Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta on nähty tätä parisuhdetta riittämiin

Vierailija
25.11.2007 |

Mies , joka ei halua pestä pyykkiä , pestä ikkunoita , luututa lattioita ,väitti ettei usko ,että olen esim tämän kahden vuoden aikana pessyt seinät 4 kertaa.

Ulvo että olen urpo ja ,että ei usko sanaakaan. Jaoin äsken perheemme pyykit kahtia , saa pestä omansa ja tyttärensä pyykit tästä lähtien , minä en aio enää niihin koskea.

Mitenköhän saisi muuta hommaa jaettua. Ajattelin tilata kylmästi ikkunanpesun ja kun lasku tulee ukko saa maksaa.

Tästä lähtien otan myös omaa aikaa säännöllisesti. Laitan kalenterin täyteen omia menoja , niin paljon kuin sinne mahtuu. Mies kun on vuorotyössä ja sillä on kaksi harrastusta. Minulla ei tietenkään ole yhtään harrastusta , koska säännöllistä omaa aikaa , esim kerran viikossa joka ke , en voi ottaa. ONKO KENELLÄKÄÄN VINKKEJÄ ENNEN KUIN LÄHDETÄÄN ERI SUUNTIIN?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisikohan asia olla niin että, jos miehesi käy vuorotyössä niin ei ole kotona kovinkaan usein aikoina jolloin pitäisi näitä töitä tehdä? Tietysti jotenkin niitä tulee jakaa ja meillä ainakin mieheni imuroi ja tamppaa matot kun on vapailla tai semmoisessa vuorossa että jaksaa ja pystyy osallistua. Myös lastenhoitoon hän osallistuu kotona ollessaan. Kuitenkin minun joka olen kotona kahden lapsen 1,5 ja 4 vuotiaan kanssa pitää suurin osa kotitöistä tehdä. Mutta minusta siinä ei ole mitään sen kummempaa, koska olen kotona niin luonnollisesti minulle kuuluu suurin osa kotitöistäkin. Minä en itse henkilökohtaisesti jaksaisi vuorotyössä varmasti tehdä edes sitä mitä mieheni tekee kotonamme. Minun mieheni tekee töitä työpaikalla ja minä kotona lasten kanssa. Ilmeisesti teillä siis on uusioperhe jossa kummallakin on omat lapset mukana? Ei kuullosta minusta kovinkaan hyvälle se että lapsia vedetään riitaan mukaan. Varmaan ukkosi kyllä ajattelee asiaa tarkasti kun laitat hänet pesemään omat pyykkinsä, mutta kuinka hänen lapsensa on asiassa osallisena? Eikö miehesi tee mitään sitten sinun lapsesi eteen? Minä järjestän vapaa-aikaa itselleni niin että otan niille päiville omaa aikaa kun mieheni on vapaalla tai semmoisessa vuorossa että se on mahdollista. Kun mieheni saa vuorolistansa niin katson aikoja " itselleni" ja käytän ne esim. jumppatunnilla. Monia asioita voi harrastaa vaikka ei olisikaan säännöllistä päivää varattuna harrastukselle. Eli en pääse aina samana (esim. ke) päivänä mutta pääsen joka viikko ainakin kerran jumppaamaan. Ei ole tietenkään asiallista huutaa sinulle että et tee asioita joita olet varmasti tehnyt ja varsinkaan haukkua sinua joka hoidat hänenkin lastaan. Vuorotyö on semmoinen asia joka vaikuttaa kokoperheeseen ja ei todellakaan aina sillä positiivisella tavalla. Miten miehesi on järjestänyt itselleen kaksi säännöllistä harrastusta? Minun mieheni käy kerran viikossa säännöllisesti pelaamassa jääkiekkoa, mutta kahteen säännölliseen käyntiin hän ei työnsä takia pysty. Joinakin viikkoina hän saattaa käydä vielä harjoituksissa mutta vain silloin kun on sopiva vuoro. Uskon että meillä menee parisuhteessa myös sen takia paremmin koska ukkeli pääsee näin " tuulettumaan" . Itsekkin siis tuuletun ainakin kerran viikossa jumpassa. Ymmärrän hyvin sinua ja turhautumistasi tilanteeseen. Itseänikin kyllä ärsyttää kotityöt ja kaikki mitä kotona lasten kanssa olemiseen liittyy, mutta mikä on vaihtoehto? Eroaminen tietysti mutta sitten olisin vielä enemmän yksin lasten kanssa ja lapset jäisivät ilman isäänsä. Uskon ettei lapsille etäisä ole kovinkaan hyvä vaihtoehto, mikäli se ei ole välttämätöntä.

Vierailija
2/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä siinä ,nettä kotona olevan täytyy tehdä enemmän kotihommia kuin työssäkäyvän. Entä kun sinä menet töihin? Jaksatko silloin myös sen suurimman osan kotitöistän? Minä ainakin pelkään , että silloin kaikki hajoaa viim käsiin. Nämä samaiset miehet , jotka luistavat kotihommista kun vaimo on kotona , luistavat niistä sittenkin kun vaimo on töissä. Vuorotyö ei voi olla syy olla tekemättä mitään kotona.

Meillä mies petaa korkeintaan sängyn ja imuroi kerran kuussa. Pari kertaa viikossa tyhjentää ja täyttää tiskikoneen.

Ei puhettakaan lasten kanssa ulkoilusta.

Tässä jokin aika sitten oli puhetta työhön menostani ja ilmoitti sitten heti , että tottakai laitetaan esikoinen minun työpaikkani lähellä olevaan päiväkotiin , jotta minä saan sitten lapsen kätevästi vietyä myös seiskan aamuina !

Pyykeistä haluan vielä sanoa , että jos on perheessä on kolme lasta , niin on hänelle pelkästään edullista , että pesee vain omansa ja yhden lapsen pyykit. Minä pesen kahden ja omani.

Eroaminen ei kuulosta hassummalle , varsinkaan siinä vaiheessa , jos ukko todella aikoo jatkossakin laistaa kaiksesta , kun olen jo töissä.

Olen ollut yksinhuoltajana monet vuodet ja tiedän pääseväni siinä tilanteessa helpommalla. Työmäärä melkein puolittuu , jos asun vain kahden lapseni kanssa , joista kummatkin ovat säännöllisesti viikoloppuja poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väli tulee VAIN pilkun jälkeen!!

Vierailija
4/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en laita välejä pilkkujen molemmin puolin.

Vierailija
5/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos en laita välejä pilkkujen molemmin puolin.

Vierailija
6/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu moneen kertaan.

Vierailija
7/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin tilanne aika lähellä ap:n tilannetta, tosin lapsia tällä hetkellä vain yksi yhteinen. Mies on kolmivuorotyössä, minä äitiyslomalla (LA kuukauden päästä)

Mies ei täytä tiskikonetta, muutaman kerran on mun nähteni sen tyhjännyt. Ei pese pyykkiä, tosin joskus on laittanut pyykit kuivumaan. Ei pese ikkuinoita, vaihda verhoja, ei edes pyyhi keittiön pöytää.. Ei petaa sänkyjä, joskus vaihtaa lakanat mulle kaverina. Kotona käyttää aikansa tv:n tai tietokoneen äärellä. Mä olen meillä se, joka tekee pienet remontit (naulaamista, maalaamista, ruuvailua, valaisimien laittamista jne).

Mulla ei ole mitään kodin ulkopuolista harrastusta, koska tuntuu järjettömältä maksaa itsensä esim. kansalaisopiston jumppaan, kun siellä voi käydä joka kolmas viikko. Mies käy treeneissä kaksi kertaa viikossa, paitsi iltavuoroviikolla ei pääse. Tämän lisäksi on turnauksia viikonloppuisin, ja joskus pelejä viikolla.

Vähitellen alkaa kyrsiä.. seksiäkään ei järin häävisti ole. Mua ei kiihota sohvalla löhöävä mies, mutta ans olla jos ottaisi vasaran käteensä.. Silloin kyllä mammankin hormonit hyrähtävät :) Mutta sitä mies ei vaan tunnu tajuavan..

Nyt nautin vapaa-ajasta, mies lähti treeneihin ja vei mennessään tytön mummolaan. Mä saan käyttää kaksi tuntia mihin vain, eli voin valita joko pyykkien, silittämisen tai verhojen vaihtamisen välillä. Talouttakin on jonkun pyöritettävä..

Ja sulle ap: mä omalta osaltani nautin kotitöiden tekemisestä (siksi kai tätä jaksankin katsoa), homma alkaa nyppiä vasta sitten kun olen mielestäni oman osani tehnyt ja toinen ei silti eväänsä väräytä.

Tuskin kenenkään mielestä sun tarvitsee tehdä enempää kuin osasi on, sä itse vain joudut päättämään, mikä se osa on. Tsemppiä.

Vierailija
8/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin pakkaat kamasi, suosittelen rauhallista keskustelua, ei syyttelyä. Ihmisillä voi nimittäin olla hyvin eri käsitykset siivouksesta ja siisteydestä.

Olen nainen mutta en juuri koskaan petaa sänkyäni, tiskit pesen kun vuori uhkaa kaatua lavuaarista ulos, imuroin vasta sitten kun on isoja pölypalleroita jaloissa pyörimässä jne.. Minulle ei tulisi mieleenkään pestä seiniä tai jynssätä vessaa hammasharjalla. Usein siivouksen saa alkuun vasta kun joku on tulossa käymään ja sekainen koti hävettäisi. Muuten minua ei sekaisuus häiritse yhtään, eikä ilmeisesti miestänikään koska ei ole asiaan puuttunut.

Vierailija
9/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä että olet itse sellainen nainen joka ei paljoa kodinhoiditsa perusta....

Vierailija
10/10 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä onkin niin hullua , että mies ei kestä tiskejä tai rojukasoja . Ilmeisesti hänelle on kuitenkin ihan sama onko keittiön lattia tahmainen tai ei , tai näkeekö ikkunasta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän