Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniit, tyylikkäät jouluverhot + pöytäliina ?

27.11.2007 |

Suositelkaahan omianne, tai jos olette löytäneet jostain kauniita. En halua mitään tonttu tms. juttuja, vaan jotain ajatonta, tyylikästä ja mahdollisesti jopa yksiväristä. Tai sanotaan, että jos verhoissa on jotain, pöytäliina voisi olla yksivärinen tai toisinpäin. Värisävyt valkoinen , pellava, kulta ja kirkas punainen ovat mielessä yhdistellä..... Mieluiten jotain vanhan tyylistä tai romanttista, ei kuitenkaan pitsejä :-) Olen ajatellut esim. tummanpunaisia pitkiä pellavaverhoja ja sitten siihen sopivaa esim jotain Marimekon kaunista liinaa ja pellavaiset punaiset lautasliinat. Mieluista ei vaan ole vielä sopinut silmään, joten vinkkejä, kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin itse ihan samaa asiaa vuosi sitten. Olimme vielä muuttaneet isompaan asuntoon, hankkineet ison ruokapöydän, oli jouluvieraita tulossa mutta ei ollut tarpeeksi isoa joululiinaa ja alkoi aika käydä vähiin.

Onneksi keksin Ikean ja siellä oli valtava valikoima kauniita kankaita, joista näppärästi päärmäsin itse illalla ison ihanan pöytäliinan. Väri oli tummanpunainen ja siinä oli ohut, geometrinen valkoinen kaareva kuvio hyvin tyylikkäästi. En muista metrihintaa (veikkaan n 6 ¿/m), mutta verrattuna esim. Marimekon kankaisiin taisin säästää melkoisesti. Verhot ovat luonnonvalkoiset pellavaiset ja olen panostanut monenlaisiin kankaisiin lautasliinoihin.

Ai niin, koko perhe ihastui siihen joululiinaan ja ilolla odotan kun saan sen taas laittaa pöytään.

Vierailija
2/2 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme isompaan asuntoon 1,5v sitten ja viime vuonna eka joulu isommassa kämpässä ja vieraita tulossa aattona.

Anttilasta(Kodin Ykkösestä) löysin nätin jouluisen kapan (valmis kappakangas). Valkoinen, punaisia brodeerattuja joulutähtiä myös hitusen kultaa (muistaakseni) ja hieman aaltoileva alareuna. Alareunassa myös muutamia ns koristereikiä (ei kuitenkaan pitsiä). Erittäin hillitty ja tyylikäs. Pöydälle iso valkoinen liina jossa hieman kiiltäviä kuvioita ja päälle tummanpunainen kaitaliina. Lautasliinat tummanpunaiset joissa kulmissa kultabrodeeraukset (Indiskasta). Tein vielä kukka-asetelma tummanpunaisista ruusuista ja lehtivihreästä tummanpunaiseen ruukkuun. Ruusujen lomaan kiepautin vielä ohutta kultalankaa. Niin ja sitten antiikkiset kynttiläjalat joissa pitkät antiikkikynttilät.

Täytyy myöntää, että oli oikein onnistunut yhdistelmä. Onneksi kaikki punaiset sävyt olivat suht samaa. Tuon ison valkoisen liinan ostin kans Anttilasta muistaakseni 25 eurolla ja kaitaliina oli valmista yksiväristä kaitaliinakangasta Eurokankaasta.

Niin no meni osittain hieman aiheen vierestä mutta kuitenkin.

Hyvää joulua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan