Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Typerimmät sisarusten nimet

Vierailija
27.11.2007 |

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nimiyhdistelmästä, joka ei ole erikoinen, typerä tms.

Vierailija
102/116 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyylin yhden kirjaimen heitto. Eikö vanhemmilla ole mitään mielikuvitusta kun ei keksi erilaisia nimiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni useat nimet täällä ovat ihan normaaleja, kunnon nimiä. Ei edes liian samanlaisia. Niitäkin sitten arvostellaan.

Vierailija
104/116 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimiä vuoden 1918-tapahtumien jälkimainingeista.

Vierailija
105/116 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin naurattaa. Mutta samoilla linjoilla tuon liian samankaltaisuuden kanssa olen: Eeli ja Eelis, Joni ja Jonni ovat veljesparit, joissa en ihan ymmärrä vanhempien ajatuksen juoksua.

Vierailija
106/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sanalla ¿nukke¿ on kolme monikon genetiivimuotoa: ¿nukkejen¿, ¿nukkien¿ ja ¿nukkein¿. Suomen kielen lautakunta suositti aikoinaan ¿nukkien¿-muotoa, ja sitä opetettiin kielenkäyttäjille koulussa ja oikeakielisyysoppaissa. Opetuksen ansiosta ¿nukkien¿ olikin ¿nuken¿ monikon genetiivimuodoista suosituin vielä runsaat parikymmentä vuotta sitten, mutta sittemmin on ¿nukkejen¿ yleistynyt. Nykyään pidetään ¿nukkejen¿-muotoa ensisijaisena. ¿Nukkien¿ ¿ joka on itse asiassa murteellisen ¿nukki¿-sanan monikon genetiivi ¿ on toki edelleen oikein. ¿Nukkein¿ on vanhahtava, eikä sitä käytetä asiatyylisessä nykykielessä."

Vierailija:

nukkejen :) tsiisus ihmisten kirjoitustaitoa

Vierailija
107/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Sanalla ¿nukke¿ on kolme monikon genetiivimuotoa: ¿nukkejen¿, ¿nukkien¿ ja ¿nukkein¿. Suomen kielen lautakunta suositti aikoinaan ¿nukkien¿-muotoa, ja sitä opetettiin kielenkäyttäjille koulussa ja oikeakielisyysoppaissa. Opetuksen ansiosta ¿nukkien¿ olikin ¿nuken¿ monikon genetiivimuodoista suosituin vielä runsaat parikymmentä vuotta sitten, mutta sittemmin on ¿nukkejen¿ yleistynyt. Nykyään pidetään ¿nukkejen¿-muotoa ensisijaisena. ¿Nukkien¿ ¿ joka on itse asiassa murteellisen ¿nukki¿-sanan monikon genetiivi ¿ on toki edelleen oikein. ¿Nukkein¿ on vanhahtava, eikä sitä käytetä asiatyylisessä nykykielessä."

Vierailija:

Vierailija
108/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis omaa tuotantoa. :) Lähde unohtui ko. viestistä.

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
109/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liila-Iiris Mailiina (kutsumanimenä Liila)

Rallamaija Neilikka (Ralla)

Mirumaru Ailiina Mansikka (Miru)

Nerilla Nea Kattiina (Kattiina)

Neo Roni Mustikka (Roni)

:)

Vierailija
110/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eivät siis ole minun mielestä typeriä vaan mieleenpainuvia..

Vierailija
111/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voltti, Watti, Kelvin ja Sinus

Vierailija
112/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Erikseen nämä nimet ovat minusta oikein kauniita, itse en vain välitä siitä, että perheen lapsilla on lähes samanlaiset nimet.

Vierailija
113/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen naapurikylässä olleen kouluaikoina perheen, jossa oli Asko, Antti, Anja, Anu, Airi, Anne, Asta ja Auli. :)

Vierailija
114/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sillä lailla.

Vierailija:

Millä lailla Odessa ja Alissa on lähes samanlaiset nimet

Vierailija:

Erikseen nämä nimet ovat minusta oikein kauniita, itse en vain välitä siitä, että perheen lapsilla on lähes samanlaiset nimet.

Vierailija
115/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tosin ihan noilla tässä ketjussa mainituilla kirjoitusmuodoilla. Ovatkohan sitten kirjoitusasut virheelliset vai eivätkö nuo olekaan virallisia nimiä?

Vierailija
116/116 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MIKSEI JUMALAUTA AIKUISET IHMISET VOI VAIHTAA OMIA NIMIÄÄN VAIKKA KUINKA ERIKOISEKSI, ja jättää lapset rauhaan, häh??