G:Typerimmät sisarusten nimet
Kommentit (116)
tyylin yhden kirjaimen heitto. Eikö vanhemmilla ole mitään mielikuvitusta kun ei keksi erilaisia nimiä?
mutta mielestäni useat nimet täällä ovat ihan normaaleja, kunnon nimiä. Ei edes liian samanlaisia. Niitäkin sitten arvostellaan.
vieläkin naurattaa. Mutta samoilla linjoilla tuon liian samankaltaisuuden kanssa olen: Eeli ja Eelis, Joni ja Jonni ovat veljesparit, joissa en ihan ymmärrä vanhempien ajatuksen juoksua.
" Sanalla ¿nukke¿ on kolme monikon genetiivimuotoa: ¿nukkejen¿, ¿nukkien¿ ja ¿nukkein¿. Suomen kielen lautakunta suositti aikoinaan ¿nukkien¿-muotoa, ja sitä opetettiin kielenkäyttäjille koulussa ja oikeakielisyysoppaissa. Opetuksen ansiosta ¿nukkien¿ olikin ¿nuken¿ monikon genetiivimuodoista suosituin vielä runsaat parikymmentä vuotta sitten, mutta sittemmin on ¿nukkejen¿ yleistynyt. Nykyään pidetään ¿nukkejen¿-muotoa ensisijaisena. ¿Nukkien¿ ¿ joka on itse asiassa murteellisen ¿nukki¿-sanan monikon genetiivi ¿ on toki edelleen oikein. ¿Nukkein¿ on vanhahtava, eikä sitä käytetä asiatyylisessä nykykielessä."
Vierailija:
nukkejen :) tsiisus ihmisten kirjoitustaitoa
Vierailija:
" Sanalla ¿nukke¿ on kolme monikon genetiivimuotoa: ¿nukkejen¿, ¿nukkien¿ ja ¿nukkein¿. Suomen kielen lautakunta suositti aikoinaan ¿nukkien¿-muotoa, ja sitä opetettiin kielenkäyttäjille koulussa ja oikeakielisyysoppaissa. Opetuksen ansiosta ¿nukkien¿ olikin ¿nuken¿ monikon genetiivimuodoista suosituin vielä runsaat parikymmentä vuotta sitten, mutta sittemmin on ¿nukkejen¿ yleistynyt. Nykyään pidetään ¿nukkejen¿-muotoa ensisijaisena. ¿Nukkien¿ ¿ joka on itse asiassa murteellisen ¿nukki¿-sanan monikon genetiivi ¿ on toki edelleen oikein. ¿Nukkein¿ on vanhahtava, eikä sitä käytetä asiatyylisessä nykykielessä."Vierailija:
Ei siis omaa tuotantoa. :) Lähde unohtui ko. viestistä.
Vierailija:
Vierailija:
" Sanalla ¿nukke¿ on kolme monikon genetiivimuotoa: ¿nukkejen¿, ¿nukkien¿ ja ¿nukkein¿. Suomen kielen lautakunta suositti aikoinaan ¿nukkien¿-muotoa, ja sitä opetettiin kielenkäyttäjille koulussa ja oikeakielisyysoppaissa. Opetuksen ansiosta ¿nukkien¿ olikin ¿nuken¿ monikon genetiivimuodoista suosituin vielä runsaat parikymmentä vuotta sitten, mutta sittemmin on ¿nukkejen¿ yleistynyt. Nykyään pidetään ¿nukkejen¿-muotoa ensisijaisena. ¿Nukkien¿ ¿ joka on itse asiassa murteellisen ¿nukki¿-sanan monikon genetiivi ¿ on toki edelleen oikein. ¿Nukkein¿ on vanhahtava, eikä sitä käytetä asiatyylisessä nykykielessä."Vierailija:
Liila-Iiris Mailiina (kutsumanimenä Liila)
Rallamaija Neilikka (Ralla)
Mirumaru Ailiina Mansikka (Miru)
Nerilla Nea Kattiina (Kattiina)
Neo Roni Mustikka (Roni)
:)
Vierailija:
Erikseen nämä nimet ovat minusta oikein kauniita, itse en vain välitä siitä, että perheen lapsilla on lähes samanlaiset nimet.
Muistelen naapurikylässä olleen kouluaikoina perheen, jossa oli Asko, Antti, Anja, Anu, Airi, Anne, Asta ja Auli. :)
Että sillä lailla.
Vierailija:
Millä lailla Odessa ja Alissa on lähes samanlaiset nimet
Vierailija:
Erikseen nämä nimet ovat minusta oikein kauniita, itse en vain välitä siitä, että perheen lapsilla on lähes samanlaiset nimet.
Yritin tosin ihan noilla tässä ketjussa mainituilla kirjoitusmuodoilla. Ovatkohan sitten kirjoitusasut virheelliset vai eivätkö nuo olekaan virallisia nimiä?
Vierailija:
MIKSEI JUMALAUTA AIKUISET IHMISET VOI VAIHTAA OMIA NIMIÄÄN VAIKKA KUINKA ERIKOISEKSI, ja jättää lapset rauhaan, häh??
Vierailija: