Pärjätäänkö me? Lainaa otettiin 128000e.
Nettotulot 2000-2500 kk, joskus voi olla enemmänkin. vastike ja vedet tulee oleen 210e, lapsen hoitopaikka 200e, autonlyhennys 250. Lainaa aletaan lyhentään vajaa 1000e kuussa. Pankin mukaan selvitään, mutta vaikee uskoo. HIRVITTÄÄ!
Kommentit (18)
' ajatelkaas että auto hajoaa, pesukone hajoaa, lapset alkaa sairastelukierteen tai jotain odottamatonta tapahtuu niin pississä olette. Aika tiukille meinaatte vetää talouden. Miten meinaatte hoitaa lomamatkat, isommat lahjat ja kodin yhteiset hankinnat (tv hajoaa joskus, kodinkoneet ei kestä vuosikausia... ja huonekalujakin olisi kiva uusia sillon tällööin
TOttakai pankki sanoo että pärjäätte, heillä varmasti sellaiset ehdot että omansa pois saavat, keinolla millä hyvänsä, meni teillä maksamiseen kuinka kauan tahansa...
VOi pyhä sylvi! Tai ajattele jos jommankumman työpaikka menee alta noin vain joku päivä.
Mikään ei ole niin varma kuin epävarma
Meillä vähän isommat nettotulot ja yli 100 000 euron laina alkaa tuntua liian suurelta! Täytyyhän sitä elämiseenkin jäädä rahaa ja yllättäviin menoihin! Ja kun kaikki tuntuu vaan kallistuvan jatkuvasti... Me ei ehkä pärjättäisi noilla tuloilla?
Mitä jos tuleejotain yllättävää ? Vai onko autolaina kohta maksettu tai tulot suurenemassa esim. opiskelun lopetus tai äitiyslomalta töihin paluu
jämähdettäis vuokraloukkuun ikuisesti. Jos auto tai joku kodinkone hajoo, mies menee yrittäjävanhemmilleen tienaan lisärahaa. Tietenkin se on viimeinen vaihtoehto eli täytyy vaan toivoo, ettei mikään hajoo. Minä itse osapäivätöis, opiskelen lisäksi eli tulot toivottavasti pian nousee, kun valmistun ja saan kunnon työpaikan. Lomamatkoja ehtii tekeen myöhemminkin. Meillä on kaikki kalliit vermeet siinä missä muillakin, lapsella hyvät ja kalliit vaatteet. Ostetaan halpaa ruokaa ja tehdään itse. Ei ryypätä, harrasteta kalliita ym ym.
kk-erä on 8 ekaa vuotta sen vajaa 1000e. Sitten laskee halutessamme huomattavasti. ap
ottaa 30 v laina-aikoja eikä ihania rempattavia omakotitaloja. Remontteihin humahtaa helposti ostohinta uudestaan hiljalleen vuosien aikana remontoidessa...
Tiukka aikataulu teillä. Ajattele että elättä KITUUTTAEN 20 vuotta!!! Minusta tuo kuulostaa ap kituuttamiselta jos mietit jo nyt että miten pärjäät
Eli jos itsestä tuntuu, että menee liian tiukille niin sitten ei sellaista lainaa oteta, vaikka pankki myöntäisi. Ettehän te osta kauppojakaan tyhjäksi kaikista ihanista tavaroista, vaikka niitä siellä on myynnissä ja myyjät niitä vieläpä myy ja kehuu. Haloo...
Sanoin jo aiemmin, että itse valmistun pian, jonka myötä tulot toivottavasti nousevat.
nettotulot 2700 euroa kuussa kun minä olen kotona, äitiysloman ajan olivat paremmat tulot viime vuonna. Kuukaudessa korko + lyhennys 800 euroa, ei muita lainoja.
Ja ei, ei riitä. Meillä on ollut rahastoja, joita on syöty koko kotonaoloaikani (5 vuotta). Noin vuoden päästä alkaa olla rahastot syöty ja sitten onkin töihinmeno edessä.
Ja ostetaan lasten vaatteet käytettynä tai alesta ja syödään itsetehtyä ruokaa yms mutta ei silti riitä.
On kyllä joka vuosi tehty joku pieni reissu + kylpyläviikonloppu, että ei ihan köyhäiltykään.
nyky ihmiset ovat suurin osa kauheita kuluttajia. lapsille vaatteet viimesen päälle, paljon kalliita harrastuksia, ulkomaanmatkoja 2* vuodessa + muut lomareissut hiihtokeskuksissa jne.. rahaa palaa siis. itse olemme harkinneet ´n. 140 000 e lainan ottamista nettotulot ovat vain 3500e mutta uskon että selviäisimme hyvin. ei ne suuret tulot vaan pienet menot!!!
Itse olen hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ulkomailla olen reissannut lähemmäs kymmenessä eri maassa, useaan kertaan. Olen oppinut, että kalliit vaatteet, matkat, elektroniikka eivät täytä sydämessä mahdollisesti olevaa tyhjiötä. Haluan opettaa lapselleni erilaiset arvot. ap
Kyllä te ap pärjäätte. Muista että on opiskelijoita, yh-perheitä, työttömiä. He tulevat toimeen paljon pienemmällä.
Voi olla että inflaatiokin syö tuota lainaa pois ja 5v päästä tilanne onkin jo toinen.
Ja muista että ainahan sen asunnon voi myös myydä pois. Mutta ei se vuokralla asuminenkaan halpaa ole. Esim meille olis kalliimpi vaihtoehto asua vuokralla kuin tässä nykyisessä lainojen ja yhtiövastikkeen kera.
Tsemppiä!
Vierailija:
Itse olen hyvätuloisesta perheestä lähtöisin. Ulkomailla olen reissannut lähemmäs kymmenessä eri maassa, useaan kertaan. Olen oppinut, että kalliit vaatteet, matkat, elektroniikka eivät täytä sydämessä mahdollisesti olevaa tyhjiötä. Haluan opettaa lapselleni erilaiset arvot. ap
Lakse nyt itse, entä ruoka, puhelimet, vakuutukset, vaatteet, harrastukset, äkilliset menot, bensat...
Silloin on talous kestävällä pohjalla.
joilla on aina selusta turvattu...
Pappa betalar jos meinaa tiukka paikka tulla. Ja jos ei maksa, niin isin nimen mainitseminen pankissa antaa lainalle lisää maksuaikaa loputtomiin, koska pankinjohtaja tietää ap:n kuittavaan joku päivä muhkean perinnön millä maksaa laina pois, sikäli mikäli sitä jäljellä vielä silloin on.
Vaika kuvitella, että pariskunta jolla ei ole ketään muuta kun toisensa, ei auttavia sukulaisia tai perintöjä tulossa, uskaltaisi vetää oman talouden noin tiukille.
mihinkään muuhun teillä ei sitten varaa olekaan