Oon raskaana v.8 ja mulla on torstaina kehityskeskustelu pomon kanssa , joko kerron raskaudestani? Ihan vaki paikka on joten siita ei pelkoa.
Kommentit (15)
Sitten on jo pahin keskenmenon vaara vältetty.
En kertoisi kuin vasta rv 12 jälkeen, tai ekan ultran.
Mutta riippuu varmaan työyhteisöstäkin, meillä työpaikka sellainen että kaikki juoruaa ym... kun on naisia vain töissä. Ja ekassa raskaudessa mun työsopimusta ei uusittu enää sen jälkeen kun olin kertonut pomolle, toisessa en sitten kertonut ollenkaan vaan sanoin vaan jääväni kotiin hoitamaan esikoista.
Vk 12 jälkeen ollaan jo vähän turvallisimmilla vesillä.
Tosin itse voin alkuraskaudesta niin pahoin, että jäin ensimmäisenä työpäivänä joululoman jälkeen kiinni... Mutta jos raskaus ei siis ilmenisi mitenkään, en kertoisi ainakaan ennen kahdettatoista viikkoa.
Mutta tämä vain siinä tapauksessa, että aiot olla kauan pois, meinaan vaikuttaa varmasti ylenemiseesi...
Jos etenemismahdollisuuksia ei ole, niin miksi pitäisi kehittyä?
eihän kehityskeskustelu ole mikään ylenemisjuttelu vaan tukee kehittymistä työssä!!
Itse asiaan: jos lähimmät työkaverit tietävät jo, on vain ajan kysymys, koska joku sen kertoo eteenpäin. Jos haluat kertoa esimiehellesi itse, kerro nyt. Muuten en kertoisi vielä kenellekään.
Riippuu vähän millanen suhde pomoihin on.
En kertonut. Keskenmeno tuli viikolla 10.
väkivaltaisista potilaista. Kannattaisi oman ja vauvasi hyvin voinnin vuoksi jo kertoa pomolle. Hänellä on kuitenkin vaitiolovelvollisuus!
Itse kerroin ajoissa pomolle, ja sitten kun tuli sairaslomaa rv 13, ei tarvinnut selitellä. Pomo ymmärsi hyvin, vaikka itse vähän jännitin, kuinka suhtautuu. Ilahtui jopa!
No mä en kertoisi. Ihan miniminä pitäisin sitä niskapoimu-ultraa.
Erityisesti jos miettii jatkokoulutuksia tai ylennyksiä, niin missään tapauksessa EI kannata kertoa suunnittelevansa perhettä. Silloin on kyllä taatusti viimeisenä jonossa mihinkään koulutukseen tai uusiin tehtäviin.
Mulla on ollut viisi keskenmenoa enkä yhdestäkään ole kertonut töissä. Miksi pitäisi?
Omastani olen kertonut n. 18 viikolla.
Raskautesi menee kesken 50% todennäköisyydellä ennen rv 10, valitettavasti.
Itse olen kertonut vain kaikista lähimmille (joille siis keskenmenostakin kerrottaisiin) ennen rv12.
Vierailija:
Raskautesi menee kesken 50% todennäköisyydellä ennen rv 10, valitettavasti.
pomoistani toiselle. Toiselle pomolleni voisin kertoakin, mutta hän onkin lähinnä henkilökohtainen ystävä. VIikolla 8 ei mielestäni vielä kerrota muille kuin lähimmille ystäville ja perheelle.