Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opettaa koira pois ovella vouhottamisesta?

Vierailija
27.11.2007 |

Eli tuossa edellisessä ketjussa joku kertoi esimerkin huonosti käyttäytyvästä koirasta näin:

Ovikello soi - koira ryntää ulko-oveen kiinni räkyttämään.

Kun ovi avataan koira tunkee ensimmäisenä nuuhkimaan (ja hyppimäänkin ) vieraan päälle.

Tämä todella yleinen huono tapa, josta koiran voi opettaa pois.

Minä haluaisin nyt tietää miten koiran voi opettaa tuosta pois?

Meillä muuten kiltti bullmastiffi, tottelee, voi pitää irti pihalla. Odottaa kiltisti ruokakuppiaan, osaa monia käskyjä, mutta silloin kun vieraita tulee niin vauhkoontuu ihan kamalasti ja tästä syystä monesti laitammekin vieraiden ajaksi sen omaan huoneeseensa. On kuitenkin niin iso että ei ole kiva kun hyppii päälle.

On yritetty vaikka mitä mutta mikään ei tunnu auttavan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat että koira lopettaa sen, lopettakaa itse se kimakalla äänellä koiraa tervehtiminen, rapsuttelu ja eteispaini.

Koiraan päin ei saa edes katsoa, ennenkuin se on " luovuttanut" , eli makaa jossain olkkarin matolla katsellen muualle. Siihen menee aikaa, mutta se toimii ja helpottaa koirankin elämää.

Vierailija
2/3 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa koira on jo ehtinyt tarkastaa, keitäs sieltä tulikaan. Namilla ei kannata nyt palkata, sillä siitä se vain innostuu, kun hoksaa että vieraat ovella tietää sille makupalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimitaan niin, että kun ovikello soi koira käsketään omalle paikalle (jos ei pysy siinä, niin sitten laitetaan pysymään). Kun vieraat ovat päässeet eteistä pidemmälle, niin koira saa sitten käydä tervehtimässä, ja tällöin tervehtiikin jo nätimmin kuin jo eteisessä tervehtisi, eli ei hypi vasten.

Minun mielestä koiran kuitenkin pitää saada nuuskaista vieraita, tulevathan he koiran kotiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi