Minusta tulee onnellinen, kun... Tää on NIIN totta!
Minusta tulee onnellinen,
kun...
Ihmiset vakuuttelevat itsellensä, että elämä muuttuu paremmaksi
kunhan on
mennyt naimisiin, saanut lapsen, sitten toisen. Sitten ollaan
turhautuneita,
koska lapset eivät ole tarpeeksi vanhoja ollakseen
tyytyväisiä ja että itse
olisi tyytyväisempi, jos he olisivat. Sen jälkeen
ollaan turhautuneita siitä, että
on teinejä, joit a pitäisi käsitellä oikein.
Ilo
tulee olemaan suuri, kun he kasvavat siitä vaiheesta. Sitä uskottelee
itselleen,
että elämästä tulee täydellinen, kun partneri ottaa itseään
niskasta, kun hankkii
uuden auton, kun pääsee sille matkalle sitten kun on
eläkkeellä.
Totuus on, että ei ole olemassa parempaa tilaisuutta arvostaa
elämää kuin tässä
ja nyt. Ellei nyt, niin koska? Elämäsi on aina
täynnä muutoksia.
On parasta vain myöntää tämä itselleen
ja päättää olla onnellinen kuitenkin.
Onnellisuus on tie. Joten arvosta
jokaista hetkeäsi ja arvosta sitä vieläkin enemmän,
koska olet saanut jakaa
sen jonkun erityisen kanssa....
ja muista, että aika ei odota
ketään.
Joten älä enää odota....
kunnes
olet maksanut koko autosi
kunnes hankit uuden auton tai kodin
kunnes
lapset muuttavat kotoa
kunnes alat opiskella taas
kunnes lopetat
opinnot
kunnes laihdut 10 kg
kunnes lihoat 10 kg
kunnes pääset
naimisiin
kunnes eroat
kunnes saat lapsia
kunnes pääset
eläkkeelle
kesää
kevättä
talvea
syksyä
kunnes
kuolet
Ei ole olemassa parempaa aikaa olla
onnellinen kuin nykyhetki. Onni on matka,
ei määränpää. Joten tee työtäsi
niin kuin et tarvitsisi rahaa, rakasta niin kuin
sinua ei olisi koskaan
loukattu ja tanssi niin kuin kukaan ei näkisi sinua.
Jos haluat ilahduttaa jonkun päivää,
niin lähetä tämä viesti sellaiselle henkilölle, josta
pidät.
Niin minäkin tein!
Kommentit (7)
toisaalta, ei kukaan jaksa olla onnellinen ja tyytyväinen kaikkeen elämässään koko ajan. Vai jaksaako? Kyllä minun arjensietokykyäni kasvattaa unelmat. Kun tiedän, että jouluna pääsemme etelään, on helpompi kestää uhmisten tappelu räntäsateessa NYT. Kun tiedän, että hetken päästä tuo uhma helpottaa, on helpompi sietää sitä päivästä toiseen. Kun tiedän, että nämä iho-oireet joista nyt kärsin lievenät ajan myötä, kun totun lääkitykseeni, on siedettävämpää katsoa peilikuvaansa.
Kyllä tulevaisuuden tiedostaminen helpottaa nykyhetkeä. Tottakai on pyrittävä nauttimaan siitä mitä on nyt, mutta se on aika ihanteellista.
Usein tulee ajateltua juuri noin... " Sitten kesälomalla minä..." , " Heti kun tämä projekti hellittää..." ja sitä rataa. Täytyisi ottaa opikseen, koska ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan - sitten voi olla jo myöhäistä tai sitten ei :)
Omassa elämässäni minua harmittaa se, etten ole osannut nauttia siitä joka hetki (en tarkoita 24/7).
Nyt olen naimisissa, hyvässä työpaikassa, uudessa kodissa. Kaikki on tapahtunut sitten kun -mentaliteetilla. Nyt jouduin pysähtymään ja miettimään elämääni, sillä vauvaa on toivottu monta vuotta. Eikä hoidoissakaan näytä tulevan tulosta.
Miksi en nauttinut elämäni herkistä hetkistä täysillä vaan suoritin elämää. Pelkään katkeroituvani, vaikken haluaisi.
Siihen me pyritään tietoisesti mun mieheni kanssa. Ja monet ystävistämme todellakin " kadehtivat" meitä ja arkeamme tästä syystä.
Toki meilläkin on haaveita ja unelmia! Ne on sitten asia erikseen. Ei se, että minulla on unelmia tee mun arjesta tylsää ja harmaata.
" Toki meilläkin on haaveita ja unelmia! Ne on sitten asia erikseen. Ei se, että minulla on unelmia tee mun arjesta tylsää ja harmaata.
[/quote]
"
No sehän se pointti just oli! Että ei se, että miettii tuleva ja odottaa jotain ja haaveilee jostain tee arjesta tylsää ja surkeaa. Voi miettiä ja odottaa tulevaa ja SILTI nauttia nykyhetkestä.
Ollaan oikeasti todella onnellisia siitä mitä meillä on. Ja oikeasti onnellisia jokaisesta päivästä. Meillä on seesteistä elämää.
Mutta mukaan mahtuu haaveita ja toiveita. Samaten välillä myös huolta ja pettymyksiä. Meidän on todella hyvä olla ja elää.
Ei mulla ole mitään KUN-lausetta eikä futuuria lauseissani.