Pitääkö teidän eka- tai tokaluokalaiset matikasta?
Oma poikani valittaa, että se on tylsää, enkä tiedä, miten saisin hänet innostumaan? Miten teillä on toimittu?
Kommentit (10)
Mun poika on minusta ihan näppärä matikassa, mut sille ei tule mitään älyllistä haastetta koulun matikan tehtävistä (jotka olleet tämän kuun alkuun asti tyyliin kirjoita koko sivu samaa numeroa...).
Meillä poika kuitenkin oikeasti tykkää matikasta ja meillä motivoijina on olleet sellaiset tehtävävihkot, joita ostin joskus ihan kirjakaupasta. Niihin saa laskea laskut ja oikeat vastaukset saa sitten lopuksi raaputtaa kuin arvasta.
Meillä lisäksi pelataan paljon, ihan tavallista korttipeliä, Unoa ja Skipboa.
Niin ja lisäksi poika pelaa matikkapelejä tietokoneella.
Hujaus vain, kun on tehnyt kotiläksyt. harvoin on virheen virhettä, vaikka nopeasti tekeekin. Nyt tekee kirjan kertaustehtäviä, kun kaiken muun on jo tehnyt. Harjoituskokeista saanut 29/30, 30/30 ja 30/30. :) Kirjainten kirjoittaminen kiinnostaisi vähemmän.
Onko teillä muilla aina tehty koko aukeama kirjasta? Meidän poika kun on usein tehnuyt justiinsa yhden sivun ja senkin aika väkisin.
Opeta vaikka pelaamaan Sudokua (tietsikalta löytyy, voi vaikka printata paperille) tai muitakin opetussivuja löytyy, googleta vaikka matematiikkaa ala-asteelle.
tykkää eniten just matikasta. Tekee kaikki ylimääräisetkin tehtävät. Kokee olevansa hyvä laskuissa, mikä tietysti motivoi lisää.
löytyy myös paljon kivoja matikkapelejä ja testejä, kunhan vaan löytää sen kivan. Siitä vaan etsimään.
Kokeileppa itse vaikka kertotaulua palkinnoksi tulee vitsejä oikeista vastauksista:
http: //koti. mbnet. fi/~solmu/kerto/s. htm
Ja arjessakin kannattaa kysellä laskuja sopivissa tilanteissa, vaikka kaupassa tai leipoessa.
Ja positiivinen kannustus auttaa aina. Älä vaan valita ja painosta kovin keinoin.
hidas ja tylsistynyt matematiikassa.... Itse kun olen tykännyt matematiikasta paljon. Ap
Tekis sitä vaikka kuinka. Tekee viikonloppuisinkin omaa matematiikan kirjaansa kotona :)