Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä avioeroja!

Vierailija
06.11.2008 |

Minä olen liitossani valmis ottamaan vastaan kaiken mitä avioliitto tuo. Olen luvannut miehelleni että en riko avioliittolupausta vaikka vastaan tulisi mitä. Yhdessä ollemme olleet jo 21 vuotta, teini-ikäisistä saakka. Olen oppinut liitossani että aivan kaikesta selviää keskustelemalla ja lähes kaiken voi antaa anteeksi kun oppii olemaan oikeasti epäitsekäs mitä ihmiset ei nykyisin yleensä osaa vaan pelkästään vaaditaan itselle kaikkea.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika jyrkkä avioeroja kohtaan aikaisemmin. Uskoin, että kaikki asiat ovat selvitettävissä, jos vain halua löytyy.

Nyt olen itse naimisissa ja 9 kk ikäisen ihanan vauvan äiti. Mieheni on hyvä tyyppi, rakastan häntä kovasti ja uskon että hänkin rakastaa minua. Vähitellen olen alkanut tympääntyä siihen, miten hän olettaa että hoidan kaikki kotityöt ja vauvan yksin. Hän jättää likaiset vaatteet siihen mihin ne sattuvat putoamaan. Tiskit jäävät pöydälle, roskakori pursuilee. Jos siis en itse hoida niitä. Yhteisen ajan vietto tarkoittaa kyläilyä anoppilassa.

Keskusteluyhteys on, hän ymmärtää mikä minua tympii, mutta mitään ei tapahdu. Vähitellen alan uskoa, että minulla olisi helpompaa yksinhuoltajana. Meidän avioliitto siis tulee kestämään tasan niin kauan kuin jotenkin siedän mieheni tapoja. Olen huomannut, että hän ei muutu. Olen varma, että ero tulee jossain vaiheessa, se on vain minusta kiinni.

Vierailija
22/27 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimonsa kännipäissään puolikuoliaaksi sen kymmenennen kertaa , tuo ap:n syvällinen elämänviisaus lämmittää suuresti ja saa jaksamaan taas eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt elämä, jos ei tulla toimeen ja vuosia yritetty asioita parantaa, niin ero on luultavasti molemmille pelastus. Ja onko sitten ero pitkän liiton jälkeen ok jos ollaan vaan avopari?

Vierailija
24/27 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkin keittiön lattiaa, rikkoisi sulta silmälasit ja pettäisi jatkuvasti niin ehkä ymmärtäisti. Keikkea ei nyt vaan tarvi antaa anteeksi.

Ja sitä paitsi aina ei voi valita: joskus toinen osapuoli päättää lähteä ja siinähän sitten olet päätöksinesi.

Vierailija
25/27 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä sitten, kun se mies jonka kanssa olet ollut 21 vuotta ottaakin ja lähtee nuoremman matkaan? Ihan sinun omista lupauksistasi huolimatta?

Vierailija
26/27 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti jäi kesken kun vauva tarvitsi minua.

Niin, pointtini siis oli se, että jos on mennyt naimisiin väärän ihmisen kanssa, ymmärrän hyvin että päätyy avioeroon. Toista ihmistä ei voi muuttaa eikä kaikkea tarvitse sietää. Ihminen ei ehka alussa anna itsestään totuudenmukaista kuvaa vaan huonot puolet tulevat esiin ajan myötä.

Meillä ei ole onneksi esimerkiksi väkivaltaa tai päihderiippuvuutta, mutta ne ovat mielestäni erittäin päteviä syitä hakea avioeroa.

Vierailija
27/27 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että avioeroon päädytään aika heppoisinkin perustein. "ei oo enää kivaa" ei ole oikein kestävä syy.

Ylipäänsä pitäisi paremmin harkita, meneekö naimisiin ja sitten TAHTOA pysyä yhdessä ja hoitaa ongelmat, kun niitä syntyy. Jokaisessa suhteessa on ylä- ja alamäet ja todellinen taistelija tunnistetaan vasta, kun se vastamäki tulee eteen.

Mikä tietenkään ei merkitse, että mitä tahansa pitäisi sietää.

- 22 vuotta miehensä kanssa ollut -