Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä opettajan ilmaisusta: Ei tää poika nyt

Vierailija
06.11.2008 |

mikään ruudinkeksijä ole mutta ihan kohtalaisesti menee koulunkäynti!? Tämän hän sanoi vanhempainvarttissa. Niin kyllä itse tiedän lapseni tason suurinpiirtein mutta jälkeenpäin jäin miettimään tätä ilmaisua. Ihan asiallinen keskustelu meillä kuitenkin oli ja itse olen sitä mieltä että rehellinen mielipide on hyvä antaa mutta kyllähän se kieltämättä kolahti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä loukkaantuisin, tiesin tason tai en.

Vierailija
2/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika armoton lausahdus joka kuvaa hiukan yksinkertaista, mutta kuitenkin arjesta ilman tukea selviytyvää ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos vähän kolahti. En haluaisi lapsestani kuulla moista.

Mutta se taisi kuitenkin olla työtapaturma, joten ehkä siihen ei kannata palata.

Eli unohda.

Vierailija
4/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta hienoa, että opettaja uskalsi olla rehellinen ja sanoa niinkuin asian näkee. Ehkä hän ajatteli, että te vanhempina olette sellaisia kenelle näin voi sanoa ilman, että loukkaannutte.

Vierailija
5/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalta mielestäni asiattomasti sanottu ja ottaisin itse kyllä puheeksi opettajan kanssa, jos olisi kyse minun lapsestani. Todennäköisesti vain lipsahti, mutta siltikin.

Vierailija
6/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
7/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sehän on hyvä kuulla, kun opettaja itsekään ei ole mikään ruudinkeksijä, että siitä huolimatta on ihan kohtalaisesti mennyt lapsellani."

Vierailija
8/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomessa opetuksessa tasapäistetään liikaa. Olisi hyvä, jos olisi omat ryhmät lahjakkaille ja sitten näille "ei-ruudinkeksijöille"..Mitä järkeä laittaa kaikki samaan ryhmään, kun toiset vaan turhautuvat samaan aikaan kun toisille ei vaan ns. mene jakeluun?

Vierailija
9/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta jälkeenpäin oikein miettiä asiaa ja ikävältähän se tuntuu. Poika kyllä oppi lukeen tosi nopeesti minkä ope myönsikin ja kokeetkaan ei ole menneet mikään alakanttiin ja erityisopen testit olleet aina keskitason tuloksilla. On erittäin rauhallinen poika, ei ole levottomuutta ja hyvä keskittymiskyky ja kavereina hänellä samanlaisia lempeitä poikia.

Vierailija
10/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on ihan tarpeeksi hyvä oppilas ja fiksu, jos HÄN SELVIÄÄ EDES KESKITASOISESTI KOULUSSA. Koulussa kun opetetaan siihen tahtiin, mihin "normaalin" lapsen pitäisi kehittyä ja jos poikasi pärjää ok, tuskin hänessä mitään vikaa on (ainakaan sellaista, joka antaisi oikeuden vittuilla kuten opettaja).

Vierailija
11/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ne peruskoulun opetkaan mitään ruudinkeksijöitä ole : )

Vierailija
12/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhui suoraan ja selkokielellä. Juuri niistä, kenen kohdalla kaikkea kritiikkiä varotaan, tulee niitä yleisiä naurunaiheita idolsien alkukarsinnassa. "Äiti on aina sanonut että laulan tosi hyvin..." Arvokas ja rehellinen opettaja teidän muksulla

Vierailija
13/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani tulee varmasti kärsimään oppimisvaikeuksista, koska adhd epäily. Tavallaan poika kuitenkin tosi älykäs ja osaava.

Vierailija
14/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsistani minulle puhutaan. Tärkeintä on se, miten lapsille itselleen puhutaan ja miten heitä kohdellaan.

Eli jos opettaja on suora ja räväkkä, hän saattaa silti olla erinomaisen hyvä ja suorastaan paneutunut opettaja tälle ei-ruudinkeksijälle.

Vierailija
15/15 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vähemmän nerokkaillekin yksilöille töitä löytyy, kuten esim. peruskoulun opettajan hommat. Eihän ne mitään ruudinkeksijöitä ole sanan varsinaisessa merkityksessä.

"12 Toi nyt varmaan onkin järkevin asenne."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi