Vaivaa mieltä: mikä elokuva tai sarja tämä on? Yritän kuvailla...
Joskus kauan aikaa sitten olen nähnyt tv:stä elokuvan tai sarjan, jossa
on tapahtumat sijoittuivat aika paljon puutarhaan. Siinä oli ihan kuin jonkun ison kartanon tai vastaavan puutarha, laaja alue, jossa kaikenlaisia isoja muotoonleikattuja pensaita ym. Sitten siinä oli ainakin yksi, ehkä useampikin taiteilija, taidemaalari, ja sitten ihan kuin olisi ollut jotakin Amorin nuolia ampuva hahmo. Elokuvassa/sarjassa saatettiin puhua italiaa tai jotakin muuta kieltä kuin englantia, mutta siitä en ole varma. Saattoi olla englanninkielinenkin.
Vaivaa mieltä, kun näin tuon joskus 90-luvun alussa ehkä, ja myöhemmin olen nähnyt uusintana, mutta nyt en muista yhtään, mikä se oli. Tuli mieleen tuosta Subilla olevasta ohjelmasta, kun samantapainen puutarha, mutta muuten erilainen kyllä.
Kommentit (8)
Fanny ja Aleksander ollut.
Jonnekin Italiaan, Ranskaan tai sinne suuntaan se ympäristö viittaisi. Sellainen herraskainen puutarha se oli. Ja muistan vain sen, että siinä oli aika monta henkilöhahmoa ja yksi ainakin oli sellainen taidemaalari. Ja sitten niitä patsaita taisi olla, jotakin kummaa niihin patsaisiin liittyi. Olivatko ne sellaisia eläviä patsaita? En nyt muista tarkempaan.
Mutta olisko ollut sitten tuo Salainen puutarha? Katsoin netistä siitä, mutta en saanut selvää, oliko se vai ei. Jotakin sellaista kummaa siihen elokuvaan liittyi, että on jäänyt arkarruttamaan mieltä, vaikka muuten olenkin unohtanut.
ap
Mutta ei aavistustakaan, mistä voisi olla kyse.
Vaikken muista siinä mitään patsaita.
Eli tuo Piirtäjän sopimus oli sen elokuvan nimi. Aika erikoinen elokuva oli jotenkin, on jäänyt mieleen. Nettisivuilta huomasin, että se se oli.
Onpa tämä hieno palsta aina välillä! Nyt ei enää mieltä vaivaa. Ja sain samalla uusiakin elokuvia katsontalistalle. Pitääkin katsoa nuo muutkin mainitut elokuvat, vaikuttavat kiinnostavilta nekin.
ap
Mitä muuten mieltä tuosta elokuvasta Piirtäjän sopimus?
ap
Olen Greenaway-fani, tykkään kaikista leffoistaan. Olen taitanut nähdä melkein kaikki. Piirtäjän sopimuksesta en muista paljon muuta kuin, että on hyvä. ;-) Pitää siis katsoa uudestaan.
se joku nro
minäkään en muista juuri muuta kuin että oli hyvä ja jäi oudolla tavalla mieleen. Olen ollut aika nuori kun olen tuon nähnyt ensi kerran.
Viime vuonna on näköjään ilmestynyt dvd:llä, joten täytyypä etsiä käsiin.
En ole muutoin tutustunut Greenawayn tuotantoon, mutta tämä kiinnostaa. Kiva, että löysin elokuvan nimen.
ap
Jos oikein muistan, niin siinä oli myös sellaisia tilanteita, että patsaat muuttuivat eläväksi ihmisiksi ja toisinpäin. Jotain sellaista rakkauskiemuraa siinä taisi olla. Jotenkin outo elokuva/sarja. Tekisi mieli tietää, mikä se oli, niin voisi katsoa uudestaan.