Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysympä tääläkin

Vierailija
27.11.2007 |

Pitkä tarina lyhkäsesti:

Menimme miehen kanssa pikaisesti maistraatissa naimisiin kun odotin. Suunnitelmissa oli järjestää häät ja seremoniat myöhemmin. hoidimme opiskelut ja taloutemme kuntoon. Aikaa kului 5v nyt sitten suunnittelemme häitä kun sain kuulla että sisko olin menossa viikoa myöhemmin naimisiin(siis meidän häiden jälkeen). Hän on sitä mieltä että meidän kuuluu siirtää häitämme koska ne on vähempi arvoiset(ottaen huomioon että olemme jo naimisisssa ja olleet yhdessä pitkään). Hällä on menossa kolmas poikystävä siis ton viiden vuoden sisällä mikä on kulunut ja nykyinen suhde on kestänyt 11/2 vuotta. Onko minun nyt sit muutettava suunnitelmia? onko hänen häät tärkeämmät? Omia hän ei suostu siirtämään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet viisi vuotta naimisissa ja nyt pitää saada häät. Kuka tahansa kutsuttu nauraisi itsensä kuoliaaksi.

Vierailija
2/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette siis olleet susipareja, joten ei mitään eroa. Pidä silloin kuin lystäät, mutta yritä välttää riitaa.

kysyNpä

kysytyMpi

Vierailija
4/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten kyllä he ovat jotenkin juhlavampia menemään naimisiin. Kiusallinen tilanne. Mutta te paljastitte päivän ensin.

Vierailija
5/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm.. Minulla aikanaan ei tullut suuremmin juhlittua ripillepääsyä. Mitä sanoisitte, jos näin jälkikäteen pitäisin kunnon rippijuhlat?! Eihän siitä ole kuin 18 vuotta kun olin konfirmaatiossa.

Vierailija
6/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, ehkä niitä ei kannata ihan noin lähekkäin järjestää.. ehkä te voisitte vähän siirtää? Sinänsä inhottava sattuma, mut ehkä teidän olis tosiaan joustettava jos ootte jo naimisissa valmiiks.. en tiedä mut näin äkkiseltään tulis mieleen tällänen ajatus.

Vierailija
7/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietä yhdessä :)

Vierailija
8/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää jotkin vuosipäiväjuhlat tms. mieluummin.

Ei sitä " oikeutta" juhlia mitata suhteen pituudella tai sillä monesko poikaystävä menossa.

Vierailija
9/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se, joka on ensin julkaissut päivämäärän on oikeassa. Jos sinä olit yksinäsi sitä pohtinut, eikä päivä ollut julkista tietoa, niin sitten sinä siirrät. Siskosi ei ole voinut sitä tietää, että suunnittelit niin.

Jos tarina on monimutkaisempi, niin sitten teidän molempien pitää kasvaa aikuisiksi..

Vierailija
10/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hällä vieraita 140 ja minulla 60

Vierailija
11/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hmm.. Minulla aikanaan ei tullut suuremmin juhlittua ripillepääsyä. Mitä sanoisitte, jos näin jälkikäteen pitäisin kunnon rippijuhlat?! Eihän siitä ole kuin 18 vuotta kun olin konfirmaatiossa.

Ja minulle pitää järjestää oikein megaristiäiset. Aikanaan ei ollut muita vieraita kuin mummit ja kummit!!

Vierailija
12/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis haluat pitää " bileet" ja nimittää niitä häiksi viikkoa ennen siskosi häitä? Mitä väliä sillä on, kuinka pitkä siskosi suhde on ollut?

Jos olette kutsumassa samat vieraat, niin kyllä mielestäni sinä voit joustaa ja pitää omat bileesi myöhemmin tai reilusti aikaisemmin. Jos taas kutsuvieraat on suurelta osalta eri, niin silloin pidätte molemmat haluamanne ajankohtana.

Vierailija
13/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikaan ei ole vielä varannut hääpaikkaa tms, tehkää ratkaisu, että kummatkin siirtää hääpäivää. Esim teidän häät kuukautta aiemmin, siskon häät kuukautta myöhemmin.

Vierailija
14/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan koko seremonia.

Miksi se että on käynyt maistraatissa rekisteröimässä suhteen on este häiden järjestämiseen?

Vierailija
15/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mikään este olekaan, mutta kun aikaa on jo kulunut 5 vuotta, niin ei niitä " häiksi" voi enää sanoa. Ennemminkin häävalojen uudistaminen tai vastaava.

Mielestäni sinä voit siltikin joustaa, jos jomman kumman on joustettava.

Vierailija
16/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kai se mikään este olekaan, mutta kun aikaa on jo kulunut 5 vuotta, niin ei niitä " häiksi" voi enää sanoa. Ennemminkin häävalojen uudistaminen tai vastaava.

Mielestäni sinä voit siltikin joustaa, jos jomman kumman on joustettava.

Vierailija
17/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisit siskollesi tilaisuuden pitää häänsä kesän kohokohtana.

Sinä olet kuitenkin jo naimisissa, eli oikeat häät ne eivät ole. Ehkä sitten voisit pitää suunnitelmistasi kiinni, jos bileisiisi ei ole tulossa samoja ihmisiä kuin siskosi häihin. Eli olet kutsunut vain kavereitasi.

Unohda sisaruskateus ja ajattele asiaa objektiivisesti. Vetäydy ja pidä bileesi vaikka syksyllä tai seuraavana kesänä.

Vierailija
18/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin eri asia mennä naimisiin ihan oikeasti vasta nyt ja samalla juhlia sitä ystävien kanssa.

Minustakin sinun olisi tyylikkäämpää järjestää viisivuotishääpäiväjuhlat tai jotain sellaista. Ja voisit vieraille sanoa, että tämä on hääjuhlien korvike kun jäivät aikanaan pitämättä.

Vierailija
19/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka on järjestetty rekisteröinnin jälkeen. eikä ne ole sen kummenmat kun muutkaan häät. Miltei sama seremonia kun oikeasti.

Vierailija
20/29 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä seremonioita pidetty 5 vuoden naimisissa olon jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi