Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yösyötöt vuoden ikäisellä: kyllä vai ei?

Vierailija
25.11.2007 |

vauva täyttää pian vuoden ja syö edelleen öisin maitoa. onko yösyötöille olemassa mitään " takarajaa" ?

kyselee

- tyhymä -

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun oli pakko siirtyä pulloon niin viehän se parisen päivää mutta sitten tajus että täältä tuleekin mun ruoka.

Vierailija
22/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaidossa on myös laktoferriiniä, joka suojaa hampaita. Jos hampaat pesee hyvin illalla niin ettei niihin jää ruokajäämiä JA kariesbakteeritartuntaa ei ole, niin imetys on suhteellisen turvallista. Jokainen tietysti punnitsee itse riskit ja hyödyn, mutta itse olen nähnyt hyödyn suuremmaksi.

20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sekään tee hyvää hampaille. kiitos vastuksista ja hyvää yötä.

Vierailija
24/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluatko että lapsi vielä teininäkin tulee nukkuun sun viereen ja imeen tissiä...?

Vierailija
25/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta haluatko että lapsi vielä teininäkin tulee nukkuun sun viereen ja imeen tissiä...?

Jessus, mitä idiotismia.

Vierailija
26/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käsi pystyyn jolla on tuttavapiirissä tissiä imevä, vieressä nukkuva teini?

ja 20, mistä olet saanut tietosi? kiitos vastauksistasi!

Vierailija
27/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja 20, mistä olet saanut tietosi? kiitos vastauksistasi!

Vierailija
28/36 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut mitenkään ongelmaiseksi imettää parivuotiastakaan yöllä. Hampaiden pesust tietysti on huolehdittu eikä lapsi nyt kymmentä kertaa yössä juo.

Vierailija
29/36 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö silloin tällöin öisin kun nälkä iskee. Kukahan senkin on pättänyt, että kaikki lapset puoli vuotiaina eivät enää tarvitsisi ruokaa/juomaa yöllä?

Surullista, että niin monet lapset joutuvat nälkäisinä nukkumaan.

Vierailija
30/36 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen puolivuotiaan (joka ei syö yöllä) äiti

Vierailija
31/36 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta se oli. Jossain vaiheessa päätin, että nyt loppuu ja sitten loppui. Usein en edes kunnolla herännyt kun imetin, joten liikoja yöimetys ei rasittanut.

Öistä ei tullut täysin rauhallisia syömisen loputtua.

Vierailija
32/36 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsellekaan hyväksi.

Vierailija
33/36 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin että tähän uuteen rajaan vaikuttaa sekin, että nykyään suositellaan puolen vuoden täysimetystä, joten osa vauvoista ei puolivuotiaana saa vielä kiinteää ruokaa, joten todennäköisesti kaikki eivät pärjää ilman yöimetyksiä.

Kun iltapuuroa tms. alkaa mennä enemmän ja kiinteää ruokaa muutenkin, voi ajatella, että vauva jo pärjää ilman yösyöttöjä. Ei niin, että kun jossain lukee, että puolivuotias pärjää ilmankin, niin 6 kk täyttänyt on nyt sitten sinä siunaaman päivänä kypsä elämään ilman yösyöttöjään. Johan tuon sanoo järkikin. Ihme miten se jossain vaiheessa unohtuu...

Sitten asiaan. Jos olet väsynyt yösyöttöihin, mieti vierottaisitko kokonaan saman tien. Pulloille ja tuteille ei kannata yksivuotiasta opettaa. Onko vauvalla ketään muuta läheistä? Isää, tätiä, mummoa? Kun olet varma, että haluat lopettaa, joku muu hoitaa iltanukutuksen, mieluiten niin, että olet illan ja yön pois näkyvistä maidontuoksuinesi. Päivällä tankataan hellyyttä muilla keinoin kuin rinnalla. Siirtymäobjekti eli joku unilelun tapainen on tärkeä lohduke. Lukekaa tassu-unikoulusta. Voimia vierotukseen, jos koet, että se on nyt ajankohtainen.

Vierailija
34/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei takarajaa ole, sen päättää jokainen itse. Itse kasvattaisin nukkumaaan jos yösyömiselle ei ole terveydellistä syytä ja sitä on useammin kuin kerran yössä.

Vierailija
35/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä pidempään saa maitoa, sen vaikeampi yösyötöt on lopettaa!

Vierailija
36/36 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloa ei edes osaa imeä. nukumme perhepedissä joten maitoa menee kyllä useamman kerran yössä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi