Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** JOULUKUISTEN TIISTAI ****

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tässä ei olisi muutenkin ollut tukalaa ja kivuliasta, nyt viime yönä alkoi armoton kutitus. Kädet ja jalat kutisi niin, että meinasi järki lähteä, eikä nukkumisesta tullut yhtään mitään. Pistin miehen soittamaan päivystykseen (kun eikös tuo kutina liittynyt hepatoosiin tms?) ja siellä sanottiin, että maksatesteissä voisi käydä joko sairaalassa tai neuvolassa. Onneksi loppuyöksi helpotti, kun rasvailin ja kävin suihkussa, mutta nyt taas jatkuu... Huomenna neuvola, joten ajattelin tämän päivän kärsiä, kun päivystyksen mukaan mitään paniikkia ei pitäisi olla. Tuskin niissä arvoissa mitään vikaa on, mutta kaipa se on hyvä käydä tarkistuttamassa.

Supistellut on nyt jonkin verran, oikeastaan lähes koko ajan. Ei kovinkaan kivuliaasti mutta ärsyttävästi :P

Yöllä kun paniikissa mietin tuota kutinaa ja sitä, että näillä viikoilla varmasti käynnistetään, jos jotain häikkää löytyy, tajusin, ettei täällä kotona ole mitään valmiina! Olen jotenkin autuaasti nojaillut siihen, että tämä menee sen 10 päivää yli (teoria: vauva on poika ja mies on syntynyt 10 päivää myöhässä + 10 päivää lasketun ajan jälkeen miehellä on kalenterissa tärkeää menoa = syntyy 10 päivää myöhässä). Pitää vissiin alkaa hommailla ja urakalla, vaikka ei oikein jaksamista ja energiaa enää löydykään :(

Nunia ja Lumikko 38+3

Vierailija
22/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottu on. Mutta eipä tuo pahemmin supistellut..vauva kyllä alkoi liikkumaan kovasti. No jos illalla tai yöllä sitten alkaisi supistella : ) Pyykit koneessa ja ruokaa pitää alkaa laittamaan kun on jo kauhea nälkä..

Lähden ruoan laittoon..Moikkelis.

sannis85..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tekee niin huipun fiiliksen kun kuulee, että toisilla tapahtuu, ei se silloin voi olla kaukana itseslläkään...

Keräilläänpä kaikki käynnistelemisvinkit nyt pinoon, ni päästään loputkin raihnaiset liikkeelle.... Itellä vielä toiveajattelua, mutta jospa vähän valmistelis tulevaa.

Viime kerralla hieroin jalkapohjien vyöhykkeitä ja muita pisteitä jotka pitäis vaikuttaa synnytyksen alkamiseen, mutta en usko että se on tällaiselle kokemattomalle käsittelijälle kovin turvallista. Viimeksi tuli kamala paineen tunne vatsalle, ja samana päivänä alkoi lorahteleen lapsivettä.. En tiedä sitten johtuiko tuosta käsittelystä, vai oliko sattumaa, mutta pelästyin ainakin tosi paljon. Silloin päätin että en itse ala enää hieroskella, mutta ajattelin kyllä käydä yhdellä tosi hyvällä vyöhyketerapeutilla, jos alkaa näyttää siltä että joutuu synnyttään lähtiessä toivottaa perheelle hyvät Joulut.

(.) Eilen tuli siivoillessa pieniä kipakoita supistuksia.

Vauvan pää porautuu useesti tosi alas, ettei voi laittaa jalkaa istuessa toisen päälle (mikä on kyllä hyvä mulle " suonikohjuprinsessalle" heh!) Mutta siinä ne mun oireet. Toisaalta edelliset kaksi on lähteny vielä kypsymättömämmän (ihana sana) tuntuisesta tilanteesta, mene tiedä miten nyt käy kun viikkoja vähempi ja oireita enempi.

Huomenna on loppuraskauden lääkärin tarkastus, sit ainakin tietää jotain, Jihuu!

Riemukasta supistusten täyteistä päivänjatkoa kaikille!

&heart;s perhonen ja pikkuinen &heart;s

Vierailija
24/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot oli 36+4

Vierailija
25/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin oltiin ulkona, sitten kipitettiin hyvän liukumäen luo. Sitten puistoon.... Tungin päälle uudet toppahousut, vetskari ei menny kiinni mutta eipä tuo haitannu. Toppatakki menee kiinni noin 3 cm alahelmasta ja ylhäältä menee kauluksen nepparit + tarrat rintojen alle asti, suht lämpimänäkin pysyin siis

Siitä sitten lähdin ostoksille. Kierrettiin hirveä toppavarustus päällä kauppoja. Toiseksi vanhin tyttö sai rikotuksi toppatakin vetskarin, housut pistin taannoin roskiin joten toppapuku piti metsästää. Stadiumista sain sopuhintaan hyvän puvun. Vanhimman kengät heitin keväällä roskiin ja tyttö halus käydä ostamassa omat talvikengät. No tämä oli sitten ostanu tämmöiset " pissiskengät" aaaaaaaaaarrrrghh....

eli päätin, että niillä ei enää röntöstellä ympäri jäisiä ja lumisia pihoja. Citymarketissa oli plussakortilla ihan kivat kengät, saa nähdä kelpavatko.

Reissu otti kyllä voimille, sukista on jäänyt järkyttävät urat ja kivuttomia suppareita tulee peräkkäin, edistystä!

Lasten yöheräämisistä: kyllä meilläkin hetkeksi yleensä viereen pyörähtävät (jopa reippaat koululaiset) ja sitten kun elämä helpottanu, saavat mennä sänkyyn.

Onko teille neuvolassa annettu lappua, jossa kysytään mahdollista nimitoivetta? Kun ennen olen saanut, mutta nyt en. Eipä silti, en ole kirkkoon kuuluva ja lasta ei kasteta, mutta aikasemmin silti on tullu se lappu. onko jäänyt kokonaan pois vai onko terveydenhoitaja unohtanu? En kyllä tiedä mitä merkitystä on minulle, tuli vaan mieleen:-D

Eiku kokkailemaan

P-M (paltstaterroristi)

Vierailija
26/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla varsinaisesti mitään uutta kerrottavaa ole, olotila on ihan suht hyvä eikä mahdottoman raskas, jaksan vielä kävellä lyhyehköjä lenkkejä, ulkoilla ja perhekerhoilla esikoisen kanssa jne. Täytyykin nyt yrittää nauttia näistä viimeisistä päivistä ja viikoista masua silitellen, meille ei enempää lapsia tule kuin nämä kaksi. Pian sitä jo kaipaa vauvamasua ja liikkeiden tuntemista, muistan sen vähän tyhjän olon esikoisen syntymän jälkeen, kun vauva olikin yhtäkkiä oman kehon ulkopuolella.

Täytyy myös leikkiä ja ulkoilla esikon kanssa ihan " varastoon" nyt, kun sitten saattaa olla kiirettä ja rutiinit sekaisin jonkin aikaa, kun vauva syntyy. Ystäväni, jolla on samanikäinen (1,5 v.) esikoinen kuin meillä, sai nyyttinsä kainaloon kuukausi sitten, ja kehotti myös nukkumaan varastoon, rankkaa on kuulemma kahden pienen kanssa. Uskon sen kyllä, mutta yöunet ovat meikäläisellä taas pätkiä, vessaan herään monta kertaa ja aina menee oma aikansa (tuntikin) ennen kuin nukahtaa uudelleen. Saa tosiaan nähdä, että milloin sitä saa nukkua seuraavan kokonaisen yön, sellaiset kahdeksan tuntia... Veikkaan vähän positiivisemmin kuin joku toinen, että tuossa vajaan vuoden päästä, kun viimeistään lopettelee yöimetykset. Silloin voisi kuskata molemmat muksut hoitoon isovanhemmilleen ja nauttia luksusyöunista. Että ei tässä kauan enää tarvitse valvoa ja heräillä...

Onnea kaikille nyytin jo saaneille ja hakumatkalle lähteneille/lähteville, itsellä siihen on varmasti aikaa vielä kolmisen viikkoa, kun esikoinenkin syntyi vain kaksi päivää ennen laskettua aikaa. Pääasia ettei ainakaan yli lasketun ajan menisi, silloin alan varmasti jo hyppiä seinille... Toisaalta kun on aika pieni vaavi tulossa, niin saisihan tuo masussa vielä hetken kasvaakin.

Jollain (hitsi kun en ikinä muista nimimerkkejä!) oli ollut kutinaa, minulla myös, melko lievänä, mutta neuvolasta laittoivat sitten kuitenkin lähetteen siihen maska-arvojen tarkistukseen, tänään kävin verikokeessa ja huomenna neuvolassa kuulemma jo jotain alustavia tuloksia kuulee, viikko menee ennen kuin ne sappihappoarvotkin ovat valmiina. En oikein usko, että olisi hepatoosia, mutta hyvähän se on tarkistaa, ei siinä mitään.

Pirteää päivää mammoille! Kaikki te tunnutte puuhailevan vaikka mitä, jospa mekin miehen kanssa yritettäis vähän " joulusiivousta" tehdä viikonloppuna, vauvan synnyttyä ei enää ole aikaa eikä energiaa siihen. Kiva ois myös leipoa pakkaseen, mutta onneksi nuo kaupan pakastealtaan pullatkin varmasti uppoavat vauvaa katsomaan tuleville vieraille. Esikoista odottaessa tein piirakoita, korvapuusteja jne. pakkaseen, nyt en taida saada aikaiseksi...

Minttuli79 ja Paketti 37+1

Vierailija
27/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosi pitkään kirjoittainut tänne. Nyt kun olen äippälomalla niin ehtii paremmin.

Onnee niille, jotka ovat saaneet jo nyytin sykkyynsä:)

Itselläni on la 24.12, jeesuslasta siis odotellaan:)

Eka syntys vkolla 38 ja todella vauhdilla 3 tunnissa. Joten odotan samanlaista äkkilähtöä. Mut kyl täs varmaan viel muutaman viikko saa odottaa ihan rauhassa.

Supistuksia täälläkin on aika ajoin, sellaisia puolen tunnin kivuliaita sessioita. Torstaina ois neuvola, saas nähä onks jotain edistystystä tapahtunut.

Kuis paljon täällä on mammat saanut painoa lisää??! Ois kiva tietää.

itselläni on tullut ainakin 14kg - eikä yhtään jaksais enempää kantaa:O

Ihanaa ku on tullut luntaa!

Mukavaa iltaa kaikille

Crobin rv 36+1

Vierailija
28/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa, lunta (vihdoinkin) kunnolla maassa ja pakkasta 8 astetta, ihanaa!Ainoa miinus purevasta pohjoistuulesta, mutta kylläpä piristi ulkoilu!Lapsetkin tykkää kun voi pulkkailla, viikonloppuna saivat isän vanhan rattikelkankin, äiti sai sitten hiki päässä vetää lapsia pitkin pihaa.

Aika monella tuntuu jo olevan tosi kyseessä, kateeksi vähän kyllä jo käy... itsellä viikkoja vielä paaaaaaljon, ainakin mahan kokoon nähden.Tympäsee jo tosissaan nämä ison mahan ihmettelyt ja joko-nyt-soittelut.Miksi raskaana oleva nainen tuntuu olevan " vapaata riistaa" kaiken maailman uteluille ja hipelöinneille??

Kukas se kyselikään, Doshijasko...Minä kirjottelin viime viikolla verisestä vuodosta, kävin äitipolilla tarkastuksessa sen takia.Supisteli kyllä, onneksi laantui sitten, turhan aikaistahan synnytykselle sillon olisi ollut.Tosin vuoto, pienikin, voi olla alkavan synnytyksen merkki, kannattaa seurailla tilannetta.

Maha on kyllä valahtanut niin alas että alemmas ei kerta kaikkiaan enää pääse!Olo on jo tosi tukala, tuolillakin istun jalat levällään ja sitten alkaa lonkkia kolottamaan... Kuopuskin on alkanut pottailemaan ihan tosissaan, tarvii kyllä välillä vielä apua ja möhömahaäiti ei vain aina ehdi mukaan vaikka kuinka yrittää.Onneksi ei ole isompia vahinkoja sattunut!

Mutta nyt suihkuun ja ruoanlaittoon

Jalla78

Vierailija
29/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi pieni tyttö 20 pv, eli viime tiistaina tasan viikko sitten.

käynnistys aloitettiin maanantai aamulla jolloin sain 2 cytoteciä. mitään ei kuitenkaan tapahtunut kovista supistuksista huolimatta. liitoskivut pahenivat vain entisestään.

tiistaina sain aamullla jälleen cytotecin ja supistukset jatkuivat samaan malliin mitä maanantaina, mutta mitään tuloksia ei kohdunsuulla tapahtunut.

iltapäivästä annettiin toinen cytotec ja aloin olemaan liitoskipujeni kanssa pulassa.

olin väsynyt ja univelkaa oli kertynyt jo paljon ja aloin jo menettämään voimani. eivät kuitenkaan voineet puhkaista kalvoja koska olin vasta 2cm auki ja kanavaa se 2cm.

supistukset loppuivat tiistaina siinä kello 16.30 ja sain sellaisen uupumuskohtauksen että itkin ja huusin vain että en enää jaksa.

siinäpä sitten juteltiin miehen ja kätilön kanssa että mitä tehdään kun cytotecit eivät tunnu tehoavan ollenkaan. kuin taivaan lahjana siinä sitten puhkesi kalvot kello 17.25 ja alkoi aikamoinen sählinki huoneessa. =)

kävin vessassa pisulla ja pyysin saada peräruiskeen sillä suoli oli ollut kovalla jo pari päivää ja tiesin sielä olevan tavaraa. sovimme kätilön kanssa että saan sen synnytyssalissa.

lähdettiin kävelemään saliin päin ja ensimmäiset supistukset tulivat...ja aah millä voimalla!!!

päästiin saliin jolloin aikaa vesien menosta oli 30minsaa. kello oli tuolloin 17.55

salissa tehtiin sisätutkimus jolloin olin 4cm auki ja kanavat pois. eli huomattava muutos oli tapahtunut.

supistukset voimistuivat mutteivät olleet ylivoimaisia, pystyin seisomaan tukea vasten vaikkakin tässä vaiheessa pyysin ja sainkin ilokaasua.

taasen oli sisätutkimusken aika ja kello oli 18.10 noin. makuulla supistukset kävivät hirmuisiksi ja olin noin 5cm auki.

ajattelin että ei tästä elävänä selviä.

pyysin saada puudutteen.

lääkäri ei suostunut spinaaliin, siispä päädyttiin kohdunkaulanpuudutukseen kun olin tuolloin vasta 5cm auki. niimpä siinä sitten pistettiin ne piikit eli puudutteet ja olin tajunnan rajamailla. ilokaasu tosin oli suunnaton apu kipuun.

kello 18.20 oli puudutteet pistetty ja sitten alkoikin vauvan sydänäänet laskea.

lääkäri ultrasi vauvan ja halusi näin ollen varmistaa että vauva on oikein päin tulossa ja päähän se sielä oli alaspäin, onneksi.

kello 18.25 sanoin että en kestä ja spinaalin haluan, sisätutkimus tehtiin ja olin 9cm auki.

pahoittelivat etten ehdi saada ja että tämä eteni odottamattoman nopeaa kätilöiden mielestä.

huusin että " älkää hyvät ystävät jättäkö mua tähän" ,olin kovasti kipeä ja siinä samassa kätilö lähti hakemaan toista kätilöä avuksi ponnistusvaiheeseen,.

kätilö oli ovella menossa kun huusin että se tulee jo. ja kello 18.31 oli pikkuinen yhdellä ponnistuksella ulkona. kätilö ehti vetäistä hanskat käteen ja siinä samassa ottivat vauvasta kiinni.

kaikki meni hyvin ja sydänäänien laskeminen johtui nopeasta avautumisesta ja vauvan nopeasta laskeutumisesta synnytyskanavassa. en ehtinyt saada peräruisketta mutta mitään ei suolesta tullut, paitsi mojova pieru ennen ponnistusvaihetta.

mitään traumoja ei tullut vaikka kohdunkaulan puudute menikin harakoille ja koin puudutteen saatua ni olevani vielä kipeämpi. piikkien pistely luultavasti lisäsi supistuksiin voimaa ja sitäkautta kipukin voimistui.

vauva syntyi tasan 37 rv ja oli synnytyksen jälkeen kuin kuka tahansa täysiaikainen vauva, ei happiletkuja, ei hengitysvaikeiuksia, syömisongelmia tms.

ainoastaan 1 vrk oli sinivalossa koska bilit nousivat sinne rajalle että onko liian korkea vai ei. päättivät laittaa valoon varmuuden vuoksi.

eilen päästiin kotiin kun bilit olivat jo hyvissa lukemissa!

pikkuisen mitat oli 3180g ja 49.5 pitkä. nukkuu päivät ja syö yöt =) isosisko ja veli on ottanu vauvan hyvin vastaan, hoivaavat ja pussailevat hellästi.

oma vointi on hyvä, liitoskivut jäivät melkein kaikki synnytyspöydälle, univelkoja pikkuhiljaa nukutaan pois ja elämä hymyilee =)

hyviä vointeja teille joilla ei vielä ole pikkuista sylissä ja jotka jo ovat omansa saaneet!!

käyn aina moikkaamassa teitä täällä ja tsemppaamassa kunhan noilta ihanilta mukuloilta ehdin. :D

terveisin catry ja tyttö 7vrk

Vierailija
30/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomalta tuo sinun ponnistusvaihe kuulostaa =) Hienoa, että noinkin helpolla lopulta syntyi, vaikka alku vaikeaa olikin. Tulehan kertomaan sitten miten arki on alkanut sujumaan.

Ommaa napaa... kävin kaupoilla, 3 tuntia ja yhden supparin sain aikaiseksi. Ei shoppailu auta meikäläistä. Pitäisi vissiin siivota, se vain on niin tylsää. Seksi on poissuljettu tässä vaiheessa, mies ei siis halua. Sauna on vasta lauantaina. Pitää vissiin alkaa rintoja alkaa itse hieromaan. Kaikkea pitää testata, vaikka ei tässä oikeesti auta varmaan kuin odottaminen...

peppipiina + Titi-tassu 39+1

Vierailija
31/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea toisten synnytystarinoita,siitäkin huolimatta,että välillä tulee mieleen että apua,mitenköhän oma synnytys sujuu.

Neuvola oli tänään,siellä oli kaikki pitkästä aikaa hyvin,mullahan on ollut välillä vähän korkea verenpaine,mutta nyt se oli ihan ok. Vauva oli pää alaspäin,minähän olen täällä monta päivää pähkäillyt tuota vauvan asentoa,ja oli ihan vähäsen laskeutunutkin,ainakin sf-mitta oli laskenut,nyt pääsin yläkäyrälle,tähän asti on ollut siellä yläkäyrän yläpuolella.

