Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset juo energiajuomia? Juoko lapsesi?

Vierailija
29.10.2013 |

Poika, 8v., on alkanut kaupasta kärttää energiajuomia. Mankuu, että eikö voitaisi ostaa ES:ää edes. Ei se paljoa maksa... Samoin kinuu energia- ja proteiinipatukoita.

Olen yrittänyt järkeen vetoavasti selittää, että niitä ei osteta. Selittänyt, että ne on turhia, etenkin lapselle. Että hän saa ruoasta tarvitsemansa energian ja proteiinit. Että ne ei ole hyvän makuisia edes.

Silti kamala nurkuminen. Kun kaveritkin saa... Saako teillä oikeasti tuon ikäiset muksut juoda jotain energiajuomia?

Nyt poika oli ostanut viikkorahallaan energiajuomaa. Meni viikkorahat kuukaudeksi jäihin, kun jäi kiinni. Olen todella kiukkuinen, kun ei totellut minua.

Mitä seuraavaksi? Osta äiti mulle kaljaa, kyllä muutkin 12-vuotiaat sitä juo?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan usein itselleni kouluaamuisin 4energia juomaa jotta jaksaa päivän. Illalla ostan 5energia juomaa jotta jaksan valvoa koko yön. Ainoa oire mikö on tullut on se että virtsa maistuu red bullille

Vierailija
42/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vedän joku 1,5 litraa päivässä Aquariusta. Mä olen kyl ihan addiktoitunut, kun koulusta saa. En selvisi päivää ilman sitä, mutta siinä on sinkkiä ja magnesiumia, jotka voi olla myrkyllisiä. Sen takia mulla on usein aika paha olo. En ees usein syö mitään koulussa vaan vedän pari Aquariusta. Niissä on väriaineita ja happoja, jotka syövyttää hampaita. Mun hampaat on jo aika pilalla. Ei kantsi aloittaa niitten juomista tai jää koukuun, niinkuin mä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ihme että nuorilla syövät lisääntyneet. Jos lapsen on pakko saada kofeiinia niin paljon parempi vaihtoehto on juoda kahvia. Energiajuomat sisältää enemmän kofeiiniä kuin kahvi ja kourallinen sokeria joka tölkissä. Saa muiden haittavaikutusten lisäksi kunnon jenkkakahvat vyötärölle

Vierailija
44/50 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin estellyt, mutta ei maistu 16-vuotiaalle, eikä tuo juo kahviakaan. Eikä ilmeisesti alkoholiakaan, vaikka on saanut maistaa kotonakin. Ei tykkää mausta. Ei meillä juo aikuisetkaan energiajuomia.

Kaipa tuo 15 vuoden ikärajasuositus on ihan ok. On niitä pahempiakin myrkkyjä.

Vierailija
45/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuomia ei saa lapset juoda se ei oo terveydelle hyväksi! Nyt joku kuitenki kommentoi et "kyl saa" mutta ei oo sitten mun vika ku joku päivä ootte sairaalassa :)

Mun äiti on lääkäri ja isä myös ja ne on siitä tosi tosi tarkkoja et ei tuu juoduks! Tosi moni kaveri juo koulun jälkeen red bullii ja megistä ja mä ja mun kaverit ollaan hei 013 syntyneit! Ite kisaan 90cm ratoja mun kisa ponilla ja käyn kaikkialla ulkomaiden matkoilla ja ei tulis kuuloonkaan oottaa mitään energiajuomia :) Eli kuunnelkaa mua! Kaikki jotka on samaa mieltä ootte best!

Vierailija
46/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutostyydgirl kirjoitti:

Huome ostaa kaupast redbullii

Tässä näkyy nykylasten äidinkielen taso. Kuka se huome on?

Vierailija
47/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutostyydgirl kirjoitti:

Huome ostaa kaupast redbullii

Tässä näkyy nykylasten äidinkielen taso. Kuka se huome on?

En tiedä muuta kuin sen, että se oli 11v sitten.

Vierailija
48/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikuinen ja ei juo niitä myrkkyjä.

Vierailija
49/50 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 8v on kyllä aivan liian nuori, mutta energiajuomat on oikeasti vaan limpparia kofeiinilla ja joskus muutamalla vitamiinilla höystettynä. Aika monet tekee niistä ison numeron, mutta pikkujami ryystää kuitenkin kahvia mummolassa ja limsaa synttäreillä. Ihan samaa touhua eri paketissa.

Vierailija
50/50 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 11 ja haluisin maistaa en saa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi