta se on kitenkin pieni vaiva siihen nähden, että haalari & lapsi olisi litimärkä viidessä minuutissa.

Meillä lapsilla on jollut sekä kosteussuojattuja että ns " tavallisia" haalareita ja aina on homma hoitunut tilanteen mukaan.

Vierailija
37/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:ohikulkija

Vierailija
38/38 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari pointtia tuossa kirjoittamassani aloituksessa. Esim. eilen oli kylmä, tuulinen ilma ja PAKKASTA. Ei loskainen tai muuten vesikeli. Pk:n piha jäässä, ts. esim. hiekkalaatikon hiekka jäätynyt. Luntakin maassa. MIKSI siis kuravaatteet hanskoja myöten puettu päälle?

Toiseksi pahoitin mieleni siitä, miten typerästi ko. pk:ssa painotetaan jotain tiettyä merkkiä ja siitä todellakin siellä lasten kuullen keuhkotaan, koska lapsikin noin siihen reagoi etsimällä puvustaan jotain Reiman merkkiä.

Ei ole kyse siitä, että Tecien omistajat joutuisivat kuravaatteita käyttämään, jottei lapsen mieli pahoittuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi