Jos nyt saisit toivoa ristiäislähjaa...anna vinkki!
Eli kaipaan ideoita ristiäislahjaksi. Mitä kummi voisi ostaa pienelle pojalle?
Näin jälkikäteen ajateltuna, mitä itse olisit aikoinaan lahjaksi kaivannut, tai oliko joku lahja joka oli erityisen mieleinen?
Itselle tulee mieleen vaan tyttöjen juttuja. Muistelen että ristiäispäivänä en osannut arvostaa liian isoja vaatteita(oli kokoa 70cm), mutta kun vaatteiden käytön aika tuli, olin enemmän kuin onnellinen että kaapissa oli muutamia vaatteita sopivaa kokoa, kun tuossa iässä alkoi vaatteita tarvitsemaan todella, kun lapsi alkoi liikkua.
Eli vinkit kehiin siskoset...;)
Kiittäen
Jade ja tyty 1v10kk
Kommentit (14)
mutta muuten..
Jos kummeja on useampi niin olisi hyvä että lahjat sovittaisiin joko kummien kesken tai vanhempien välityksellä, niin ei tule montaa samanlaista. Me saatiin " viestikapula" tai siis sellanen johon voi sisälle laittaa esim. syntymätodistuksen. Sitten saatiin kaksi erilaista valokuvakehystä.
t. SannaNu
sai kummiltaan lahjaksi tinasta tehdyn merirosvo säästöpankin. Minusta on oikein ihana!!! Toinen kummi kysyi mitä haluaisimme pojalle ja " saimme mitä halusimme" : perinteisen kummilusikan. Eli kannattaa varmaan kysyä mitä haluaisivat!
Yhden ostajan budjetilla on usein vaikea löytää tarpeellisia ja kivoja juttuja. Vaatteet ja lelut ovat jotenkin vähän arkisia, ja me ei olla ostettu niitä muuten kuin synttäri- tai vauvankatsojaislahjaksi. Eivät välttämättä ole mieleisiäkään ja kuluvat ja menevät helposti rikki. Koriste-esineet ja valokuvakehykset taas meidän perheessä vain jäisivät kaapin pohjalle pölyttymään, joten ellei joku ole nimenomaisesti pyytänyt, ei olla ostettu niitä kummilapsillekaan.
Kivoimpia lahjoja, joita itse on saatu:
- Lahjakortti puoli/yksivuotiskuvaan
- Lampaantalja
- Lasten ruokailuvälineet ja kummilusikka
- Käsintehty keinuhevonen
- Kultainen risti
Porukalla hommattuja:
- Tripp Trapp
- Turvaistuin (siis se kaukalon jälkeen seuraava)
Kaverin pikku tyttö sai isovanhemmilta helmikaulanauhan. Se oli minusta vähän outo lahja, mutta vanhemmat näyttivät olevan hyvillään. Kannattaa siis miettiä sitäkin, mitä lapsen isä ja äiti arvostavat.
- ja ihan pyytämällä: sanoin kummeille, että mieluummin saa tulla kaksi lusikkaa kuin ei yhtään. Lusikat ovat olleet kovassa käytössä.
Sain esikoiselle lahjaksi ihanat pienet rasiat mihin voi laittaa ensimmäisen hampaan ja ensimmäisen hiuskiehkuran.. Paketissa oli myös samaa sarjaa oleva valokuvakehys. Nuoremmalle täytyy sitten itse ostaa, kun ei tällä kertaa semmoisia tullut.
Eli itse odotan nyt kuudetta lastani ja kun mulla on neljä poikaa ja yksi tyttö entuudestaan sekä tiedän että meille tulee yksi poika lisää niin ehdottomasti toivoisin vain vaatteita. Mutta en missään nimessä niitä vaaleansinisiä veluuripotkupukuja joita meille tuli yhteen aikaan aivan nurkat täyteen vaan kaikkea maanläheisiä värejä ja hyvälaatuisia pirteänvärisiä vaatteita.
Mulla ei ole koskaan ollut mitään käyttöä kummilusikoille eikä muillekaan tavaroille koska esim valokuva-albumeja meille saattoi tulla viisi kuusikin kpl yhden lapsen ristiäisissä enkä sitten kuitenkaan koskaan kerinnyt sinne mitään valokuvia laittamaan.
Lampaantalja on kyllä minustakin mieluinen lahja, mutta muuten rakastan vaatteita.
Annlinn
retkeilevältä kummisedältään Huovisen kirjan Havukka-ahon ajattelija ja lasten veistelypuukon. Ne tulevat käytöön tietenkin sitten, kun poika on vanhempi. Mutta luulenpa hänen osaavan arvostaa antajansa näköistä lahjaa!
Kummilusikka on minusta aina ihana lahja!
mutta yksikään lapsista ei ole sellaista saanut.
Kaikilla tytöillä on sen sijaan tinasta tehdyt säästöpossut,niitä löytyy sekä tytöille että pojille.
Meillä sukulais-kummit antaa aina tinakehyksen (ei sellaista albumimallia).
Ystäväni suvussa on taas kummilusikka perinteenä sylikummilta.
Meillä on kummeilta toivottu vauvakirjaa ja kummilusikkaa. Keskenään ovat sitten saaneet sopia tarkemmin. Kummilusikan puuttuminen olisi jäänyt harmittamaan. Lahjaksi kummeilta on tullut myös säästöpossut (onkohan nuo nyt sitten tinaa?)
Kolmannelta muksulta osasin jo arvostaa niitä isompiakin vaatelahjoja (ja jopa toivoin niitä), esikoiselle toivoin aikanaan kovasti jotakin ensilelua.
Ja toiselta kummilta tyttömme sai kummilusikan ja toiselta kummilta tuli sellainen kirja johon ikuistettiin kastejuhlan kulku ja vieraiden tervehdykset. Eräs ihana lahja meidän mielestämme oli paksu satukirja jossa on koottuna kaikkia vanhoja perinteisiä satuja ihanalla omistuskirjoituksella. Sitä säilytetään vanhempien kirjahyllyssä ja tyttömmekin tietää jo, että sitä kirjaa kohdellaan kauniisti. Ihastuttava lahja oli myös Minna Immosen enkelitaulu.
Jos nyt saan toivoa tulevalle helmivauvallemme kastelahjaa, niin toivon kyllä sellaista hopeisen näköistä valokuvakehystä johon tulee vauvan ensimmäisen vuoden ajalta kuva joka kuuaudelta. Esikoiselle olen itse hankkinut aikoinaan sellaisen ja toivon, että tämä tulevakin vauva sellaisen saisi. Vaatteita en toivo ristiäislahjaksi siksi, ettei niistä jää mitään pysyvää muistoa.
Näin meillä on toimittu ja saajat saavat haluamiaan lahjoja.
Perinteisten lusikoiden, kehysten ja muiden lisäksi on tullut jo hyviä ehdotuksia.
- lapselle oma valokuva albumi.
- Pentikin lasten ruokalautasia. (näitä olen vienyt paljon. Lautaset on todella hyviä ja niitä tulee käytettyä pitkään)
- vaatteita
yhdessä hankittavat isommat jutut ovat myös mieleeni. Kummitytölle hankittiin kummien kesken aikoinaan tripp trapp, väri kysyttiin etukäteen ettei tule sitten pettymyksiä.
Meidän tytölle sylikummi osti tinasen kassakaappi säästöpossun ja timantin. Aikoo sit joka syntymäpäivänä ostaa yhden timantin lisää. Ja sit 18v on jo 18 timanttia niin voi päättää et mitä niistä teetättää.
Pojilleni sellaiset hopeiset " kummikehykset" , joissa on samassa pikkuinen valokuva-albumi, eli albumin etukantena on tuo hopeakehys. Toinen kiva kummilahja voisi olla se hopeinen " valokuvajuna" , johon saa ostaa vaunuja lisää 5 vuoteen asti. Ja joka vuodelta tulee valokuva junan kehyksiin.