Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää paikkojen varaaminen jonon ohi?

Vierailija
25.11.2007 |

Tämä asia ärsyttää aina aika ajoin, mutta tänään oikein erityisesti. Oltiin perheenä ostoksilla ja pysähdyttiin jätskibaariin jäätelöille. Jonoa oli pitkälti ja jonotettiin ehkä 15 min. Ja sitten jotkut tulee sinne jonon päähän ja laittaa lapsensa varaamaan paikan. On muuten pikkasen ajattelematonta ja itsekästä! Toiset on jonottanut siinä jonossa ehkä puoli tuntia ja toiset vie paikat jonon perältä. Tässä ei ole kyse vain siitä, että MINÄ ja lapseni emme pääse istumaan vaan ilmiö ärsyttää ihan kaikkien jonottajien puolesta. Sama toistuu joissain ravintoloissa. Esim. raxissa on ihan selkeä kielto ettei paikkoja varata jonon ohi, mutta silti näin tehdään. Kiva siinä jonottaa puoli tuntia sisään ja sitten siellä venata kun ei ees mahdu istumaan, koska jengi tulee varaamaan etukäteen. Ärsyttää sori.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen eikö ole juuri esim raxissa fiksumpaa ison perheen mennä valmiiksi pöytään kun yksi aikuinen käy maksamassa?

Vai onko parempi, että koko iso perhe tukkii kassan edustan?

Vierailija
102/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne mukulat juoksee siitä jonon ohi varaamaan paikkoja, ei siinä henkilökunta mitään voi. Jos edes huomaa. Jotenkin arvasin et av:lta löytyy näitä etuilijoita enemmänkin. Kun kerran " alla andra" niin minäkin.. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte ja menette yhdessä. Eihän siinä yhtäaikaa moni ihminen maksa? En ymmärtänyt yhtään tuota logiikkaa. Lapset jonottaa siinä ihan niinkuin aikuisetkin.

Vierailija
104/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin muitakin kuin itseään ajatteleva ihminen tajuaa, että on epäreilua viedä paikat ihmisiltä jotka ovat jonottaneet paljon sinua kauemmin. Tietenkin paikat otetaan järjestyksessä. SIKSIHÄN siinä jonotetaan!

Vierailija
105/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että muut jonottajat ovat vain kiitollisia kun huonosti käyttäytvät lapseni viedään toisen aikuisen kanssa pöytään jonottamisen ajaksi.

Vierailija
106/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä muitakin lasten vanhempia, jotka joutuu sitten vielä odottamaan siellä sisällä, että paikka vapautuu! Ei siellä ole mitään eri sääntöjä huonostikäyttäytyvien lasten vanhemmille.

Vierailija
107/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin juuri noissa paikoissa ole käynyt, mutta usein, kun menen ravintolaan, kahvilaan, baariin tms. etsin itselleni ensin pöydän ja käyn sitten tilaamassa. Siis minä tai me, riippuen porukan kulloisestakin koosta.

Emme kuitenkaan halua viettää aikaa paikassa, jossa emme mahdu syömään/juomaan pöydässä, ja teemme nimenomaan baarivalinnan sillä perusteella, että mahdumme sinne istumaan, joten olemme toimineet näin.

No, ainakin useimmissa ravintoloissa tiedän sen olevan oikein, koska ruokalistan saa vasta pöytään, mutta en osaa mitenkään hahmottaa, missä menee raja, minkälaisessa paikassa oikeasti saa ottaa itselleen pöydän ennen tilaamista.

Vierailija
108/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja TOTTAKAI menin puolivuotiaan kanssa istumaan pöytään siksi aikaa kun mies haki aamupalan. SIis että olisin lähtenyt puoleksi tunniksi vauvan kanssa jonoon seisomaan??? Just joo.

Mene sinä ap vaan jonottamaan ruuhkassa vaikka viitosten kanssa jos lystäät, mutta minä ajattelen hermojani ja mieluummin viihdytän sitä lasta siinä pöydässä.

Ja eipä näyttänyt Ikeassa kukaan tarjottimen kanssa tuleva jäävän ilman paikkaa, kyllä niitä riittää. Minä en ainakaan sen takia mennyt pöytään, että oli paikka varattuna, vaan siksi että vauvan kanssa nyt ei ole kiva jonottaa, jos kerran muuallakin voi sen ajan olla.

Onko sinulla edes lapsia??? Ei oikein siltä vaikuta.

Vierailija
109/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko itse miten eri asiasta puhut? Jos paikkoja kerran oli runsaasti, missä ongelma?? On aivan eri asia, kun puhutaan pienestä jäätelöbaarista, missä muutama pöytä. Tai täpötäydestä raxista, jonne ne KAIKKI nälkäiset lapset haluaa syömään.

Kyllä, minulla on lapsia. 4,5 ja 3-vuotiaat. Ja ajan kanssa tulet huomaamaan, että sen yhden vauvan kanssa oli tosi helppoa jonottaa. :)

Vierailija
110/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa.

Vierailija
111/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo-o.

Vierailija
112/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan itsekin siirtyä täysin noihin paikkoihin.

Vierailija
113/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olis vapaita paikkoja kaikille.

Oiskohan kyse nyt kuitenkin paa..aljon lyhkäsemmästä ajasta?

Meillä ei miehen kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmia jonottaa lapsen kanssa jos tarvetta. Tietysti jos kaiken kokee vaikeaksi..

Vierailija
114/114 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kasvatettu niin, että pitää odottaa omaa vuoroaan, mutta sitten on näitä moukkia joiden kotona ei ole edes ymmärretty sanaa kasvatus, tai ainakaan tapakasvatusta.

Mihin ikinä vielä joudutaankaan, kun suurin osa vetää eteenpäin " minä eka, kaikki mulle tänne heti antakaa, kyynärpäät edellä" -taktiikalla.....