Nyt kehittelemään perheelle jotain ruokaa.

Himpula rv39 tasan edelleen

Vierailija
32/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että kivut jäivät:-D Ja että arki alkaa hyvissä merkeissä

P-M

Vierailija
33/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tapahtuu¿ Ihanan pitkät pinot, kun ei vähään aikaan ole käynyt kurkkaamassa! Ja on alkanut vauvoja nyt tulla maailmaan ja lisää vaan tuloillaan¿.

Catry: ONNEA prinsessan syntymän johdosta ja kiitos synnytystarinasta. Melkein täällä itkua väänsin, kun sitä luin¿niin herkistyin..

Lyyli43: ONNEA pikkuherran syntymän johdosta!! Kun jaksat ja kykenet, käy laittamassa tarkemmat tiedot tuonne meidän esittelypinoon.

Hippuskainen on varmaan jo ponnistamassa, mutta tsempitykset täältä, vaikka et tätä enää luekaan¿ Malttamattomina täällä odotamme synnytystarinaa ja kuinka kaikki sujui!! :D

Manjalla kanssa taitaa olla lähtö synnyttämään lähellä?

Muille kaikille kanssa vilkutuksia ja suppareita niitä toivoville. meni jo ajatukset ihan sekaisin näistä vauvauutisista :D Päivitän kohta tietoja tuonne esittelypinoon¿

Täällä on kanssa tosi hyvä olotila tällä hetkellä. Ei varmaan pitäisi ääneen sanoa, muuttuu tietysti heti ihan hirveäksi, kun oloansa hyväksi mainostaa¿ Mutta viime yöt on menneet hyvin nukkuessa ja liitoskivut ovat heikentyneet. Piiperö on liikkunut eli muljahdellut aktiivisesti ja hikkailee kovasti. hikka muuten tuntuu jossain tosi alhaalla, raivotarjonnassa piiperön pitäisi ollakin. On tässä sen verran valvottu ja oltu raihnaisia, että kyllä nautin kaikin siemauksin edes näistä parista päivästä, kun on hyvä olla! :D

Mukavan olon kruunaa kynttilöiden loimotus, joulutortut ja kuppi kuumaa glögiä, ah elämää¿ Ja ulkona on talvi!! :D

Tiistai-iltaa jouluisille, uusia vauvauutisia ja synnärillelähtö-uutisia odotellessa¿

Gaiole ja piiperö 35+5

Vierailija
34/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika syntyi 22.11. painoa 2700g ja pituutta 49,5. Eli pieni poika tuli mutta kuitenkin isompi kuin arviot..

Synnytys käynnistettiin torstaiaamuna. Lääkäri puhkaisi kalvot klo 8.00 ja 9 jälkeen laitettiin tippa kun supistukset eivät alkaneet heti. Mulla oli paikat 3cm..

Supistukset alkoivat heti tipan laiton jälkeen ja vauva oli maailmassa 2h 22min tämän jälkeen! ponnistusvaihe kesti 7min.. edelliseltä lapselta se oli 47min.

Voi että!! sain heti ihanan pienen pojan syliin ja tuolla poika nyt nukkuu vaunuissa..

Sain spinaalipuudutuksen kun olin 5cm auki ja kätilö lisäsi tippaa..ja minä en tuntenut mitään!! ainoastaan kutinaa ja välillä tärisytti.

Vauvalla heitteli ensimmäiset 3 päivää sokerit ja kun ne saatiin kuntoon joutui pieni vielä sinivaloon..Eilen päästiin sitten kotiin..

Maitoa tulee alkuhankaluuksien jälkeen hvyin ja muutamat vaatteet on saanut jo vaihtaa kun vaippa ei saa pidettyä pissoja :)

jatkan jokupäivä löpinöitä..

Puolkymppi ja poika 6vrk

Onnea kaikille joilla jo on nyytti kainalossa ja muille toivotan hyvää ja avointa mieltä synnytykseen!!

Vierailija
35/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea pienestä pojasta sinulle ja koko perheelle!

Ihania uutisia tulee nyt paljon :D

Vierailija
36/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolkympille ja Catrylle!!!

Ihanan pikkuisia palleroita!

Vauhdikasta on ollut meno synnytyksessä molemmilla!

Lahja ja maha 35+4

Vierailija
37/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi paljon onnea kaikille pienen nyytin jo saaneille!! Todella onnellinen olen puolestanne <3

Täällä alamahassa vähän juili ja alaselkää poltti mutta nyt ei taas mitään. Olo alkaa olla aika tukala varsinkin kun vauva on jo niin alhaalla että jalkoväliin sattuu..ja vauvallahan ei näytä olevan mikään kiire tuolta masusta pois!! Itse olisin valmis synnyttelemään : )

No perjantaina taas neuvola jossa tarkastetaan verenpaine ja pissanäyte. Muuten olo on hyvä. Ja todella kiva että noi verenpaineet laski. Nyt vain odotellaan niitä suppareita tai jotain merkkiä että synnytys olisi lähellä. Tässä rupeaa aika käymään pitkäksi kun kaikki on jo valmiina vauvaa varten. Nyt taidan lähteä kahvin keittoon.

sannis85 ja masuasukki..

Vierailija
38/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luen teidän tunnelmia itkua vääntäen ja suklaata syöden :)

Tsemitykset kaikille loppumetreille, kyllä hetki meillekin koittaa!

Mies vei lapset puistoon ja ties minne huvittelemaan, mäsain nukkua ainakin tunnin päikkärit. Nyt taas tämä mamma jaksaa.

Vierailija
39/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vielä edes ole joulukuu. :))

Neuvolassa oli kaikki hyvin. Maksa-arvot otettiin varmuudeks kun kutinaa on ollu jonkin verran. Tuskin hepatoosia, mut parempihan se on varmistaa.

Painosta joku kyseli, mulla on tullu semmonen 15-16kiloa. Ikinä en oo ollu näin paksu, menee varmaan ainaki 20kg rikki. Huh.

Vauvan kokoarviota olisin kovasti paljon ollu kiinnostunu kuulemaan mut lääkäri sano vaan " näin käteen tuntuu oikein mukavan kokoselta" Että sillai. ei alkanu edes arvailemaan kun kuulema ultraki voi heittää puolella kilolla. Mitään estettä ei pitäis olla normaali alatie synnytykselle. kohdunsuu tuntu ehkä hivenen pehmeältä mut korttiin merkkas kuitenki kiinteä ja 3cm.

D-vitamiinista, jostain olen lukenu et loka-maaliskuussa odottajien pitäis ottaa D-vitamiinilisää. Mulle ei ole kukaan missään vaiheessa puhunu siitä mitään... Otatteko te muut? Syön kyllä multivita raskaus vitamiineja, sillon ku muistan ja juon maitoa. Pitäis varmaan muistaa, yrittää muistaa, ens viikolla neuvolassa ottaa puheeks.

Super onnittelut vielä kaikille vauvan jo saaneille. :)

Minä täällä taas... Odottelija ja viikot oli siis 35+5

Vierailija
40/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea catry ja puolkymppi-ihania uutisia! kaikkea hyvää teille=)

tääl sitä vaa jänskätää ja odtellaa...itel tukala olo ja selkää juilii välistä ja supistaa mut ei kipeesti.eilen tuntui niin et pääsis jo hommii ja nyt taas laantunu tuntemukset...ei auta ku jaksaa vaa odotella...tämä odottavan aika on pitkä;)

d-vitamiineista juuh syön ainakii minä joka päivä 1tabl.

ja mahahappobakteeri tabl. 1pvä

rinnat mielettömän kipeet ja tihkuu maitoo...