Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

silmälasit rikki, kuka korvaa

Vierailija
26.11.2007 |

lapseni lasit meni rikki pvhoidossa. kuka korvaa? hän kylläkin itse ne vahingossa rikkoi. Näin ollen sanottiin että vastuussa on kotivakuutus, ei pvkodin. ja kotivakuutuksessa omavastuu on 150 euroa! eli kylläpä tuli aikamoinen summa maksettavaksi näin yhtäkkiä!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen ne kuuluisi maksaa? Hei haloo...

Vierailija
2/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

i sitte auta muu kuin maksaa ne.. =(((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ihmettelee lapsen silmälasien hintaa? Minun lapseni silmälasit maksavat linsseineen ja uusine kehyksineen noin 450 -> eteenpäin, riippuen tietysti kehysten hinnasta.

Ap:n ei nyt onneksi tarvitse ostaa uusi linssejä, vaan pelkät kehykset, joten lasku jää todennäköisesti pienemmäksi kuin mitä vakuutuksen omavastuu on.

Itse ihmettelen vakuutuksen omavastuun suuruutta ;) Taitaa johtua alhaisesta vakuutusmaksusta?

Vierailija
4/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ketä ihmettelee lapsen silmälasien hintaa? Minun lapseni silmälasit maksavat linsseineen ja uusine kehyksineen noin 450 -> eteenpäin, riippuen tietysti kehysten hinnasta.

Ap:n ei nyt onneksi tarvitse ostaa uusi linssejä, vaan pelkät kehykset, joten lasku jää todennäköisesti pienemmäksi kuin mitä vakuutuksen omavastuu on.

Itse ihmettelen vakuutuksen omavastuun suuruutta ;) Taitaa johtua alhaisesta vakuutusmaksusta?

Vierailija
5/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja linssitkin saattavat siksi olla kalliimpia. Silmälasien hinta koostuu kehyksistä ja linsseistä ja ei niissä ole erikseen lasten ja aikuisten hinnoittelua. Simppelit lasuit ovat halvempia kuin monimutkaisemmat. Lapsilla usein monimutkaisempia ongelmia ja yksinkertaisiinkin (esim. lievä likinäköisyys) on pakko ostaa parhaimmat ja kalliimmat linssit käytännöllisyyssyistä (lapsille esim. lasien keveydellä on enemmän merkitystä kuin aikuisille.)

Vierailija:

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta miten lapsen lasit voivat maksaa noin paljon?

Vierailija
6/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei saa linssejä varastovahvuuksilla ( molemmat yli +5), näin vahvoihin laseihin on otettava sellainen ohentava hionta, ja tietysti, kun kyse on lapsen laseista niin niihin otetaan sellainen kovapinnoite, jotta kestävät. Tämän lisäksi ostetaan kehykset ja, jotta lapsi edes jotakuinkin mielellään haluaa niitä käyttää on niiden miellytettävä myös lasta, ja tällöin (en tosin muutenkaan) en voi ottaa välttämättä niitä halvimpia kehyksiä sieltä hyllystä....

Vierailija
7/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa lapseni? En kai minä itse sitä joudu tekemään?

Kuka maksaa minulle siitä että hoidan lapseni ja kotini? En kai minä itse?

Kuka järjestää lapselleni huvituksia? Kai yhteiskunta sen hoitaa?

Kuka maksaa lapseni lääkärikulut? En kai minä?

Lapseni rikkoo omaisuuttamme, kuka sen korvaa? En kai minä?

Vierailija
8/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka hoitaa lapseni? En kai minä itse sitä joudu tekemään?

Kuka maksaa minulle siitä että hoidan lapseni ja kotini? En kai minä itse?

Kuka järjestää lapselleni huvituksia? Kai yhteiskunta sen hoitaa?

Kuka maksaa lapseni lääkärikulut? En kai minä?

Lapseni rikkoo omaisuuttamme, kuka sen korvaa? En kai minä?

Vierailija
9/10 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ne kehykset. Kävimme silmälääkärissä samalla, koska se olisi muutenkin ollut seuraavan puolen vuoden aikana edessä. Sinne meni 67 ¿. Tämän lisäksi ostimme siis uudet silmälasit kokonaan. Tällä kertaa kävi onni, ja lapselle löytyi mielekkäät kehykset super edullisesti (+ kanta-asiakastarjous), joten rahaa laseihin meni " vain" 462 ¿. Lääkärikulusta Kela korvasi noin 8 ¿.

Koitan saada vakuutuksesta takaisin jotain, koska meillä on kotivakuutuksen lisäksi myös vastuuvakuutus mutta saa nyt nähdä tuleeko sieltä mitään.

Kyllä se vaan on lapselle ne lasit ostettava ja maksettava jos hän ne tarvitsee. Meilläkin lasit (tai ainakin linssit) on vaihtunut viimeisen viiden vuoden aikana noin puolen - vuoden välein.

Vierailija
10/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rikkoja olisi ollut päiväkodissa joku muu kuin oma lapsesi olisi asia toinen.