Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** JOULUKUISTEN TIISTAI ****

27.11.2007 |

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 aikaan heräsin ekaan mojovaan supistukseen ja niitä nyt olen tunnin verran tässä huohotellu noi 7min välein. Vielä annan miehen nukkua...eihän sitä kumminkaan tiedä vaikka loppuisivat vielä...mitä ei todellakaan toivota ;D

Mut aika mojovaa tekevät kun tulevat, ei sitä taas muistanutkaan =)

Pitäkeehän peukkuja!!!

masu 39+4

Vierailija
2/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippuskainen: Eiköhän se nyytti illaksi kainaloon " tupsahda" . Pidä meidät ajantasalla, niin voidaan elää hengessä mukana:-) Paljon voimia ja toivotaan että supparit palkitsee:-D

Ulkona sataa LUNTA! Ihanaa, päästään kuopuksen kanssa ulos iloitsemaan. Tältä päivältä saa siivuokset jäädä.

Eilen illalla tuli ensimmäistä kertaa pieni kikkare limatulppaa, mutta pienen pieni. Kuitenkin askel hyvään suuntaan. Oikein harmitti tuossa aamupissillä, kun ei näkyny lisää.

Huomasin tuossa eilen vauvan kamoja laitellessa, että pumpulia ja puikkoja täytyy käydä ostamassa, hoitoalusta olis myös ostamatta. Pitkään on tullu elettyä siinä uskossa, että kaikki valmiina. Sitten löysin vielä kassin, jossa oli 56 cm käytettyjä vaatteita, tänään pitää ne pestä. Laitan koneen pesemään siksi aikaa, kun ollaan lumessa kierimässä:-)

P-M 37+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli juur paikalle ja lähdetään varmaan hetken päästä kattomaan jos huolivat meidät sisään. Kyllähän supistusten välillä tulee sellanen olo että kannattaako vielä mut kun supistus sitten tulee niin miettii sitä ilokaasumaskia lämmöllä ;D

Selkä on kyllä ihan tulessa kun supistukset tulee, en muistanukkaan että se sinne puolelle näin hurjana iskee..tai sitten ei ennen oo iskeny näin kovaa!!

masu edelleen 39+4

Vierailija
4/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan kaikille!! Täällähän näyttää jo aamusta hyvälle, meinaan et Hippuskaisella on toimintaa. Ihanaa! Peukkuja pidän pystyssä, ettei ole turha reissu!!

Ei oikein uni tullut yöllä, mikäköhän oli.. Huonoon oloon heräsin ja johtui närästyksestä. Onkin muutama viikko mennyt ilman tuota vaivaa. Pyörin tuossa pitkään sängyssä, mutta parhaaksi päätin nousta. Saapahan samalla vähän omaa aikaa, kun tuo mun pikkumies nukkuu monesti lähemmäs yhdeksää. Pitääkin miettiä mitä sitä tänään tekis. tämä mun tekemisvimma ei ota laantuakseen :)

Eilen mietittii miehen kanssa, et voisin kevääl etsiä itselleni oman jutun tai harrastuksen, kunhan saan arjen pyörimään kotona. Multa on jäänyt omat harrastukset tehokkaasti parin viime vuoden aikana raskauksien vuoksi, jotenkin vaan ovat niin toissijaisia.. Mies kyllä harrastaa 2-3 kertaa viikossa. Hän saa tinkiä omasta kerrastaan ja mä pääsen käymään sitten jossain. Pitääkin laittaa mietintään, mitä tää rapakuntoinen lähtis tekee :)

Mammiainen 38+3

Vierailija
5/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyeen jäi minunkin palstailut. Kertaalleen ehdin ilmoittautua, kun rv 37+3 syntyi unelmasynnytyksessä pikkupeikkopoika3130g. Onnellisesti ollaan jo kotona. Pikkuherra oikein tyytyväistä sorttia ja tissit kun pingispallot maidon vaikutuksesta... Mikäs tässä siis. Siirryn vauvantuoksuhuuruissani vauva-puolelle odottelemaan muitakin... Onnea kaikille tulevaan!

Vierailija
6/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eloi mul tuli eilen illalla 20-23.30 välillä koko ajan supistuksia 8-12min välein...supistukset ei ollu kipeitä ne tuntu lähinnä selässä kovalta poltolta ja vasemmassa jalassa reidessä/pohkeessa ja nivusissa...mut sit kävin nukkuu ja en heräilly supistuksii,mut aina ku vessaan heräsin oli masu kovana ja nyt aamul oli prot,plussal ku tikutin ja masu on tosi kipee tai siis arka noista supistuksista...sit maitoa oli lorissu rinnoista peitolle ja yökkäri märkänä ku heräsin...

mut nyt aamupalalle ja palaan myöhemmin...

toivottavasti täs alkais jotai tapahtuu ja muilla kans... =)

manja ja rv 37+6

Vierailija
7/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön ilma, lunta maassa ihanaa!! Ja taitaa olla jopa pakkasta :-D JOULULTA NÄYTTÄÄ!!! IIIIIKKK en oo tajunnut vielä että kohta saan vauvan!!!

Aivan ihanaa hippuskainen kun lähtö tuli! Kyllä se selkeesti kuulostaa siltä että mennään eikä meinata. Kyllä sen taitaa sit ite tietää kun se SITÄ on, ja jos ei oo varma niin eipä taida vielä olla! :-D Näin ainakin muistan molemmista aiemmista!

Lyylille onnittelut :-) kiva et synnytys meni nappiin! Mäkin haaveilen sellaisesta nopeasta avautumisvaiheesta ettei tarttis noita selkärankaan tungettavia piikkejä olleskaan...! :-)

Manjalla kuulostaa myös siltä ettei enää montaa päivää olis... Koko ajan vaan oireet lisääntyy ja lisääntyy eli kyllä se on selkeä merkki! :-) Veikkaisin et kaks kolme päivää max. ! ;-)

Ittellä olo niin helppo... En tiiä mikä se on mutta ei paljon ahista... Joskus mietin et onko tää ees normaalia! Nukun loistavasti kun tukki, 1-2 heräämisellä, 0-1 vessareissulla. Närästys loppunut. Keksin kyl monta syytä tähän helppoon oloon jos järjellä ajatellaan... Ittelle painoa tullut vaan n. 7kg, ei turvota vielä, vauva on keskikokoa, tällä hetkellä max 2,8kg painoarvioiden mukaan ainakin. Kun edellistä odotin, painoarvio oli näillä viikoilla 4kg ja olo oli sen mukainen. Poju syntyi siis toukokuun puolessa välissä ja ehdin käyttää eccon sandaaleita niin kauan että toisen niistä kulutin loppuun, eli varmaan maaliskuussa rupesin niillä kävelemään jo!! Kun ei muut mahtuneet! (Sandaali oli muuten viallinen kun hajosi 1,5kk:ssa). Tässä vaiheessa oli hirveästi jo turvotusta ja paino oli noussut jotain 15 kiloa, en tarkkaan muista.

Lähen syömään aamupalaa :-) kivaa päivää kaikille!

Sintagma 35+6 ja helppo olo

Vierailija
8/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja se synnytyskin kelpaisi mulle oikein hyvin,mutta ei tietoa kummastakaan.

Hippuskainen tosiaan taitaa olla jo synnärillä,voi olla jopa jo nyytti kainalossa. Olen kyllä vähän kateellinen...

En mä nyt oikein tiedä mitä kirjoittaisin,mulla ei tosiaan edelleenkään mitään synnytysoireita ole. Yö meni taas tuttuun tapaan,eli tunnin välein kävin vessassa,mutta saan onneksi hyvin aina unen päästä kiinni. Milloinkohan sitä saa taas nukkua koko yön yhtä soittoa? Varmaan joskus kahden vuoden päästä...

Sairaalakassia en ole vieläkään pakannut,tuntuu kyllä ettei sillä asialla ole yhtään kiire,taitaa olla vielä kolme viikkoa aikaa pakkailla sitä.

Toki olen jonkun verran miettinyt,että mitä sinne pitäisi laittaa.

Vauvan kassin olen pakannut,ja vauvalle on muutenkin vihdoin kaikki valmiina,itse vauva vaan puuttuu!

Nyt pukemaan lapsille vaatteita päälle,kai tuonne ulos olisi hetkeksi raahauduttava. Täällä on pikkupakkanen,mutta lumesta ei tietoakaan.

Himpula rv 39+0

Vierailija
9/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perässä tullaan!

joutas syntyä kerta on jo 3300 ja 200 g viikossa paino nousee. Pahimmillaan vois sii olla 4300 jos menis 2 viikkoa yli. Esim. ens viikolla olisi oikein hyvä synnyttää:-D

Kissasta taas.... Kävin tosiaan eilen ostamassa eläinlääkärin suositteleman feliway suitsukkeen joka siis pistorasiaan laitetaan ja siitä leviää tuoksu josta kissa tulee onnelliseksi. Merkkailun ja kynsimisien pitäs loppua ja ruokahalun kasvaa. No vaikka vaikutus ei oo vielä parhaillaan, kissa ihan vauhko. Se ei oo puskenu ikinä niin paljon ja kovasti:-D sitten se ahmii muikkuja aivan hulluna! Eli koiran ruoka on unohtunu. Pissannu se oli kylppärin lattialle vielä yöllä, nyt odotan jännityksellä, vieläkö pissailu jatkuu.... Eli olisiko kissa sittenki leipääntyny, kun meille tuli viime talvena koira? Se on sen jälkeen laihtunu paljon, kun ruoka ei oo enää maistunu ja nyt nuo pissa ongelmat. Eläinlääkäri sanoi, että joku stressi, esim. toinen eläin voi kissalle aiheuttaa esim. pissaongelmaa. Pitäkää peukkuja pystyssä, että selvittäs tällä.

Pitää alkaa tosiaan hommautumaan sinne lumiukon tekoon...

P-M

Vierailija
10/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammiainen, mulla samat ajatukset harrastuksen aloittamisessa. Miehen kanssa on jo sovittu, että alan käymään salilla kunhan synnytyksestä toivun ja kunto alkaa olla parempi. Esikoisen jälkeen meni aika monta kuukautta etten uskaltanut muuta kuin kävelylenkkeillä, tuntui että kuntosali olisi ollut liian rankkaa puuhaa. Mutta voihan sitä nytkin sen 4 kk odotella ja aloittaa sitten. Vaunukävelyä sun muutahan voi heti harrastaa, mutta kyllä sitä tosiaan kaipaa jotain ihan omaa juttuaan. Siinä sitä saa vähän lepuuteltua hermoja ja pidettyä itsestä huolta. Nyt vain mietit mikä se sun juttusi on ;)

lyyli43, onnittelut pikku peikkopojasta ;)

manjallakin kyllä kuulostaa tosi hyvältä, varmasti pääset kohta synnyttämään =)

Itselläni ei ole mitään oireita. Limatulpat ja supistelut kun meni jo viime viikolla niin nyt on sitten aivan mainio olo, ihan kuin en aikoisi kuukauteen vielä synnyttää.

Katsotaan että ensi viikolla olen ainoa jolla alkaa viikot 40+jotain. NYYH! En kestä sitä, tuntuu että kaikki muut poksahtelee, mutta tämä vauva menee sitten ties minne asti. Tyhmäähän tää on, mutta olen kateellinen kaikille joilla oma nyytti kainalossa on. Turhauttaa vaan kun näin lähellä ollaan laskettua-aikaa.

Ainiin, nyt se muuten alkoi se rasittavuus!!! Jo kolme ihmistä on soitellut ja kysellyt, että jokos se on syntynyt. Ja kaikki naapurit ym. kyselee ihan koko ajan milloinkahan se tulee, onkohan sieltä tulossa viitoset kun on niin iso maha? Joo- muistan, että esikoisestakin otti päähän kun koko ajan sai vastailla, että ei ole vielä tullut, mutta kyllä se joskus tulee. Tätä tosiaan taitaa taas jatkua siihen asti että vauva tosiaan syntyy.

peppipiina + Titi-tassu 39+1

Vierailija
11/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkaa jännät paikat, kun väki alkaa synnärille matkaansa suunnata! Hippuskaiselle peukutukset, kuulosti kyllä siltä että nyytti on illalla kainalossa!

Muillakin lupaavia oireita... Minulla taas ei oirettakaan, mutta eipä niitä ole tullut aiemmissakaan, synnytys lähtee vaan käyntiin rytinällä.. Esim. mitään limatulppia en ole koskaan bongannut!

Mulla on taas oikea " superäiti olo" tälle aamua, kaikki meni hyvin ja kiireessä, mutta autolla otettiin yhteen tytön kanssa joka ei ollut ottanut toppahanskoja vaikka nyt olis sitä lunta, sain kohtuuttoman raivarin, varsinkaan kun tyttö ei vastannut kysymyksiini sanallakaan ja nyt poden morkkista kun tuli moisesta räjähdettyä :-( Olen kyllä nukkunut mega huonosti, kun juniori huuteli yöllä ja käsikädessä nukuin hänenkin sängyn vieressä tunnin verran ennenkun rauhottui eikä uni meinannut senkään jälkeen tulla. Aamut tässä talossa on kamalia, osittain siitä syystä, etten jaksa herätä kukon laulun aikaan, jolloin voisi rauhassa lähteä reissun päälle. No jospa tämä tästä helpottaisi kun tulee yksi valvottaja, vaipotettava ja syötettävä lisää, heh!

Pysyisi nyt toi lumi!

Parempaa aamua muille mammoille!

Ponnari ja itu 37+4

Vierailija
12/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon onnea lyyli43 pikku peikkopojasta ja kaikkea hyvää teille...

jospa itellä kans alkais jotain nyt tapahtuu...niin toivon...

mun tuuril mä kyl odotan lask.aikaan asti ja jopa yli... =)

Vierailija
13/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon niin surkee tapaus et käsken penskan viereen jos herää yöllä huutamaan, ja jatkan itte tyynenä unia... Oon kyl ihan pulassa sit kun vauva syntyy kun sänky täys ipanoita :-P

Yritän täs kerätä voimia et jaksais alkaa imuroida... Ja laittaa puhtaat pyykit kaappeihin... Ei viittis millään! Ja lattiatkin pitäis pestä, huomenna tulee vieraita... Huoah!

Jos saan imuroitua ja pestyä lattiat niin en tiiä jaksanko enää iltapäivällä lähtee lasten kans kirppikselle, suunnitelmissa oli, katotaan nyt tätä oloa... !

Jaksuja ja poksuja!

Vierailija
14/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että meilläkin tämä juniori 1v7kk nukkui muutaman tunnin ensin välissä ja kun oli niin levoton vietiin omaan sänkyyn ja heräsi huutamaan sitten siellä:-( Jolloin menin vieras sänkyyn vierelle, jolloin rauhottui... Kiva opettaa tämmöstä palvelua neidille, kun kohta saa muutenkin heräillä ja hyppiä vauvan kanssa pitkin yötä... Nyt tuo juniori nukkuu sohvalla kyllä kun yö meni hiukan risaseks.. Huoh!

Ponnari samat viikot

Vierailija
15/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi täällä... Tämä syntyy varmaan käynnistettynä tammikuussa.

Positiivista kylläkin, että vauva tuntuisi edelleenkin laskeutuvan, yöllä painoi kovasti peräsuoleen, vaikka kylelleen nukun !??! Närästää kyllä sen verran kokoajan ja varsinkin iltaisin, ettei se vielä kovin alhaalla voi olla.

Tuliko jollain teistä jossain vaiheessa muutama veritippa pikkuhousuihin? Mulla tuli eilen pari tippaa, joiden reunat kuivuivat punaisiksi ??? Oi kun jotain siis tapahtuisi. Hitaasti tuntuu kuitenkin kaikki sujuvan. Mitään en toivo, kuin että ei yliajalle mentäisi...

Nuo kaksi ovat syntyessään olleet 4355g, toivottavasti tämäkään ei sen yli menisi. Mutta vauhdilla tuntuu kasvavan.

Doshijas väsähtäneenä ja Nuppu 37+1

Vierailija
16/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, Hippuskainen siellä on synnärillä ja pian varmaan pikkuinen sylissä..Oi.

Täällä vaan silitellään vauvan päätä massun päältä=)

Eilen se kyllä illalla niin lupaavasti taas touhuili tuolla ja kävi varmaan sellasessa asennossa, että selkä oli ylös ja kädet ja jalat alas mutta ei sitten voinut kiepauttaa loppuun saakka päätä alas vaan palasi istumaan.

Ehkä se vielä harkitsee viittiskö tuota kääntyä synnytysasemiin;D

Olo on täälläkin melkeenpä erinomainen, tosi vähän edes suppailee ja jos niin niitä tulee jonkun aikaa aikalailla sarjana ja sitten taas menee päiviä ettei juuri ainoatakaan. Ja tuo vauvan istuma-asento masussa tuntuu olevan äidille paljon helpompi kun raivotarjonta, maha ei tunnu niin painavalta.

Kasvuspurttinsa tää vauva on kyllä tainnut aloittaa, maha tuntuu päiväpäivältä pinkeemmältä.

Tuo lamppu taivaalla vaan meinaa valvottaa... Muutamana aamuyönä oon herännyt eikä uni meinaa millään tulla uudestaan. Kuuhullu mikä kuuhullu.

Ihme muuten kun näin vähän on vauvoja tähän saumaan tullut, ennenhän sanottiin,e ttääidit synnyttää täysikuun aikaan=)

Meillä on tuo kuopuspoju 1v11kk mammanpoika, joka yö se kömpii meiän keskelle nukkumaan, tuo tyynynsä aina mukana. Eka lentää tyyny ja sitten tulee pikku-ukko perässä. Joskus vien sen takasin sänkyynsä ja nukutan sinne mutta useimmiten se jää keskelle. Poika vaan on kova pyörimään, kuuma kai siinä tulee, niin isäntä varsinkin ei meinaa saada kunnolla nukuttua.

Just tuossa aamulla puhuttiin, että pitää vissiin käydä ostamassa vuodesohva kun vauvakin tulee, mä kun oon tykännyt vauvaa nukuttaa vieressä, on niin helppo yöllä vaan tissi laittaa suuhun ja taas kuorsataan.. Ja se taas ei onnistu jos isovelikin on keskellä..

Piitu-Miinalle kissasta vielä, että meilläkin toinen kissa otti hirveen ressin kun otettiin koira aikanaan ja koira olisi kovasti halunnut leikkiä kissan kanssa mutta kissa ei koiran, kissa ei sitten enää halunnut tulla sisälle ja nytkin kun koira nukkuu ikiuntaan kotipihlajan alla, kissa ei edelleenkään halua tulla sisälle.

Jep vaan kakkapyllynpesua tiedossa, palataan!!

Supparisäteitä kaikille haluaville!

Lahja ja maha 35+4

Vierailija
17/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tietoakaan enää mistään vauvan tulemisesta..vauva on kyllä jo alhaalla kun painaa jalkoväliin ja häntäluuhun mutta ei muuta. Limaa tulee edelleen, poltot on loppuneet joten veikkaan että yli mennään ja paljon. 6.12 olisi siis laskettu aika ja ainakaan nyt ei näytä siltä että mitään tapahtuu vähään aikaan : (

Tänään kyllä siivoan jos vaikka rupeaisi supistelemaan..siivoaminen on yleensä se juttu joka saa vauvan liikkeelle ja mulla supistelut alkamaan. Ja tuota rintojen hieromista kannattaa kokeilla!!

Täällä sataa lunta ja on - 4 astetta pakkasta IHANAA!! Nyt kun sataisi koko päivän niin maa peittyy kunnolla. Ja toivottavasti pysyy nää pakkas kelit.

Rintoja on kyllä pakottannut ka silleen kirvellyt parina päivänä tässä..en sitten tiedä johtuuko ihon kuivuudesta vai maidon noususta..? jeps Nyt lähden siivoilemaan : )

sannis85 ja masuasukki 38+5

Vierailija
18/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä kun on viikkoja 35+5. olo alkaa olemaan semmonen että sais jo syntyä mutta tietää kuitenki et tässä voi mennä vielä helposti kuus jos ei seittemänki viikkoa.

Onnea lyylille ja tsemppiä hippuskaiselle. :) Niin ja kaikille muillekkin synnytysoireilijoille, kateellisena täällä odottelen omaa vuoroani. (joka on varmaan vasta tammikuussa)

Meillä aikanaan kissa linnottautu yläkertaan kun taloon tuli uus koira. ei suostunu tulemaan alas ollenkaan muutamiin viikkoihin. Ruoatki piti ylös viedä. kyllä se siitä sit helpotti.

Myös pissatulehdus aiheutti aikanaan kissan sekavuutta ja mihin tahansa pissimistä.

Täällä on maa ihan luminen ja pakkasta viitisen astetta, ihan talvi. :)

Neuvolaan pitäis alkaa lähtemään, vika lääkäri ja synnytystapaa sekä vauvan kokoa pitäis arvioida, jännittää!! Jotenki hirvittää et onko tää tosi iso. (esikoinen) Muutenki tuntuu et loppua kohden on tullu ihan outoja pelkoja, täysin järjettömiä. Tähän asti olen pysyny hyvin järjissäni mutta nytkö alkaa sitten höynähtäminen...?

Tänään menen kyllä bussilla, oli eilen niin kivuliasta se käveleminen, enkä saanu mitään tehtyä enään koko iltana ku olo oli niin kipeä. Inhottavaa ku ilma olis kiva ja mieli tekis kävellä. No vauvan kanssa sit tammikuussa vaunutellaan. :)

Tulipa sepustus.

Hyviä vointeja kaikille,

Odottelija 35+5 (vasta ja toisaalta jo!! En aina vieläkään tajua et saan kohta vauvan)

Vierailija
19/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun linnottautu ylös niin teki tarpeensa mielenosotuksellisesti saunan lattialle, vaikka oma astia olis ollu muutaman metrin päässä.

odottelija edelleen

Vierailija
20/45 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava touhun meininkin monilla täällä, kun siivoilette ja ulkoilette lasten kanssa. Kyllä meilläkin touhutaan öisin eli olen päässyt nukuttelemaan kaksivuotiasta omaan sänkyynsä siinä vieressä lattialla istuen ja torkkuen. Nyt on hiukan flunssassa, joten vähän lisääntynyt tuo yöhötkyily. Meidän sänkyyn ei kerkeä, kun mä singahdan (=lyllerrän) jo vastaan. Aamulla mies nappaa useimmiten pojan heti mukaan, mitä nyt joskus köllii siinä välissä hetken. Pakko tehdä tilaa vauvalle :) Mäkin tykkään nukuskella sitten vauvan kanssa isolla sängyllä kahden. Isä saa mennä esikoisen (kohta 8 v) seuraksi nukkumaan. Onneksi viime yönä riitti, että käytin pojan vessassa, annoin yskänlääkkeen, peittelin sänkyyn ja sinne jäi.

Jännää, että synnyttämään lähtijät ehtivät tännekin kirjoittelemaan siinä lähdön tunnelmissa - mä uskon, että en itse ehdi kuin välttämättömät pakata ja menoksi. Synnytykset kestäneet vain 5 ja 6 tuntia ekasta supistuksesta kotona. Hauska lukea muiden tuntemuksia.

Vielä siivouksista ja muusta touhusta. Mä en ole pystynyt enää vähään aikaan kovasti puuhaamaan, joten vanhempani ovat olleet apuna arkena. Tällä viikolla iso siivous tulossa ja kylläpä se ruuanlaittoapukin kelpaa. Ihanaa, että jaksavat auttaa. Lapsetkin pääsevät paremmin ulkoilemaan, kun mä en juuri pysty muuta kuin lumiukkona seisomaan.

Lähes nestemäinen vuoto muutti limaisemmaksi pari päivää sitten. Edellisessä raskaudessa tuli iso limatulppa, joten semmoista oikein odottelen nytkin, oli niin jännä juttu sekin. Hassua, kun tuo vuoto vaihtelee niin kovasti: muutama viikko sitten tuntui viikkotolkulla tulevan valtavasti venyvää joka paikkaan sinkoilevaa paksua kunnon limaa. Ja sitten sen jälkeen ihan normaalia taas, kunnes tuota vetistä ja nyt vähän limaisempaa taas, muttei mitään mahdottomia määriä.

Rv 37+5 menossa ja kiristin raskausdiabetesruokavaliota entisestään eli ei enää margariinia leivälle ynnä muuta. Oli nimittäin kasvanut viimeksi reilussa viikossa 500 g, joten kauhistuin. Vaikkakin arvoni ovat erinomaisia - melkein mahdottomalta tuntuu, joten jospa olisi mittausvirhettä mukana... Syön pienempiä aterioita ja vähensin insuliiniakin, koska paastoarvot alkoivat olla vähän liiankin alhaisia. Pistän 4 yksikköä illalla. Nyt tuntuu jo, että voisihan tuo jo syntyä, mutta jos menee entisen kaavan mukaan, on vielä reilu 2 viikkoa jäljellä eli laskettuna aikana lähinnä odottelen.

Mukavia touhun päiviä kaikille!

ailuk rv 37+5