Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukan ottamisesta!?

Vierailija
28.11.2007 |

Mä olen menossa perjantaina laitattamaan hormonikierukkaa ja muutama asia vaivaa vielä mua.

Oletteko te otaneet tamppoonin pois just ennen toimenpidettä vai ollut ilman pidempään? voiko kierukan kanssa käyttää tamppoonia? näin alkuun?

Kestääkö toimenpide pitkään?

mulla on ainakin niin runsas vuoto että mä valutan jo lattialle jos kävelen pari askelta ilman suojaa...nolotta jo valmiiksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% hormonikierukan ottaneista jatkaa sen käyttöä vielä vuoden kuluttua. Eli tyytyväisiä on paljon enemmän kuin sivuvaikutuksista vouhkaavia.

Vierailija
2/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tottakai mä kerron mielipiteeni, jos kysytään. No, tässä nyt ei varsinaisesti kysytty, mutta pakko " puolustautua" .

Jos ei sovi, niin ei sovi. Ja sitäpaitsi, mä en tykännyt siitä, että kuukautiset jäi pois. Mulle tuli jotenkin vaillinainen olo. Siis tuntui, et pitäis alkaa, eikä alkanutkaan.

Hormonikierukka on jumalan lahja naisille!

Minulla ei tullut menkkoja yli viiteen vuoteen ja ei mitään sivuvaikutuksia. Katkerat naiset, joille tämä ei ole sopinut, vaan täällä liioittelee. Jos ei ole kärsivällisyyttä kestää alun tiputtelua (itselläni kesti kk), niin ei kannata...mutta jos kestää, niin kyllä palkitsee!

T: ottamassa juuri toista :)

kannattaa kuitenkin KOKEILLA ja kärsivällisyyden kanssa.

:)

P. S Miten joku EI VOI haluta menkkoja pois? Ei ymmärrä, ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo neljä vuotta ilman vuotoja. Ei MITÄÄN sivuvaikutuksia!

Vierailija
4/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereiden kanssa on ollut sen verran ongelmia, etten uskaltanut laittaa hormoonikierukkaa. Kuulun siihen onnelliseen vähemmistöön, jolle kuparikierukka ei aiheuta minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Tämä nyt ei ollut vastaus alkuperäiseen kysymykseen.

Kerrot ihan suoraan lääkärille, että vuodat kuin seula. Tuskinpa se paljoakaan hetkauttaa, on varmaan nähnyt pahempaakin. Mutta osaa ainakin lääkäri varautua runsaaseen verenvuotoon.

Vierailija
5/12 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysyn uteliaisuudesta, että miksi päädyit hormonikierukkaan? Olin ottamassa sitä itselleni 2 viikkoa sitten, kunnes yhtäkkiä joka paikasta tuli kommenttia, että " älä vaan missään nimessä ota" . Kuulemma lihoaa, masentuu, muuttuu miesmäiseksi. Näitä ikäviä kokemuksia tuli niin paljon, etten uskaltanut ottaa.

Ja kysymykseesi: laita side ja otat alushousut pois vasta " hoitopöydän" päässä tai kun pääset pöydälle.

Vierailija
6/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tullut menkkoja yli viiteen vuoteen ja ei mitään sivuvaikutuksia. Katkerat naiset, joille tämä ei ole sopinut, vaan täällä liioittelee. Jos ei ole kärsivällisyyttä kestää alun tiputtelua (itselläni kesti kk), niin ei kannata...mutta jos kestää, niin kyllä palkitsee!

Vierailija
7/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos: kierukan laitto kivutonta (tosin olin ottanut Buranan

etukäteen), asetuksen jälkeen menkkamaista alavatsakipua ja

pienen pientä tiputtelua n. 3 vrk. Sen jälkeen ei mitään oireita,

runsas valkovuotokin nyt minimissä!?

Eli toistaiseksi ainakin tosi hyviä kokemuksia : )

Kannattaa muuten lukea kierukan " käyttöohje" paketista etukäteen.

Siellä kerrotaan mm. tamponin käytöstä.

Vierailija
8/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoa oli puoli vuotta kierukan laittamisen jälkeen ja sitten jäi menkat pois. Lihoin, vaikka kuinka paljon. Vuoden kokeilun jälkeen otatin pois ja siirryin ehkäisypillereihin ja olen tyytyväinen; ei pms-oireita ja säännölliset vuodot. Hurraa.

Vierailija
9/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mä kerron mielipiteeni, jos kysytään. No, tässä nyt ei varsinaisesti kysytty, mutta pakko " puolustautua" .

Jos ei sovi, niin ei sovi. Ja sitäpaitsi, mä en tykännyt siitä, että kuukautiset jäi pois. Mulle tuli jotenkin vaillinainen olo. Siis tuntui, et pitäis alkaa, eikä alkanutkaan.

Hormonikierukka on jumalan lahja naisille!

Vierailija
10/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun sitä tiputtelua kesti yli kuukauden, mutta nyt on " menkat" viiden viikon välein, kesto 3 pv ja pärjään pikkuhousunsuojilla. En ole lihonut, en saanut finnejä, enkä muuttunut mieheksi. Karseet ovulaatiokivut ja pms:t on onneksi muisto vain!

Vierailija
11/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuun (muitakin vaikutusmekanismeja on) joten ei sovi aborttiin kielteisesti suhtautuville

Vierailija
12/12 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirenan selosteesta:

" Kohdunkaulakanavan liman paksuneminen estää siittiöiden kulkua kanavan läpi. Lisäksi kohtuun ja munanjohtimiin syntyvissä paikallisissa olosuhteissa siittiöiden liikkuvuus ja toimintakyky vähenevät voimakkaasti, ja näin myös hedelmöittyminen estyy. Joskus myös munasolun irtoaminen estyy."

Kuparikierukka voi aiheuttaa mikroabortteja (hedelmöittynyt munasolu poistuu kiinnittymättä kohtuun), ei hormonikierukka. Mikroabortteja/keskenmenoja esiintyy yleisesti myös mitään ehkäisyä käyttämättömillä, nainen ei edes huomaa sitä, koska kuukatiset tulevat ajallaan tai vain päivän parin myöhässä.

80% hormonikierukan ottaneista jatkaa sen käyttöä vielä vuoden kuluttua. Eli tyytyväisiä on paljon enemmän kuin sivuvaikutuksista vouhkaavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi